logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » wtrysk paliwa w 1.6 OHC ?????

wtrysk paliwa w 1.6 OHC ?????

Czy można przerobić silnik wolnossący 1.6 OHC na wielopunktowy wtrysk paliwa, a jeśli tak to co trzeba zmienić i od czego będzie pasowało ???????????

Królik / 2002-05-28 20:43:08 /


NAJPRAWDOPODOBNIE OD SIERRY ALBO ESCORTA 1.6 EFI. MUISZ MIENIĆ KOLEKTOR SSĄCY JEŚLI PASUJE I WSTAWIĆ POMPKE PALIWA ELEKTRYCZNĄ ORAZ ODPŁYW PALIWA DO ZBIORNIKA.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-28 20:52:14 /


Boję się, że nie ma typowego ani prostego rozwiązania. Sierra 1.6 jeździła z motorem Pinto LCS albo LCT (geometrycznie identyczne z Capri 1.6 Mk III, ale moc tylko 75 PS) jedynie z gaźnikiem. Potem przez moment miała silnik Pinto LSD (skok zunifikowany z 1.8 i 2.0, małe tłoki), ale też z gaziorem. To samo Sierra 1.8 - miała Pinto EEB, ale tylko z gaźnikiem. Najlepiej wychodzi kolektor z Sierry Efi 2.0 SOHC (nie DOHC). Jest to silnik Pinto o kodzie N4A (bez katalizatora) albo N4B (z katalizatorem), ale komputer nie pasi, bo daje za duże dawki.
Na pewno nie spasują także kolektory z Fiesty czy Escorta 1.6, bo one mają zupełnie inną głowicę CVH, układ zaworów i w efekcie oba kolektory. Silnik taki występował także w Sierrach 1.6 (typ L6B) i 1.8 (typ R2C), ale znowu tylko z gaźnikiem.
Mówiąc krótko - ja się poddaję. Jeśli chcesz mieć Capri z motorem R4 na szprycy Efi, to skombinuj kompletny motor Sierry 2.0 (SOHC 115 PS albo DOHC 125 PS - kod N9C), najlepiej ze skrzynią "piątką" typu MT75. Cały taki nabój kupisz na szrocie za 2000 zł. Autko będzie palić 10 w mieście, 8 w trasie, setka poniżej 10 sekund i prędkość rzędu 180-190.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-28 22:01:29 /


ja mam 2,0l R4z 1980
i skrzynie 5 juz w niej zmienil poprzedni wlasciciel
czy jest jakis prosty sposob na zrobienie sobie wielopunktowego?
chodzi mi jakie elementy od sieery trzeba zmienic do mojego caprika zeby to gralo i ile to moze kosztowac?

Hoover 3M / 2002-05-28 22:34:19 /


Tu sprawa jest banalna. Głowa od motoru N4A (Pinto SOHC 1993cc, 115 PS) z Sierry 2.0 EFI 1987-89, cała aparatura wtryskowa L-jetronic od tego samego auta, elektryczna pompa paliwowa 400 hPa z dowolnej szprycowej bryki i 6 godzin roboty średnio wprawnego mechesa. Koszt części (używanych - nowe tylko uszczelki) poniżej 1000 zł.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-28 22:49:48 /


A jakie zużycie paliwa ma standardowo 1.6 OHC , a jakie 2.0 R4 ???????????????

Królik / 2002-06-02 11:41:32 /


Różnice są minimalne - dwulitrówka Pinto to jeden z najoszczędniejszych motorów Forda, zależnie od warunków i sposobu traktowania pali ok. 0.2-0.3 litra więcej niż Pinto OHC 1.6 (tak 73 PS jak i GT 90 PS).
BTW - znam gościa, ktory ma bardzo dokładną tabelkę z danymi, ale Ojciec Dyrektor zablokował w jego firmie kontakty z wszystkimi kontami, które mają w nazwie "satan".

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-02 14:19:21 /


Znalazłem coś na ten temat u mojego starszego, więc nie musisz zmieniać adresu skrzynki :-))).
Dane katalogowe (Capri Mk III, 1979/80) :
1.3 Kent OHV - miasto - 9.4; przy 90 km/h - 6.8 l/100
1.6 Pinto OHC - miasto - 10.4; przy 90 km/h - 7.0
1.6 GT Pinto OHC - miasto - 10.3; przy 90 km/h - 6.7
2.0 S Pinto OHC - miasto - 11.9; przy 90 km/h - 7.0
3.0 S Essex OHV - miasto - 14.1; przy 90 km/h - 8.9

