witam mam pytanie. mam w swoim taunusie silnik 2.0HC +skrzynia biegów5od sierry +most od 1.6 strasznie to jest mułowate nie wiem czy jest to dobre połączenie posiadam jeszcze w garażu orginalna skrzynie biegów od 2.0hc czy lepiej to będzie chodzić z tą 4 czy nie.kumpel mówił że najlepiej będzie jak założę silnik 2.0efi od sierry tylko wydaje mi sie że troche tam będzie do przerobienia czy jest sens to robić czy zostać przy orginalnym silniku.nie mam pojęcia co robić pomóżcie POZDRAWIAM WSZYSTKICH POSIADACZY STARYCH FORDóW
rafal81 / 2008-01-03 22:28:32 /
jeśli 2.0 EFI ale SOHC to nie ma szczególnie wiele zmian. Ale jeśli 2.0 EFI DOHC to już mała rzeźba jest.
UglyKid / 2008-01-03 22:37:25 /
nie ma sensu zamieniać skrzyni 5b (podejrzewam że N9) na 4b... obie skrzynie mają 4-ty bieg o przełożeniu 1:1, a skrzynia 5b ma ten + że ma piąty bieg chyba 1:0,82, więc taką zamianą to byś zrobił tyle samo co pozbył się 5 biegu w N9
(możliwe, że przełożenia poszczególnych biegów w obu skrzynkach nieco się różnią, ale to raczej są niezauważalne różnice w pryzmacie eksploatacji codziennej samochodu)
♠Zoggon♠ / 2008-01-03 22:49:12 /
wygląda to tak,samochód nie ma przyspieszenia i max. to 120km jak chcę przyspieszyć i dodaje gazu to silnik wyje jak oszalały i bardzo wolno przyspiesza tak jakby mój taunus ważył ze 2.5tony i silnik miał od malucha
rafal81 / 2008-01-03 22:57:11 /
To naprawiaj silnik albo zmieniaj na inny ........ Taunus 2.0 całkiem przyjemnie jeździ a na skrzyni 5 i moście od 1.6 to pofrunie i 170 -180 ;-))
MikeB4 / 2008-01-03 23:11:41 /
może sprzęgło się ślizga a silnik już dokonał żywota?
załóż zdrowe 2.0 OHC z dobrym sprzęgłem i będziesz zadowolony :-)
♠Zoggon♠ / 2008-01-03 23:15:29 /
Mike, z tym 180 to chyba trochę przegiąłeś... Szybszy most, owszem, jest szybszy ale na odejściu. Jednocześnie skraca się jego możliwości w V-max z tego co się orientuję ...
ja mam most od 2.0 i te 200km/h robie bez problemu ale 205 niedałem i napewno nie przez brak mocy, wiec od 1,6 te 170 powinien sie rozpedzic.
Kohito_PS / 2008-01-04 00:28:37 /
Najlepiej by było dowiedzieć się, jakie przełożenia ma skrzynia i most, i z tego wyliczyć, jaką prędkość powinno osiągać auto przy danych obrotach silnika. Choćby na takiej stronce: http://klub.chip.pl/krzysiekz/fiat126p/predkosc_ind.htm
Oczywiście jest to pewne uproszczenie, bo zakładany jest promień statyczny koła, a nie dynamiczny, ale dla tego typu obliczeń można to pominąć.
Optymalny układ przy 5-biegowej skrzyni jest IMHO wtedy, kiedy auto na V biegu dokręca się do obrotów mocy maksymalnej i tym samym osiąga prędkość maksymalną.
Wygląda na to, że cos masz skopane w silniku/regulacji. Nie ma sensu zmieniac skrzyni. Na moscie od 1.6 powinien palić laki z dwójki.
Mysza liil (EM) / 2008-01-04 08:59:29 /
uklad masz ok 2.0-most 1.6 to juz robi..wiec sprawdz kompresje w silniku to podstawa wtedy bedziesz mogl myslec dalej
pozdro
Zakrzak! / 2008-01-04 11:44:01 /
A czy jak auto na V dokreci sie do obrotow mocy max (czyli powiedzmy 5000rpm) to przypadkiem pozostale biegi nie beda za krotkie?
Przypominam, ze do normalnej jazdy normalnym samochodem sluza biegi I-IV, a nadbieg jest tylko po to, by go wrzucic na dlugiej prostej, a nie jezdzic po miescie :)
pmx (wiewior;) / 2008-01-04 12:44:55 /
jak będą za krótkie, to tymbardziej auto nie będzie ociężale. Będzie robić wrażenie szybkiego ;)
Mysza liil (EM) / 2008-01-04 13:05:07 /
MILO ale jeśli most jest krótszy - od 1.6 ... a skrzynia 5 dołożona zamiast 4 biegowej i silnik ma 2.0 czyli o 30 KM i 0.4 litra wiecej niż sam 1.6 - to spokojnie Taunus poleci miedzy 170 a 180 kmh (oczywiście niekoniecznie pod górke - ale z małej góreczki sie rozpędzi)...
Fabrycznie Taunus 2.0 jechał 169 kmh do dechy (przy skrzyni 4)
MikeB4 / 2008-01-04 13:12:01 /
Wiewiór, nie mieszaj pojęcia 5 biegu z nadbiegiem, bo to nie to samo. Przełożenie skrzyni biegów o wartości mniejszej niż 1 nie musi być nadbiegiem. Nadbieg, to jest określenie odnoszące się do całkowitej konfiguracji układu przekazania napędu silnik-skrzynia biegów-przekładnia główna-(ew. zwolnice) i mamy z nim do czynienia wtedy, gdy charakterystyka prędkości pojazdu na tym biegu jest poza tzw. "krzywą rozpędzania", co w praktyce oznacza że na nadbiegu w warunkach zerowych nie da zwiększyć prędkości pojazdu a służy on wyłącznie do obniżenia obrotów silnika w pojeździe już rozpędzonym.
