znalazłem ten film i jestem ciekawy co to za silnik jestem pod wielkim wrażeniem co ten TAUNUS wyprawia
http://img.youtube.com/vi/jwlJpZA7ZgY/default.jpg
rafal81 / 2008-01-19 20:38:09 /
sorry podaje jeszcze raz mam nadzieje że teraz będzie dobrze
http://www.moto-portal.pl/glowna/Film/jwlJpZA7ZgY/Ford/Taunus/1
rafal81 / 2008-01-19 20:40:42 /
Raczej nie jest to nic Fordowskiego.Ja bym stawiał na coś szwedzkiego typu Volvo.
bardzo fajny silnik Volvo 2,3l 4r bez turbiny 112 km a z turbo... kto to wie, ale efekty to bardziej zasługa samej turbiny niz silnika.
fordofil / 2008-01-19 21:27:15 /
juz i ja wiem :) na turbinie 200 hp
fordofil / 2008-01-19 21:29:24 /
czyli mój kosłordzik mając pod 200 kucy będzie robił takie sztuczki? Muszę przyspieszyć prace...;)
zapek??? !G.O.P! / 2008-01-19 21:37:34 /
Ale patrząc na rozmiar tej dmuchawki to napewno nie jest to seryjny silnik z Volva tylko coś mocno zrobione na ponad 300PS-ów.
tam jest wiecej niz 200 ... no i ta dmuchawka to konkret
po drugie to jest rzedowka... v jest ciezsze jesli mowisz o kosim 2.9 to przy tym naboju to dziecinna zabawka
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-01-19 21:45:57 /
coś pięknego żeby moje 2.0HC chociaż w połowie tak przyspieszało
rafal81 / 2008-01-19 21:46:59 /
2 gazniki od volvo , walek , baran i bedziesz mial calkiem dobrze
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-01-19 22:00:31 /
niby nie z volvo?? http://www.garaget.org/?car=18446
fordofil / 2008-01-19 23:08:17 /
Fordofil ja nie mówię że to nie jest silnik volvo tylko że napewno jest to silnik mocno zdłubany a nie seryjny z volva.To że volvo to napewno:)
Eeeee tam, na klapie jest napisane 2,0 L ;-) Szkoda, że zawieszenie nie nadąża za napędem...
radzieckii / 2008-01-20 00:22:11 /
ciekawe jaki most chyba nie fordowski
rafal81 / 2008-01-20 08:30:54 /
może to być mocno podlubane 2,3 R4 turbo z Volvo na moście.... z Volvo, ale 200 PS to góra na tym, za to 2,3 R5 20V można doprowadzić do 350 PS bez chorych wydatków i taki wszystkim polecam.
.STICH. / 2008-01-20 08:54:02 /
Tutaj macie mocno podłubanego SOHC i bez głowy cossiego a ma ponad 300 bhp, fakt ze turbina wielkosci głowy dziecka :P
http://pl.youtube.com/watch?v=LjzxiqRI2jY
wiecej jest na stronie:
www.skogenracing.com
Ligacz 3M / 2008-01-20 09:39:26 /
co wy macie z tym dłubaniem, jak byk napisane silnik b23 i turbina gareta czyli "standartowy " zestaw volvo, był miedzy innymi montowany w 240 miałem okazje widzieć ten samochód w akcji i 240 wywijał całkiem ładnie a taunus jest ze 300 lzejszy. A co do turbiny to naprawde duza(i taka była seryjnie), ale przyrost mocy prawie 80% więcej cięzko.
fordofil / 2008-01-20 11:45:05 /
STICH może mieć rację z tym mostem z Volvo 760 - da się to ożenić. Natomiast nie obawiałbym się o power pieca Volvo B23. Swoją drogą ten silnik w standardzie SOHC 8v ma 130PS, a z fabrycznym 'soft-turbo' 165PS. Dopiero z głowicą DOHC 16v daje 155PS 'atmo' i 200PS turbo. Ale blok, wał, panewki i korby mają gigantyczny zapas wytrzymałości - uturbione SOHC 8v B21 [a więc 2.1 litra] z intercoolerem w wykonaniu fabrycznym miały moc 350PS [pewnie że to mało wobec 600PS z Coswortha YB] http://www.volvo200.org/etcc_eng.htm http://www.tuff240.com/gpagalleryindex.htm http://homepage.mac.com/frank_de_jong/Pages/1986%20Cars.html
Ale Volvo i tak w 1985 r. wygrało w generalce wyścigowe mistrzostwa Europy samochodów seryjnych.
