logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » z jaką siłą dociągnąć głowice

z jaką siłą dociągnąć głowice

znalazłem w mądrej książce od capri siły z jaką dociągnąć głowice, tylko jest problem... na kluczu dynamometrycznym są Nm, a w książce angielskie jednostki. i kupa. może ktoś zna siły dokręcania śrub w Nm? w książce były podane: pierwsze dociągnięcie, po kilkunasu minutach pracy silnika i po przejechaniu 1000km. z góry dziękuję.

Jabol / 2002-05-26 23:12:53 /


1 Kp.m =9.8Nm=7.2lb.ft
Wystarczy wziąć kalkulator i po sprawie.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-26 23:31:57 /


jeśli jest to rzędówka to głowice dokręcasz na 115-120Nm i nie trzeba jej później dokręcać... poza tym jak kupisz uszczelkę to na niej powinna być opisana kolejność dokręcania i siła... z reguły robi się to na trzy razy tzn... 50Nm, 90Nm i 115...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-27 07:22:29 /


Ile razy można użyć tych samych śrub?

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-27 08:04:18 /


nie jest to rzedowka, tylko fałka. ale ten przelicznik w zupelnosci mi wystarczy,jezeli jest pewny :-)

Jabol / 2002-05-27 08:35:39 /


sruby teoretycznie powinny byc wymieniane ale nikt tego nie robi, jesli masz uszkodzony gwint albo leb to poszukaj lepszej
sila dokrecania
1. 10Nm
2. 40Nm
poczekac 15minut
3. 85Nm
4. 110-115Nm
jesli masz gaznik to powinienes jeszcze powtorzyc krok 4 po 15minutach chodzenia silnika na wolnych obrotach
jesli wtrysk to gorsza sprawa bo trzeba by wszystko skladac a pozniej rozkladac zeby zalozyc pokrywy
kolejnosc dokrecania: najpierw cztery srodkowe na krzyz pozniej dwie tylne i dwie przednie

kolektor ssacy 1-6Nm 2-12Nm 3-20Nm 4-20Nm po 15min chodzenia na wolnych
kolejnosc dokrecania odwrotna, najpierw cztery zewnetrzne na krzyz pozniej srodkowe przed gaznikiem i za gaznikiem
Z kolektorem sa czesto jaja bo raczej nikt nie ma oryginalnej uszczelki, te sily moga sie nie zgadzac i wtedy woda idzie do oleju, trzeba byc bardzo uwaznym

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-27 09:31:22 /


Z jaką siłą należy dokręcić klawiatury???

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-18 18:49:04 /


jesli chodzi o sruby (zwane szpilkami) to Ford stosowal tu jak wiecie gwiazdki jako otworki nie szesciakaty, i Ford zaleca wymiane takich spilek przy kazdym rozkreceniu i sreceniu!! A w praktyce wiadomo:) ale zauwazylem ze sa to wrazliwe szpilki i dobrze je wymienic raz na 3-4 razy , przekrecaja sie wystarczy ze troszeczke sie berdzie nagwintuja poprzez dokrecanie i to juz nie to.
Slyszalem tez ze ktos obcinal stare szpilki od dolu piłką do metalu i szlofowal ale to jest chyba rzeznicki pomysl:)

Hoover 3M / 2002-10-18 18:58:03 /


yyyyy choodzi mi o 3 śruby w jednej głowicy(czyli w sumie 6) które mocuja ,,wałek" z dźwigienkami zaworowymi do głowicy.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-18 20:33:53 /


To jak ktoś się orientuje z jaką siłą, czy dokręcać poprostu do oporu??????

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-22 10:45:28 /


dlugo bys z takimi "do oporu" nie pojezdzil
dokreca sie w kilku etapach
1. 50Nm
2. 65Nm
3. 100Nm
i w odpowiedniej kolejnosci, najpierw srodkowe pozniej zewnetrzne

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-22 14:07:50 /


a walek z dzwigienkami zaworowymi dokreca sie 65Nm

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-22 14:09:12 /


chyba czegos nie rozumiem. Klawiature trzeba dokrecic z sila 65 Nm, czy w trzech etapach z ostatnia sila 100 Nm?

boogen / 2007-09-08 18:37:32 /


klawiature w koelnV6 65Nm, najlepiej zacznij od środkowej i pozniej skrajne

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-08 19:16:16 /


a tak przy okazji, czy pokrywe zaworow tez dobrze jest przykrecac kluczem dynamometrycznym?

boogen / 2007-09-08 22:46:52 /


jak masz taki co ma tak mały zakres to dlaczego by nie, może skubaństwo wreszcie przestanie cieknąć :P

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-08 23:05:44 /


1. podoginać młotkiem uszy pokryw w górę (troszkę przesadnie względem płaszczyzny pokrywy) w ten sposób, aby przy dokręcaniu prostowały się, a tym samym dociskały miejsca w których nie ma uchwytów.
2. ODTŁUŚCIC! pokrywy i silnik, najlepiej zmywaczem uniwersalnym lub takim do tarcz hamulcowych.
3. posmarować uszczelki specjalną masą uszczelniającą, ale dosłownie mgiełka (loctite, numeru nie pomniu)
4. przykręcić WSZYSTKIE śruby, naprawić zerwane gwinty w kolektorze dolotowym
Nie ma prawa cieknąć.

Mysza liil (EM) / 2007-09-09 08:51:32 /