nie mam pojecia co moze byc przyczyną, dziwne objawy.jak jezdze powoli tak do 80-90 km to nic sie nie dzieje . jak dam jej w palnik to wywala płyn.
adam.g / 2008-02-15 21:05:14 /
odkrec korek od zbiorniczka i zobacz czy babelki nie leca z płynu jesli tak to uszczelka poszła sie je.....lub głowica
Podmień korek na początek. Jesli nie pomoze, to jedz do warsztatu w którym mają sondę do sprawdzenia obecności CO2 w układzie chłodzenia.
Mysza liil (EM) / 2008-02-15 21:08:58 /
bomble nie idą nic nie wskazuje na uszczelke cho i o tym myślałem. moze pompa.na wolnych obrotach leci letnie powietrze z nagrzewnicy
adam.g / 2008-02-15 21:23:36 /
Jak dajesz w palnik to w komorze spalania jest duuże ciśnienie :) i może przez uszczelkę przedostawać sie do układu chłodzenia. Przy małym obciążeniu może zachowywać sie całkiem normalnie ... do czasu :)
Mysza dobrze prawi, trzeba do warsztatu żeby wsadzili czujniczek do chodnicy i sprawdzili czy to na pewno nie uszczelka bo objaw niestety na to wskazuje..
Trójkąt / 2008-02-15 22:32:06 /
złe umieszczenie zbiornika wyrównawczego....
złe odpowietrzenie bloku.... co za tym idzie prawie brak obiegu....
miałem przypadek w VW ostatnio jak jezdził do setki to jakos dawał rade, ale grzał sie szybko i cały czas miał wysoką temperature, jak przegonił go szybciej to w efekcie wyrzucił 2 razy płyn a za trzecim cisnienie rozdymało uszczelke... problemem własnie był cienki wężyk odpowietrzający, był przytkany...
Zacznij od wymiany korka od zbiorniczka wyrównawczego na dobry. Niby smieszne, ale ma znaczenie, bo to układ ciśnieniowy.
Dzięki za wskazówki. mam jeszcze jedno pytanie . gdzie w okolicy milanówka znajde taki warsztat co by mi to zmiezył.
adam.g / 2008-02-16 11:31:59 /
miałem podobne obiawy przy swoim, przyczyna była prozaiczna- zamieniłem korki między chłodnicą i zbiornikiem wyrównawczym. Chłodnica ma korek bez zaworu ciśnieniowego.
W Milanówku, to chyba wystarczy stanąć na ulicy z otwartą maską i zaraz ktoś pomoże ;)
Młody_wFe / 2008-02-16 12:40:51 /
Też z tym walczyłem.Płyn znikał ale tylko do pewnego poziomu ponizej minimum w zbiorniczku.Wymiana korka i "po wszystkiymu"
Murmur vel Magman / 2008-02-16 12:54:01 /
jeszcze raz dzięki za cenne wskazówki. krok po kroku i mam nadzieje ze rozwiąze ten problem . pozdrawiam wszystkich miłosników marki..... :)
adam.g / 2008-02-16 22:05:02 /
Odezwij się na priv dam Ci numer do chłopaków z Brwinowa co mają wskaźniczek spalin w układzie chłodzenia. Operacja ja trwa 3 minuty :)
Trójkąt / 2008-02-17 23:11:15 /
Cześć wszystkim właśnie mam identyczny problem w 2,9 efi. I to po wymianie uszczelek pod głowicą oraz sprawdzeniu głowic na szczelność. Tak jak kolega pisał na wolnych obrotach ok jak się wdepnie zaczyna się gotować i wodę wywalać. Mam nowy termostat
zamontowany prawidłowo oczkiem go góry, oraz sprawdzoną pompę wodną, w zbiorniczku przelew podaje wodę więc czyżby ten korek był przyczyną taki banał? ;)
Aha zapomniałem dodać, że chłodnica też druga była sprawdzana pozdrawiam...
