Koledzy rada potrzebna.
Pacjentem jest fiatowski 2.0 DOHC z lat 70tych.
Silnik pięknie wyremontowałem a niestety pasek rozrządu zjeżdża w stronę bloku i o niego trze.
Pasek jest nowy. Napinacz nowy. Zostały stare koła pasowe.
Właśnie nabyłem nowe drogą kupna.
Myślicie, że to wina zjechanych kół pasowych?
RICOGAME / 2024-07-08 18:42:07 /
Blok był osiowany ?
markokrk / 2024-07-08 20:28:48 /
Zmień szpilkę napinacza paska i korzystając z jej braku zobacz, czy powierzchnia styku napinacza z blokiem nie jest zdemolowana.
granadziarz_3M / 2024-07-08 21:13:02 /
Blok nie był osiowany. Przyjrzę się napinaczowi ale wyczyściłem go nawet z lakieru na powierzchni styku
RICOGAME / 2024-07-08 21:20:12 /
Ja bym się interesował szpilką i blokiem a nie napinaczem.
granadziarz_3M / 2024-07-08 21:22:45 /
Osiowanie bloku to nie ten rząd wielkości odchyłek. Napinacz to dobry trop.
zapek??? !G.O.P! / 2024-07-08 21:33:12 /
Zapek, zdziwił byś się...
markokrk / 2024-07-08 22:36:18 /
Wiem jakie wartości odchyłki kątowej powodują taki efekt z praktyki użytkowania szlifierki taśmowej i po prostu nie wyobrażam sobie tak krzywego bloku aby półmetrowej długości wał korbowy tak bardzo był odchylony aby pasek zjeżdżał z kół.
zapek??? !G.O.P! / 2024-07-08 22:50:04 /
załóż pasek na odwrót i zobacz czy nie zjeżdża w drugą stronę
Mysza liil (EM) / 2024-07-11 10:30:42 /
Dzięki Mysza. To już robiłem. Zakładałem też nowy inny pasek.
Mam pewien pomysł z lokalizacją napinacza. Pod spodem były takie blachy osłonowe.
Wszyscy je wywalają bo one łatwo się gną i potem ocierają o pasek.
Ja już też ich nie mam ale te blachy tworzyły swego rodzaju podkładkę pod napinacz zmieniając delikatnie kont natarcia rolki. Chcę dać podkładkę symulującą te blachy. Najprawdopodobniej to rozwiąże problem.
RICOGAME / 2024-07-11 18:20:39 /
A jesteś pewny że napinacz jest ok? Trafiło się ostatnio na warsztacie że fabryczny miał wadę i też ściągało pasek. Trop z blacha też może być prawdziwy, bo kiedyś w jakimś audi pierdyknalem się z kolejnością montażu takiej blaszki że wspornikiem i też pasek po czasie się ściągał z rolek
Jellon aka Revenge Racer / 2024-07-11 22:26:34 /
Co do napinacza też mam pewne wątpliwości. Nie podoba mi się jego luz osiowy. Zamówiłem już nówkę skf. Sam odlew jest tak pancerny że młotem bym go nie sfatygował.
Zacznę od tych blach. Potem pójdzie napinacz a na końcu koła zębate. Wszystko mamy ale lubię działać metodycznie
RICOGAME / 2024-07-12 19:45:37 /
Napinacze mam dea nowe krzywo zmontowane fabrycznie, jak najbardziej może być to wina napinacza, pokrzywily im sie blachy podczas nitowania rolki.
Mysza liil (EM) / 2024-07-18 16:16:40 /
Mam drugi taki silnik I nową rolkę napinacza. Wstawię nową rolkę i nową obudowę napinacza i będziemy patrzeć... "kocham" pracę z tym rozrządem bo tam zawsze spada chłodnica aby cokolwiek zrobić. Jupiii
RICOGAME / 2024-07-18 19:56:49 /
Pocieszę Cię. U mnie w Bedfordzie wylatuje nie tylko chłodnica ale grill, zderzak i reflektory ;P
zapek??? !G.O.P! / 2024-07-18 20:12:39 /
Dobrze że budy z ramy nie trzeba zdejmować żeby się dostać do silnika :D
mishq (Mateusz G.) / 2024-07-18 20:37:23 /
Zrobili właz od środka, dzięki temu drogi Treflu, można wymieniać uszczelkę pod głowicą nie wysiadając z auta :D
zapek??? !G.O.P! / 2024-07-18 22:50:28 /
Pan mnie chyba z kimś pomylił :D
mishq (Mateusz G.) / 2024-07-19 00:25:44 /
Nigdy, ale pomyślałem że dawno z Treflem o uszczelkach nie rozmawiałem, a puchar się zbliża ;)
zapek??? !G.O.P! / 2024-07-19 07:55:03 /
Tyle wspomnień hyhy.
A wracając do rozrządu... na razie wygląda że rolka napinacza jest trafiona. Zainwestowałem w SKF i na razie pasek idzie jak po szynach.
https://youtu.be/P0UiaCtnJNs?si=IrrGpitur5xIbpjO
RICOGAME / 2024-07-20 18:04:10 /