Dziś moce rzędu 260-290PS osiągają dłubane w przydomowym garażu silniki 8v turbo 'cegieł' ścigających się w pucharach Volvo Youngtimer w całej Skandynawii.
A jak jeżdzi 350-konne Volvo 240 ? http://www.youtube.com/watch?v=tVd6S5ID_e4 albo http://www.myvideo.de/watch/775349 Zauważcie seryjny prześwit 17cm - tych aut nikt nawet nie obniżał do wyścigów :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-01-20 12:00:57 /
Łyknął mnie taki Taunus jak z wujkiem wieźliśmy autobus do Karlskrony(który Tarnowiacy oglądają pewnie dosyć często, volviaki na CNG ;) ), bardzo prawdopodobne, że to był ten(przejeżdżaliśmy przez okolice Skogen), tylko z czarnomatową maską, w każdym razie trwało to krótko i ze świstem ;)
Beddie / 2008-01-20 15:39:03 /
Beddie a może to był taki co?
http://skogenracing.myftp.org/bilder/bilar/Taunus_1.JPG
A tu zdjęcie z pod maski:P
http://skogenracing.myftp.org/bilder/bilar/Taunus_2.JPG
Ligacz 3M / 2008-01-20 18:42:15 /
a to co za silnik
rafal81 / 2008-01-20 19:11:02 /
ten Taunus z pierwszego filmiku to silnik ma ale zawieszenia to nic chu chu
Pospiech / 2008-01-20 20:02:05 /
Ten motor z fotek Ligacza to normalne Pinto na bloku 205 ze Sierry Efi. Skrzynia też jest normalna N9, tylko most nie wytrzymywał, więc jest 1031 z Volvo 740 turbo. Na tych dwóch japońskich dmychadlach Mitsu TD04 Tauni smyra ponoć w 11s na 1/4 mili.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-01-20 20:06:34 /
zwłaszcza ze ma elektroniczny zapłon i podtlenek
.STICH. / 2008-01-20 20:26:55 /
czy z montażem tego mostu volvo 740 turbo do taunusa jest dużo roboty i czy jest dostępny
rafal81 / 2008-01-20 23:15:25 /
kura ale ten taunus ma pewnie kopyto:P
BenioTL / 2008-01-21 10:40:28 /
1. Niech se właściciel tego akwarium z filmiku najpierw blacharkę zrobi, a potem szpanuje mocami.
2. Podkład muzyczny po prostu makabryczny, "Poison" Alice Coopera sprofanowane przez jakiś dyskomulskich degeneratów.
rypswyps / 2008-01-27 17:45:33 /
oj tam ale ładnie laczka pali:)
BenioTL / 2008-01-27 18:15:02 /
Taaa...
Alice Cooper i "Poison". Muzyka mojego dzieciństwa. Oprócz tego Metallica, AC/DC i kilka innych dinozaurów. I nieodłączna opinia mojej mamy "Wyłącz tych matołów i weź sie za lekcje!!!" :) Rok 1989/90 sobota koło południa w telewizji leciała "Lista przebojów" czy coś w tym stylu . Czekało sie od samego rana żeby pooglądać amerykańskie teledyski. Radiowa Trójka nadawała całe płyty zachodnich wykonawców, zapodawało sie kasprzaka i nagrywało wszystko jak leci :))
To były czasy :D
A Groove Coverage faktycznie zmasciło porządny rockowy kawałek. Typowy objaw braku pomysłu na własną twórczość tak powszechny w naszych czasach. Czyli poprostu zwykły skok na kasę.
Aldaron / 2008-01-27 18:19:55 /
aldaron w klasie komunijnej sluchales takiej muzyki ze tez cie dopuscili.tak sobie gdybam bo tez tego sluchalem w mlodosci.teraz tez slucham ale okazyjnie.
