Natknąłem się na dziwne oznaczenie opon.
W katalogu dla Capri Mk1 w miejscu liczby będącej stosunkiem wyokości do szerokości są litery "SR" , wygląda to mniej wiecej tak :
165 SR x 13.
Co to oznacza i jaki jest tego odpowiednik dziś ?
I z innej beczki ,
Jakiej firmy opony zakładali do niemieckich jedynek ?
Dysponuje ktoś zdjeciami bieżnika ?
Dziękuje z góry za odpowiedzi.
marian212 / 2008-03-04 20:25:28 /
Z tego co mi wiadomo to chodzi o 'pełny profil' :)
Beddie / 2008-03-04 20:47:27 /
165/80/13
fordofil / 2008-03-04 20:48:58 /
te SR oznacza profil większy/równy 80 z tego co mi wiadomo...
Kohito_PS / 2008-03-04 20:55:06 /
Marian nie żartuj ;-))
SR = super radial .... hehe joke ...
profil 82
czyli 165/82 R13
MikeB4 / 2008-03-04 20:55:15 /
Nie wiem co zakładała fabryka bo nieźle zdjęcia poobrabiali ---
polecam Michelin MXL lub UNIROYAL RALLYE 280 - ja miałem jakąś Vredestein
http://cgi.ebay.fr/PNEU-UNIROYAL-RALLYE-280-165-SR-13-RADIAL_W0QQitemZ120225685601QQcmdZViewItem
Ogólnie w folderach są zdjęcia z jakimiś dziwnymi oponami
http://www.capri.pl/image/folders/capri/mk1-d-03/16
MikeB4 / 2008-03-04 22:29:06 /
No, Marian 212, dawno się tak nie uśmiałem :)
Doskonale wiem, że Tobie tłumaczyć nie muszę, a wyskoczyłeś z tematem tylko po to, że chcesz to mieć 'na piśmie' i niedowiarkowi jakiemuś pokazać :)
Opona oznaczana w latach 60/70-tych 165SR13 to dzisiejsza 165R13 82S, podobnie jak 185/70HR13 czy 205/60VR13 to dzisiejsze 185/70R13 86H oraz 205/60R13 86V. Po prostu jakieś 20 lat temu zaczęto dodawać indeks nośności i przy tej okazji indeks prędkości wyleciał z pozycji pomiędzy szerokością bieżnika a identyfikatorem konstrukcji wewnętrznej (R=radial czyli promieniowa) na koniec symbolu.
Opony 165R13 82S dostaniesz nadal w handlu, aczkolwiek nieco więcej jest bardzo zbliżonych 165/80R13 83T, które mają ciut wyższy indeks prędkości (190 km/h zamiast 180), nośności (975 kg na oś zamiast 950) i minimalnie mniejszą średnicę (statycznie 594mm zamiast 601mm), czyli praktycznie taką, jak owe 165SR13 po 15 tys. km przebiegu.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-03-04 23:12:01 /
Ja mam zapas Michelin MXL, musze mu sprawdzić rocznik, bo wygląda zabytkowo :P
Beddie / 2008-03-05 15:38:57 /
a'propo roku produkcji ;) bo z tym zawsze jest trochę zamieszania:
http://www.fulda.com/fulda_pl_pl/test_and_tips/tyre_technology/how_to_read_a_tyre/index.jsp
cytując:
Na oponach wyprodukowanych przed rokiem 2000 data produkcji oznaczona jest za pomocą 3 cyfr na końcu numeru seryjnego, gdzie dwie pierwsze cyfry oznaczają tydzień, a trzecia - rok produkcji. Symbol ◄ oznacza dekadę lat 90. Od roku 2000 zaczęto stosować oznaczenie 4-cyfrowe, w którym cyfry trzecia i czwarta oznaczają rok produkcji.
czyli jak mamy w pięknym owalu 3 cyferki bez magicznego trójkącika, to opony są z lat 80 :)
Marian, jak chcesz 'oldskulowy' bieżnik, to pojawiły sie ostatnio takie:
Vredestein SPRINT CLASSIC
http://images.google.pl/images?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&hs=A0v&resnum=0&q=vredestein+SPRINT+CLASSIC&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
sa dostępne w rozmiarze 205/60R13 (niestety cena 330zł/szt czyli chyba najdroższe jakie są w tym rozmiarze :( )
z 165R13
Nankang N809K
http://www.aisha.co.jp/tire/maker/NK00166.jpg
165R13 (154zł/szt)
pozdro
Vredestein chyba ma same "staroszkolne" bieżniki, oto co znalazłem w moim rozmiarze :
http://opony.auto.com.pl/lista_opon.asp?producent=&rozmiar=165%2F80R13&rodzaj=&pora_roku=letnie&x=24&y=2
i cena przystępna :). Narazie to mój numer jeden. Rozważam jeszcze kupno używek z epoki w super stanie. Jakby ktoś cos wiedział, to proszę o kontakt.
marian212 / 2008-03-05 20:49:37 /
jeżeli to ma jeździć nie stać, zapomnij o używkach taka 30-20 letnia opona nie gwarantuje żadnej przyczepności, co może potwierdzić każdy użytkownik popularnej fuldy Y2000 ;) kup coś nowego z starodawnym bieżnikiem i ciesz sie bezpiecznym autem.
