Nie znalazłem żadnego wątku odnośnie naolejaczy - do czego to służy ?
To znaczy troszkę mi się obiło o uszy jednak ze względu na to że jest to NAJLEPSZE Forum jakie widziałem to dla tego wiem że uzyskam najlepsze informację.
Widziałem takie dziwne urządzenia na ścianach warsztatów i podłączone do nich np. klucze pneumatyczne, szlifierki itp. Po co są do tego naolejacze i jakie mają zastosowanie.
Ponad to na Allegro widziałem jak w sprzedaży są razem zmontowane - odolejacz, odwadniacz i naolejacz ( w tej kolejności podłączeniowej).
SZREK / 2008-01-06 14:44:32 /
Naolejacze są do wpuszczania oleju w ciśnieniowy wąż powietrza zasilającego narzędzie. Olej potrzebny jest do smarowania mechanicznych elementów szlifierek, przecinaków czy kluczy pneumatycznych.
Do pistoletu i lakieru olej nie może się dostać. Jednak sprężarka go czasem wypluwa, i musi zostać przechwycony przez odolejacz.
Mysza liil (EM) / 2008-01-06 14:50:07 /
A to :
www.allegro.pl/item290588911_zestaw_reduktor_naolejacz_kompresor_1_4_nowe_.html
Wszystko w jednym -możliwość kombinacji ?
Co się dzieje z olejem w kluczu pneumatycznym jak go jest za wiele lub w szlifierce - cieknie po łapach i to co wyszlifowałem ?
Gdzie się montuje naolejacze ? Zaraz przed urządzeniem ?
SZREK / 2008-01-06 14:59:24 /
Jak wszystko w jednym? A gdzie tam masz napisane ze to odolejacz? Jest to odwadniacz z naolejaczem.
Mysza liil (EM) / 2008-01-06 15:06:24 /
No to teraz zgłupiałem - a odolejacz i odwadniacz to nie to samo ?????
Odolejacz nie wyłapie wody ?
To po co to ? najpierw odolejamy a potem naolejamy - masło maślane !
SZREK / 2008-01-06 15:12:48 /
Odwadniacz (odolejacz) wyłapuje to co wyleciało ze sprzężarki. Czyli raczej taki majonez niż olej czy wodę. Po czym wpuszcza w układ mgłę olejową w czelu prawidłowego sparowania urządzeń.
Co do zastosowań.
Pracowałem zarówno w warsztacie stolarskim jak i w warsztacie lakierniczym swego czasu i o ile przy maszynach stolarskich naolejanie jest koniecznością to przy maszynach stricte lakierniczych tego nie zauważyłem.
Owszem w warsztacie do wiertarek, kluczy pneumatycznych, noży itp. maszyn których używaliśmy do rozbiórki i przygotowania wstępnego samochodów naolejanie było. Ale do maszyn stosowanych do obróbki lakierniczej naolejania nie było tylko same odwadniacze (odolejacze). A to dlatego aby nie zatłuścić powierzchni które obrabialiśmy pod lakier. I zawsze nas szefo o to opier... jak sie ktoś z np. "wiejką" wpiął pod olej i zmierzał robić gładź pod lakier.
Ale ja sie nie znam. :D
Piszę tylko to co widziałem. U nas jest tak, gdzie indziej może być inaczej.
Aldaron / 2008-01-06 15:29:36 /
Odwadniacz jak sama nazwa wskazuje wyłapuje wode .....
Na allegro nie ma nic o odolejaczu ;-)) - to byłoby bez sensu gdyby był tam zabudowany ....
Skąd woda ?? Wilgotność powietrza - zawsze w powietrzu znajduje sie para wodna - zmieszana z lakierem woda narobiłaby okropnych efektów na malowanym aucie ... ponadto w częściach maszyn powoduje korozje metali.
Po co dodatkowo podawać olej ?? - jak juz pisano aby podać go do urządzeń zasilanych pneumatycznie (klucz do kół, szlifierka, podnośnik, urządzenie do ściągania opon itp) - jest potrzebny do maszyn i części zasilanych sprężonym powietrzem.
-----
Skąd olej ?? Z kompresora - silnik jest przecież smarowany wewnątrz olejem - cześć tego oleju przedostaje sie w czasie pracy przez pierścienie tłokowe do węża ze sprężonym powietrzem - bez odolejacza również malowanie jest lekko bezsensu - olej dodany do lakieru również nie utworzy niczego ładnego na lakierowanym aucie.
Do lakierowania - zestaw odwadniacz + odolejacz
Do pracy urządzeniami pneumatycznymi - odwadniacz + naolejacz
MikeB4 / 2008-01-06 15:30:14 /
Pojąłem !!!!
Odwadnia bo woda z olejem to zabójstwo i naolejacz to po to aby pięknie maszynka pracowała.
Czyli odwadniacz i odolejacz to jedno - do czystego powietrza - do malowania.
Odwadniacz i naolejacz to tak jak napisałem wyżej.
Jednym słowem - można zastosować odolejacz i odawdniacz (w jednym) przy kompresorze a do pneumatyki (pistolety, szlifierki pneum.) naolejacz.
Czyż dobrze zrozumiałem ?
SZREK / 2008-01-06 15:58:24 /
Tak. A jak malujesz olejną farbą, to i do pistoletu :D
Mysza liil (EM) / 2008-01-06 16:30:29 /
Dobra posłucham ;-))
To po cholerę ja mam dwa filtry - jeden przy kompresorze i przy pistolecie ?
Zbędny wydatek - wywalę oba !
Będzie fajniej przy malowaniu - może jakieś niepowtarzalne wzory !
hahahahahahahahaha !
A może jeden filtr za dużo bo na pistolecie pokazuje mi zawsze połowę tego co w zbiorniku i tu mam problem !
W baniaku 6 a na pistolecie zaledwie 3 - 3,5 (filtry wyczyszczone a przy pistolecie nówka.
SZREK / 2008-01-06 16:50:23 /
a może pistolet jest zdławiony zeby było stałe cisnienie...
Tak jest na wszystkich pistoletach i na przedmuchu też !!!
SZREK / 2008-01-06 16:59:46 /
a to nie wiem bo sie nie znam.. dopiero wkraczam w świat pneumatyki;)
Czy odwadniacz nie odolei ?
Co prawda jego nazwa mówi sama za siebie ale to znaczy że wodę oddzieli a olej dalej puści. To musi być jakieś skomplikowane ponieważ woda ma mniejszą gęstość i opadnie a olej przepuści (o większej lepkości) jednak to olej ma większą lepkość i to właśnie przepuszczany jest on - olej ? Dziwne ?.
Jeszcze jedno jeśli narzędzia pneumatyczne są smarowane (np. klucz pneumatyczny, szlifierka) to nadmiar oleju gdzie się podziewa - jak już się pytałem to gdzie się on podziewa ? kapie po łapach ? i po tym co wcześniej oszlifowałem ?
SZREK / 2008-01-06 19:08:58 /
poprostu go wyrzuca wylotem powietrza :) w kluczu pneumatycznym przewaznie kolo krucca zasilajacego w powietrze,przy takiej temp to takie gluty leca ze szok z pneumata :)