mam pytanie:
z jakiego auta pasują tarcze wentylowane i oczywiście zaciski do taunusa?
pozdrawiam
monter25 / 2003-09-04 13:32:49 /
chodzi mi o taunusa z 80 roku.
monter25
monter25 / 2003-09-04 13:35:17 /
w orginale taunus nie maił wentyylek w żadnej z wersji. ale ponieważ budowa hebli jest praktycznie identyczna jak w capri to możesz próbować założyć zaciski i tarcze od capri.
Trójkąt
/ 2003-09-04 13:38:08 /
Hmm , czy źle spisują sie zwykłe tarcze z przodu ??? Swoją prace lepiej poświęć zmianę bębnów na tarcze...
marian212
/ 2003-09-04 16:22:35 /
od capri powinny pasowac nie przerabialem tego tematu ale wszystko da rade
CHUDER
/ 2003-09-04 18:22:51 /
Włanie ten temat mnie ostatnio zainteresował.Zaciski to wiem że z granady podejdš(oczywicie te dwutłoczkowe tylko sš szersze.Między połówkami zacisku jest dystans aluminiowy z kanałem.Dłuższe ruby.)Ale nie wiem czy sš potrzebne jakie przeróbki z mocowaniem tarczy od Caprica.Kiedy oglšdałem artykuł w "DRIVIE" o taunusie 3 z silnikiem 2.8.I w rubryce danych tech. napisane było że ma tarcze wentylowane od capri.Przynajmniej tak zrozumialem.Jakby kto wiedział ile kosztujš i gdzie można dostać takie tarcze byłbym wdzięczny.Pozdro.
maroo zrób coś z literkami u siebie na kompie bo polskie znaczki wyświetla jako puste kratki albo czeskie s ;-) co dziwne Ę i Ł dobrze
MikeB4
/ 2005-01-14 18:26:53 /
Sie zrobi.OK.
tercze przykręcisz bez przeróbek.. będzie trzeba jedynie pod mocowanie zacisku dać podkładki grubościo ok 3mm .. i odrobine dłuższe śruby.
Trójkąt
/ 2005-01-14 18:58:07 /
nie bylbym do konca przekonany co to zalozenia hamulcow z capcia do taunusa gdyz maja one zupelnie inne zawieszenia a co za tym idzie pewnie tez inne mocowania zaciskow..musze jutro sprawdzic w garazu :P
pozdro
p.s. ale ja bym predzej kombinowal cos ze scierki latwiej osiagalne,tansze choc problem moze byc ten sam o ktorym pisalem wyzej
Zakrzak! / 2005-01-14 20:11:44 /
Zakrzak.Wiem jedno.U gaca w capriku mk3 2.3 zaciski i tarcze (niewentylowane)sa takie same jak w taunie.Przygladalem sie.Mam do dyspozycji jeszcze tarcze i zaciski od Audi B4 2.8 quatro(nawet rozstaw srub jest 4* 108)wiec trzeba cos pokombinować.
zakrzak. jeśli pewny nie jesteś to nie pisz.. po co śmiecić.. zawieszenia może i rózne ale zaciski identyczne.. a co za tym idzie mocowane też w identyczny sposób...
Trójkąt
/ 2005-01-15 01:21:32 /
to jeszcze wymyslcie ,jak dac znacznie wieksze zaciski i klocki, akurat uzywam volvo z amerykanskimi gwintami i rozstawem 4x108 ,i hamulce to skubane ma naprawde oki , dalo by sie to przeszczepic do taunusa na 15" ?byla juz o tym mowa ale dawno , moze ktos dokonal udanego przeszczepu ?
.STICH.
/ 2005-01-15 08:01:04 /
oprocz przelozenia samych zaciskow przydaloby sie przelozyc tez "duze" serwo z granady - wtedy efekt bedzie naprawde niezly :)
a zmieniajac zaciski warto by bylo powymieniac tez przewody hamulcowe :)
Jabol / 2005-01-17 10:50:15 /
Czy na 100% serwo z Granady daje polepszenie hamowania ? Ja nie odczuwałem żadnej różnicy.