Ergo: "piątka" może być nadbiegiem, ale nie musi. Mało tego Możliwa jest sytuacja, że po wymianie przełożenia głównego (mostu) w samochodzie, nadbieg przestaje być nadbiegiem.
Zresztą w naszych Fordach ja się jeszcze nie spotkałem z nadbiegiem.
gryziu liil (EM) / 2008-01-04 13:34:46 /
Gryziu ma całkowitą rację - np. w 126p czy VW kaefrze 1200 czwórka JEST nadbiegiem, a w Alfie 75 z żadnym silnikiem [było ich kilkanaście] nawet piątka nadbiegiem NIE JEST - tak mieszali czterema skrzyniami i sześcioma dyframi, że zawsze Vmax. na piątce pokrywała się z obrotami mocy maksymalnej.
W naszych Fordach piątka staje się nadbiegiem dopiero po zmianie dyfra na pochodzący z modelu o większej pojemności albo z wolnoobrotowego diesla. W skrajnych przypadkach [Honda Civic, Nissan Sunny, VW Golf, Audi 100] z lat 80-tych prędkość maksymalna osiągana na V biegu spada nie tylko poniżej osiąganej na IV, ale nawet zbliża się do osiąganej na III (tyle że dzieje się to przy dwukrotnie niższych niż na III obrotach).
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-01-04 14:23:56 /
Również mam Taunusa z silnikiem 2.0 OHC od sierry, skrzynią 5 (N9) i mostem od 1.6 i jest ok śmiga jak głupi. Musisz mieć zajeżdżony ten silniczek albo żle wyrególowany. Nie jeżdzisz przypadkiem na gazie? może za mało go dostaje... sprawdż też dokładnie gażnik ja w weberku miałem dziurawą przeponę pompki przyspieszającej i wtedy rzeczywiście chodził jak mół (aż się przestraszyłem bo to było pierwsza przejażdżka po zmianie silnika) a może chodzi Ci na 3 cylindrach....
pawel100 / 2008-01-04 18:43:14 /
taunus nie posiada gazu, gażnik został rozebrany do ostatniej śrubki i złożony na nowo na nowych częściach silnki przeszedł mały remont wymienione zostały pierścienie uszczelniacze zaworowe i wszystkie uszczelki nie było potrzeby robić szlifu tak mówił mechanik
rafal81 / 2008-01-11 22:57:33 /
to znaczy jesli gażnik jest sprawny silnik wyregulowany nowe przewody zapłonowe (orginał ) nowe świece,kopułka,palec .a czy może być to wina skrzyni biegów czy w sierrce występowały dwa rodzaje skrzyń w silniku 2.0HC,sprzęgło także jest nowe a jaka powinna być kompresja chłopaki ratujcie bo mam już tego dosyć
rafal81 / 2008-01-12 17:12:31 /
moze ci mechanik za mocno poskrecal stopy korbowodow :)albo jak sprawdzał stan panewek zle je włozył,sprawdz dobrze ten gaznik,lub sprubuj mu kopnac zapłon do przodu moze jest zbyt oponiony i tez bedzie mułowaty
dodam ze 2.0 powinno rwac asfald nawet w granadzie kombi i to na gazie:)
'moze ci mechanik za mocno poskrecal stopy korbowodow :)'
- wówczas pękłyby szpilki i korbowody się rozepną
'albo jak sprawdzał stan panewek zle je włozył,'
- i co? zaciera sie na wale? To by gasł na wolnych obrotach a na wysokich dawno by się zatarł
'sprawdz dobrze ten gaznik'
TO JEST MYŚL!
'lub sprubuj mu kopnac zapłon do przodu moze jest zbyt oponiony i tez bedzie mułowaty'
-Do przodu to co to znaczy? Względem górnej stycznej do kopułki czy dolnej? Jeśli miałeś na myśli ruch wskazówek zegara, to jeszcze bardziej opóźnisz zapłon. Tak czy inaczej trzeba go wyregulować i sprawdzić aparat - regulator odśrodkowy i podciśnieniowy.
Mysza liil (EM) / 2008-01-12 17:48:02 /
kopnac do przodu chodzilo mi o wyprzedzenie panie Mysza :)jak napisalem jest zbyt opozniony,za pozno dostaje w czape :)
zapłon to raczej ustawić na znaki(10 stopni przed GMP) ale faktycznie może być to wina regulatora zapłonu, w odśrodkowym raczej nie powinno sie nic popsuć ale dziurawa membrana w podciśnieniowym może powodować efekt "zamulenia"
pawel100 / 2008-01-12 20:00:47 /
odśrodkowy też się psuje, nawet częściej niż podciśnieniowy. zaciera się tulejka palca na wałku napędowym, sprężynki się niszczą, plastikowe tulejeczki wycierają, przeciwwagi się luzują. Po zdjęciu kopułki i przekreceniu palcem kilka stopni zgodnie z ruchem wskazowek zegara, i zwolnieniu nacisku, palec powinien cofnąć się w swoje pierwotne położenie, bez zacięć i oporów. Po cofnięciu automatycznym nie powinien dać się cofnąć dalej ręką. Wtedy OK.
Mysza liil (EM) / 2008-01-12 20:29:07 /
gażnik jest na sto procent o.k. a ta kompresja to ile ma mieć
rafal81 / 2008-01-12 21:01:23 /
powyzej 10 bar :)
Jak ma 20, to znaczy że sporo oleju idzie przez pierścienie do komory spalania.
