Witam , post jest dla Tych którzy mają fantazję , to jest burza mózgów i szansa na ukończenie jest i 100% i zerowa , ale jeśli się to da zrobić to jak już by był projekt to ja zawsze mogę znaleźć czas za jakiś czas, na takie coś :)
A więc mam kilka masek , w lepszym i gorszym stanie , więc tu nie ma czego żałować...
To waży jakieś max 15/20 kilo , czyli sprężyny na zamówienie i lepsze amorki do zawieszenia , ale to podejrzewam że jest najprostsze.
Do tego blowera są cały czas dostępne części , oraz krótsze i dłuższe ryje.
Problem jest z podstawą , czy dorabiać np płytę 1 cm max grubości na śruby , i położyć to na tym offenhauserze w taki sposób żeby wwiew powietrza dostawał się oryginalnym otworem w dół i jakimiś 30/40% zamaskowanego otworu z blowera , na to holley i ten wlot szpanerski....
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/supercharger-blower-weiand-kompressor-177/2749934581-223-655
Czy zerżnąć kolektor z 2.3 na płasko jak na innym zdjęciu i na takie coś próbować to założyć hmm ???
Jak byście to zrobili ?
Tweed / 2024-06-18 18:40:05 /
Popatrz bardziej na M90 z GM albo tvs 1320 z audi 3.0 tfsi.
Przemek S. / 2024-06-18 19:12:30 /
Z takim dolotem może być problem z przeglądem, chyba, że zmieścisz pod maską
mateush (proko) 3M / 2024-06-18 19:51:20 /
Ja już nie mam przeglądów mam żółte tablice ;)
Kali może robić co chce.... , nie wiedzieli co czynią...
Tweed / 2024-06-18 19:55:48 /
Jak chcesz zejść z wagą to wymień sobie ten rozrusznik który masz,najstarszy jaki był z metalowym ryjkiem na taki na planetarce.Odejdzie z 5kg wagi.
PL / 2024-06-18 20:06:57 /
A to mam taki , ale nie serwisowany , wymieni się przy jakiejś wizycie u Marcina ,ale że aż 5kg różnicy... :)
Tweed / 2024-06-18 20:09:32 /
Czy ktoś z Was kto czyta to teraz ma w aucie v6 i np z ciekawości chce sprawdzić czy mu takie coś wejdzie ?
Dostałem wymiary tego blowera
waży 20 kg
Długość całkowita 63,5 cm
Szerokość 22,8 cm Wysokość 15,7 cm
Długość jest od konca ryja po tylne mocowanie , wysokość jest wcale nie duża , szerokość tez , waga gdyby zdjąć te 5 kg z rozrusznika to tylko 15kg wiecej ...
Ciekawe czy by się długość by pokryła z wisko itp na przedniej ściance bloku :D
Tweed / 2024-06-18 20:33:06 /
Różnica wagi rozrusznika zwykłego i z planetarką to 5kg? Nieźle.
m.kozlowski
/ 2024-06-18 22:34:08 /
Marcin, zwykłym ten szeregowy z miedzianymi uzwojeniami o gabarytach pocisku 155mm - tak, w porównaniu do tego malucha na magnesach trwałych i z planetarką, to przepaść wagowa. Gdzieś pomiędzy jest ten wiecznie zepsuty szeregowy z alu stojanem - dramat...
A do Tweeda:
Sprężanie gotowej mieszanki to słaby pomysł. Pobór mocy tego kompresora w porównaniu do zysków daje netto niewspółmiernie mało w porównaniu z wsadzoną kasą. Ratowałoby Cię robienie tego samodzielnie, ale Ty płacisz za robotę. Był tu u nas jeden taki patent i niespecjalnie to robiło.