kuba w twoim przypadku pogarsza :( bo skok pedala jest krotszy co w konsekwencji nie wykorzystuje pompy jak powinno
pozdro
Zakrzak! / 2005-01-17 14:59:33 /
tak tak mysle ze Mysza dopowie tu cos w tej kwesti
radzilem sie go ostatnio i jeszcze oprocz samej zmiany serwa trzeba skrocic trzpien
ale o ile i tak dalej to nie do mnie
Wojdat
/ 2005-01-17 18:17:19 /
Czyli chcac zalożyc serwo z pompa z granady to jeszcze trzeba trzpien skracac?I czy móglby ktos mi powiedzieć ile kosztuja takie tarcze?
skok pedalu krotszy bo wieksza srednica pompy, ale tez wieksze serwo, wiec przynajmniej powinno byc to samo, jak nie lepiej, ale to dopiero stage1 :) Do tego zacisko od granady 2.8i oraz tyl na tarczach i zaciskach scorpio/sierra i efekt murowany.
Moze Kuba masz poprostu nanic serwo lub pompe, uszczelniacze nie sa drogie, serwo latwo sprawdzic - ma trzymac cisnienie na drugi dzien :) przy wyjmowaniu zaworka ma zasysac powietrze nawet po dlugim nieuruchamianiu silnika.
Sama przerobka to: serwo z pompa od granady, mocowanie do karoserii oryginalne od capri, trzpien skrocony o 40-42mm
Mysza liil (EM) / 2005-01-17 22:56:08 /
przypomnialo mi sie..kuba serwo masz z granady ale pompa jest z taunusa dlatego tak dziala a nie inaczej :(
a tak na marginesie skoro grandzia i taunus w zasadzie maja takie same zawiasy z technicznego punktu widzenia to czy podeszly by cale piasty z tarczami etc od grandzy do tauniaka?
pozdro
Zakrzak! / 2005-01-18 00:11:22 /
Mysza: Tarcze i zaciski na tył od Sierra/Scorpio ? Jakieś poważniejsze przeróbki ?
Aha, czy Scorpio nie ma felg z pięcioma śrubami ? 4 z przodu 5 z tyłu.. Idiotycznie :)
Skorupiako-wielorybo-okular ma koła zunifikowane ze Sierrą na 4 śruby.
Tylko MkI i MkII miały na 5x112 jak Granada.
Pozdro.
KRK 4m
/ 2005-01-18 01:36:15 /
Jeti, juz kilka caprikow jezdzi z tarczowkami z tylu, co do szczegolow technicznych pewie osoby takie jak Szajba, Trojkat, Jabol no i Chuder oczywiscie, beda wiedzialy wiecej.
Sierra 4sruby, stare scorpio 5 srub, ale zaciski sa identyczne. Tarcza ma isc bodajze ze sierry, a zacisk zamontowany na dorobionym uchwycie.
Zakrzak! Cala zwrotnice z granady zalozysz do taunusa, ale chyba wywali troche kolo na zewnatrz, beda potrzebne dluzsze drazki kierownicze od magla do zwrotnicy. Niemniej mozna w ten sposob latwo poszerzyc tauna na niezlego draga :)
Mysza liil (EM) / 2005-01-18 07:23:47 /
tarcze na przod aktualnie kosztuja 450 zl a na tyl 200 zl za komplet pochodza z angli
CHUDER
/ 2005-01-18 08:49:21 /
co do skoku pedała po wymianie serwa - ja obcialem granadowe mocowanie serwa do pedału hamulca i pospawałem na taką samą długość jak było przed wymianą serwa. wymiana serwa na duze od granady dala bardzo duzo - samochod hamuje na "dotyk"
Jabol / 2005-01-18 11:36:18 /
potwierdzam skuteczność serwa granady :)) do tego założyłem jeszcze pompe 20mm.. no i hamulec "chodzi" nawet za lekko..
planuje zmianę na 22m.
Trójkąt
/ 2005-01-18 12:03:14 /
wymiana serwa nie załatwia tematu palenia sie klocków.wystarczy chwila ostrej jazdy i klocki sie palą i nie hamują.wystarczy jedno dobre hamowanie z 200km/h to następne już jest takie se.dlatego było moje pytanie o tarcze wentylowane które odprowadzaja o wiele szybciej ciepło od zwykłych tarcz.ja mam teraz nówki tarcze i klocki (seryjne),hamulec jest bardzo fajny ale zimny.
monter25 / 2005-01-18 12:47:57 /
kiedys, mozna bylo zamowic klocki angielskiego mintexa i dzialalo lux,
natomiast teraz sa jakies angielskie ebc , ale zalozylem je do 1,6 , wiec z 200-tu nie mialem przyjemnosci http://www.ebcbrakes.pl/,ponadto jak juz ktos jezdzi taunusem na ostro to konieczny jest wyscigowy plyn o b.wysokiej temperaturze wrzenia , bo normalny to sobie mozna........................i jeszcze......... .
