hey hey
Przekładnia kierownicza jak nowa, 0 luzów, manszetki i zimmerki idealne. Przygotowałem nowy smar aby jej zapakować , ale po rozebraniu, zamiast starego smaru jest .... OLEJ. KOnststencją przypomina przekładniowy, po przechyleniu wylało się go 5 setek. Na listwie zębatej o śladów smaru, czyściutkie zwilżone tylo tym "olejem"
Tutaj pytania
- jak były smarowane oryginalnie listwy w MK1 ?
- co robić, myć wszystko i do smaru czy zostawić to co jest, ew dolać , tylko czego ?
Dzięki za odpowiedzi ! Najchętniej dowiedziałbym się co tam oryginalnie siedziało, kupiłem fajny molibdenowy smar jakby co.
marian212 / 2008-05-02 11:02:26 /
fabrycznie przekładnie nie mają smaru, tylko olej przekładniowy, taki Hipol ;] Smar jest dobry do przekładni w których ciążko utrzymać szczelność.
Pe®ana / 2008-05-02 11:10:30 /
hmm, czyli uzupełnie to olejem , ale ile i jakim ?
marian212 / 2008-05-02 12:37:19 /
jest to przekładnia, więc olej przekładniowy.
W przekładni panują w zimie raczej ujemne temperatury, więc o małej gęstości, aby nie gęstniał. I brak dużych prędkości kół zębatych, więc lepkość też może być niewielka (w porównaniu do skrzyni biegów).
A więc Castrol 75, lub podobny, ewentualnie Vario 45 ( tez castrol, olej łączący właściwości oleju przekładniowego z hydraulicznym, z dodatkami takimi jak molibden, idealny do tej przekładni)
Niestety nie poratuję Cię olejem, bo nie pracuję już tam, gdzie oleju miałem pod dostatkiem.
Ale mogę dać namiar na gościa od f-my castrol.
http://www.capri.pl/forum/293528#294290
Rafał L. / 2008-05-15 00:49:59 /
http://www.capri.pl/image/manuals/capri1-d-1968/3/3-02
Olej MG 568 D
ilość 150ml
a po polskiemu ? Myslisz że sie domyślą w sklepie ?
marian212 / 2008-05-15 23:08:33 /
Mi to nic nie mówi.
Po prostu trzeba kupić dobry olej przekładniowy i tyle.