granadziarz_3M / 2024-06-18 23:22:19 /
W tym temacie to nawet ja się rozmarzyłem :)
Świetny bajer , bardziej na wygląd bo zwężenie wylotu turbiny o prawie 3/4 nie wiem z 177 da jakieś 45cm sześciennych ale ja nie jestem inżynierem i czy jak się nie zwęzi to nie będzie powietrze wpychane pod większym ciśnieniem , plus że tu jest opis że małe silniki potrafią z takiego blowera wyciągnąć więcej niż duże , i czasem jest trzask bebechów... :)
Strasznie kozacki bajer , ale przynajmniej o tym rozruszniku się wydało co i jak a przepracowany latami szczegół ;p
Tweed / 2024-06-19 07:32:45 /
Nitroooo, nitro nitroooooo :-)
Morales / 2024-06-19 17:21:52 /
W wolnych chwilach samo mi przychodzi takie kombinowanie co by tu zmienić , naprawde ciężko wyłączyć takie natrętne myśli, jak nic nie wymyśle to to drąży banie strasznie...
No i pojawił się z dup.. taki pomysł na zmianę tylnych bezpłciowych lamp na jakieś z charakterem , ale bez ogromu lepienia i rzeźbienia , ciekaw jestem czy np któreś z tych dwóch pionowo by mie pasowały... :)
Widziałem pomysły zaspawania klapy cięcia itp nawet ten pomysł z lampami z mustanga , ale to jakoś nie pasi.
Moja luba jest z zawodu grafikiem jak mnie kocha to "konceptowym" też... :)
I można zaprojektować lampy od nowa , jest drukarka 3d jest cnc można w środek wsadzić ledy i nic nie ciąć z blachy :D
ale to juz na koniec zostawie.
Tena dole podwójne ,mają wymiary 18x13x13 nie mam pod ręką taunusa żeby pomierzyć ale wyglądaja na małe dopalacze i są kąśliwe , łamią grzeczną bryłe taunusa :)
Może ktoś z Was o tym myślał i ma już coś tam z kiedyś ?
Tweed / 2024-06-26 10:23:54 /
Chyba powinieneś zadać sobie pytanie, czy Tobie Taunus się podoba?
:D
konrad.s
/ 2024-06-26 10:33:00 /
Może Ty się wez za hodowlę jedwabników ?
Przestrzegam że tjuning na tej stronie nie jest mile widziany :)
Chyba że mechaniczny , poprawiający fabrykę .
Wg mnie taunus ma kilka mankamentów konstrukcyjnych a tak jest super , przód mógłby być z maską dłuższy o jakieś 30cm z mniejszym opadem , i światła tylnie jakieś "artystyczniejsze" bo taki prosty trapez przy ładnym aucie to taka tania lewizna... , zadek mógłby się nie kończyć spadem tylko miec jeszcze z 5 cm parapetu. Wiem że projektowali to dla flegmatycznych niemieckich emerytów , ale nawet Oni znali się na "smaczkach"
Ja w sumie robie restomoda , więc co nieco można podrasować , ale chce zrobić raz a dobrze nie poprawiać więc jak nie będzie konkretnego pomysłu to idzie do zamrażarki.
Tweed / 2024-06-26 10:56:00 /
Gdzieś w UK jest kolejna osoba która robi Generała Lee na bazie którą nie jest Charger, może to jakiś Brytyjski kuzyn Tweeda?
Chłopak nazywa się Lee Perry i dodaje posty na grupie ''Capri World (Owners & Enthusiasts Group)'' na Facebooku.
Jędruś / 2024-06-26 11:01:39 /
Ja tam nie hejtuje, bo pracy trochę włożone, ale sam bym na taki pomysł nie wpadł.
