Może ktoś z was chce spolerować felgi (spiaskować) albo potraktowac proszkami? mam pacjenta co robi takie rzeczy w wesolej - i im wiecej tym taniej, na poczatek krzyknal 50 zl za sztuke za piaskowanie 15" felg ale jak zaczalem sie targowac to zmiekl.... za tydzien bede do niego jechac i czekam na chetnych. kola trzeba mu zawiezc i oddaje po 2 dniach, jezeli piaskowanie i malowanie
Jabol / 2002-02-02 17:33:14 /
no....w koncu po ponad pol roku szczypania sie zrobilem felgi. efekt koncowy przerosl moje najsmielsze oczekiwania..... koles spiaskowal i proszkowo polakierowal mi kolka za 300zl + wulkanizacja... polecam tego pana wszystkim bo warto. adres wesoła, ul. asnyka 17
Jabol / 2002-10-03 09:28:14 /
no a co powiecie na to:
polerowane? piaskowane? chromowane???
też takie chce miec co z nimi zrobic???
informacja dla qmpli z Krakowa,
moj znajomy ma dojscie do piaskowania i proszkowego malowania felg,piaskowanie 35 zeta malowanie 35 za sztuke,za 4 kola 280, jesli chcecie cos piaskowac to dac mi znac,jesli macie kogos kto robi dobrze{bez skojarzen:)} i taniej w okolicach Krakogrodu to tez dajcie znac
pozdro.
Bartek128 / 2003-02-04 09:52:55 /
Coke to nie jest LAKIER!!!
to jest reczna polerka na glantz
takie zajecie na zimowe wieczory akurat
Maciasek_3M / 2003-02-04 10:03:25 /
Do Bartek128,
A nie orientujesz sie ile chcą za prostowanie felg aluminiowych na ul. Dauna ?
Bo po tym jak ustaliliśmy rozstaw śrub w mojej Matrze (jestem dozgonnie wdzięczny), postanowiłem sobie kupić felgi stalowe od uno albo cinquecento i przełożyć opony, a orginalne felgi dać do renowacji. Tylko zanim je wypiaskuję i wylakieruję, muszę je wyprostować.
P.S.
Zajebisty Fiat - ten dżwięk silnika... Jest taki pomysł, żeby spotkania piwko - autka w Krakowie uczynić zwyczajem... Co ty na to /
P.S. 2
Zastanawiam się nad zakupem filtra powietrza K&N, a tobie też brakuje filtrów w Dino - polecam twojej uwadze stronę http://www.knfilters.com/Racing/custom.htm
Sąsiad / 2003-02-04 12:25:09 /
Prostowanie alusów.
Nie żebym miał cos do imć Zamiara z ul.Dauna, ale warto podjechać 3 km dalej. Wieliczka, ul. Podleśna (nad knajpką Oaza po prawej stronie E40, naprzeciwko Opla), niejaki Marek Czaja. Podobno tańszy, a na pewno lepszy.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-02-04 12:36:24 /
Krk4m - Dzięki. Podjadę, sprawdzę...
Sąsiad / 2003-02-04 12:40:35 /
pan Czaja robil mi juz kilka kompletow kol i jest faktycznie dobry{z jednym kompletem sobie nie poradzil ale to byly felgi z f-125 w wersji montecarlo\acropolis i po 30 latach byly naaaaprawde "zmeczone" juz a podobno na Dauna dali rade je potem wyprostowac...}} co do cen to chyba jednak ulica Dauna jest tansza ale nie wiem dokladnie....
jestem jak najbardziej za spotkaniami typu browar\knajpa a jak bedzie cieplo itp... to browar na powietrzu plus autka:) grylla sie zrobi:) bedzie fajnie...
a te twoje felgi w Matrze to mi sie snia teraz po nocach... ;)
do nastepnego browara...tzn spotkania:)
Bartek128 / 2003-02-04 16:24:59 /
krk4m , mam pytanie nastepujacej tresci: chce przed ponownym chromowaniem usunac trzy warstwy farby z kiedys chromowanych wlotow powietrza{Dino},sa to dosc delikatne kratki zrobione z popularnego "stopu klamkowego" narazie wymoczylem wszystko w scansolu ale nie wszystko zlazlo a nie chce mi sie spedzic dnia na drapaniu farby z zaglebien,moczyc dalej?potraktowac kwasem? opalic opalarka? moze delikatne piaskowanie albo szkielkowanie? tylko pytanie gdzie w Kraku lub okolicy ktos to zrobi i nie zpierd..i roboty lub zniszczy tych wlotow...bo nowe to w Anglii majatek... :( HELP!!!
Bartek128 / 2003-02-04 16:58:52 /
reczna polerka... czyli z czym sie zabrac do polerki / czy dac to gdzies gdzie prostuja/poleruja?
a takie ci sie coke nie podobaja?