I chłodnica była druga wsadzana ;)
Sorry dwa razy to samo napisałem ;)
na rozgrzanym czy na zimnym??
na rozgrzanym najpierw trzyma normalnie na polowie moze tak stac i chodzic caly dzien
a jak sie przejade juz szybciej to dupa zaczyna rzygac woda i raz mi az zgasl jak zwolnilem ;/
a wiatrak masz na stałe czy wisco??
na wisco i smiga dobrze znaczy kreci sie jak go przytrzymam to nie kreci ;)
no i tu nieporozumienie, jak zagrzejesz silnik to nie masz prawa zatrzymac wisca... jesli ci sie to udaje a chłodnica jest rozgrzana i duży obieg juz poszedł to wisco ma zapier.. i nie zatrzymasz go...
Bede musial to sprawdzic ale dopiero za tydzien bo jestem za granica tyle zaopserwowalem przed wyjazdem jak bede cos wiedzial to napisze ;) pamietam ze chlodnica miala slaba temperaturę ;/ dlatego te testy z wyciaganiem termostatu i zmaina chlodnic,,,,
k....a ale błędów nawaliłem ;)
no to jak chłodnica licho sie nagrzewała, to brak prawidłowego obiegu... i w bloku wode gotuje..
Moze sprzedali Ci termostat do Zeteca zamiast do 2.9 12v ?
Mysza liil (EM) / 2008-05-04 21:06:20 /
bez termostatu dzialo sie to samo ;/
i dalej chłodnica niedogrzana czy gorąca ze dotknac nie idzie??
a korek cisnieniowy w zbiorniczku wyrownawczym prawidlowo dzala ? moze nietrzyma cisnienia .
IMG FORD / 2008-05-05 22:48:58 /
Może głupie pytanie ale czy przypadkiem nie zostały zamienione uszczelki pod głowicami prawa z lewą ??
Czy robiłeś test na obecność spalin w okładzie chłodzenia ??
Trójkąt / 2008-05-05 23:33:56 /
Przepraszam, ale co to jest "korek cisnieniowy w zbiorniczku wyrownawczym" ?
:D
Bede wiedzial z uszczelkami po wekendzie jak wymiana korka nie pomoze to nie wiem moze trzeba bedzie zdjac glowice jeszcze raz ;/ ale cos mi sie wiezyc nie chce zeby byly zle zalozone uszczelki....
korek cisnieniowy to zakretka od zbiorniczka gdzie wlewasz plyn chlodniczy
IMG FORD / 2008-05-06 22:27:58 /
Niezwyklość zakrętki polega na tym że jest w niej zawór upustowy ciśnienia. (w starych fordach jest ustawiony na 100 stopni C, korki od mercedesa fizycznie pasują ale są na 120 stopni C)
Mysza liil (EM) / 2008-05-07 10:01:52 /
Witam ponownie. Wszystkie opcje zostały sprawdzone tak wiec wychodzi na to ze blok musi byc pekniety ale tym sie juz nie martwie bo wsadzam cosswortha pod maske w manualu ;/ jak ktos chce jakies czesci np skrzynie automat czy cos z oprzetu, glowice po planowaniu i regeneracji nowe popychacze chydrauliczne to dajcie znac ;) caly slnik na sprzedaz na czesci z kapem i wszystkim ;)
witam ja mialem w audi b3 to samo raz na tydzien dolewalem wode do chlodnicy 1 litr prosze o pomoc co mam z tym zrobic
pajdos / 2008-09-19 23:06:43 /
mamy taką uniwersalną radę na samochody NIE INTERESUJĄCE nas na tym forum ;-)))
ale nie chciałbyś jej słyszeć ....
MikeB4 / 2008-09-20 02:08:33 /
czasem każda rada jest dobra ;)
Wojdat / 2008-09-21 13:05:01 /
Mam pytanie:
http://www.capri.pl/library/microfilms/v6-engine/A04.10
wężyk nr 17. Do czego służy???
Wygląda jak trzeci obwód chłodzenia, a raczej bocznikujący chłodzenie. Termostat posiada oprócz zaworu otwierania dużego obiegu jeszcze taki krążek na sprężynce, jakby też część zaworu. Wygląda mi na to, ze przy zimnym silniku obieg bocznikujący (wężyk 17) jest otwarty i dzięki temu silnik się szybciej nagrzewa. Jak temperatura wzrośnie ten obwód jest zamykany i dalej może się otwierać duży obieg.
