Witam Panowie,
mam takie pytanie czy kolektor pod 2xdcoe do kenta 1300 bedzie taki sam jak do 1600???
Qba1983 / 2008-03-20 14:57:44 /
raczej tak, chociaż na 100% nie jestem pewien.
.STICH. / 2008-03-20 16:00:28 /
Rozstaw okien i szpilek jest ten sam, tylko nie wiem jak ze średnicą rur.
Do 1.3 to pewnie DCOE40, a do 1.6 może być także DCOE45 i wtedy flansza pod gaźniki ma większe dziury
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-03-20 16:05:50 /
Czyli, jeśli planuje założyć gaźniki 40-tki, to wystarczy mi kolektor od 1300, a jeslibym chciał cos większego to trzeba inny kolektor?
Qba1983 / 2008-03-20 16:36:35 /
40-stki wystarcza, chyba, ze to jakiś poważny wynalazek.
.STICH. / 2008-03-20 20:50:15 /
jaki by kolektor nie był będziesz musiał borować wloty w głowicy.
Znaczy sie o co Ci chodzi Stich z tym borowaniem? Kanaly i tak zostana powiekszone to sie wie :) W tym poscie chodzi mi tylko o to czy kolektor do 1300 pod taie gazniki nie bedzie mial np zbyt malych przelotow jak go zaloze na 1600?
Qba1983 / 2008-03-21 08:19:00 /
Sorki to Pająk mówił o borowaniu :P
Qba1983 / 2008-03-21 08:19:34 /
kanały w głowicy są o połowe mniejsze od typowych kolektorów, musisz tak wyborowac głowicę na wejściu aby nie było progu pomiędzy kolektorem a głowicą.
Możesz śmiało zakładać kolektor od 1.3
Przyszła mi jeszcze taka jedna rzecz do głowy... Czy taki kolektor musi być aluminiowy czy można wyspawać np z nierdzewki ?
Qba1983 / 2008-05-22 17:15:58 /
no pewnie, ze można go wyspawac, dla mieszanki , to raczej bez różnicy.
.STICH. / 2008-05-22 20:51:43 /
i co tak po prostu nierdzewka migomat i heja??? A jest jakis przepis na taki kolektor, poza tym zeby byl ok 10cm dlugi. Czy jakis kąt jest zalecany, w sensie pochly kolektora ???
Qba1983 / 2008-05-23 02:27:42 /
dokładnie, tylko trzeba je zwinąć z blachy, bo średnica gaźnika to 40, 45 mm a kanał dolotowy w silniku jest mniejszy , gaźniki powinny być w pozycji poziomej a długość dolotu zależy od charakterystyki silnika.
.STICH. / 2008-05-23 09:02:05 /
Zwinąć z blachy? A jakby po prostu z rur i te rury naciąć i podklepać?
Qba1983 / 2008-05-23 12:26:49 /
co prawda nie do kenta ale do pinto, ale kolega "krzys escort mk2" zrobił kolektor z kawałka aluminium odpowiednio wycinając w nim otwory i obrabiając z zewnątrz
...::$nuffy (Grześ) / 2008-05-23 13:59:35 /
nie warto robić, typowe kolektory do pinto kenta lub cvh można upolować nie drogo w uk.
www.capri.pl/image/comment/191143/98157
.STICH. / 2008-05-24 15:26:37 /
A ta fotka to coś wnosi do tematu, czy chciałeś się pochwalić??? :P
Qba1983 / 2008-05-24 21:11:43 /
A przedstawia kolektor do kenta, czy np. stan mojego konta ?
.STICH. / 2008-05-24 21:30:04 /
Przedstawia gaźniki kolektor średnio widać. :) To może inaczej, skoro masz takie cudo to mi powiedz jak sie to zachowuje i jaki masz długi kolektor? Chodzi mi o te różnice po założeniu dłuższego i krótszego kolektora. Czy rzeczywiście będzie taka różnica w charakterystyce silnika?
Qba1983 / 2008-05-25 11:18:13 /
kliknij sobie na drugie zdjęcie z 4-rech i masz kolektor, bye, bye.