.STICH.
/ 2005-01-18 23:00:12 /
a przewody w oplocie stalowym drogie to jak ...., a daje cos tak naprawde
nmd / 2005-01-19 00:59:39 /
?
(zapomnialem dodac)
nmd / 2005-01-19 01:00:14 /
przewody w oplocie stalowym elastyczne kosztuja do capri komplet okolo 400 zl a do taunusa pewnie za 700 bo sa dwa razy dluzsze robia je anglicy
CHUDER
/ 2005-01-19 08:37:22 /
jesli faktycznie moznaby zalozyc cale piasty z heblami od granady i problem bylby w dlugosci drazkow kierowniczych to czy drazki z magla od granady podejda do magla z taunusa? i czy ewentualnie mozna je skracac?jesli nie to z czego dopasowac/dorobie takie na wymiar?i jaki on powinien byc zeby promien skretu nie ulegl znacznym znianom?
bylby to chyba pierwszy taunus z piesioszpilkowymi piastami :P
Zakrzak! / 2005-01-22 19:54:34 /
No a z tyłu montujesz niezależny zawias od starej sierki(przerobione mocowania belki)robisz mocowanie dyfra,dyfer skorpio 2.9(szpera 25%?)i montujesz w wachacze od sierki piasty z tarczami od skorpio.I mamy tauniaka na 4 -ech tarczach i pełnym niezależnym zawiasie ze szperą.Pozdro
ciekawe? :)
Zakrzak! / 2005-01-31 01:18:47 /
choc po chwili namyslu malo realne :)
Zakrzak! / 2005-01-31 01:21:51 /
hehe mało realne ;-)
http://homepage.ntlworld.com/louise.bradshaw2/008.jpg
http://homepage.ntlworld.com/louise.bradshaw2/003.jpg
http://homepage.ntlworld.com/louise.bradshaw2/005.jpg
http://homepage.ntlworld.com/louise.bradshaw2/016.jpg
też mało realne :-))
a to też dobre
http://homepage.ntlworld.com/louise.bradshaw2/006.jpg
http://homepage.ntlworld.com/louise.bradshaw2/007.jpg
MikeB4
/ 2005-01-31 01:55:10 /
To znaczy tak.Kumpel zamontował taki zawias w mustangu 78r.i dało sie.Jak bede robił drugiego tauna to zrobię ten patent.Belke trzeba tak przerobić by mocowanie belki wyszło w miejscu gdzie są przykręcane wachacze.Następnie trzeba zrobić podwieszenie dyfra.itd.Narazie to tylko teoria jeśli chodzi o Taunusa.Poza tym to nie wątek o zawieszeniu.Najwyżej rozwinę go w innym miejscu.Pozdro
ok jasne ze wszystko sie da zrobic ale osobiscie nie jestem zwolennikiem az tak daleko posunietych przerobek
pozatym jakby ktos chcial to i os skretna zamontuje w taunusie z tylu ...do jazdy po podworku
ale nie wyobrazam sobie wyjechac na autostrade takim taunim z przerobionym zawiasem na niezalezny bez jakichkolwiek obliczen testow itp
producent zanim wypusci auto do sprzedazy robi wlasnie tysiace testow poprawia co trzeba ..jacys inzynierowie nad tym mysleli a wam sie zdaje ze przyjdzie mieciu z migiem i flexem powycina pospawa i bedzie git?
cos troche chyba nie tak nie uwazacie?
pozdro
Zakrzak! / 2005-01-31 23:20:42 /
Zakrzak masz oczywiście rację z tym co piszesz.Ja nie mam zamiaru się za to zabierać za pomocą linijki i przecinaka.Jak już to będę robił to będę posiadał odpowiednią wiedzę jak to zrobić żeby sobie ani nikomu nie wyrzadzić krzywdy.Ludzie przecież nie takie rzeczy robią.Także spokojnie.Pozdro
hehe coś kolega zakrzak widzi wszystkow czarnych barwach :] nie takie patenty jeżdżą po drogach.. a dobrze pomyśłany zawias może śmiało zastąpić niezbyt dopracowane orginalne rozwiazanie..
