Ogladalem wczoraj TV i byl zaj...reportarz z Rajdu Finlandii Oczywiscie wygral Ford za kolem ,ktoorego stal 27 letni Marrkko Marti ale .... kto widzial ten wie :D
Zastanawiam sie - Jak to wygladalo kiedys??? Wielu z nas ma wiedze i materialy o rooznych Fordach w przeszlosci ktoore walczyly na morderczych trasach eliminacyjnych swiata
Wielu wie ktoore byly pogromcami i budzily lek a ktoore byly ewenementem
Bylo tego troche i chyba nie Capri zajmie tu pierwsze miejsce na podium
NARRA
Q_Back / 2003-08-14 23:49:28 /
Pytanie....rzeka.....Wreszcie napisał jakiś wielbiciel rajdów....Tak....M.Martin wygrał w cuglach Neste.....Colin oczywiście miał dzwona, podobnie Rovanperae......Groenholm zwiedzał rowy.....a Ringer popełnił błąd na wjeżdzie do Parc Ferme i dostał karę 1 min.....Solberg przypuścił oczywiście szaleńczy atak na ostatnim odcinku pokonując Burnsa i zdobył 2 miejsce....Ford jest w tej chwili NAJLEPSZYM autem na lużne nawierzchnie....zobaczymy jak to będzie na San Remo(będę tam osobiście)już w Niemczech udowodnił że na czarnym radzi sobie bardzo dobrze.............a jak było kiedyś......Taaak...prym wiodły Escorty..od 69-gdzieś do 76.....potem lepsza była Manta......Capri jeżdziły w rajdach ale sporadycznie.....Mam fajną kasetkę "Najlepsze rajdy Wielkiej Brytanii 1970-2002.....ZAAAAAjebista.....booooki to mało powiedziane......escorty,manty,capri,póżniej.......szok....wejście B-grupy i słynne Audi quattro(w końcowych wersjach 490 koni),Peugeoty 205 t16(700 koni)...kasetka super....fajny jest jeden motyw-----Clark po pierwszym etapie RAC zjeżdża na pobocze.....most się sypną...nie pojedzie dalej....załamany....ale jego kolega mechanik nie załamuje rąk....biegnie do drogi....zatrzymuje nadjeżdżające Capri jednego z kibiców......puka w szybę...szyba się uchyla...a on z angielską powściągliwością pyta kibica"przepraszam...czy mógłbym pożyczyć pański tylny most???" gościu spokojnie"oczywiście...nie ma problemu"....biorą caprika i przemontowują w kilka godzin most do escorta.................dobre co?
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2003-08-19 19:54:35 /
Fajna akcja:))) z tym mostem...:)
Nie masz może możliwości przegrania tej kasety??? Chętnie bym sobie obejrzał...
Pozdro..
Grupa B - RESPECT...
jagoolmk2 / 2003-08-19 20:21:14 /
ojej ubawiłem się czytając :)))))))))) oczywiście błagalnie zwracam się także z pytaniem o możliwość przegrania kasetki :) a grupa B hmmm... ;)
no to może jeszcze jedna sztuka do 3m :-)
Kornik / 2003-08-20 08:06:13 /
Wracając do tematu.
Kiedyś na stronie głównej był osobny dział poświęcony udziałom Capri w sporcie samochodowym. Było piękne zdjęcie :) Może ktośkto ma jakieś materiały podeśle je do Michała, a on spreparuje to na stronkę. Sam chętnie pochwaliłbym się tem i owemu:
-Kochany, w 19.. roku taki wózek objechał wszystkich w ............. I jak tu nie kochać takiego samochodu !!
Szajba / 2003-08-20 08:17:49 /
moze jakis divx czy cus?
a co do historii soprtowej caprika,kiedys ktos podawał linka do poskanowanych folderow i gazet na severze biternet czy jakos tak, jest tam miedzy innymi przeskanowana gazetka ford heritage numer z 25lecia capri i osiagniecia sportowe sa troche opisane, MK nada sie ?