Dobrze myślę???
Bo, te problemy z wywalaniem płynu mogą pochodzić od nieszczelnego obwodu docznikującego. Wydajność chłodzenia spada bo część płynu będzie krążyła w kółko przez wężyk nr 17. Ja mam właśnie taki przypadek. Dziwne tylko, że po wywaleniu termostatu wszystko gra, nic się nie gotuje jedynie temp. jest za niska. Termostat nowy Motorcraft.
Jakieś sugestie?
zapek??? !G.O.P! / 2008-10-25 01:44:21 /
No to sam sobie odpowiedziałes. Termostat do dupy. Węzyk numer 17, to główny obieg płynu, za termostatem, moim zdaniem.
Kurcze, napisałem, że termostat nowy Motorcraft, one jak są nowe to działają w przeciwieństwie do włoskich i francuzkich.
zapek??? !G.O.P! / 2008-10-26 00:08:48 /
No i mam przyczynę. Jakiś bałwan założył uszczelki pod głowicami na opy, prawa na lewo, lewa na prawo. W efekcie przegrzewały się tylne cylindry i puściły uszczelki. Jeżeli ktoś w Środę był w Katowicach i widział koło południa mgłę na trasie, to informuję, że to nie była mgła :P Znów się przydały konsultacje AboMyszowe :) Dziękuję:)
zapek??? !G.O.P! / 2008-12-04 06:06:21 /
Odgrzeje kotleta.
Problem wyrzucania wody ze zbiorniczka wyrownawczego poprzez krociec. 2.3 v6, nowa pompa wody, termostat, wisko sprawne. Temperatura na polowie skali, sporadycznie wychodzi delikatnie ponad polowe. Foto po zrobieniu trasy gdzie w jedna strone musialem dolac ok. 2L wody, po powrocie ok. 1L. Co moze byc powodem? Korek od zbiorniczka? Uszczelka pod glowica? Zapowietrzony uklad?
Dzieki.
borys / 2016-09-06 19:49:53 /
Wymien korki na nowe. Problem powinien zniknac.
Zobacz najpierw czy nie masz zagiętego któregoś węża, ja tak miałam i na trasie z Pucharu dolałam chyba z 5 l wody ;(
AniaZC / 2016-09-07 07:17:57 /
Ale którędy wywala??? Na zdjęciu wygląda jakby wywalało ze śruby mocującej wspornik do nadkola. Wywalać powinno przez wąż który masz podłączony przy korku. RESZTA MA BYĆ SZCZELNA. Jak nie jest, to trzeba zrobić tak, żeby było szczelne. Druga sprawa, to co Ty masz tam za szambo w układzie, że takie rdzawe zacieki zostawia?
granadziarz_3M / 2016-09-08 22:41:16 /
Przeciez widać którędy leci. Wywal ta zaślepkę i zrób nową
Mordian / 2016-09-09 10:34:49 /
Saczy sie z krocca. Zamowilem korek, zobacze co bedzie po wymianie.
borys / 2016-09-09 20:27:54 /
Borys - ogarnij ten króciec, bo to on jest winny. To musi być szczelne. Inaczej zawsze będzie wywalało płyn, bo to jest układ gdzie jest dość wysokie ciśnienie. Jaka tam jest średnica tego króćca?
http://fmic.pl/378-zatyczki-do-kroccow-podcisnienia
Ja u siebie zastosowałem to. Mam tego więcej tylko musiałbyś mi średnice podać króćca.
Od 2 dni spokoj. Korek/zakretka wymieniona na taki z zaworem cisnieniowym (wg wskazan Myszy) i spokoj. Krociec to sztuka. Kawalek wezyka zaslepiony sruba. Temperatura minimalnie powyzej polowy skali.
Jutro zmierze srednice.
Dzieki za wskazowki!
borys / 2016-09-14 00:22:38 /