Jabol / 2003-02-05 11:35:07 /
jabol ładne, ale wole moje ;P
jak polerować ręcznie? chce wypolerować środek w kierownicy i zastanawiam sie jak to zrobić? szlifierką>? jak tak to jaki papier?
starrsky / 2003-03-22 12:13:21 /
drobny drobniejszy i najdrobnieszy papierek + H2O troche monotonych rochow reka i juz masz
Michal FAZI / 2003-03-22 12:22:00 /
a na koniec pasta polerska -efekt FULL WYPAS ;)
Trzanek / 2003-03-22 14:01:42 /
no i aby bylo git tak juz do konca to huhnąć pare razy i przetrzec czysta mieką szmatką
ale nie polecam robic kierownicy na lustro ja mam kawalek na lustro i czasem sie w nim slonce odbija i mnie razi
Michal FAZI / 2003-03-22 14:06:16 /
Coke jak interesuje cie polerka felg to przyjedź obejrzeć moje, tydzień temu odebrałem od polerki i prostowania moje ATS-ki (są śliczne:))
pabllo / 2003-03-22 20:06:28 /
A można się spytać ile dałeś od feli??
Piosiu. / 2003-03-22 21:58:59 /
100zł za sztuke (prostowanie,odnowienie i polerowanie)
pabllo / 2003-03-22 22:40:27 /
no więc ja z tym moim pytaniem jakim papierem to polerować tą fajere? i czy kątówką można?
starrsky / 2003-03-22 23:09:16 /
katowka to jak juz sie wqrzysz i na złom bedizesz dawac heheh
pabllo na maila sie dogadamy
Najlepiej całość do piaskowania bo polerując to sie zapier... chyba ze masz ze dwa miechy wolnego.
Seba / 2003-03-22 23:25:33 /
no ale czuje że jak dam całą kierownice to skóra nie wytrzyma :D
starrsky / 2003-03-22 23:36:36 /
poszukałem i znalazłem coś przydatnego :)
Wykończenie powierzchni metalowych
To ostatni etap. Aby nadać estetyczny wygląd obudowie można:
Zlecić nałożenie tzw. lakieru proszkowego specjaliście. Jest to najprostsze i dające najlepsze efekty. Większość urządzeń posiada właśnie taki lakier. Jest on odporny na temperaturę i zarysowania. Cena takiego zabiegu nie jest wysoka.
Poddać obróbce galwanicznej - także u specjalisty. Efekty podobne jak wyżej ale koszty są wyższe.
Samemu złapać za farbę i pędzel lub pistolet - ale to ostateczność. Rezultat może być bardzo różny. Od powiedzmy dającego jakoś się wytłumaczyć do wyglądu Syrenki 106 przeciągniętej pędzlem. Nie należy zapominać że nie można lakierować w ten sposób powierzchni wystawionych na działanie temperatury!
Prawda jest dość okrutna. Jedynie dwa pierwsze sposoby dadzą nam wygląd profesjonalny. Naprawdę ciężko postawić sobie w domu małą galwanizernię lub stanowisko do lakierowania proszkowego. Jeżeli znajdą się chętni to zamieszczę opis galwanicznego polerowania powierzchni.
Drobne elementy np. gałki potencjometrów, jak już wspomniałem, można wypolerować usuwając głębsze ślady po obróbce mechanicznej papierem ściernym nr 1500-2000 a potem wypolerować kawałkiem filcu i pasty do zębów zamiast proszku czy pasty polerskiej. Gotową powierzchnię należy przemyć najpierw wodą z jakimś środkiem odtłuszczającym a potem acetonem. W celu zabezpieczenia powierzchni przed utlenianiem powlekamy ją cienką warstwą bezbarwnym lakierem . W przypadku nierównomiernego pokrycia najlepiej lakier zmyć rozpuszczalnikiem i cały zabieg powtórzyć ale już bez użycia papieru ściernego
starrsky / 2003-03-23 08:45:44 /
Z ta pasta do zebow to dobre bylo :]
Konrad vel smasher / 2003-03-23 11:45:16 /
no i próchnicy nie będzie :P
starrsky / 2003-03-23 11:51:07 /
pasta do zebow mozna srebro czyscic i sie potem ladnie swieci, a jak na inne metale dziala to nie wiem bo nie sprawdzalam. ale kto wie :)
ja pasta do zebow czyscilem klosze lamp. szybki, lusterka i plastik przezroczysty na zegarach deski rozdzielczej.... efekt jest naprawde widoczny.
Jabol / 2003-03-23 12:16:32 /
ja to pasta do zębów zęby czyszcze ... -.-'''
Widziałem polerowane pablla... no i szena opada, juz wiem na co bede zbierac po tapicerce, :)
Czy lakier bezbarwny wytrzyma dosyć wysokie temperatury?
