Pytanie jak rozpoznać silnik GT tzn. wizualnie co można zauważyć w silniku. różnice pomiędzy zwykłym kentem a o wysokim sprężaniu. skąd mam wiedzieć, że akurat mój jest Gt a nie że, ktoś zrobił jakiś numer :) tabliczki sie zgadzają ale... nie mam pewności pozdrawiam ste-fun
ste-fun / 2008-04-20 23:34:33 /
kent gt ma przede wszystkim 2 przelotowy gaźnik
Pe®ana / 2008-04-20 23:44:20 /
Odlew na bloku 711M 6015 B-A silnik 1.6 kent
Na głowicy odlane 37 - 1,6 GT - przynajmniej w Escorcie Mk2
w tabliczce znamionowej L3A
- jeszcze ma/powinien miec ... kolektor wydechowy rurowy - tak na szybko z zewnątrz ... a z większą pewnością to różne są wałki rozrządu - ale z wiadomych przyczyn cieżko sie dostac ;-) zwykly ma nadlane oznaczenie 109E a GT ma na walku nr odlewu 116 E - choc tu akurat pisze z pamieci i moge sie mylic gdyz ksiazki o Capri 1,3 i 1,6 kent gdzies zaginely w piwnicy na regalach ;-)
MikeB4 / 2008-04-21 02:42:07 /
to znaczy że 1,3 gt będzie miał takie same czy inne oznaczenia?
ste-fun / 2008-04-21 12:56:51 /
na wałku te same - na bloku bedzie 711M 6015 A A ... pozatym blok 1.6 jest wyższy
MikeB4 / 2008-04-21 18:59:14 /
zgadza sie identycznie jak napisałeś :) ale z tym baranem to poracha niestety ktoś już zadziałał palnikiem jakiś taki pospawany ten kolektor. a jak gaznik jak mam to sprawdzic?? może lepiej zrobie zdjęcia może pomożecie mi :)
ste-fun / 2008-04-21 22:05:04 /
Poszukaj kodu silnika (nie mylić z numerem silnika), GT 1.3 ma J3, 1.6 ma L3, słabsze mają J1/J2/L1/L2. Mam nadzieję, że nie masz jeszcze mniejszej pojemności. ;)
Rafał L. / 2008-04-30 01:12:39 /
na tabliczkach sie zgadza wszystko , ale pytam sie bo tak naprawde to różnie bywa z tymi autami ... w końcu nie jestem pierwszym właścicielem. A po niektórych patentach w moim to moge twierdzić że ktoś był bardziej artystą niż zapaleńcem:)
ste-fun / 2008-04-30 16:00:11 /
na gaźniku znalazłem oznaczenia:75HFKKA, K\15 HA, AA LL3,na kolektorze:711F 9425-EB, DD7, na bloku T19 , 1164788 , 7K1, 711M6015-AA.
ste-fun / 2008-04-30 16:03:26 /
jesteś pewny że na końcu jest AA ??
Jeśli tak to chyba ktoś zmienił 1,6 na 1,3 .... żeby sie całkiem upewnić możesz jeszcze zmierzyć wysokość bloku od miejsca dokręcania miski olejowej do głowicy
MikeB4 / 2008-04-30 22:12:49 /
ale gdzie na bloku?? czy na gaźniku
ste-fun / 2008-05-01 15:40:46 /
711M6015-AA na bloku - 1,6 powinien miec BA 1,3 ma AA
MikeB4 / 2008-05-01 17:28:49 /
Pewnie ste-fun już rozwiązał swój problem, ale gdyby ktoś kiedyś szukał, to załączam zdjęcia, na których widać gdzie jest kod silnika Kent. Załapał się też przypadkowo numer, o którym pisał MikeB4, a jest to numer części w katalogu producenta.
Rafał L. / 2008-06-09 21:39:07 /
już wiem prawie wszystko ale spodziewałem się ,że "baran" wygląda bardziej tak (zdjęcie nr 1) niż tak (zdjęcie nr 2) pozdrawiam
ste-fun / 2008-11-10 23:59:23 /
zdjęcie nr 2
ste-fun / 2008-11-11 00:01:19 /
no jest baran w obu przypadkach - pierwszy to przypomina jelita bardziej niż barana ;-P
hehe
MikeB4 / 2008-11-11 00:49:39 /
bo sa barany i baranki.
Ten pierwszy to jest z muzeum nowoczesnej sztuki tzw.instalacja przestrzenna ;)
Murmur vel Magman / 2008-11-11 09:46:24 /
A ja myślę, że jakby Kent miał bardziej 6 cylindrów niż 4 to też by baran wyglądał bardziej jak na foto nr 1. Bo w przeciwnym razie trzeba by w te dwa wolne kanały jakieś szmaty powtykać :)
gryziu liil (EM) / 2008-11-11 11:01:11 /
he ale miałem kiedyś takie właśnie wyobrażenie o "baranie" a ten w moim silniku ,że jakiś kowal go potraktował nieumiejętnie młotem. Ale w końcu to było robione ponad 30 lat temu
ste-fun / 2008-11-11 13:26:02 /