Zauwazam taka tendencje zeby zaliczac do youngtimerow wszystko co ma wiecej niz te np. 20 lat... naprawde niezle parchy wtedy nosza ta sama nazwe co np. capri i nie zgadzam sie z tym... Chcialbym tez poznac wasze zdanie na ten temat... co powinno zaliczac auto do youngtimerow... wg definicji wystarczy wiek miedzy 20 a 30 lat ... ale to bezsensu.
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2007-12-18 04:37:17 /
mam to samo zdanie Ptasiek, zaliczanie bmw 325, 318, renówek 5 poliftingowych oraz innych takich jak golf 2 to jak dla mnie pomyłka, przykladów można dawać sporo zwłaszcza oglądając strone youngtimer.pl ....
Jellon aka Revenge Racer / 2007-12-18 06:36:21 /
20-30 lat to idealny wiek dla youngtimera, normalni ludzie juz takim samochodem nie pojada, jednoczesnie 30-40 latek moze sobie kupic za nieduze pieniadze auto, ktore bylo jego ulubionym matchboxem / lub teraz hotwheels'em /, a ze w naszym kraju golf II jest nadal autem uzytkowym a nie kolekcjonerskim to juz inna sprawa.
.STICH. / 2007-12-18 08:45:28 /
Wątek bez sensu.. Wiadomo, że każde auto się starzeje. Wygląda na to Ptasiek, że Ci nie pasuje, że Golfy też dożywają tego wieku.. Ale spójrzmy prawdzie w oczy - kiedyś i jakieś Daewoo Nubira będzie Youngtimerem. I to pomimo tego, że jest brzydkie i plastikowe - takie życie. Co do tej samej nazwy, to owszem, ma ją ale Mercury Capri. Capri nie ma wspólnej nazwy z np. Golfami, no może ma wspólny mianownik :)
A co do BMW, to wierz mi, kiedyś to też będą rarytasy. I chociaż nie są tak piękne jak Capri to kiedyś wnuczkowi pokażesz w jakiejś książce auta, które miały linię a nie wyglądały jak kropla wody.
A ja lubię Golfy II !! Jeden służył w mojej rodzinie 10 lat i pewnie pracował by dłużej ale miał stłuczke i nie warto było go naprawiać i wiecie kto go zastapił?? Oczywiście Golf II. Troche napsuły mu wizerunku dresy w "tjuningowanych" ale ładny oryginalny Golfik to całkiem fajne auto;) i TRWAŁE.
Ludwik 3M / 2007-12-18 11:51:58 /
nie mowie o golfach czy bmw bo sa fajne egzemplarze... ale ile jest innych aut ktore kopletnie si enie nadaja
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2007-12-18 13:45:59 /
Wg. mnie to tak około 20 lat ..... nieprodukowania modelu lub od jakiegoś istotnego liftingu (czyli Golf II w 2012 ;-) .... chociaż stawiając go przy Golfie 5 odrazu widać który jest youngtimerem ;-)))
Dodatkowo w te ramy wpisuje sie Mini i Garbus , które raczej są nawet oldtimerami (choć Mini nie jest sprzed wojny) ;-))) Ich produkcja zakonczyła sie w sumie niedawno temu ....
MikeB4 / 2007-12-18 14:15:19 /
ale abstrahujac od definicji, czemu ma to służyć, na capri.pl doskonale wiadomo jakie samochody są mile widziane, a na yt.pl taka dyskusja toczy sie tasiemcem praktycznie od początku istnienia serwisu. :)
pozdro
Golf II przedlift był produkowany do 1986r więc;) Ja uważam że kazdy samochód bedzie się kwalifikowało nawet Tico;) A czy ktoś będzie chciał takiego miec? To już tylko kwestia gustu ... druga strona medalu: tacy właściciele ferrari czy prosiaków;) co mają tyle lat (oczywiście auta) powinni deprecjonować nasze autka jako wstrętną brzydką masówkę;) i sie święcie unosić jakim prawem uzurpujemy sobie tą nazwę;)
Ludwik 3M / 2007-12-18 15:13:39 /
Lifting nie może wrzucać auta do innej kategorii. Każdy Golf 2 - czy z 1983 czy 1991 r. według MOJEGO spojrzenia na temat zostanie Youngtimerem w 2013 r. i ani miesiąca wcześniej. Kwalifikowanie do YT aut DEBIUTUJĄCYCH 20 lat temu [Omega, Alfa 164, Rover 825] to absurd.
Oczywiście rzeczony Morris Mini Minor czy VW Kaefer stały się Youngtimerami za swego produkcyjnego zycia. Tak samo jak Renault 4, Zastava 750 czy Żiguli. Z aut goszczących na naszym forum w tym roku status YT zyskała Granada Mk2, a rok temu - Taunus TC2/3 i Cortina MkIV. Wszystkie Capri, Escorty RWD, Consul, dziobak etc. mają już ten dylemat za sobą od lat.