Mysza liil (EM) / 2008-01-12 21:30:04 /
tak 500 odrazu.....................
to ile ma byc
rafal81 / 2008-01-12 21:41:37 /
10-11 jest oki super,ponizej 6 jest dupa czopka
czy warto przeprowadzać remont kapitalny silnika 2.0HC czy kupić silniczek 2.0HC EFI czy dużo jest roboty ,przeróbek by włożyć go pod maske taunusa
rafal81 / 2008-01-13 18:23:56 /
to ten sam silnik tylko z kolektorem na wtrysku
mitrov / 2008-01-13 20:13:11 /
OHCów było tyle typów, że ciężko zliczyć :) Bierz ze sierry lub scorpio na wielopunkcie, blok 205 to solidna konstrukcja, głowica inna, wałek inny. Generalnie wszystko na plus, i można uruchomić na gaźniku. Na łapy, skrzynię itd. pasuje normalnie, choć w szczególe sporo się różni.
Mysza liil (EM) / 2008-01-13 20:28:20 /
kumpel miał ostatnio ze sierry z przebiegiem 150tyś za cały samochód chciał 1500zł zastanawiam sie czy warto coś takiego robić czy remontować swój silnik bo roboty chyba by nie było za dużo z włożeniem tego silniczka
rafal81 / 2008-01-13 21:09:17 /
No wiesz kupisz silnik uzywany w dobrym stanie ale i tak nie wiadomo co kryje a jak zrobisz swoj to placisz za pewnosc chociaz w przypadku 2,0 ohc jest to wysoka cena :) w stosunku to wartosci rynkowej
mitrov / 2008-01-13 23:38:46 /
Rafał, jak chcesz to mam ładnego EFIka do sprzedania :) Link do ogłoszenia w profilu :)
Beddie / 2008-01-14 14:48:42 /
a ile za ten silniczek
rafal81 / 2008-01-20 10:54:52 /
ejj jak jest z tym EFI bo ostatnio myśle sobie zeby wywalić 1.6 OHC a dać 2.0EFI ile takie coś może kosztować co trzeba przerabiać jak to sie ma ze skrzynią, łapami wałem i mostem. I czy dobrze sie śmiga na takim czymś i wogule i to jara na 100km
pozdro:)
BenioTL / 2008-02-11 20:00:15 /
Ostatnio w ogłoszeniach za 600 był komplenty EFI. Łapy, skrzynia i most te same. Pali chyba około 11 :D. Chyba bo ja mam '205' na gaźniku i pali 12 :).
Aktualnie pakuje kolektor od EFI i blosa. Bede latał tylko na gazie :). Taniej, bo z EFI tylko kolektor mi potrzebny :D
UglyKid / 2008-02-11 20:06:14 /
Efi w trasie potrafi zejsc do 7.5 w miescie pewnie kole 11. skrzynia zalezy czy masz 4 czy 5... jak masz 5 to wszystko si, jak 4 i chcesz 5 to cos z walem trzeba kombinowac, reszta z tego co wiem pasi... trzeba kompa i wiazke spinac to moze lepiej na bloku 205 upiac gaznik ??
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-02-11 20:10:26 /
acha czyli łapy i skrzynia pasuje bez przeróbek a sprzęgło koło zamachowe lżejsze tak nawet tak sobie pali.
a co z papierzyskami??
ps. to tylko takie moje rozmyślenia jak będzie w papierach moje imie i nazwisko i będzie hajs to biorę sie ostro za niego:P
BenioTL / 2008-02-11 20:10:39 /
silnik jest czecia wymienna a 2.0 wyglada tak samo jak 1.6 wiec nie ma problemu .. tylko 1.6 chyba efi nie bylo wiec polecam gaznik
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-02-11 20:12:28 /
ja bym chciał już całe EFI z kompem i wiązką dać skrzynia niestetny 4 ;/;/ i mi chodzi zamiane z 1,6 OHC na 2,0 EFI
BenioTL / 2008-02-11 20:15:57 /
bez sensu spinac 2.0 efi z 4 skrzynia
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-02-11 20:17:15 /
no to szukam 5b ze sierry dużo przeróbek jest z wałem bo sie nie ornientuje tam taki sam jest ?? czy trzeba go skracać przerabiać trzeba??
BenioTL / 2008-02-11 20:20:07 /
czemu bez sensu? ja mam czterobiegową T5 spiętą z 2.0 i jest fajnie :). Tyle że rzeczywiście coś nie teges pasuje bo łozysko oporowe od zwykłej 5-biegówki jest za krótkie. Ja mam chyba od DOHC
UglyKid / 2008-02-11 20:24:38 /
Benio. Przeróbka z 1.6 na 2.0 to chyba najprostrza przekładka. Właściwie wszystko pasuje :D
UglyKid / 2008-02-11 20:25:31 /
było 1,6 efi w Sierrach (90KM) tylko nie wiem czy to było to samo EFI co w 2,0...
Krzysiek_Poznań / 2008-02-11 20:28:45 /
aa to spoko bo ja bym chciał dać jakiś w miare nowy silnik z lat bynajmiej 90 :P bo jeszcze troche to cześci zabraknie hehe pytam sie bo chce raczej wszystko wiedziec o takiej przeróbce
a i czy duża filozofia zmienić blok na gaźnik??
BenioTL / 2008-02-11 20:31:04 /
nie no 2.0 napewno większe i takie chce nie chce v bo jara za dużo na kieszeń 18-latka choć 2,0 nie jest oszczędne ale pocoć dobre to co z przeniesieniem napędu:D
BenioTL / 2008-02-11 20:36:54 /
http://www.capri.pl/forum/187549
UglyKid / 2008-02-11 20:37:25 /
Ten link apropo 205 na gaźniku. CO z przeniesieniem napędu? A co ma być? 1.6 i 2.0 to bliźniacze silniki, wszystko pasuje :).