Trójkąt
/ 2005-02-01 00:44:03 /
Zwłaszcza skaczący most.Pozdro
Wracając do tematu wątku - przeszedłem kilka miesięcy temu adaptację tarcz wentylowanych i zacisków od Capri 2.8i do swojego Taunusa, jak również serwa z pompą od Granady. Jeżeli chodzi o tarcze i zaciski jest to dziecinnie prosta przekładka, wszystko pasi. Co do serwa z Granady - załatwiłem sobie od Palio serwo z pompą od poliftingowej Granady - nie trzeba było nic skracać ani wydłużać, wystarczyło przełożyć mocowania do budy. Jeżeli zaś chodzi o uzyskany efekt, to każdemu polecam to rozwiązanie. Zarówno jeżeli chodzi o komfort pracy pedałem hamulca bez użycia siły jak i skuteczność i powtarzalność hamowania. Rozwiązanie się sprawdza, polecam ! Zero kombinacji i zauważalna poprawa.
Śmietan / 2005-09-30 14:04:32 /
A zaciski i tarcze wentylowane z granady tak samo dziecinnie prosto siadają w Taunusie ??
rozjechany liil
/ 2005-09-30 14:18:03 /
zaciski tak, bo to samo. tarcze od ranady sa zupełnie inne:(
bobik liil
/ 2005-09-30 14:22:15 /
Z capri do taunusa - tak
z granady do capri - tak
a z granady do taunusa nie ??
jak to jest ??
rozjechany liil
/ 2005-09-30 14:36:03 /
To ma być tak:
Z Capri do Taunusa tak
Z granady tylko zaciski do Taunusa
Z granady do Capri też tylko zaciski.
A wszystko z bardzo prostej przyczyny.Tarcza Capri mocowana na 4 sruby.Tarcza do granady na 5 śrub.I pozatym jest calkiem inna.Ale też okrągła hehe.Pozdro
A czy ktoś może wie czy serwo od scorpio bedzie pasowało do taunusa ?? Bo mogę kupić razem z silnikiem , a i nie wiem czy chłodnice też brać czy nie. Pozdrawiam
leciej / 2005-10-01 19:54:14 /
servo od scorpio jest zupelnie inne(bardzo duze:)jest razem z pompą abs-u.
odnosnie chłodnicy to tez jest zupelnie co innego-jest szersza i ma zupelnie inne mocowanie.
Dzięki za odpowiedzi. Szkoda że nie pasują bo mogłem kupić hurtowo :) . No trudno.Może nowa chłodnica od 2.0 wystarczy . Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam
leciej / 2005-10-01 21:27:25 /
A co planujesz wlozyc do Taunusa? Bo chlodnica od rzedowki + silnik V raczej sie nie zmieszcza razem pod maska :(
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2005-10-02 01:28:12 /
Ale chłodnica od V i silnik V juz się zmieszczą :)
leciej / 2005-10-02 19:43:12 /
No jak masz oryginalna chlodnice od V do Taunusa to szczere gratulacje :) Tez taka chcialem.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2005-10-03 01:09:50 /
Tzn. miałem orginalą ale się posypała i dorobiłem drugą pod wymiar. przejechała może ze 2 tyś km z 2.0 v6
leciej / 2005-10-03 07:59:34 /
Czy mógłby mi ktoś z Was powiedzieć coż za dziwne zaciski kupiłem ? Miały to być zaciski od Granady 2.8 do tarcz wentylowanych. Otrzymałem to coś:
Nie są to raczej zaciski od Granady Mk2 ponieważ wchodzą w nie "wąskie" klocki od np. Taunusa.
