Czołem!
Zakupiłem taką oto pompę do v6.
Wygląda conajmniej podejrzanie.
Co o niej sądzicie?
to jest pompa do pinto nie V6
"nowszy model" Pierburga, tak naprawdę to już raczej nie Pierburg tylko pudełko, kupują pewnie coś jak QH, szlifują oznaczenia i pakują w swoje pudełko...
camaro
/ 2024-12-11 11:04:26 /
Inną ciężko dostać. Używam, działają.
m.kozlowski
/ 2024-12-11 11:06:19 /
do V6 jest prawie taka sama 7.02242.20.0 , różni się innym ustawieniem podstawy, lekko przekręcona względem rurek jak oryginalnie
nigdy nie sprawdzałem czy one działają zamiennie, możliwe że to to samo
mam QH do V6 i pinto
również oryginalnego Pierburga do pinto
camaro
/ 2024-12-11 11:24:38 /
Zaworki z gumy, w jednej pękł mi kiedyś jeden i było po pompie :D
Kilgore / 2024-12-11 12:12:12 /
Pompy do pinto i V6 różnią się tak bardzo, że jeśli nie masz obu obok siebie, to nawet nie zauważysz różnicy.
m.kozlowski
/ 2024-12-11 12:35:07 /
Pompa od v6 ma dłuższą nóżkę
mishq (Mateusz G.)
/ 2024-12-11 12:44:18 /
dłuższa, krótsza, to zależy od producenta
pytanie czy tam jest jakaś funkcjonalna czy montażowa różnica
oryginalnie na pewno były różnice w ustawieniu króćców między sobą, są 165/170/180st oraz w ustawieniu ich względem podstawy - jeśli to nie koliduje z jakąś łapą silnika czy coś to można pewnie zamieniać.
oryginalnie były też różnice w wykonaniu, początkowo były pompy z wymienną membraną na wkręty, później częściowo zaprasowane ale ze zdejmowanym górnym deklem do wyczyszczenia, później całkowicie zaprasowane
do tego byłą zmiana około 75r, przestawili króćce i chyba nóżka pompy się lekko zmieniła, były cieńsze i grubsze
to wszystko ma małe znaczenie jeśli pompuje tak samo, ma taki sam kołnierz montażowy i wysokość od strony popychacza
camaro
/ 2024-12-11 12:58:30 /
Bartek, wierz mi - możesz je montować dowolnie, pasują, nic nie przeszkadza.
m.kozlowski
/ 2024-12-11 13:10:36 /
Dzięki.
Pocieszające jest że "działa" zamiennie.
Jednak ani to v6 ani orginał.
A to zakup od kolegi z forum za odpowiednio wyższą cenę oryginału....
nie do końca tak
to jest oficjalny produkt Pierburga, który produkował oryginały dla Forda
owszem inaczej wygląda niż te oryginały Forda/Pierburga sprzed lat, dla purystów się nie nadaje.
Ktoś to dla nich teraz robi, ale jest to jednak marka Pierburg a nie jakiś tani zamiennik, pewnie zwracają uwagę na to co pakują w swoje pudełka.
czy jest lepsza czy taka jak te tańsze to nie wiem.
Marcin pisze że działa to działa
camaro
/ 2024-12-11 14:07:25 /
dodam że ta opcja jest również już oficjalnie niedostępna, tylko jakieś leżaki
camaro
/ 2024-12-11 14:11:00 /
https://m.autodoc.pl/quinton-hazell/1460736
Morales / 2024-12-11 15:28:25 /
Faktycznie wygląda łudząco podobnie do Q&H.
Morales / 2024-12-11 15:30:00 /
to ma działać a nie wyglądać.