Są rzeczy których nie powinieneś zmieniać. Ponoć koło zamachowe z 1.6 jest jedną z tych rzeczy :)
UglyKid / 2008-02-11 20:40:20 /
acha to spoko czyli coraz bardziej to dla mnie sie realne staje tylko jeszcze ten gaźnik chyba że jakoś da sie i bez tego go odpalić i żeby dobrze kręcił:D
BenioTL / 2008-02-11 20:42:44 /
zamieniałem 1,6 na 2,0 . Do skrzyni 4b musiałem założyc sprzęgło od (starego) 1,6.
Zaś do skrzyni 5b założylem sprzęgło od silnika który zakupiłem, czyli od 2,0l na bloku 205. Różnica sprzęgła wynikła z różnych wałków sprzęgłowych. Na EFI jeszcze się nie zdecydowałem (leży i czeka). Założyłem webera i na szosę. Spalanie? 9,5-16 LPG .
Pozdrawiam
No to Ci jeszcze powiem że ja mam gaźnik od sierry 1.6 :D
UglyKid / 2008-02-11 20:43:43 /
hehe spoko no to tak troszeczke coś zczaiłem to gitara jakoś to będzie a jak bym zmieniał skrzynie to co z wałem ????
aa i jakie osiągi miałeś z skrzynką z 1,6
BenioTL / 2008-02-11 20:56:05 /
i jeszcze jakie ty chcesz EFI ... OHC czy DOHC ?? bo z dohcem wiecej zabawy
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-02-11 21:06:14 /
Eeee. A kto pisał o skrzyni 1.6, bo sie pogubiłem :). Ja mam skrzynie od 2.8 i 2.0 :D.
I co się tak tego wału uczepiłeś. Zostaw go w spokoju, musi pasowac :)
UglyKid / 2008-02-11 21:07:08 /
Miało być... skrzynie od 2.8/3.0 :D. Benio już zmienił zdanie. Montuje 2.0 EFI ale bez EFI :). Zresztą słusznie
UglyKid / 2008-02-11 21:10:09 /
Jeśli miałeś skrzynię 4b to pamiętaj by kupując nową (5b) kupić od razu z elastycznym sprzęgłem skrzynia-wał bo ten od 4b nie będzie pasował! Będziesz musiał przerobić łapę skrzyni bo otwory nie będą pasować. Z wałem nic nie trzeba robić. A przy moście od 1.6 (najszybszym zdaje się) 2.0 będzie nieżle śmigać (tylko licznik będzie zawyżać).
pawel100 / 2008-02-11 21:10:44 /
z tego co mi granadziarz mowil przy przepinaniu skrzyni 4 od 1.6 na 5 do 2.0 trzeba zmieniac cos w wale ...
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-02-11 21:11:45 /
Co to wg Ciebie najszybszy most? W sumie co by nie znaczylo, to na pewno nie będzie "naj".
Przy przejsciu ze skrzyni IV na V w capri trzeba zmienić końcówkę wału, bo ma inny wieloklin, a w taunusie trzeba zmienić flanszę skrzyni z przeguben gumowym.
Łapy pod skrzynię nie trzeba przerabiać jak się ma od skrzyni automatycznej C3 z tego samego pojazdu.
Mysza liil (EM) / 2008-02-11 21:14:32 /
A jak ja chciałem spiąć skrzynię 4b od 1.6 do 2.0 to nic nie pasowało i nic się nie dało zrobić - całe sprzęgło od 1.6 jest mniejsze a docisk nie pasuje otworami do koła zamachowego
pawel100 / 2008-02-11 21:14:33 /
Cholera, to lipa. Bo chciałem na lato 5b założyć. Nie da się na czwórce przy 140 rozmawiać....
UglyKid / 2008-02-11 21:15:54 /
No to bylo zostawić docisk od 1.6. Na moście od 1.6 taki komplet by sporo wytrzymal jesli byl w dorbrym stanie, ponieważ nie przenosi takich momentów jak na moście od 2.0 (w tych samych warunkach przyczepności)
Mysza liil (EM) / 2008-02-11 21:16:07 /
Najszybszy to chodziło mi że najszybszy montowany w Taunusach, przynajmniej tak mi się wydawało...
pawel100 / 2008-02-11 21:17:49 /
Sierra 1.6 EFi to nie był silnik pinto -- wszystkie pinto 1.6 w Sierrach szły z gaźnikiem -- była też Sierra z silnikiem 1.6 CVH (też ohc też na pasek, ale zupełnie inny - z hydrauliczną kasacją luzów zaworowych ) silnik jest konstrukcją z ~~83 roku i był stosowany też w Escortach Mk3/4 i Fiestach Mk2/3 oraz amerykańskim Escorcie 1.9 CVH EFi , pozatym występowała też wersja 1.4 tego silnika ...
