Pytanie - jak "gada" ten zestaw do Capri ? Nie znam się na wydechach, więc nie za bardzo chce kombinować, zależy mi jednak na "bulgocie". Który jest bardziej "bulgotliwy", wydech od Capri czy układ od Granady, gdzie zbiega się wsio w jedno zakończenie?
rypswyps / 2008-01-28 22:53:04 /
Od granady jest bulgotliwy, a od capri upierdliwy. Musi sie laczyc w jeden zeby ladnie gadalo, nie wazne czy na koncu jedna rura czy dwie. Jesli polaczysz to bedzie v6, jesli nie polaczysz, to zabrzmi jak 2x R3 (slowami Granadziarza - pierdzi jak dwa matizy).
Mysza liil (EM) / 2008-01-28 22:59:17 /
hehe no nie powiem.. ja mam w dziobaku osobno nie połączone.. i tak pierdzacych matizów to nie widziałem
Na wolnych moze i ok. A slyszales jak odjezdza Twoj dziobak krecac wyzsze obroty?
Mysza liil (EM) / 2008-01-28 23:41:25 /
Hmm..., a w ktorym miejscu najlepiej zrobic H-pipe'a? Wiem, ze powinno sie to policzyc, aby dalo jakis efekt, ale moze ktos juz to ma za soba?
eddiego wydech slyszalem(tlumiki),gadaja cos miedzy v6-v8 mi sie bardzo podobalo.
V7? ciekawie to musi brzmiec ;)
a H-pipe w grani przynajmniej jest za pierwszyszymi tlumikami
Leszek "QSi" / 2008-01-28 23:50:32 /
v7 ale mi przywaliles z tego drugiego konca polski.
stawiałbym na H-pipe na pierwszym zwężeniu ;-))
Foto - Stang 68
MikeB4 / 2008-01-29 00:05:15 /
alwax, bo ten 2gi koniec to ten lepszy koniec ;)
Leszek "QSi" / 2008-01-29 07:09:39 /
co to za usztywnienie powyzej?
Kriss_MustangII / 2008-01-29 08:25:08 /
ja tam jestem za jednostronnym wydechem, bez żadnego rozdzielania. Swego czasu miałem na to zajawkę ale mi zdecydowanie przeszło. Jedyne co robię u siebie to wywalam ostatni tłumik i zostawiam dwa środkowe(standardowo). Kiedyś jak mi się ostatni urwał to tak cholernie mi się podobało jak auto gadało i wcale za głośno nie było.
sołtys / 2008-01-29 08:38:51 /
Też nie wiedziałem, po co dociążać auto, ale już wiem:
http://www.capri.pl/forum/198203
Tu już to było :)
Hrabia® / 2008-01-29 08:42:40 /
Tak, i padło tam Hrabio owo stwierdzenie : "moim zdaniem H-pipe wyrownuje cisnienie a X wykorzystuje efekt falowosci,wiem cos o falowosci mieszkam nad morzem"
:).
Dzięki. Czyli odfajkowane - wydech od Granady.
rypswyps / 2008-01-29 10:55:54 /
ja u siebie mam wydech tak rozwiązany że kolektory łączą sie w jedną rurę idą do tyłu a tam rozdzielają sie na dwie strony, po jednym tłumiku na stronę. Jak dla mnie dźwięk/bulgot jest idealny przy każdej prędkości:)
ktoś to nazwał X-flow ponoć, ale ja sie nie znam...
Kohito_PS / 2008-01-29 13:37:12 /
Czyli nie masz końcowego? A rura do której zbiegają się rury pojedyncze od kolektorów, ma wieksze fi, czy takie samo, co te rury poj.?
rypswyps / 2008-01-29 14:10:14 /
na pewno ma większą średnice niż w oryginalnym wydechu, i na całej długość od miejsca gdzie sie łączy z kolektorami do tłumików ma te same fi z tego co pamiętam.
tak to wygląda na fotach
Kohito_PS / 2008-01-29 14:36:13 /
Czyli można by tak - kolektory - na każdy rura - po tłumiku przednim seryjnym na rure - łączenie w jedną - wyjazd z boku rurą. Bez tłumika końcowego. Co wy na to ?
rypswyps / 2008-01-29 14:48:18 /
No to tak jak mówiłem. Krótko mówiąc z wydechu granady wywalasz ostatni tłumik. I jak tam Ci inwencja podpowie- na bok, do tyłu albo nawet do przodu :P.