Chce wypolerować pokrywy zaworów (są aluminiowe), później trzeba to zabezpieczyć przed utlenianiem ale nie wiem czy lakier bezbarwny wytrzyma.
Może ktoś wie? Nie będzie odłazić po jakimś czasie? bo nie chciałbym za jakiś czas znowu wszystkiego rozkręcać.
Seemann / 2004-08-21 21:27:33 /
to wszystko zależy jaki lakier...ale musisz zwrócić uwagę na to że musi być odporny także na olej. wydaje mi się że dobrze by było proszkowo pomalować bo proszek od temp. nie siada a i na olej jest chyba bardziej odporny...ale pewny nie jestem bo tego nie robiłem.Znaczy nie malowałem elementów silnika ale ogólnie farba proszkowa jest odporna bo jest wypalana w piecu...
D.O.C. STRUŚ / 2004-08-21 21:54:04 /
Nie wiem jak aluminiowe pokrywy zaworów, ale...
blok silnika pomalowany emalia ftalową, trzyma sie ok, powypalała sie jedynie na głowicach przy kolektorach wydechowych.
pokrywy zaworów - stalowe - zwykły czarny mat w sprayu i wytrzymuje, z bezbarwnym nie powinno byc najmniejszych kłopotów, moze inaczej powiem, ja bym pomalował. Od wysokiej temperatury moze po jakims czasie lekko zżółknąć (chyba bez błedu ;) i na tym sie skończy.
W sumie na te pokrywy to raczej nic żrącego nie działa wiec moze poprostu wypolerowac i tak zostawić?
pozdrawiam
Dzięki za odpowiedzi.Po polerce musze to czymś pomalować bo po jakimś czasie zacznie śniedzieć. Polerka co miesiąc odpada bo tam jest trudny dostęp i trzeba by było za każdym razem ściągać kolektor dolotowy (sporo roboty).
Pokryje to bezbarwnym i zobacze czy będzie się trzymać :)
Chciałbym osiągnąć taki efekt, ciekawe czy sie da tak wypolerować :P
Poniżej już trochę gorzej wygląda kolektor dolotowy, ale też nieźle
Seemann / 2004-08-22 12:26:59 /
Te tak na 90% sa poprostu wypolerowane i tak zostawione... mozna by spróbowac z malowaniem proszkowym, ale to juz niedługo, moze kornik cos ciekawego powie. ;)
Polerka już rozpoczęta, nie wiedziałem że będzie to aż tak dobrze wyglądało – super lustro:)
Tak się zastanawiam czy pokrywać to lakierem... może ktoś wie co jaki czas trzeba później polerować żeby zachować błyszczącą powierzchnie?
Seemann / 2004-08-22 21:22:28 /
zależy jak bedziesz o to dbać i czym myć, polecam wode z mydłem, chemie odradzam bo moze sie mleko zrobić, ale pod maska nie powinno być problemów
:)
do zabezpieczania powierzchni aluminiowych po polerowaniu można zastosować pastę " Marine aluminium restorer and polish" firmy 3M, ale z tego co się orientowałem brak jej (przynajmniej na pomorzu). Ja zastosowałem inną pastę ww. firmy ze skutkiem takim jak widać u Hoovera. Maciasa felgi nie przeszły tego procesu w efekcie czego zaczęły śniedziec dość szybko.
Pasta sprzedawana jest w sztabkach po 1,1 kg....
Kornik / 2004-08-30 08:49:58 /
Kornik rulezz!
POLER-MISTRZ w 3M SKŁADZIE
Hoover 3M / 2004-08-30 10:51:21 /
Niedzielna nuda i szabry u sąsiada "kloszarda" na działce zaowocowały maszyną do polerki felg ze starej rosyjskiej kosiarki elektrycznej, starej kolumny zawieszenia i sznurka. Podoba mi się to. 40 minutek i stare RS wyglądaja całkiem elegancko. A jeszcze nie traktowałem ich najdrobniejszym papierem i pastą :)
UglyKid / 2009-08-02 19:11:56 /
ja pitu jaki zajebisty patent :) - nie wpadłbym, że można kołem kręcić :), to już wiem jak wypoleruję swoje krzyże :), daj znać czy po najdrobniejszym ziarnie widać wzdłużne rysy.
Shadow / 2009-08-02 20:10:48 /
można prościej kołem kręcić.
Podnosisz tył autka, włączasz 2ke i polerujesz kręcące się wolno koło ;)
michalch83 / 2009-08-02 20:12:24 /
tylko, że wtedy masz przeszkodę w postaci wentyla ;)
przecież oponę można zdjąć ;)
skoro tył i tak wisi w powietrzu..
michalch83 / 2009-08-02 20:24:51 /