MikeB4 / 2008-02-11 21:24:42 /
MikeB4 i Krk4M .... to by wychodzilo ze chodzace encyklopedie mialy 4 w nicku :P
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-02-11 21:30:12 /
W taunusach byly jeszcze mosty od 2.0 v6, od 2.0 R4 i od 2.3 v6 ktore są szybsze od tego z 1.6. Są też wolniejsze (o któtszych przełożeniach), z silników 1.3 oraz z wersji combi. Ten z 1.6 lezy gdzies po srodku :)
Mysza liil (EM) / 2008-02-11 21:38:24 /
Ale konkretnie:) co bedzie szybsze 2.0ohc ( wyregulowane z gazownia) czy efi tyz z gazownia?
afro !G.O.P! / 2008-02-11 22:18:38 /
zależy od stanu silnika jeszcze ;-))
efi ma raczej inny wałek rozrządu i miał fabrycznie 115 KM .... więc teoretycznie powinien byc mocniejszy nawet po wywaleniu wtrysku
MikeB4 / 2008-02-11 22:24:47 /
Mike z tymi 115 to tez nie tak do konca były 3 odmiany tych efików jeden 100 konny lambda, katalizator, recyrkulacja
Drugi 115 konny ze sierry S zwanej potocznie iS nie miał zbędnych dupereli czyli kata, recyrkulacji i miał napewno innego kompa
Trzeci to 115 konny z recyrkulacja, ale bez kata - takiego mam ja
Reasumując żeby kupić 115 konny silnik należy sprawdzić jego numer tylko po numerze można 100% rozpoznać wersję
pojemność Moc Rozrząd sterownik Katalizator
sprężanie KW/KM Zasilanie
2,0 LC NRD 74/100 OHC EFI EEC IV regulowany
2,0 HC NRB 85/115 OHC EFI EEC IV brak
2,0 HC NRB 85/115 OHC EFI EEC IV nieregulaowany
2,0 HC NR2 85/115 OHC EFI EEC IV brak
2,0 LC N4B 74/100 OHC EFI EEC IV regulowany
2,0 HC N4A 85/115 OHC EFI EEC IV brak
2,0 HC N4A 85/115 OHC EFI EEC IV nieregulowany
2,0 HC N4I 85/115 OHC EFI EEC IV brak
Więc poszukiwane wersje to NRB, NR2, N4A, N4I
Mam nadzieje że nieco rozjaśniłem temat a i tak zweryfikuje to KRK4M
Ligacz 3M / 2008-02-11 23:13:01 /
tak na marginesie - Ligacz niedlugo bedziesz sobie musial "4" wstawić do nicka :P
Fuszix 3M / 2008-02-11 23:17:10 /
Oj długo jeszcze nie, to jeden z nielicznych tematów jakie ogarnołem bo mnie interesował
Ligacz 3M / 2008-02-11 23:23:42 /
chciałbym efi OHC bo ponoć z DOHC jest w ciul rzeźby i całe efi bez gaźnika ale chyba w Taunusie sie serwo nie mieści i coś jeszcze chyba. To jak z tą skrzynia musze przerabiać coś tak bo sprzegło nie pasi do 2.0 tak??
BenioTL / 2008-02-12 15:00:28 /
sprzęgło w 1,6 ma tarcze o rozmiarze 190 , zaś w 2,0 210 . inny wieloklin na wałku
mogę się mylic co do wymiarów tarcz , ale różnica jest.
No to po co piszesz jakieś wyssane z palca wymiary. 2.0 ma 215mm, 1.6 ma mniejszą średnicę, nie wiem jaką, bo zawsze gardziłem pinciakami 1.6 oraz osprzętem od nich - wszystko bez wnikania lądowało na złome. W każdym razie różnicy na wałku nie musi być. Zawsze mozna całe sprzęgło z 1.6 przełożyć do 2.0.
Mysza liil (EM) / 2008-02-12 19:06:50 /
Właśnie w tym rzecz, że całego sprzęgła z 1.6 nie da się przełożyć do 2.0. Nie da się docisku z 1.6 przykręcić do koła zamachowego z 2.0 (nie pokrywają się otwory) przynajmniej w moim przypadku tak było. Tarcza z 1.6 pod docisk od 2.0 też nie podejdzie bo jest mniejsza... Wałki sprzęgłowe obu skrzyń różnią się średnicą (jw jest napisane) więc jeśli ktoś chce zamienić skrzynię 4b na 5b niech po prostu szuka takiej skrzyni od silnika z tą samą pojemnością i wszytko będzie pasować
Pozdr.
pawel100 / 2008-02-12 19:29:49 /
zmienia się razem z kołem zamachowym i wtedy wszystko pasuje. :)
Trójkąt / 2008-02-12 20:27:51 /
Probowalem zmusic kolege do pomyslenia, az biedny Trójkąt nie wytrzymał ;) Moze i lepiej bo mnie też juz brało.
Mysza liil (EM) / 2008-02-12 20:51:57 /
to spoko czyli wymiana z kołem i gitarka kurcze a myślałem że będzie gorzej tylko tak do przeróbki na gażnik to wymieniam elektronike (z jakiego silnika można dorwać koszt ok) i sie wymienia układ ssący tak dobrze myśle??
BenioTL / 2008-02-12 20:56:50 /
na gazniku nie ma elektroniki, zapłon też mozesz zostawić stary.
Mysza liil (EM) / 2008-02-12 20:58:16 /
a wał korbowy nie jest wyważany razem z kołem zamachowy?
pawel100 / 2008-02-12 20:59:17 /
Witek ja z 5 lat temu dwa dni meczylem sie przy zalozeniu skrzynki od 1,6 do 2,0-wkoncu wydumalem co jest nie tak, kurcze jakie teraz to jest proste ,klepiesz pytanie na forum i zara masz odpowiedz. ehh
pzdr
markokrk / 2008-02-12 21:01:12 /
Pawel100napisal
"a wał korbowy nie jest wyważany razem z kołem zamachowy? "
no nie jest!.pomysl troche gwinty w wale masz symetrycznie-jak kolo zalozysz tak bedzie
pzdr
markokrk / 2008-02-12 21:14:18 /
ejj to jak u mnie gaźniki to musze zregenerować bo jednen to pobija rekordy w paleniu przy 1.6 (nawet ja tyle nie paleiłem) a drugi to z escorta 1.3 ponoć tak brat twierzi
BenioTL / 2008-02-12 21:27:36 /
ale nie zakładam nowego wątku to sie liczy:):)
BenioTL / 2008-02-12 21:29:23 /
Lepszy nowy wątek dobrze zatytuowany, niż OT. Tutaj nikt nie zabrania tworzenia nowych wątków.