Podobnie jest pełnokrwistym YT BMW E21, Renault 5 z podłużnym silnikiem i płaskimi szybami bocznymi, Fiat 132, 127 i 128, a nawet 126 i Golf 1. Ale E30, Sierra, Golf 2, Ritmo i Kadett D muszą jeszcze poczekać.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-12-18 15:56:50 /
Różnica takiego znacznego liftingu jest pomiedzy Fiestą Mk1 i Mk2 (nazywaną zbiorczo mk1 - dzisiejsza to mk3 a nie mk6 ;-)) ... ) ....... pierwsza jest już Youngtimerem - nawet u nas - druga dopiero sie nim staje ....
Podobnie z Mustangiem fox 79-83 jest 84-86 tak sobie 87-93 nie jest ;-)) Choć to jedna 12 letnia generacja nr. 3 .....
MikeB4 / 2007-12-19 00:23:59 /
nawet nie tyle 12 letnia co 14-15 letnia generacja ;-)) ..... Lifting zasadniczo zmienił oblicze samochodu .... zresztą może cały już jest youngtimerem - nie mam pojęcia ;-)))
MikeB4 / 2007-12-19 00:45:37 /
Wyraźnie podkreśliłem DLA MNIE - co nie znaczy, że nawet ogół nie może uważać inaczej. No więc DLA MNIE Mustang Fox 79 zostanie Youngtimerem za dwa lata - na rok przed Escortem FWD. Ale dotyczyć to będzie zarówno rocznika 80, jak i 92.
Moment zakończenia produkcji nie powinien mieć znaczenia - przecież Żiguli produkują w Kazachstanie nadal i jak pogadasz 'pa russki' na Stadionie, to za tydzień przywiozą ci nówkę na gwarancji - ostatnio chyba kosztowała 6 tys. USD czyli jakieś 15 tys.zł. A jednocześnie taka sama Żiguli 2101 jako starsza od dziobaka jest youngtimerem całą gębą.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-12-19 00:46:50 /
Chyba zwracacie zbyt duzo uwagi na definicje, reguly, pierdoly...
Dla jednych samochod X jest YT a dla innych nie.
Jak dla wiekszosci X jest YT, to koniec koncow i tak uznawany jest za YT, obojetnie co mowi "definicja" ;)
Dla mnie YT to stary samochod z klimatem /a wiec plastiki odpadaja/, ale cywilizowany: ma wycieraczki, rozrusznik, ogrzewanie, normalnie sie nim jezdzi i wyglada w miare wspolczesnie.
ps. co prawda wiele starych Fordow z tej strony nie spelnia wymogu "cywilizacji" (bo nie dziala ogrzewanie, nawiewy i polowa innych rzeczy), no ale biore pod uwage stan fabryczny danego modelu ;)
pmx (wiewior;) / 2007-12-19 01:03:22 /
To ja wam podam fajny przykład.... Matra Murena, samochód produkowany od 1980 do 1983 A więc ostatnie modele mają 24 lata, i od tylu samo nie schodzą już z taśmy produkcyjnej... a wyglądają tak...
Foinix / 2007-12-24 16:46:55 /
wygląda fajnie, tylko w tym pługu z przodu bym coś zmienił ale to kwestia gustu :)
Kohito_PS / 2007-12-24 18:48:26 /
Krk4M nie wiem czemu kadett D został wrzucony do tej puli...dlatego że ma przedni napęd tak jak jego następca i traktujesz je jako jedną serię? Jeżeli jego następca byłby tylnonapędowy to kadett D byłby YT? Czy może chodzi Ci tutaj o dużą zbieżność elementów mechanicznych? Z moich wyliczeń wynika że od momentu zakończenia produkcji tego modelu minęły 23 lata...Pozdrawiam
cubestone / 2007-12-24 22:16:16 /
A Murena to fajne autko :) To nie to, które ma 3 miejsca w rzędzie? :)
Bryła miodzio, choć to nie to co Capri.. ;)
Tak... Murena i Bagheera miały po 3 miejsca z przodu... a silnik z tyłu.... fajna bryła... Bagheera produkowana 1973-80
Foinix / 2007-12-24 22:56:51 /
Dlatego tylko Cubestone, że zakończenie produkcji nie może decydować o nadaniu wózkowi statusu Youngtimera. Taki aspekt moze się liczyć w kategorii zabytkowości itp. Natomiast DLA MNIE youngtimerem staje się KAŻDE auto z chwilą upłynięcia 30 lat od DEBIUTU.
Zatem Kadett D musi jeszcze paręnaście miesięcy poczekać. Podobnie jak tylnonapędowy przecież Rekord E. Tyle - i nic więcej :)
Ale powtarzam - to tylko MOJE zdanie. A każdy ma prawo do swojej interpretacji terminu YT.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-12-24 23:15:26 /
Dzięki za odpowiedź. Jakoś nie wiem czemu analogii doszukać się nie mogłem. Pozdrawiam.
cubestone / 2007-12-25 14:46:58 /