mam gdzieś na płytce wydaną przez Forda historię rajdów ze zdjęciami spróbuje poszukać
jak znajdę dam znać
Sebaplaza / 2003-08-20 20:18:54 /
mam dosc duzo literatury o rajdowych Capri, historia ta jest dosc obszerna i duzo tu opisywania
camaro / 2003-08-20 22:20:29 /
jeśli można, to ja zapakuję kilka fotek (nic innego nie mam) :-(
♠Zoggon♠ / 2003-08-20 22:31:33 /
♠Zoggon♠ / 2003-08-20 22:37:42 /
ojj Zoggon a moze coś z rajdów? :)
eee panowie na rajdy to escorty były ...głownie ;)
to wiemy dlatego ten wątek jest interesujący, Camaro sam chyba napisał że ma dużo info o rajdowych właśnie... :)
♠Zoggon♠ / 2003-08-21 01:21:49 /
♠Zoggon♠ / 2003-08-21 01:26:17 /
♠Zoggon♠ / 2003-08-21 01:28:18 /
hehe na drugim zdjęciu są moje felgi :)
jak widac caprawy dokopal beemom i purchawie prawie pieeeeeknie :-))))))
TOMEK "MIARQA" / 2003-08-21 03:21:24 /
Mam tego więcej ale wybrałem najciekawsze.
michukrk / 2003-08-23 03:29:42 /
Mam nadzieję ze bardzo nie zabiję modemowców:)
michukrk / 2003-08-23 03:31:52 /
Fajne zdjęcia - szkoda że tylko 2 z rajdów
MikeB4 / 2003-08-24 16:09:09 /
Chwała ci Zoggon za te zdjęcia......A kasetkę rozprowadza mój kolega z Jeleniej Góry Leszek Kuśmirek......znany rajdowy fotograf.....można ją zamówic na stronie www.Rallystudio4me.pl czy jakoś tak......pozdro
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2003-08-26 20:25:56 /
Troche zeby podbudowac osamotnionego Kazia i Paulinke -Nie zapomnialem o was na dniach dostajecie mailika obiecanego :)
CORTINA MK I GT Safari
Q_Back / 2003-08-26 21:08:40 /
CORTINA GT 500
Q_Back / 2003-08-26 21:10:31 /
I oczy wiscie 8-)
CORTINA-LOTUS
Q_Back / 2003-08-26 21:16:10 /
Do tego jeszcze CORTINA MK 2 GT
Q_Back / 2003-08-26 21:20:51 /
CORTINA-LOTUS MK2 oraz malo znane cabrio mk2 LOTUS I CORTINA-OGLE
Q_Back / 2003-08-26 21:24:42 /
Sa jeszcze takie wydumy ale to inna bajka w ramach lekkiej dezorganizacji tradycyjnej wrzuce to tez tu
Q_Back / 2003-08-26 21:28:11 /
Cortinki z archiwum Q_Backa:
Bardzo ciekawe fotki, ale:
1. model MkI GT nie nazywał się GT500 tylko GT1500 (to są np. egzemplarze KHS600 oraz 892DOO - oba z 1963 r., ze starym grillem i małymi migaczami).
2. egzemplarz JOJ777E to GT1500 z ostatniej serii (I rejestracja w 1966 r.), z duzym grillem, duzymi migaczami i wywietrznikami na słupkach.
3. egzemplarz BTW297B to jeden z pierwszych Lotusów (rok 1963, zawieszenie tyłu na spiralach) w oryginalnym malowaniu fabrycznym - kremowy z wypustka BRG po bokach.
4. czerwony egzemplarz z nrem bocznym 27 (fatalna jakość zdjęć :( ) niby ma ćwiartkowy zderzak z przodu jak Lotusy, ale kolorystyka i znaczek GT na tylnych błotnikach wskazuje raczej na poliftingowego GT z lat 65-66.
5. biała MkII to zdjęcie z Rajdu Safari, w którym Cortiny siedem razy trafiły na podium w pięciu kolejnych edycjach.