Mysza liil (EM) / 2008-02-12 21:50:42 /
dobra chłopaki to tak na koniec założenie silnika 2.0HC EFI w miejsce 2.0HC gażnik nie sprawia większych kłopotów? ja w moim TAUNUSIE mam skrzynie 5 od sierry, most od 1.6 OHC będzie dobrze czy nie ?
rafal81 / 2008-02-12 22:04:14 /
Będzie źle, jesli ktores z tych elementów sa w złym stanie. Jeśli są w dobrym, to masz juz zestaw ktory objezdza nie jedno plastikowe paciarajstwo, przybajmniej spod swiatel ;)
Mysza liil (EM) / 2008-02-12 22:06:35 /
To tylko muszę podłączyć komputer [dużo roboty?]pompka paliwa[chyba,nie jestem pewien ]i to wszystko czy coś jeszcze
rafal81 / 2008-02-12 22:16:21 /
Wyluzuj się, daj webera 32/36 z granady wraz z kolektorem. EFI to ostateczność, chociaz efekty są OK. Ale bez przerwy coś nie działa w takim wtrysku.
Jesli zdecydujesz sie na wtrysk, to bak do tajniaka upchniesz od sierry, razem z pompką wewnetrzna (trzeba troche poklepać młotkiem i wchodzi). Rurki paliwowe od granady, plastikowe, zrobią robotę. Komp i wiązka, cały osprzęt do Efi itd - trochę trzeba pokompletować, szczegolnie zeby znalezc dobre elementy, bo czujniki czy wtryskiwacze się zużywają i nie zawsze są sprawne.
Mysza liil (EM) / 2008-02-12 22:27:10 /
ohc efi w wieku lat 15 w wzwyż to porażka :> nie znasz dnia ani godziny kiedy coś przestanie działać. Załóż gaźnik i problemy będziesz miał z głowy. O ile zawsze bylem za wtryskiem to w tym przypadku nie polecam, a jak jeszcze ktoś na LPG planuje jeździć to jeden strzał gazu powoduje, że przepływomierz za kilka stówek można postawić nad kominkiem w roli eksponatu :)
Trójkąt / 2008-02-12 23:02:54 /
No chyba że ktoś tylko na gazie zamierza jeździć :>. Problem jedyny to to, że miarka na zbiorniku nie działa. I nigdy nie wiem kiedy gaz sie skończy. A jak się skończy to porażka.... Ale mięśnie nóg mam silne :D :D :D
UglyKid / 2008-02-13 05:53:51 /
a jak ten gaźnik założyć oczywiście weberka dam:D
BenioTL / 2008-02-13 16:27:37 /
gażnik +kolektor mogę założyć od 2.0HC
rafal81 / 2008-02-13 20:18:38 /
czyli wyżucam stary gaźnik i kolektor a potem zakładam ten z gaźnikiem i już
BenioTL / 2008-02-14 21:26:53 /
Ja mam chyba jakiś kolektor od gaźnikowej sierry 2.0. Jak chcesz to poszukam. Ale gaźnik sam musisz kombinować
UglyKid / 2008-02-14 22:22:32 /
byly 2 typy kolektorow, o roznym rozstawie szpilek.
Mysza liil (EM) / 2008-02-14 22:56:16 /
acha okej to już wiem prawie wszystko reszta to bedzie inwencja twórcza z częśćmi to dam sobie rade na 2 szrotach są silniki z osprzętem :D:D:D
BenioTL / 2008-02-15 07:38:31 /
a może wiecie ile może kosztować remont silnika 2.0 OHC? bo kupiłem w ciemno taki silnik i co sie okazało że na 1i4 cylindrze jest cisnienie po 8 a na 2i3 po 4 więc co robić i ile to może kosztować?
mishq (Mateusz G.) / 2008-05-31 16:55:49 /
czy silnik jeździł na gazie? może wystarczy sama wymiana głowicy, dół silnika może być ok
Śpiochu / 2008-05-31 17:14:07 /
Przy takim ciśnieniu to już chyba nie tylko głowica umarła ale też i dół :(
Dla porównania ostatnio mierzyłem kompresję u siebie (ohc efi) po 11 tylko na drugim garze 10,5 ale mój silnik nigdy nie widział gazu
Ligacz 3M / 2008-05-31 18:03:58 /
spiochu 4 atm to już raczej nie głowica :) ale tak czy inaczej czapkę trza zdjąć nie ma co medytować jak dużych progów na cylindrach nie będzie i tłoki w miarę nie pozacierane to można pierścionki nowe założyć i będzie hulać :)
a szlif gdyby zrobił??
BenioTL / 2008-05-31 18:46:42 /
jak szlifniesz dochodzą Ci nadwymiarowe tłoki pierścienie+sworznie no chyba ze nowe tuleje STD pod stare tłoki ale koszta podobne :)
Za remont musisz liczyć od 1500 wzwyż. Zaraz się pewnie odezwie grono, że za tyle to już z tulejowaniem ale nie słuchaj. 1500 to minimum. Górnej granicy nie ma, bo zależy od stanu silnika i od tego co chcesz uzyskać.