Więc czy to bardziej podobne do tego czy tamtego nie ma znaczenia.
wąski77
/ 2024-12-11 15:37:09 /
Pierburg tak ma, w opakowaniu z logiem jest pompa z frezowaną obudową i czasem hologramem pierburga.
m.kozlowski
/ 2024-12-11 15:42:13 /
jest podobna, ale nie łudząco
oba odlewy są inne, zarówno nóżka jak i pokrywa, tylko konstrukcyjnie podobne
tamte mają szlifowany dekiel więc nikt nie trudził się z innym kształtem odlewów, wtedy byłoby też logo Pierburga
camaro
/ 2024-12-11 16:23:44 /
oryginalny Pierburg wyglądał tak, czasem miały dekle jak na rysunku na opakowaniu, na centralny wkręt
camaro
/ 2024-12-11 16:56:08 /
Niezła z tego dyskusja się zrodziła. A jak wygląda sprawa dystansu ( podkładki ) w tych pompach? W Pinto chyba idzie w silnik na cienką podkładkę a w V6 trzeba dorzucić dodatkowy ebonit pare mm?
To zależy. Są krótkie i długie popychacze, ebonit jest tylko z długim.
m.kozlowski
/ 2024-12-11 17:28:53 /
Ok.
Czyli jeśli pod aktualną pompą jest ebonit to mam raczej długi 130?
Ta moja pompa wygląda całkiem inaczej względem aktualnie dostępnych.
135
Miało być.
ale wygląd nie ma znaczenia.
Słuchaj Marcina - będzie działać.
Chyba, że jesteś miłośnikiem oryginalności co do śrubki i powietrza w oponach.
wąski77
/ 2024-12-11 21:18:29 /
Jeśli masz teraz ebonit pod pompą, to on tam ma zostać. Pompę masz po prostu starego typu. Wymieniaj i już.
m.kozlowski
/ 2024-12-11 22:22:39 /
na silniku masz starszy typ Pierburga, taki jak na grafice na pudełku, z pokrywką na śrubkę,
takiej się już nie dostanie chyba że jakaś mocno zakurzona na półce,
stare oryginalne pompy mają jeden minus - mają stare membrany,
gruba podkładka pod pompę to dobry dodatek, zapobiega podgrzewaniu paliwa, jak to miałeś to oczywiście zostaw, w razie czego mam nowe podkładki, z obu stron musi być uszczelka
jak wyżej napisane do grubej podkładki jest odpowiedni popychacz - pompa jest ta sama
camaro
/ 2024-12-11 22:53:14 /
Dzięki Panowie. Jesteście niezastąpieni. :-)
Dla porównania moja stara pompa ( niebieska ) i szlifowany Pierburg.
Stara pompa była zamontowana tylko na uszczelce bez ebonitu, a to chyba mało sensownie bo pompa przejmuje gorąc rozgrzanego silnika.
Popychacz ma 13cm. Potrzebuje ebonitu i innego popychacza?
Pompe chciałem wymienić bo mam paliwo w oleju, dmucham we wlot starej pompy zatykając wylot i nic nie świszcze w stronę silnika, ale gębą to takie sprawdzanie.....
Czy nieszczelną pompę odrazu widać bo puszcza znacznoe powietrze w stronę silnika czy może być to jakaś mikrodziurka i mordą tego nie wyłapie?
a skąd pomysł że to pompa?
wąski77
/ 2024-12-13 17:06:32 /
Chyba trzpień musisz wcisnąć jakndmuchasz żeby powietrze poleciało
mishq (Mateusz G.)
/ 2024-12-13 17:37:41 /
wąski77 : od czegoś trzeba zacząć :-)
raczej zły trop, żeby paliwo z pompy dostawało się do silnika to membrana musiałaby być pęknięta, wtedy by nie pompowała, nie miałaby paliwa, więc nie ciekłoby do silnika, zresztą silnik by nie chodził :)
no chyba że ma małą dziurkę, dalej wytwarza cisnienie a trochę leci w silnik
sprawdź ją na stole, podłącz paliwo do wlotu a wylot zatkaj, ponaciskaj trochę i zobacz czy leci dołem
nie miałeś może problemów z zapłonem, długich prób kręcenia bez odpalenia? wtedy mogło się nalać do oleju
camaro
/ 2024-12-13 19:46:18 /