Jędruś / 2024-06-26 11:03:15 /
To się nazywa kupa nikomu nie potrzebnej roboty. Czasem takie projekty jak widzę to się zastanawiam ile czasu zajęło i jaki fachowiec to zrobił . Nie wiem czy pamiętacie pierwsza Granadę sadka 'madmax' tam było tyle szpachli że chyba za swojego życia tyle nie wyrobiłem . To było dosłownie utarte ze szpachli , cały ten przód ,maska , klapa tył miała tylko deskę wstawioną i reszta szpachla. Pomijając to że robota poszła nie w dobrą stronę to ktoś zrobił to dość dokładnie a ile czasu spędził żeby to utrzeć ze szpachli to nie jestem w stanie ocenić ale napewno długoooo
Piter M / 2024-06-26 11:47:31 /
było jeszcze to: https://www.capri.pl/car/484
Kornik
/ 2024-06-26 11:54:17 /
A pamiętacie Classmobile, który kupił taki projekt (mad max na kadecie bodajże) i go ładowarką kołową zrzucał i zgniatał? W zasadzie tak to się kończy... :)
m.kozlowski
/ 2024-06-26 12:01:31 /
Ten poszerzony to jezu chryste...
Ale ten na dole "kakalak" to całkiem udany Mad Max :) spoko do roli w filmie ostatnio...
Panowie i Panie spokojnie ja aż taki pokręcony nie jestem w tych przeróbkach , przedni spojler , tylni spojler go wing oraz te wloty z celicki i tyle optyki , bez ciecia i giecia a szpachla won, szufelki wiaderka itp sa do odkręcenia bo mam już 3 maski zapasowe w różnym stanie i to jest element wymienny jak buty czy zegarek od nastroju można przekładać :D
Tweed / 2024-06-26 12:18:47 /
Nie żebym tu dawał kciuk w górę pomysłom Tweed'a, daleko mi do tego. Ale umyka Wam jedna kwestia: to jest hobby, a hobby nieco z definicji oznacza realizację własnych zajawek, jakie by nie były i dowolnym kosztem, głównie własnego czasu. Rozumienie tej kwestii szczególnie umyka tym którzy gdzieś tam łączą to hobby z pracą zarobkową, bo wtedy wkrada się bezlitosny bilans kasa-czas który zupełnie stoi w sprzeczności z hobbystycznym "marnowaniem" czasu. Więc dajcie hobbystom "marnować" czas i kasę, to w klubach takich jak nasz "sól ziemi". Bo inaczej będzie to kółko zawodowych warsztatowców którym wszystko musi się spiąć w tabelce na koniec miesiąca. No więc wcale nie musi.
Michał Konieczny
/ 2024-06-26 12:19:21 /
remont Capri czy Taunusa już sam w sobie się nie spina w tabelkach, nie trzeba kombinować :)
camaro
/ 2024-06-26 12:31:28 /
gusta są różne, ale akurat tylne lampy w TC1 są bardzo ładne, nietypowe jak na Europę,
Chevelle miało coś w tym stylu
tu akurat łatwo zrobić potworka
camaro
/ 2024-06-26 12:36:36 /
Ja tam rozumiem jak najbardziej, stąd na końcu mojej wypowiedzi ":D". Jeśli nie skończy jak powyższe Mad Maxy to jak najbardziej ok (choć mnie się nie podoba; wiem, nie musi).
No i przede wszystkim, radość cała z doświadczeń, tego co dzięki temu autu przeżyjemy. A nie tylko z faktu posiadania.
konrad.s
/ 2024-06-26 12:37:44 /
ten MadMax to też był ciekawy projekt, odjechany nieziemsko ale ciekawy i niewiele mu brakowało,
może nie pasuje już do dzisiejszych czasów, ale jakby to dokończyć w latach 90-tych to robiłby furrorę
camaro
/ 2024-06-26 13:31:27 /
Jakby nie ten trafił sie ten głupi madmax 12 lat temu, ten o ktorym Piter wspomniał, to miałem w planach kupić MX5. Religijny nie jestem, ale cos nade mną czuwało, więc wdzieczny jestem ze ktos tą maszkarę ulepił 😂
sadek / 2024-06-26 13:58:05 /
Moze Tweed i jego pomysły też uratują kogoś przed kupnem fryzjerowozu.
sadek / 2024-06-26 13:59:04 /
No ten bilans hobby to wiadomo że każdy lepi co chce tylko że ile to było projektów że ktoś ulepił a puzniej płakał że się śmieją. Nie wiem czy pamiętacie dziobaka białego który miał niebieski dziób i niebieskie boki... Właściciel został tu mocno wyśmiany i tak mu zapadło że dla niego Capri.pl to zgraja której życzy najgorzej jak może ,projekt upadł i zajakies śmieszne grosze poszedł w świat hehe a wystarczyło zostawić go całego białego i nie dokładać felg z focusa ,jeździć na zloty i cieszyć się że społeczność capri.pl jest jak rodzina. Wiadomo że wybór i decyzję należą do właściciela ale jakiś tam ogólny smak zachowany pozwala na wszechstronność projektu.