MILO wie, bo ma to za sobą :)
Zawada1 / 2008-05-31 20:19:16 /
no wiadome przecież i od razu trzeba zrobić tez szlif wału bo ciśnienia nie będzie i lipa w byhawie kolo lublina koleś dobre szlify robią i możliwe ze od razu składają przyajmniej mi tam zrobili i jest gitara a z głowica to może do regeneracji:)
BenioTL / 2008-05-31 21:22:38 /
im więcej robisz sam tym masz taniej,koszty robocizny demontażu i montażu pozostaje tylko obróbka :)
no silnik to ja se wyciągne ale robota bedzie napewno kosztować a kasy ni ma trza bedzie kupic inny endżin. No to se kur*a pojechałem na zlot w Bieszczady! znoeu trza bedzie golfem jechać!
mishq (Mateusz G.) / 2008-05-31 22:16:03 /
takie są niestety używane silniki bez gwarancji.......
na marginesie ja mialem w swoim ohc swego czasu cisnienie 8,10,4,10 i dol wygladal bardzo ladnie, zero progow, a to wlasnie glowica byla przyczyna takiego stanu rzeczy a w tym przypadku najtaniej i najlepiej chyba bedzie poszukac efi ze sierki jak ma byc gaz i nie bedzie klopotow a tego na zlom poki jeszcze dobra cena w skupie ;)
Śpiochu / 2008-05-31 22:59:46 /
Zostaw sobie go na części, a znajdź ze sierry jakiś żywy :) Wyjdzie duuuuużo taniej niż JAKIKOLWIEK remont trupa :)
bartozłomero / 2008-06-01 00:00:56 /
małe ciśnienie nie musi oznaczać padnietego dolu, wystarczy ze byl zle ustawiony na gazie i wypalił zawory, np u mnie w 1,6 grakowało 1x1 cm zaworu :)
fordofil / 2008-06-01 09:27:27 /
on nie jeździł na gazie ale spoko kolega zuq ma na sprzedaż dobry silnik który jeździł więc zobaczymy co bedzie z tego
mishq (Mateusz G.) / 2008-06-01 15:19:22 /
Nie chce zakładać nowego wątku, ale mam pytanie:
Czy ktoś próbował wstawić kolektor efi do taunusa? (pompa hamulcowa, serwo nie jest problemem)
nmd / 2009-11-22 15:12:32 /
mam już silnik 2.0HC EFI i tak sobie myślę czy zostawić czy założyć do tego silnika gażnik koledzy co o tym sądzicie pewnie mniej roboty na gażniku
rafal81 / 2009-12-21 20:43:51 /
Ja bym zostawił to EFI, jednak dużo łatwiej to opanowac jeżeli chodzi o odpalanie na benzynie czy wolne obroty. Gaźnik to skomplikowany twór wymagający mechanicznej precyzji, której 20 czy 30 letnie gaźniki już niestety w większości nie posiadają.
Dla sprostowania pisze się 2,0 OHC co wskazuje na typ rozrządu, HC może sugerowac "high compresion" co nie jest prawdą.
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-21 20:55:09 /
tylko że trochę roboty będę miał żeby to podpiąć
rafal81 / 2009-12-21 21:12:33 /
Eeee, jakby tak to dobrze przygotowac to wyjdą trzy kable: masa, plus i plus po stacyjce, resztę załatwia chyba oryginalna wiązka, no i pompa. Chyba że gazolina będzie to wtedy z wytryskami do podłubania i z tym emulatorem. Jeżeli nie masz zamiaru używac benzyny to efi bez sensu jest. Wtedy zostaw kolektor efi ale wywal resztę wstawiając jedynie mieszalnik gazu.
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-21 23:20:56 /
Witam Kolegów. Zapek nie namawiaj do odwalania buby ;-), przygotowanie wiązki to jeden góra dwa dni i mrozy niestraszne. Zapek ma rację - gaźniki są fajne jak są nowe a 20-30 letnie sprawiają dużo problemów (przynajmniej w zimę a i w lato dobre spalanie trudno osiągnąć). W te mrozy (-16) mój silniczek odpala lepiej niż nie jeden nowszy a na pewno lepiej niż nie jeden diesel. Pozdrawiam
PS Najpierw podłącz całe EFI a później gaz.
fourM 3M / 2009-12-22 12:19:34 /
Aaaa no oczywiście, że tak byłoby najlepiej i stoję murem za takim rozwiązaniem.
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-22 12:21:34 /
gazu nie będzie tylko benzyna mam pytanie czy ktoś by mi to zrobił chodzi mi o tą elektrykę najlepiej z łódzkiego, mam wszystkie kable tzn całą wiązkę z sierry
rafal81 / 2009-12-23 06:57:27 /
Witam. Ja mogę się tego podjąć - parę takich wiązek już zrobiłem ale jestem z 3M. Pozdrawiam
fourM 3M / 2009-12-23 14:23:26 /
spoko tylko trochę daleko mam do ciebie może ktoś bliżej
rafal81 / 2009-12-24 00:57:30 /
Witam. Nikt Ci nie karze nieść tego na piechotę do 3M. A jeżeli chodzi o podłączenie wiązki samemu po moim przygotowaniu to wystarczy minimalna wiedza elektryczna bo trzeba podłączyć (ok) cztery kable - plus stały, plus po stacyjce, masę i pompę paliwa, pozostałe wtyczki pasują tylko w jedno miejsce i są opisane. Pozdrawiam
PS Najważniejsze nic na siłę.
fourM 3M / 2009-12-25 17:55:24 /
Jak poznać czy silniczek jeździł na gazie,konkretnie 2.0 sohc efi.Silnik jest poza pojazdem??
Pytam,bo jutro jadę obejrzeć.
Na co zwrócić uwagę ??
bon / 2010-03-01 20:34:44 /
A co to za różnica czy jeździł na gazie czy nie?