A teraz pokrótce kalendarium sukcesów Cortiny w sporcie:
1964 - wyścigowe wicemistrzostwo Europy kierowców (Lotus MkI)
1964 - wyścigowe mistrzostwo Europy producentów (Lotus MkI)
1964 - Rajd Safari - I i III miejsce (GT1500 MkI)
1964 - Rajd Szkocji - I miejsce (GT1500 MkI)
1965 - wyścigowe mistrzostwo Europy kierowców (Lotus MkI)
1965 - wyścigowe mistrzostwo Europy producentów (Lotus MkI)
1965 - Rajd Szkocji - I miejsce (Lotus MkI)
1965 - Rajd Safari - III miejsce (GT1500 MkI)
1966 - rajdowe mistrzostwo Europy w Grupie I (Lotus MkI)
1966 - Rajd Genewski - I miejsce (Lotus MkI)
1966 - Rajd RAC - I miejsce (Lotus MkI)
1966 - Rajd Akropolu - I i II miejsce (Lotus MkI)
1966 - Rajd Shell Canada - I miejsce (Lotus MkI)
1966 - Rajd Arktyczny - II miejsce (Lotus MkI)
1966 - Rajd Safari - II miejsce (Lotus MkI)
1966 - Rajd Tulipanów - II miejsce (Lotus MkI)
1966 - Maraton Spa-Sofia-Liege - II miejsce (Lotus MkI)
1966 - Puchar Alp - II miejsce (Lotus MkI)
1967 - Rajd Szwecji - I miejsce (Lotus MkI)
1967 - Rajd Safari - II i III miejsce (Lotus MkI i GT1600 MkII)
1967 - Rajd Szkocji - I miejsce (Lotus MkII)
1967 - Rajd Shell Canada - I miejsce (Lotus MkII)
1968 - Rajd Safari - II miejsce (Lotus MkII)
A potem nadeszła era Escorta......
Pozdro
KRK 4m / 2003-08-27 01:26:14 /
No nie mam pytań!
Szacunek!
Lloyd / 2003-08-27 02:19:43 /
i znowu beema za capri hhhhhhhhhha cortina-brylancik ;P
TOMEK "MIARQA" / 2003-08-27 03:09:59 /
> a co do historii soprtowej caprika,kiedys ktos podawał linka do poskanowanych folderow i gazet na severze biternet czy jakos tak, jest tam miedzy innymi przeskanowana gazetka ford heritage numer z 25lecia capri i osiagniecia sportowe sa troche opisane, MK nada sie ?
Pewnie że się nada, ale problem nie leży w braku materiałów - mam tu u siebie pod ręką całą półkę z różną literaturą dotyczącą Capri, i jest tam masa rajdowej historii. Problem leży w braku czasu na zrobienie z tego jakiegoś użytku, przebranie, opracowanie, itd ... Mi niestety wraz z przybyciem na świat potomka mocno skurczyła się ilość czasu którą mogę poświęcić na opracowywanie różnych materiałów na stronę - zaś nikt inny nie kwapi się do przygotowania jakiegokolwiek obszernego materiału. Tak więc - pewnie kiedyś mi się uda, ale żadnego planu przedstawić nie mogę.
Michał Konieczny / 2003-09-07 23:50:47 /
Sebaplaza co z ta plytka co jest historia ......??????
Q_Back / 2004-02-06 14:54:30 /
Troche "widełek" z Escortami Mk1/Mk2
Historia Rothmans'a jako sponsora
http://pl.youtube.com/watch?v=Qcx6RCDmPFg
http://pl.youtube.com/watch?v=rF9DjFF6-jc
http://pl.youtube.com/watch?v=rQKuqNYe7oQ
http://pl.youtube.com/watch?v=b3BtTlro_oI
http://pl.youtube.com/watch?v=_A62F6O4T3k
http://pl.youtube.com/watch?v=wso5wcnuQwU
http://pl.youtube.com/watch?v=mR7KSS59sQI
http://pl.youtube.com/watch?v=mR7KSS59sQI
http://pl.youtube.com/watch?v=rOIqFQZD1aY
http://pl.youtube.com/watch?v=WBg2gUgD67w
http://pl.youtube.com/watch?v=OLSErlkdhiQ
http://pl.youtube.com/watch?v=Pbl8LgLXwRo
http://pl.youtube.com/watch?v=ESWwc_oCCC0
http://pl.youtube.com/watch?v=ei3SH4mRENc
i kurde jeszcze jeżdżą i bedą
http://pl.youtube.com/watch?v=OTvaeWE1d_g
choć ma to swoje minusy
http://pl.youtube.com/watch?v=0MYnqg2ntNM
Hmmm tu może nie ma Forda, ale Porsche i Ferrari na trasie rajdu - o ile to pierwsze to jeszcze kojarzony widok to drugie to juz całkiem niespotykane szczególnie w takich latach ;-)
http://pl.youtube.com/watch?v=voceHo-w1Sg
http://pl.youtube.com/watch?v=ZMDEKbGmlg0
MikeB4 / 2007-09-06 15:29:09 /
Ostatnio spotkałem stronke ze zdjęciem rajdowego Caprika 3000 v6 - w zastępstwie za Escorta ... ;-)
http://www.donbarrow.co.uk/autobiography_stage3.html
MikeB4 / 2008-05-29 12:54:54 /