Ja będę robił do tyłu, żeby wyglądało w miarę seryjnie.
sołtys / 2008-01-29 14:53:24 /
yhy.
rypswyps / 2008-01-29 14:54:33 /
nooo, bez końcowego ładnie to to gada, wywaliłem ostatni z grani i bulgot jest zajefajny i nawet przegląd przeszedł bez szemrania.
zapek??? !G.O.P! / 2008-01-29 14:55:02 /
no to jeszcze lepiej :)
sołtys / 2008-01-29 14:56:01 /
moje capri miało założone środkowe tłumiki od granady, ale przodem do tyłu:) Tak lepiej pasowały:) Tylne były oryginał od capri. Chodził bardzo rasowo. Nie miało to nic wspólnego z pierdzącym odgłosem oryginalnego wydechu od capri. Nie były połączone. Kto słyszał Gulgota ten wie o czym mówie:)
bobik liil / 2008-01-29 15:02:22 /
Ja slyszalem :) Shadow tez slyszal, ale juz pewnie zapomnial jak to gada ;)
Mysza liil (EM) / 2008-01-30 18:36:26 /
mi sie podobal bulgot z oddzielnych:) wydechow
ale chcialbym zeby byl troszeczke glosniejszy :D
cichymk / 2008-01-30 18:46:56 /
Dziwne to Twoje 2,8i skoro ma 3 wyloty z głowic. Normalnie jak 2,9 albo 3,0. Jak chcesz dawac tylko środkowe tłumiki i wydech na bok to lepiej go jeszcze bardziej zagiąć, tak żeby szedł prostopadle. Powinno go trochę bardziej wyciszyć...
radzieckii / 2008-01-31 17:51:42 /
proponuję własne rozwiązanie (ford ranger) - ok. 100 cm za wyjściem z kolektora jest na każdej osobnej rurze założony tłumik przelotowy z opla corsy i ... na tym koniec. rurki idą na bok. efekt powala :>
meskalina88 / 2008-02-21 21:05:56 /
A ja zacząłem doceniać układ seryjny. Co prawda końcowy tłumik pamięta jeszcze czasy Sacharowego "concorde'a" . Wypalony jest jak nie wiem co ale brzmi fajnie.
sołtys / 2008-02-22 09:05:31 /
Może ktoś pamięta jaka jest średnica seryjnych rur wydechowych przed środkowymi tłumikami w capri?
UglyKid / 2010-01-25 10:39:15 /
Jednak pamiętam. 45mm
UglyKid / 2010-01-25 11:07:30 /
Jakoże po zglebieniu auta wydech mój łapie każdego śpiącego policjanta (wisi poza tym deko) szukam tłumików środkowych.
Muszą być mniejsze i bardziej płaskie od seryjnych granadowych. Zastanawiam się nad przelotowymi ale nie wiem czy nie będzie już za głośno (brak u mnie tłumika końcowego).
sołtys / 2010-08-23 20:55:11 /
Ja środkowe mam od caro to najmniejsze. Ale też każdy śpiący mój:) Mam dospawane z blachy 5mm pierdalniki, które zapobiegają zahaczeniu się wydechu o cokolwiek tylko go podnoszą:)
też tak będę musiał zrobić.
sołtys / 2010-08-24 07:50:37 /
Za wolno przejeżdżacie przez progi. Poważnie.
Trzeba tak przejeżdżać, żeby max dobicie po zjechaniu przednich kół z przeszkody wypadło na moment wjeżdżania na nią tyłu. I po problemie. Wtedy tłumiki przelatują nad progiem kiedy jeszcze przedni zawias jest w odbiciu w górę. W granadzie to około 40 km/h.
granadziarz_3M / 2010-08-24 11:58:21 /
za wolno?
a nastepna rada to bedzie ze za czesto.
granadziarz ma racje, trzeba to wyczuć i tyle. Caprikiem w drodze do pracy zawsze przyhaczyłem wydechem o leżacego policjanta, zacząłem przejeżdżać troszke szybciej i jest git i zawiechy tez nie dobijam. W tym kraju kazdy ten próg jest inny wiec reguły niema co do predkosci ich pokonywania.