Sadek nad tobą czuwa ten szatan twój umiłowany w którym pokładasz swe nadzieję , w sumie myslaem że powierzyłes mu tylko exa ale madmaxa pochłonął już dawno.
Piter M / 2024-06-26 14:16:22 /
Wszelkie przerobki/tjuning lamp (a la Ferrari/Charger/Mustang) w 99% konczysie powiedzmy slabo.. I co najgorsze, jerzli zostaly zrobione przerobki nadwzia, nieodwracalne. Wiec chyba najlepej zostawic oswietlenie takie jak wyszlo z fabryki.. No moze zmienic zarowki lub zrobic lampy dymione.
Arunas / 2024-06-26 19:06:57 /
Tweed idź na całość 🤣 ,idź za głosem który słyszysz 🤣
Piter M / 2024-06-27 00:18:50 /
Tak jest ... nie ograniczaj się. Niech nikt nie mówi Ci, jak masz żyć!
amator liil (EM) / 2024-06-27 01:00:10 /
A zarobicie na jego alimenty w razie czego? ;) Doradcy :P
Maross / 2024-06-27 14:41:55 /
To okrągły dowód osobisty nie zwalnia z takich rzeczy ? 🤣
Piter M / 2024-06-27 16:10:37 /
Jizzaass , wszystkie pomysły znikną w heheszkach...
Tweed / 2024-06-27 16:44:16 /
Nie poddawaj się....nie poddawaj się.... 🙂
Tweed ja ci będę zawsze kibicował tylko realizuj te pomysły bo samo pisanie nie budzi emocji, a jak byś tak faktycznie choc jakieś wiaderko...czy dziurę w dachu... To już by pobudziło 🤣
Piter M / 2024-06-27 21:59:32 /
Od dawna Ci piszemy. Działaj a nie tylko pisz:)
Twoja fura, twoja choinka, twoje pomysły i to tobie ma się podobać.
Działaj:)
Szafa !G.O.P!
/ 2024-06-28 12:01:08 /
Działamy działamy , to już zamówione.
Tweed / 2024-06-28 12:19:47 /
nie będziesz żałował, ten model jest bardzo udany.
Hedal / 2024-06-28 17:58:56 /
Tweed, nadal szukasz kombi? Bierz go...
Hedal / 2024-06-28 17:59:38 /
Narazie utknął , jak się porozliczam z Marcinem i Chuderem to kasa pójdzie na kombi.
Ja muszę się uspokoić bo narwany jestem , do momentu kupna jeszcze może się coś lepszego pokazać.
Tweed / 2024-06-28 18:42:31 /
Wiem że sporo osób już tu nie zajrzy ... :(
Ale to trzeba zobaczyć :D
Ale są świry... z fun klubu Mad Maxa
Tweed / 2024-07-01 09:06:58 /
nawet podpisane- "projekt wiadro"
Ale będę zaglądał, ja dotrzymuje słowa 🤣
Rób taunusa na bliźniaku będę kibicował 😅
Piter M / 2024-07-01 15:47:04 /
Ty mi odpisz na priv , jak to może być z tymi oponami :)
Tweed / 2024-07-01 16:59:57 /
Pierwszy temat tu , drugi w innym dziale.
Są takie oponki
https://www.olx.pl/d/oferta/235-50r13-235-50-13-yokohama-radial-352-CID5-ID112MEQ.html
To jest to co w sumie chciałem max na tych 7 wolfrace , siądzie nie siądzie ...