Mysza liil (EM) / 2010-03-01 20:36:32 /
Można negocjować:)
bon / 2010-03-01 21:41:24 /
Negocjować zawsze można. Lepiej sprawdz czy się obraca... Cenniejsza bylaby informacja o tym, czy motor nie byl zagotowany i jaki ma przebieg, niz taka drobnostka jak działanie na gazie. Bo jak to mawia moj znajomy: Gaz niszczy silniki, ale tylko tym, ktorzy na nim nie jeżdżą :D
Mysza liil (EM) / 2010-03-01 21:44:53 /
Hehe:D
Spoko ,przebieg sprawdzę osobiście:)A silnik ze ściery,ze skasowanym tyłem,od jakiegoś dziadka,który ładnie ją użytkował......PODOBNO:)Jak znajdę budę na tym szrocie to sprawdzę przebieg,no i rodzaj zasilania,ale gdyby nie było możliwości,to warto wiedzieć co i jak:)
bon / 2010-03-01 21:55:55 /
http://allegro.pl/item943162888_silnik_ford_sierra_1_6_2_0_efi.html
silnik 13 km ode mnie...warto obejrzeć:)
bon / 2010-03-01 21:57:58 /
Zdejmij pokrywe zaworow i zobacz jak wyglada walek rozrzadu. W OHC bardzo ladnie widac po tym przebieg, o ile walek nie byl zmieniany.
Kup sobie szczelinomierz (np za 20pln topex) i spróbuj wsadzić go pod środkową podporę wałka rozrządu pomiędzy podporę a panewkę. Jak nie wejdzie więcej niż 0,05 to jest super, jak wejdzie grubszy listek niż 0,1 to jest średnio, jak wejdzie więcej niż 0,20 to jest tragedia.
granadziarz_3M / 2010-03-02 10:11:45 /
Pytanie mam jedno czy jeżdził ktoś 2.0 ohc na gazniku od 2.8v6.Jak tak to czy jest wyczuwalna rożnica pomiedzy takim gaznikiem a orginalnym czy wogole oplaca sie zakladac od 2.8
PSIAŁA / 2010-03-27 20:28:18 /
Wykres o wyższości efi nad gaźnikiem
bon / 2010-06-04 17:14:57 /
Obawiam się, że lewy wykres jest dla DOHCa a prawy dla Pinto EFI więc trochę Ci nie wyszło :)
Konar / 2010-06-04 17:16:15 /
albo może lewy wykres to ohc efi bez dopalania spalin, ten "i S"?
♠Zoggon♠ / 2010-06-04 17:24:34 /
Ok, lewy i prawy wykres to Pinto (90.82x76.95 / 1993ccm na dole pod wykresem)
Konar / 2010-06-04 17:30:44 /
Spoko Konar,wiem co robię;)
bon / 2010-06-05 21:03:33 /
A gdzie ta wyższość ?
Przy 3000 obr/min - gaźnikowy ma więcej mocy ....
Że przy 5500 obr wykręcili nieco więcej z mocy ?
Tu też jest wykres gaźnikowego 2.0 SOHC ;-)
http://www.capri.pl/image/folders/escort/mk2-rs2000-d-1975-11/05
MikeB4 / 2010-06-05 23:37:12 /
Nie o moc chodzi,a o wyższy,płaski moment;)
bon / 2010-06-06 12:26:25 /
Mike, przejedz się gaźnikowym, i przejedź się Efi, to zobaczysz wyzszość Efi. Gaźnikowy jedzie jakby mu ręczny zaciągnąć...
Mysza liil (EM) / 2010-06-06 12:55:07 /
Bon - spójrz na ten wykres który podałem - silnik Escorta RS2000 110 KM ....
W Efi moment podany na wykresie ma niższą wartość ogólną ... i podobnie po 5000 obr zaczyna spadać ... od 2500 rośnie w EFi tam gdzie RS2000 ma już podobną wartość.
Mysza mówiłeś o nowym silniku ? :-))) Chętnie tylko skąd taki znaleźć ... ogólnie jak jeździ się silnikiem niepierwszej świeżości to faktycznie jak na zaciągnietym hamulcu ...
MikeB4 / 2010-06-06 14:26:17 /
Lepiej. Mówiłem o nowym 2.0 OHC który jeździł idealnie i oprocz szumu nie wydobywal z siebie zadnych przydzwięków, miałem to w scorpio na weberze 30/34, szedl niby 200 licznikowe, nie puścił dymka, scorpio jak nowe, na liczniku 115 tys km.
Postawiłem go do porównania z polskim drutem 2.0 efi ktory kopcił przy odpalaniu, lało się z niego i lachotal wałek. Mial pewnie z 300-400 tys.
Niestety, osiągi były na korzyść tego złoma Efi w drugim scorpio. Na dodatek gumę zapalal z miejsca jak szalony, a gaznikowca trzeba bylo do tego zmuszac rozpędzając na wsteku.
Mysza liil (EM) / 2010-06-06 17:33:21 /
Mike w twoim wykresie grubszych linii już zrobić nie mogli,bo by wykres zasłoniły,ale do rzeczy.To jest zwykły fabryczny pinciak efi...domyślam się,że wersja "RS" tegoż 2.0 ohc efi miała by 130 koni i moment koło 20....ale to już szczegół,bo to ciut inna myśl techniczna...kilka lat różnicy:)
bon / 2010-06-06 20:12:33 /
Wersja Xpack do RS2000 miała 145 KM ;-)
MikeB4 / 2010-06-07 00:23:29 /
a ja mam pytanko apropos stopnia sprężania.
Skoki tłoka w sierrowych silnikach były takie same - czy więc część miała wklęsłe tłoki czy coś z głowicą może?
michalch83 / 2010-10-06 20:51:50 /
O ile mi wiadomo to różnica była jedynie w budowie tłoka,były po prostu niższe....wszystko inne identyczne.
bon / 2010-10-06 22:14:59 /