Ten tauniak własnie jest zaj***** bo brzydki i zgnity. Jakby był odpicowany to juz nie byłoby takiego efektu.
Tak. Św. pamięci ksiądz Mach pewnie sie w grobie przewraca. Ale on zawsze przepowiadał że ze mnie nic dobrego nie wyrośnie wiec zaskoczony być nie powinien :D
Aldaron / 2008-01-27 19:00:07 /
Zresztą słuchałem to za dużo powiedziane. Bo w domu nie było na to sprzętu. Najczęściej się chodziło do kumpla a potem do jego kuzyna który miał rodziców w stanach i trochę więcej lat od nas i miał sporo takich kaset oraz amerykański magnetofon, co było niezłym wypasem :D. Ewentualnie pożyczało sie kasprzaka od wuja :)
Ale ta muzyka od dziecka mi sie podobała. Żadne tam jakieś disco polo jak reszta rówieśników tylko zdrowy porządny rock. :)
Aldaron / 2008-01-27 19:09:10 /
Dredzioch, popieram! :)
Mysza liil (EM) / 2008-01-27 19:42:39 /
to taki niepozorny parch który potrafi co nieco namieszać... to mi się podoba :]
rybaak / 2008-01-27 21:01:14 /
Mnie też ten taunus w takim własnie stanie podchodzi.
Zawada1 / 2008-01-27 21:19:40 /
no słuchajta, nie wierzę aby gościom, którzy potrafili zbudować takie monstrum "się zapomniało" o blacharce, hehe. Właśnie w tym urok takiego obrzyna, że jest obrzynem ale za to szybko i znienacka znikającym;)
zapek??? !G.O.P! / 2008-01-27 21:33:05 /
Ligacz, jeszcze nie jestem aż takim krótkowidzem, żebym pomylił sedana z kombiakiem ;)
Beddie / 2008-01-27 22:18:37 /
To teraz ja mam pytanie: z jakiego Forda to?
Zawada1 / 2008-01-27 23:15:21 /
cortina mk4 angielska:P
Szafa !G.O.P! / 2008-01-27 23:49:43 /
Tyle to i Ja wiem ;). Tam fabrycznie wkładali R6 czy z innego Forda ten silnior, a jak tak to z jakiego?
Zawada1 / 2008-01-28 00:05:38 /
Nie angielska, tylko australijska. Wklep w wyszukiwarkę forum "Cortina TC" albo TD, TE, TF [to kolejno Mk3 przed- i poliftingowa oraz Mk4 przed- i poliftingowa], bo było już parę razy.
Silniki z jankeskiego Falcona/Mustanga z lat 60-tych, R6 200 CID i 250 CID o mocach rzędu 115-170 PS.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-01-28 03:10:36 /
Co to za silnik na pewno pinto ale nie wiem czy 1.6 czy 2.0
na ostatniej widać jakieś numery.
niestety lepszych nie miałem.
bon / 2008-02-01 14:27:35 /
O ile oczywiście da sie to jakoś rozszyfrować wizualnie.
bon / 2008-02-01 14:30:49 /
masz napisane pod alternatorem. 20. widać nawet na fotce. to jest 2,0
bobik liil / 2008-02-01 14:47:03 /
2.0 - widać na bloku a poza tym w 2.0 pokrywa rozrządu ma rant tuż przy śrubkach mocujących a w 1.6 jest tam płaska (no chyba że ktoś coś kombinował...)
pawel100 / 2008-02-01 15:43:31 /
Właśnie (wiedziałem ze tam są jakieś szczególiki które zauważycie,ja nie byłem pewien poza tym nie wiedziałem czy to 20 jest właśnie pojemnością.
Panowie wielkie dzięki.
Pozdrawiam
bon / 2008-02-01 17:14:56 /
To 20 to nie pojemność a oznaczenie bloku tak samo jak 202, 205 i inne ale po tym można ustalić właśnie pojemność silnika.
Ligacz 3M / 2008-02-01 17:37:07 /
Witam
A tego capriczka widzieliscie??
http://pl.youtube.com/watch?v=vTHMoy6lahs
Zachorowalem...