Czy w 2008 była jeszcze jakaś inna mocniejsza mieszanka opon że po 16 latach jak one są "nówki" to można je jeszcze ujeżdżać na drodze ? Czy to tylko upalanie na tor ?
Tweed / 2024-07-18 12:58:53 /
ostatnio u wulkanizatora widziałem naklejkę z tekstem: "Opony nie majonez, na półce się nie starzeją".
nie wiem czy to na zastosowanie aż do roku 2008.
Podobne hasło ma mój bimbrownik... Po czym pokazuje puste półki...
Szafa !G.O.P!
/ 2024-07-18 19:06:45 /
Na suchy asfalt w upalny dzień jak znalazł. Ale na zimny jesienny deszcz, to bym się nie odważył.
granadziarz_3M / 2024-07-18 22:13:28 /
Macie tu motywacje na PC jak się ścigać kamperami :D
https://www.facebook.com/share/r/BqQQX9GaWZMs8GL9/
Tweed / 2024-07-31 18:48:34 /
Pierwsze miejsce za styl:)
Morales / 2024-07-31 19:57:39 /
Patrze na te wszystkie pomysły i już nie wiem co wzbudza większe kontrowersje. To co widzę czy tegoroczne igrzyska w Paryżu 😁
jacob81 / 2024-07-31 20:45:57 /
Tu było poruszane więc wrzucam w ramach ciekawostki.
Taki z metalowym ryjkiem to pewnie z 6,5kg waży.
PL / 2024-08-24 16:38:13 /
Jedna tajemnica rozwiązana :)
Tweed / 2024-08-24 19:52:51 /
Miałem zakładać nowy wątek , ale pomyślałem że ten jest tak kuszący że napewno Wejdziecie :)))
Ekipo czytałem wiele tematów na temat rasowania tylnego mostu , fantazji z panhardami mocowaniami itp ale takiego czegoś nie widziałem...
Co to są za złote drążki , na jakiej zasadzie działają ?
To jest zakładane na nasz most atlas czyli do taunusa też się da to zrobić ...
Wiec co to jest i jak działa ??
https://www.grp4fabrications.com/ultimate-spec-irish-tarmac-axle
Tweed / 2024-12-21 11:24:59 /
tylna oś skrętna
Jędruś / 2024-12-21 13:22:40 /
Trochę rurek usztywniających most.
Grzesiek_Rudy
/ 2024-12-21 14:43:25 /
Ale czy to nie jest jakiś przerost formy , bo jest ta gruba blacha co trzyma ramiona do środka 10mm plus jeszcze 4 takie złote usztywniające to jakie tam sily działają ?
Tweed / 2024-12-21 15:08:57 /
Przy 2.8 to minimum bo bez tego wygnie most przy starcie
Piter M / 2024-12-21 15:18:27 /
Piter Ty jesteś jak zła ex 😅
Tweed / 2024-12-21 15:26:03 /
Przezorny zawsze ubezpieczony. Przy takich wzmocnieniach mostu to boje się o karoserię przy Twoim deptaniu.
Grzesiek_Rudy
/ 2024-12-21 15:26:22 /
most "regulowany" ponad 2lata wytrzymie każde upalanko :)
Janina / 2024-12-21 15:31:37 /
Grzesiek tak naprawde to tylko pomysł na silnik jest wykonany wg planu i na 80% , skrzyni będę się uczył i niewykluczone że za rok/dwa wymieni się bebechy na długie HD bebechy , to samo z mostem to jest wersja demo , zobaczymy jak się odpycha, ile spala na jakim biegu a potem się wsadzi jakieś 4/5 z przodu przełożenie na 1/8 i do zabawy :)
Czytałem opis Krk u Dyry z dyfrem 4.68 i tam miało być 180kmh przy 6000 to tak przy 80/100kmh gdzie zabawa jest najlepsza obroty będa dużo mniejsze "akceptowalne" , zreszta kto tym jeździ ponad 140 kmh po autostradach jak tam sie nic nie da zobaczyć , tylko stare trasy :)
Tweed / 2024-12-21 15:44:06 /
Moim zdaniem to jest przydatne jak palec w dupie przy rozwolnieniu , ale co ja tam wiem o rozwolnieniu :)
Ale że co? Że ja coś komentowałem auto Dyry? Jakoś nie mogę tego odkopać.