Problem polega na tym, że klocki co prawda wchodzą ale nie pasują rozstawy otworów na kołki ustalające + dziury są za duże. Czy istnieją do tego jakieś specjalne klocki + zestaw montażowy ?
mi to wygląda na zaciski od capri 2,8i/3,0essex
granadziarz_3M / 2006-04-05 07:05:18 /
nie sa to zaciski do Capri, Capri ma wyjscie wezyka do gory a nie w bok
ale przeciez Granady mialy tez zaciski na zwykle klocki, nie tylko na szerokie
Grandziarz, powszechny jest mit ze Capri 3,0 essex mial wentylowane tarcze tak jak 2.8i, nic podobnego, wentylowane tarcze mial tylko 2.8i, w wiekszosci katalogow podrobek jest ten blad
essex mial specjalne piasty, lozyska, tarcze, ale np zaciski byly te same co w gaznikowych V6 i 2.0 R4
z tylu mial szerokie bebny jak 2.8i
camaro
/ 2006-04-05 09:26:30 /
Camaro - a propos bębnów do Capri 3.0 to czy one rzeczywiście poszerzają rozstaw tylnych kół o 18mm czy uciekają z tą swoją szerokością w stronę dyfra? Że powierzchnia robocza jest szersza to wiem, tylko jak to się ma do rozstawu kół?
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2006-04-05 09:58:41 /
faktycznie, nie zwrócilem uwagi na drugie zdjęcie.... nie widzialem patentu z takim zaciskiem. To wejście przewodu hamulcowego mnie rozwaliło. Jeti, a średnica tłoczka? VW LT miał dość podobne zaciski do naszych, tłoczki napewno pasują, sam na forum w innym wątku puszczałem zdjęcie opakowania o d tłoczka od LTka, Ale nie widziałem tych zacisków na oczy. Może niech Pająk w lawecie zajrzy w koło?
granadziarz_3M / 2006-04-05 10:50:34 /
tak wygląda klocek od wczesnego LTka
granadziarz_3M / 2006-04-05 10:57:45 /
Krk4m
bebny sa szersze w strone dyfra, tarcze kotwiczne sa glebiej przetloczone
camaro
/ 2006-04-05 14:02:04 /
Granadziarz, średnica tłoczka pasuje 54mm x 29mm. Wiem tylko że te zaciski zostały wymontowane z Granady i mają poszerzenia pod wentyle.
Wygląd klocków na pierwszy rzut oka pasuje (przesunięcie otworów ku środkowi).
No pięknie... Zaciski od VW LT :/
nie tak od razu OD vw, zaciski robił ATE więc może są to zaciski między innymi DO vw. jak wiadomo ja się zajmuję granadami II i to ze wskazaniem na po fl. tam zaciski były na duże klocki. Natomiast musiałbyś poprosić kogoś kto ma oryginalną jedynkę z dużym silnikiem bodaj MichuKrk ma jedynkę z essexem na automacie. może to są zaciski od jedynki z dużym motorem?
granadziarz_3M / 2006-04-06 11:25:02 /
consul coupe 3,0 essex 72-74.
granadziarz_3M / 2006-04-06 11:29:03 /
Klocek taki sam jak w mojej jedyneczce bez wentyli.
Mysza liil (EM) / 2006-04-06 11:33:30 /
Po nitce do kłębka :)
Klocek VW LT jest szerszy od Granadowego o prawie centymetr czyli zaciski do tych samochodów się jednak różnią. Ergo: To co mam to nie zacisk od VW LT :)
A ten przedstawiony przez Granadziarza już by wszedł. Czyli z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć że to zaciski od Consula 3.0 Essex.
Tylko teraz czy takie klocki są dostępne ? I jaki zastosować zestaw montażowy ? Nie jest to normalna para gwoździ + zawleczki.
Zeby mi sie chcialo zdjac kolo to bym zrobil foto :) Gwozdzie to nie sa raczej ;) Ale zupelnie inaczej niz w granadzie mkII/taunusach/caprikach wyglada sprawa usztywniania klockow, coby nie halasowały po dołkach. Nie jest to zwykla sprezyna z drutu, tylko blaszka. Nie chce tlumaczyc jak to wyglada konkretnie, bo nie pamietam, ale widac na pierwszy rzut oka ze bardzo solidnie.
Mysza liil (EM) / 2006-04-06 14:24:20 /
mam na polce nowe zaciski do Grandzi 72 wiec zobacze czy tak to wyglada
camaro
/ 2006-04-06 15:59:10 /
mam nowe zaciski do mniejszych silnikow i do 2.6/3.0 , roznia sie tylko wstawkami pomiedzy polowkami, maja te same klocki i oba maja wyjscie jak na zdjeciu
wiec sa to zaciski do wentylowanych tarcz Grandzi, tylko starszej
camaro
/ 2006-04-06 21:20:42 /
dodam jeszcze ze te zaciski byly stosowane do 11.74, pozniejsze byly juz chyba takie jak w Mk2
camaro
/ 2006-04-07 19:06:01 /
ten rysunek to z www.icerbrakes.com klocek ma numer 180130, handluje tym sieć AutoABC ( http://www.autoabc.com.pl )
granadziarz_3M / 2006-04-07 19:57:40 /
Granadziarz, a mógłbyś coś powiedzieć o jakości tych klocków ICER ?
