logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Co to za pompa paliwa ? Pierburg ?

Co to za pompa paliwa ? Pierburg ?

Czołem!

Zakupiłem taką oto pompę do v6.
Wygląda conajmniej podejrzanie.
Co o niej sądzicie?

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-12-11 10:50:18 /


to jest pompa do pinto nie V6
"nowszy model" Pierburga, tak naprawdę to już raczej nie Pierburg tylko pudełko, kupują pewnie coś jak QH, szlifują oznaczenia i pakują w swoje pudełko...

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 11:04:26 /


Inną ciężko dostać. Używam, działają.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 11:06:19 /


do V6 jest prawie taka sama 7.02242.20.0 , różni się innym ustawieniem podstawy, lekko przekręcona względem rurek jak oryginalnie
nigdy nie sprawdzałem czy one działają zamiennie, możliwe że to to samo
mam QH do V6 i pinto
również oryginalnego Pierburga do pinto

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 11:24:38 /


Zaworki z gumy, w jednej pękł mi kiedyś jeden i było po pompie :D

Kilgore / 2024-12-11 12:12:12 /


Pompy do pinto i V6 różnią się tak bardzo, że jeśli nie masz obu obok siebie, to nawet nie zauważysz różnicy.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 12:35:07 /


Pompa od v6 ma dłuższą nóżkę

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 12:44:18 /


dłuższa, krótsza, to zależy od producenta
pytanie czy tam jest jakaś funkcjonalna czy montażowa różnica

oryginalnie na pewno były różnice w ustawieniu króćców między sobą, są 165/170/180st oraz w ustawieniu ich względem podstawy - jeśli to nie koliduje z jakąś łapą silnika czy coś to można pewnie zamieniać.
oryginalnie były też różnice w wykonaniu, początkowo były pompy z wymienną membraną na wkręty, później częściowo zaprasowane ale ze zdejmowanym górnym deklem do wyczyszczenia, później całkowicie zaprasowane
do tego byłą zmiana około 75r, przestawili króćce i chyba nóżka pompy się lekko zmieniła, były cieńsze i grubsze

to wszystko ma małe znaczenie jeśli pompuje tak samo, ma taki sam kołnierz montażowy i wysokość od strony popychacza

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 12:58:30 /


Bartek, wierz mi - możesz je montować dowolnie, pasują, nic nie przeszkadza.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 13:10:36 /


Dzięki.
Pocieszające jest że "działa" zamiennie.
Jednak ani to v6 ani orginał.
A to zakup od kolegi z forum za odpowiednio wyższą cenę oryginału....

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-12-11 13:58:34 /


nie do końca tak
to jest oficjalny produkt Pierburga, który produkował oryginały dla Forda
owszem inaczej wygląda niż te oryginały Forda/Pierburga sprzed lat, dla purystów się nie nadaje.
Ktoś to dla nich teraz robi, ale jest to jednak marka Pierburg a nie jakiś tani zamiennik, pewnie zwracają uwagę na to co pakują w swoje pudełka.
czy jest lepsza czy taka jak te tańsze to nie wiem.
Marcin pisze że działa to działa

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 14:07:25 /


dodam że ta opcja jest również już oficjalnie niedostępna, tylko jakieś leżaki

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 14:11:00 /


https://m.autodoc.pl/quinton-hazell/1460736

Morales / 2024-12-11 15:28:25 /


Faktycznie wygląda łudząco podobnie do Q&H.

Morales / 2024-12-11 15:30:00 /


to ma działać a nie wyglądać.
Więc czy to bardziej podobne do tego czy tamtego nie ma znaczenia.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 15:37:09 /


Pierburg tak ma, w opakowaniu z logiem jest pompa z frezowaną obudową i czasem hologramem pierburga.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 15:42:13 /


jest podobna, ale nie łudząco
oba odlewy są inne, zarówno nóżka jak i pokrywa, tylko konstrukcyjnie podobne

tamte mają szlifowany dekiel więc nikt nie trudził się z innym kształtem odlewów, wtedy byłoby też logo Pierburga

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 16:23:44 /


oryginalny Pierburg wyglądał tak, czasem miały dekle jak na rysunku na opakowaniu, na centralny wkręt

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 16:56:08 /


Niezła z tego dyskusja się zrodziła. A jak wygląda sprawa dystansu ( podkładki ) w tych pompach? W Pinto chyba idzie w silnik na cienką podkładkę a w V6 trzeba dorzucić dodatkowy ebonit pare mm?

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-12-11 17:00:30 /


To zależy. Są krótkie i długie popychacze, ebonit jest tylko z długim.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 17:28:53 /


Ok.
Czyli jeśli pod aktualną pompą jest ebonit to mam raczej długi 130?
Ta moja pompa wygląda całkiem inaczej względem aktualnie dostępnych.

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-12-11 20:25:55 /


135

Miało być.

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-12-11 20:32:30 /


ale wygląd nie ma znaczenia.
Słuchaj Marcina - będzie działać.
Chyba, że jesteś miłośnikiem oryginalności co do śrubki i powietrza w oponach.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 21:18:29 /


Jeśli masz teraz ebonit pod pompą, to on tam ma zostać. Pompę masz po prostu starego typu. Wymieniaj i już.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 22:22:39 /


na silniku masz starszy typ Pierburga, taki jak na grafice na pudełku, z pokrywką na śrubkę,
takiej się już nie dostanie chyba że jakaś mocno zakurzona na półce,
stare oryginalne pompy mają jeden minus - mają stare membrany,

gruba podkładka pod pompę to dobry dodatek, zapobiega podgrzewaniu paliwa, jak to miałeś to oczywiście zostaw, w razie czego mam nowe podkładki, z obu stron musi być uszczelka

jak wyżej napisane do grubej podkładki jest odpowiedni popychacz - pompa jest ta sama

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-11 22:53:14 /


Dzięki Panowie. Jesteście niezastąpieni. :-)

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-12-12 08:57:43 /


Dla porównania moja stara pompa ( niebieska ) i szlifowany Pierburg.
Stara pompa była zamontowana tylko na uszczelce bez ebonitu, a to chyba mało sensownie bo pompa przejmuje gorąc rozgrzanego silnika.
Popychacz ma 13cm. Potrzebuje ebonitu i innego popychacza?

Pompe chciałem wymienić bo mam paliwo w oleju, dmucham we wlot starej pompy zatykając wylot i nic nie świszcze w stronę silnika, ale gębą to takie sprawdzanie.....
Czy nieszczelną pompę odrazu widać bo puszcza znacznoe powietrze w stronę silnika czy może być to jakaś mikrodziurka i mordą tego nie wyłapie?

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-12-13 16:34:02 /


a skąd pomysł że to pompa?

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-13 17:06:32 /


Chyba trzpień musisz wcisnąć jakndmuchasz żeby powietrze poleciało

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-13 17:37:41 /


wąski77 : od czegoś trzeba zacząć :-)

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-12-13 17:59:00 /


raczej zły trop, żeby paliwo z pompy dostawało się do silnika to membrana musiałaby być pęknięta, wtedy by nie pompowała, nie miałaby paliwa, więc nie ciekłoby do silnika, zresztą silnik by nie chodził :)
no chyba że ma małą dziurkę, dalej wytwarza cisnienie a trochę leci w silnik

sprawdź ją na stole, podłącz paliwo do wlotu a wylot zatkaj, ponaciskaj trochę i zobacz czy leci dołem

nie miałeś może problemów z zapłonem, długich prób kręcenia bez odpalenia? wtedy mogło się nalać do oleju

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-12-13 19:46:18 /