Tak3 inaczej - przy dyfrze 4.68 jeden obrót wału kardana daje 234cm drogi, czyli przy przełożeniu piątki równym 0.82 opona musi mieć 61cm średnicy, czyli 185/82R13, 205/70R13, 195/70R14, 205/65R14, 205/60R15, 215/55R15, 195/55R16, 215/50R16, itp. Generalnie - rozmiary Granady.
Przy mniejszych kołach dla układu 6k RPM przy 180 musisz mieć dłuższą piątkę albo dłuższy dyfer.
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2024-12-21 16:24:16 /
KRK4m skoro już jesteś to proszę Cię dopilnować. Granada 2.8i Mt75 3.14 szpera . Jak myślisz
markokrk / 2024-12-21 17:16:07 /
*zaopiniować
markokrk / 2024-12-21 17:17:36 /
https://www.grp4fabrications.com/ultimate-spec-irish-tarmac-axle
"Tow and Camber kits fitted."
Czyli że geometrię można regulować.
https://www.grp4fabrications.com/axle-camber-correction-kit
https://www.grp4fabrications.com/axle-toe-correction-kit
Pschemek / 2024-12-21 17:36:54 /
Jak ma być regulowana geometria w sztywnym moście? Tweed Ty tym Taunusem planujesz jakies rajdy startować? Ale z kolei drążki watta, albo chociaż panhard można by było zastosowac
mateush (proko) 3M / 2024-12-21 18:05:14 /
Markokrk - a możesz jaśniej? Co mam opiniować?
Granada to nie rajdówka, więc im dłuższy dyfer, tym lepiej - moim zdaniem, o3wiście.
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2024-12-21 18:14:03 /
jeśli most, to coś takiego ostatnio trafiłem... siakiś DeDion, czy ki czort?
bartozłomero
/ 2024-12-21 18:16:09 /
bartozłomero
/ 2024-12-21 18:17:47 /
KRK 4m Tak skrycie o t myślałem. Szesnastka., 100 km/H i 1800 rpm ;)
markokrk / 2024-12-21 18:33:31 /
Dokładnie tak mam w C3 (3 gen.) 1.2T - na szóstce przy 2k RPM jest 110 na blacie, a przy 3k RPM i 165 km/h w ogóle nie słychać silnika (3 gary, wiec może to i dobrze), tylko wiatr i opony. Czego to przyszło doczekać...
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2024-12-21 19:04:28 /
Proko , tak ja zamierzam ten rok się nauczyć ile się da w prowadzeniu i za rok od stycznia już na poważnie amatorsko , mamy tu w Kielcach fajne ekipy co się ścigają , mam kilku klientów milionerów co czasem ich goszcze ale oni się bardzo pro już ścigaja i jak sie na torze widzimy to , jest mała rywalizacja :)))) chce więcej i lepiej , mam czas oni już maja swoje lata XD
Co do Krk no takie coś było opisywane ;)
Tweed / 2024-12-21 19:05:03 /
No to już wiem czemu nie mogłem znaleźć - wcześniej pisałeś 4.68, a tu jest 4.63. Ale dzięki temu, że przyjąłem dla piątki 0.82 zamiast 0.83, to w obu wyliczeniach opona wyszła na fi 61 cm.
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2024-12-21 19:10:24 /
Dżizzzasss zostaje ich klientem....
Powiedzcie mi taunus to nie escort , ale jest taki dodatkowy zestaw
https://www.grp4fabrications.com/watts-linkage-kit-atlas-axle-lh-exhaust
Czy te drążki Watta da się gdzieś złapać do podwozia taunusa ?