Żeby nie zaśmiecać forum pociągnę ten temat dalej. Sprawa wygląda następująco: zakupiłem felgi mangels , niestety nie "ten" rozstaw śrub(niestety 4x100) z oponami i mają dziwne oznaczenia, całkowicie nie zrozumiałe dla mnie. Bo skoro cztery cyfry oznaczają : dwie pierwsze cyfry to tydzień wyprodukowania a trzecia i czwarta to rok to wychodzi na to ze albo opony są z przyszłości albo stare , starsze niż nasze fordy. A druga sprawa to że te opony są o rozmiarze 240/45VR 13 to mają profil 45, proste ?? Niby tak ale gdy przykładam do niej oponę o większym profilu tzn o profilu 50 to okazuje się że te o profilu 45 są większe , jak to wytłumaczyć?? Pzdr.
ste-fun / 2009-02-01 22:21:21 /
ale przecież profil nie jest absolutną liczbą tylko zależy od szerokości opony.
235/45 beda znacznie 'wyższe' niz 170/45 - chyba ze sie myle?
Konar / 2009-02-01 22:25:27 /
profil to jest % szerokości o ile się nie myle
brzezin / 2009-02-01 22:31:05 /
profil, to tak jak pisze brzezin - procentowy stosunek wysokości boku opony do jej szerokości, czyli w Twoim przypadku, dla 240/45R13 masz 240x45% =ok.110mm. Dla porównania np. weźmiesz 185/60R13 i jej rant ma 185x60% =111mm. Dlatego opona węższa o wyższym profilu może mieć de facto rant niższy, od szerokiej o niskim profilu.
Fuszix 3M / 2009-02-01 22:46:49 /
245/45/13 = 225/50/13 = 205/55/13 = 185/60/13 = 165/65/13 = 155/70/13 = 145/75/13 = 135r13 tak mniej więcej.
Opony rzeczywiście dziwne, jesli mają oznaczenie szerokości 240 a nie 245. Pobaw się tym http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html a zrozumiesz to o czym dzieci informatyków już wiedzą...
Mysza liil (EM) / 2009-02-01 22:47:23 /
spoko dzięki już zrozumiałem ale co z datą produkcji ??ktoś to możne mi wytłumaczyć??
ste-fun / 2009-02-01 22:54:21 /
musi być jeszcze inny nr dot z drugiej strony opony poszukaj
może i dziwne ale takie są
ste-fun / 2009-02-01 23:01:05 /
kozi podobno YOKOHAM-y nie mają DOT tak wyczytałem i tez nie znalazłem napisu DOT na oponie ,może jeszcze takie coś
ste-fun / 2009-02-01 23:03:49 /
VR to indeks prędkości (powyżej 210) ale czy w tym miejscy powinien być?
brzezin / 2009-02-01 23:05:16 /
Kupiłeś te 4 a dwie felgi do dokończenia z Rudy Śl ???
MikeB4 / 2009-02-03 12:10:50 /
tak te same ale nie wiem czy dobrze zrobiłem , tak to jest jak się robi interesy wieczorem jak nie ma mocnego światła. Myślę że jeszcze coś z tego będzie ale koleś od...bał sztukę z tymi felami ,szkoda trochę
ste-fun / 2009-02-03 15:04:48 /
240/45 VR 13
240 - mm szerokości
45 -% szerokości - wysokość boku opony
V - indeks prędkości 240 km/h ( jest jeszcze W 270 , Y - 300 , było kiedyś stosowane też ZR - bez limitu)
R - opona radialna
13 - ilość cali
DOT jest zawsze, ale to zawsze umieszczony za rozmiarem opony ( czyli tym co zdekodowane powyżej). Występuje zawsze tylko po jednej stronie opony. Te zdjęcia, które wrzuciłeś to 1) kod fabryki 2) rozmiar + oznaczenia homologacyjne ( w przypadku yokohamy są najdziwniejsze bo na oponie sa najczęściej homologacje USA ( DOT - department of transport, Japońskie no i EU...) a trzecie zdjęcie to też jakaś homologacja lub oznaczenie sładu mieszanki ( lub coś podobnego) Na pewno to nie DOT..
Co do daty produkcji to patrząc po bieżniku to pewnie będzie koniec lat 90tych.
ps. nie chcesz sprzedac?? :)
michalch83 / 2009-02-04 21:20:39 /
niby nie są na sprzedaż ale jak to często bywa to tylko zależy od ceny. Wiec zaproponuj a ja się zastanowię. Bo chodź bieżnik jest duży to trochę opona popękała pozdrawiam ste-fun
ste-fun / 2009-02-05 17:50:38 /
Jesli profil opony nie jest opisany to jest to 80. Zapewne zaraz Krk odpowie Ci encyklopedycznie dlaczego:)
jakr / 2016-12-09 08:59:10 /
Mi Gość z Micheline kiedyś powiedział ze pełen profil to 82.
Ale nie pamiętam dla czego.
Jakiś stary kotlet :(
Tia, wyskoczylo mi jako nowosc, pewnie dlatego, ze koledzy moderatorzy wycieli jakas reklame.
jakr / 2016-12-09 12:38:53 /
Tak było.
bobik liil / 2016-12-09 13:12:38 /