.STICH. / 2008-05-25 12:15:33 /
Dlaczego Bye Bye??? Powiedziałbyś chociaż jak sie to zachowuje bo z tego co widze masz krótki kolektor. A ja sie właśnie waham czy zakładać taki na 7-8cm czy taki dłuższy na 10cm. A, że ciężko o kogoś kto ma kenta na 4 gaziorach to łaknę wiedzy :D
Qba1983 / 2008-05-25 14:53:18 /
Quba długi krótki leprzy gorszy ale pamiętaj że w fieście masz ograniczone miejsce pod maską chyba że chcesz ciąć ścianę grodziową . Ja mam długi kolektor i mieści się to na styk z ścianką czyli i tak trzeba będzie wyciąć powietrze i pociągnąć dolot z podszybia. Hardcore :)
Jak mus to mus, czego sie nie robi dla sztuki :P Prawdopodobnie gdyby kolektor był krótki nie musiałbyś ciąć grodzi. Z moich wyliczeń mi wyszło, że z długim mi zostaje 6cm do grodzi, dlatego kombinuje, czy nie założyć krótszego, wtedy będzie więcej miejsca. Z kolei na krótkim kolektorze, jak można poczytać w tym wątku charakterystyka silnika jest bardziej rajdowa, niż cywilna. Dlatego pytam jak się zachowuje to czerwone cudo Sticha.
Qba1983 / 2008-05-25 21:44:51 /
można to krotko ująć że charakterystyka silnika a raczej wykres mocy i momentu jest zasadniczo inny w przypadku układu dolotowego krótkiego i długiego . Trzeba pamiętać że na to ma wpływ nie tylko kolektor jak i dalsza część układu jak np trąbki czy pojemność/wysokość filtrów . Krótki układ będę się charakteryzował mocą oraz momentem w wyższych zakresach obrotowych aniżeli w układzie długim który powinien proporcjonalnie niżej osiągać odpowiednie wartości na wykresie . Krótki dolot daje potencjalnie więcej mocy lecz w wyższym zakresie długi mniej lecz niżej . Ale jak to jest naprawdę to wychodzi w praktyce.
No właśnie o praktykę chodzi bo teorie to ja też znam. :)
Qba1983 / 2008-05-27 05:05:05 /
to jest teoria powstawała na bazie praktyki :) Inni ci powiedzą dokładnie to samo :) nie masz innej opcji jak kupować i zakładać :) i testować :)
nie chce zakładać nowego wątku, więc czy jest ktoś wstanie powiedzieć z czego to kolektor.
młody3 / 2016-11-20 21:15:49 /
to ten
młody3 / 2016-11-20 21:22:15 /
Wygląda na ohc-a
AndrzejKudowa / 2016-11-20 21:27:14 /
To nie pinto
młody3 / 2016-11-20 22:36:40 /
Odnoszę bardzo silne wrażenie, że to właśnie kolektor do kenta.
Też myśle ze to kent ale niemam jak to zweryfikować.
młody3 / 2016-11-22 01:29:02 /
To raczej cvh.
Pająk ale na 100% to jest cvh?bo bede go sprzedawał.
młody3 / 2016-11-22 10:08:02 /
Nie na 100%
Może odnajdę swój kolektor i potwierdzę.
Wygląda jak z CVH -
https://www.google.pl/search?q=cvh+dcoe+manifold&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQiNr-h7zQAhWCThoKHR9sC-oQ_AUICCgB&biw=1920&bih=955
Konar / 2016-11-22 10:36:42 /
Kolektor dedykowany do 1.6 crossflow - sprzedalem Ci go ladnych kilka lat temu mlody :)
on_the_run / 2016-11-22 10:40:47 /
Kent oczywiscie
on_the_run / 2016-11-22 10:41:41 /
Nie mogę fizycznie znaleźć swojego ale mam fotkę. Zostaję przy swoim że to cvh. Ma nawet takie same ślady odciśniętych kanałów.
Dodatkowo kent na środku ma jedną śrubę/szpilkę a nie dwie.
Faktycznie kent ma jeden otwór .czyli zostaje cvh
młody3 / 2016-11-22 12:49:18 /