Dane testowe różnych Fordów z motorem Pinto OHC (Autocar, Motor, 1970-86) :
'73 Cortina Mk III 1.6 88 PS - średnie - 11.8, motorway - 8.7
'73 Cortina Mk III 2.0 100 PS - średnie - 10.8, motorway - 8.9
'79 Taunus 1.6 74 PS - średnie - 9.8, motorway - 8.1
'79 Taunus 2.0 101 PS - średnie - 10.2, motorway - 8.4
'84 Sierra 1.6 75 PS - średnie - 8.9, motorway - 7.2
'84 Sierra 2.0 105 PS - średnie - 9.8, motorway - 7.4
'72 Capri 1.6 88 PS - średnie - 10.9, motorway - 9.0
'77 Capri 1.6 74 PS - średnie - 11.6, motorway - 8.7
'80 Capri 1.6 91 PS - średnie - 10.3, motorway - 8.6
'83 Capri 2.0 101 PS - średnie - 10.6, motorway - 8.8

Celowo podaję dla różnych nadwozi z tymi silnikami, bo rozrzut jest spory. Przy czym "średnie" to całkowity wynik z 2000 km testu łącznie z badaniem przyspieszeń, prędkości max, drogi hamowania i jazdą miejską, a "motorway" to eksploatacyjne z przelotu 500 km autostradą z prędkościami rzędu 110-130.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-03 11:22:39 /


a jakie zużycie ma 20 V6 ????????????



I czy można wcisnąć mniejszy silnik na wtrysku np. 1.6 ????????????????

Królik / 2002-06-11 13:52:35 /


2.0 V6 ma zużycie porównywalne z 2.3 V6, a zdecydowanie wyższe od 2.0 R4 (conajmniej o literek w każdych warunkach). Jest to cena, ktorą płacimy za wyższą kulturę pracy V6, równy bieg i ten wspaniały "bulgot". A co do wtrysku w 1.6, to niestety konieczna jest wymiana całego silnika, bo Pinto 1.6 (taki jak był w Capri) nigdy nie biegał z wtryskiem. Fordowskie motory wtryskowe 1.6 to albo rodzinka CVH (z hydrauliką zaworów, albo jeszcze nowsze Zetec - oba głównie z Fiesty i Escorta albo Mondeo i Focusa). Znacznie prostszy do adaptacji na skrzynię i do komory Capri (pomijając kwestię ceny) jest CVH. Ma 90 szkapek (albo nawet 105 jeśli z wersji XR) a pali mniej od Caprikowskiej 1.6 z rodziny Pinto OHC, że nie wspomnę o Kentach OHV.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-11 14:28:20 /


Chciałby się podpiąć pod wątek. Czy autorowi udało się coś wykombinować z wtryskiem w 1.6 OHC ?? Sam, w myślach narazie zabieram się do takiej przeruby i niewiem czy w rzeczywistości to realizować. Czy lepiej zmienić silnik na 2.0R4 i wtedy wkładać wtrysk, po co zmieniać odrazu całą głowice z kolektorem i wtryskiem od sierry, czy sam kolektor i pompa elektryczna niewystarczą ??

Police / 2004-06-27 00:09:46 /


ale po co Ci to (czytaj wtrysk do 1.6??????) żeby inaczej pod maską wyglądało??
"zapakuj" "uczciwe" 2.0 OHC z gaźnikiem (przeróbka mniejsza, koszt pewnie podobny [jeżeli miałoby być to zrobione porządnie] a z 2.0 OHC+gaźnik (nawet zajechanym) nie poznasz swojej fury i długo bedziesz do siebie dochodził:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-27 01:37:42 /


Mam pytanie,
ja też myślę o czymś takim,
czy ktoś zrealizował już ten pomysł,
jak wyglądała realizacja pomysłu?
pozdrawiam

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-08 14:38:39 /


"po co zmieniać odrazu całą głowice z kolektorem i wtryskiem od sierry, czy sam kolektor i pompa elektryczna niewystarczą ?? "

Police [2004-06-27 00:09:46]

ano dlatego trzeba przekladac glowice bo kanaly dolotowe w glowie efi maja owalny krztalt(miejsce na wtryski) a glowa gaznikowa ma okragle doloty(brak miejsca na wtryski . 1.6 0hc nie bedzie wspolpracowal z wtryskiem od 2.0 ,chyba ze dobry elektronik przeprogramuje komputer hehe
pozdrawia

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-09 19:38:58 /


Mam silniczek 2.0 na gaźniku.Więc wynika z tego co zostało napisane że wystarczy zmienić głowicę na głowicę od 2.0 na wtrysku+osprzęt a reszta sinika może zostać.

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-03 15:54:56 /