Kohito_PS / 2010-08-24 22:03:00 /
Myślę Jarek, że jak powiesz to Kukiemu w odniesieniu do pewnego progu na jego osiedlu, to sfinansuje Ci podróż na Śląsk abyś to osobiście mu zaprezentował. Podróż powrotna na lawecie gwarantowana ;D
Teoria słuszna ale nie do bezkrytycznego stosowania. Ja wolę się przekulać i przeczekać dobicie niż co rok sworznie wymieniać.
zapek??? !G.O.P! / 2010-08-24 22:10:34 /
przyjadę na ogląd tego progu. Jeszcze takiego nie było, co by wymógł na mnie zwolnienie granadą :-) Oczywiście seryjny zawias i seryjna guma a nie gokart. Jak se zglebiacie auta, to i po progach jeździcie jak pedały w agrotuningowych golfach.
granadziarz_3M / 2010-08-25 08:12:10 /
Wracając do tematu. Czy ktoś próbował jeździć na wydechu w 2.8 wyposażonym jedynie w tłumiki przelotowe, ot np takie:
http://allegro.pl/awg-tlumik-sportowy-rurowy-uni-przelotowy-cz-wa-i1192891817.html
Ew. od czego tłumiki kupić, żeby były małe, relatywnie tłumiły (nie mam przecież ostatniego tłumika) i nie przydusiły auta?
sołtys / 2010-08-29 21:18:53 /
Tak .... ale o ile na wolnych obrotach jest relatywnie cicho to powyżej 3000 strasznie się to już wydziera ;-))) No i kończy się wylotem przed tylnym kołem ...
MikeB4 / 2010-08-30 09:15:50 /
To by w zasadzie pasowało. Ma być relatywnie cicho na niskich i głośniej na wysokich obrotach. :D
sołtys / 2010-08-30 09:19:20 /
ja myślałem dać dwa takie na początku wydechu a tam gdzie były orginalne zamontować te płaskie (pseudo katalizator) ale boje sie że będzie za głośno a znudził mi sie mega głośny wydech.Ciekawe jakie wymiary ma tłumik środkowy od scorupy,ale jak z granady za duże są ,to te pewnie też
Endryou / 2010-08-30 17:56:29 /
Ja mam w tej chwili tłumiki od scorpio... za duże są (za szerokie w sensie) przynajmniej w moim mniemaniu.
Powracam do pytania czy ktoś z fachowców miał jakieś doświadczenia z takimi układami? Cały wydech tylko na 2 przelotach uniwersalnych z AWG. Może być na przykładzie jakiegokolwiek auta.
sołtys / 2010-11-03 12:36:53 /
ale w czym to masz? do granady są za duże?
MikeB4 ci pisał jak dzwięczy taki wydech a ja potwierdzam , widziałem ,słyszałem :) , a tam sa długie tłumiki chyba po 40cm i troche grubsze niż te od AWG.
Endryou / 2010-11-03 16:59:46 /
No bo ja się cały czas wacham czy nie będzie to przesada. Lubię jak jest głośno i się chyba zdecyduję. Zastanawia mnie tylko czy przelot nie spowoduje spadku mocy... ponoć komora to nawet przydatna rzecz.
sołtys / 2010-11-03 20:37:03 /
na samych rurach kolektorowych v6 nie mialo sily jechac...
Mysza liil (EM) / 2010-11-03 20:51:46 /
Larry ma całkowity przelot + H-pipe.
granadziarz_3M / 2010-11-03 21:05:38 /
o i informacja granadziarza jest jak najbardziej pomocna :)
sołtys / 2010-11-03 21:58:09 /
Ja mam pełen przelot :) znaczy się są tylko po jednej pustej puszce wspawane na stronę...
Grzesiek_Rudy / 2010-11-03 23:45:31 /
wlasnie jestem na etapie skladania wydechu do 2,9/.
wydech 50mm kazda strona osobno , po jednym przelotowym tlumiku z passata tdi.
gada super. a kolo 3 tys obr wrecz niesamowicie, cos ala cherrybomb itp usa..
jeszcze zrobie H przed tlumikami , . aha i nic nie dzwieczy,nie dzwoni nie gwizdze jak jakies crx..
możesz wrzucić jaki film czy cuś,żeby tego posłuchać? :P
sołtys / 2010-11-04 08:43:56 /
mysle ze mogle , tylko przeglad sie skonczyl ;/ i dopiero po weekendzie bedzie mozna wyjechac na placyk ./.. bo tak na postoju to zawsze inny dzwiek niz jak fura jedzie
oki :)
sołtys / 2010-11-04 13:06:39 /
sam czuje się zaciekawiony. mógłbyś podać jakieś wymiary tłumików, zdjęcia itp?
rybaak / 2010-11-04 15:57:36 /
wszystko po weekendzie, jak bede mogl pojechac do warsztatu , i na kanal wjechac.
http://moto.allegro.pl/vw-passat-sedan-kombi-94-96-tlumik-poczatkowy-i1305708436.html zdaje sie ze taki to wzialem x2