Na podanej stronie znalazłem listę zamienników innych firm (m.in. ATE, Jurid etc.) i nie wiem co wybrać :)
podepne się do tematu:
wczoraj właśnie rozebrałem całą przednią zawiechę w moim Essim i pomyślałem że przy skaładaniu mozna by sie pokusic o zmianę tarcz hamulcowych na jakieś wydajniejszę.
I tu moje pytanie od czego podejdą? Czy znajdę jakieś tarcze wentylowane żeby nie trzeba było zmieniac zacisków? Czy dużo kłopotu z taka przeróbką?
Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc!
Pozdrawiam!
...::$nuffy (Grześ) / 2006-05-02 18:56:35 /
Niestety nie sądzę żeby przy zmianie tarcz z litych na wentylowane udało ci się zostawić seryjny zacisk.Tarcza wentylowana jest grubsza a co za tym idzie może zacisk się nie zmieścić.Pewnie dałoby się zastosować tarcze i zaciski z jakies sierry.Pozdro
Pasują tarcze + zaciski od capri. Przetestowane na aucie Śmietana.
Do tego pompa + serwo od granady - również bez przeróbek.
Efekt - świetne hamowanie.
m.kozlowski
/ 2006-05-03 11:45:50 /
odswieze temat :
czy zmieniajac w taunusie hamulce na tarczowe musze zmienic tez serwo czy wystarczy tylko zmiana zaciskow (granada 2,8) + tarcze wentylowane (capri 2.8i) ??
ps.jesli ktos moze poprosze tez o podanie dlugosci przewodow bo zamierzam dorobic nowe miedziane + w stalowym oplocie oraz o rozmiary gwintow/
♠MAD♥DOG♠ / 2015-08-09 23:56:51 /
proponuje założyć serwo od granady, juz sama jego zmiana bez tarcz i zacisków robi ogromną różnice w sile hamowania, z tego co pamiętam pasuje p&p
mateush (proko) 3M / 2015-08-10 10:30:44 /
no i tutaj jest chyba problem :) bo planuje zalozyc 2xdcoe40 i musze cos zrobic z serwem bo sie DCOE nie mieszcza
♠MAD♥DOG♠ / 2015-08-10 12:07:13 /
Elektryczne serwo sierra-scorpio. Zajmuje mniej miejsca. Najlepiej szukać pompy od sierry bez ABS wówczas przeróbka jest stosunkowo łatwa.
Przy wersji z ABS trzeba dorabiać płytę/adapter do przewodów hamulcowych.
Trójkąt
/ 2015-08-10 12:14:15 /
Sierra BEZ ABS nie miała elektrycznego serwa tylko zwykłe.
Były 2 typy pomp elektrycznych. Od DOHCów i od BOA. Przy BOA rozdzielacz ABS był przeniesiony na drugą stronę ściany grodziowej by zwolnić trochę miejsca dla silnika. Jak się robi swapa hebli na pompie ze zintegrowanym rozdzielaczem, warto go wywalić i dorobić płytę mocującą rurki. Jak się ma pompę od BOA, to nic nie trzeba robić tylko odpowiednio podłączyć rurki.
Mysza liil (EM) / 2015-08-10 16:24:29 /
Odpowiednio podłączyć rurki tzn, środek m12 zaślepić, na przednie wyjście przód podłączony przez trójnik a na tylne wyjście tył...
Tak ?
Co w końcu z regulatorem siły hamowania na tył ? Jest potrzebny i konieczny ?
PiotrekGran / 2015-08-10 17:42:18 /
Dobra juz widze ze jestem za cienki w uszach zeby to samemu ogarnac...ktos sie podejmie montazu tego co na foto w dziobaku ? :D :D
♠MAD♥DOG♠ / 2015-08-10 19:38:06 /
Zapraszam zamontuje przygotuje ustawie
CHUDER
/ 2015-08-13 08:24:46 /