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-02-04 18:30:33 /
Skogenracing.com
Ten Caprik to też ich wydumka tak samo jak taunus ktorego wkleiłem
Caprik niczego sobie zaledwie 304 bhp na kołach
Ligacz 3M / 2008-02-04 19:31:28 /
A co to ma za silnik????
???
Capris76 / 2008-02-05 11:40:08 /
Silnik 1.9 SEFI od Forda Escorta,lata 1993-1995 coś takiego,benzyna,czterocylindrowy (1859 cc) CVH, SEFI I4, 88 km (66 kW) 108 ft.lbf (146 Nm)
Pozdro
bon / 2008-02-05 12:20:50 /
Dredzioch ten Caprik ma pod machą zwykłego SOHC na jednym wałku fakt że dół to kutologia w połowie od cossiego ale góra to jeden wałek, no i sprężarka wielkości głowy dziecka :P
Ligacz 3M / 2008-02-05 14:48:25 /
A żeby nie było że sobie wymyśliłem te 304 koniki to proszę bardzo:
http://pl.youtube.com/watch?v=rP0liOC69A8
Ligacz 3M / 2008-02-05 14:53:00 /
:) :)
Capris76 / 2008-02-05 14:58:28 /
Marcel nie wrzucaj tu takich rzeczy ;-)
radzieckii / 2008-02-05 17:42:52 /
Co to, jakiś quiz panie @Capris@ ???? ;)
(do rymu)
bon / 2008-02-05 18:34:01 /
Witam!
Jestem w trakcie porzadkowania wszystkich ¨papierow¨, poniewaz przymirzam sie do zalatwiania zlotych tablic.
I napotkalem na natepujacy problem. Mianowicie w dowodzie (tym polskim i jeszcze brief´ie niemieckim) jako pojemnosc widnieje 2772ccm i moc 108 kW. Czemu nie 2792? co to za PR*?
Pod maska siedzi 2,8i i jest to Tauschmotor (polakierowany na szaro z charakterystyczna czerona naklejka). Czy to cos z sierry czy jak?
bartek nowakowski / 2009-02-10 20:06:48 /
eee to silnik wymieniany na regenerowany , też taki miałem, a teraz ma Arek;)
Ludwik 3M / 2009-02-10 20:15:07 /
Ja mam 1263 zamiast 1298 rzeczywistej pojemności - po prostu Niemcy tak wpisywali jako jakąś pojemność podatkową czy cos :) Nie przejmowałbym się tym zbytnio
MikeB4 / 2009-02-10 22:16:18 /
silniki serwisowe mają bite tylko pierwsze dwie litery
granadziarz_3M / 2009-02-11 09:38:00 /
Cytat z wikipedii:
Die Berechnung des Hubraums von Hubkolbenmotoren nach der Steuerformel erfolgt in Deutschland seit 1989 nach unterschiedlichen Verfahren: Gesamthubraum = 0,78 \cdot D^2 \cdot H \cdot Z (D = Bohrung, H = Hub, Z = Zylinderzahl; Bohrung D und Hub H sind vor der Berechnung auf halbe Millimeter, das Ergebnis auf volle Kubikzentimeter abzurunden. Anmerkung: π / 4 wird hier auf 0,78 abgerundet, daher weicht der Hubraum nach alter Steuerformel recht deutlich nach unten vom effektiven Hubraum ab)
Zatem każdy Koeln 2.8 (Grania, Capri, Scorpio, Sierra) ma wg tego wzoru : 0.78 x 9.30 x 9.30 x 6.85 x 6 = 2772 cc
A Kencik 1.3 w Escorcie przez te zaokrąglenia skoku i średnicy do 0.05cm w dół ma : 0.78 x 8.05 x 8.05 x 6.25 x 4 = 1263 cc
W ten sposób wszystkie auta 'homologation special' typu Lancia Beta 1301cc , Escort RS1601cc czy R17 Gordini 1605cc szły w opłatach o klasę niżej, niż w sporcie.
Pe®ana / 2009-02-11 12:59:22 /