Tweed / 2024-12-21 20:42:59 /
Był Hjundaj na podwoziu taunusa i miał górne wahacze pod innym kątem i do tego panharda.
Podobnie lub tak samo samo cortina xr6.
Duże lepsze rozwiązanie, górne wahacze się tak mocno nie wyginają a most jest prowadzony dużo pewniej dzięki panhardowi.
Przemek S. / 2024-12-21 22:10:03 /
Któryś mustang z tych nowszych miał bardzo podobne zawieszenie z tyłu, jest dużo artykułów jak je ulepszyć.
Przemek S. / 2024-12-21 22:15:35 /
A jak to się ma do tego zestawu z tej strony bo próbuje zrozumieć zasadę dwóch ramion , bo dwa są w zestawie ... , ale dwa sobie nawzajem przeszkadzają , bo na jedno to na necie ogladam a na dwa próbuje zrozumieć jakby to miało być i nie moge ... :)
Muszę po sylwestrze zdzwonić się z jednym klubowiczem który mi wyjaśni zasady pływających półosi , piast etc , i składamy taką jebitną mocarną tylną oś :)
Tweed / 2024-12-21 22:21:49 /
Ja wiem że może to wszystko psu na bude , ale doszedłem do ściany z ulepszeniami a ta strona znowu rozbudziła ekscytacje poprawiania i budowania :D
Tweed / 2024-12-21 22:22:53 /
Ty masz "W link" w taunusie. I on jest do dupy na gumach, mało precyzyjny na poliuretanie. Dopiero na uniballach to ma sens. Ale za to prosty jak budowa cepa i diabelnie tani.
Ale zmiany w tym miejscu, to sobie zostaw na czas, kiedy przyjdzie remont budy.
granadziarz_3M / 2024-12-21 22:28:16 /
No właśnie musimy pogadać :) i zrobić plan na most , żebym w ciągu roku pozbierał graty , a buda... No podwozie jest ok , tyle starczy ,narazie nie bede robił blacharki bo jak gdzieś w czasie nauki przypier.. lub wypadne z toru i przypier , to budy dobre po remoncie się pojawiają i wystarczy całe zawieszenie przerzucić i silnik :)
Także biore przykład ze starszych kolegów , gdzie się ścigają na PC a dziury w karoserii że noge wsadzić XD
Tweed / 2024-12-21 22:54:55 /
Tweed, zrób wata, można go fajnie mocować do dekla mostu i do podłużnic na bokach, nie koliduje z niczym i jest ciekawy z zasady. Stabilność na boki utrzymuje.
Piter M / 2024-12-22 10:11:27 /
Tweed, pytałem o rajdy, nie o wyścigi. To, że chcesz się ścigać na torze to wiemy.
A co to za hjundai z takim ulepszonym Taunusowym zawiasem?
mateush (proko) 3M / 2024-12-22 10:56:10 /
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Stellar
Ale pamiętaj, że to było 40 lat temu. Dziś tych aut już nie ma...
Pozdreaux
KRK 4m
/ 2024-12-22 11:11:04 /
Na pierwszy rzut oka nie powiedziałbym, że to hjundai, bardziej nissan albo toyka. Ale ciekawe, że coś takiego powstało na płycie od Cortiny.
mateush (proko) 3M / 2024-12-22 12:04:30 /
Rzut oka bywa złudny - w tamtych latach nadwornym stylistą wszystkich Hyundaiów był Giugiaro.
Pozdreaux
KRK 4m
/ 2024-12-22 12:08:14 /
Tak , Piter po sylwestrze kupuje to aluminiowe wielkie ramie odchudzone co trzyma rury przed wyginaniem , ten dekiel pod watta , bo on nie dość że ma żeberka do chłodzenia oleju to korek spustowy , plus do tego złotą czy jaki to jest odcień blache pod mechanizm róznicowy zeby jak kiedyś się zdarzy raz na sto lat najade na coś to... się przyda ;))
I zastanawiam się nad tymi dwoma zestawami rurek co to jednymi się reguluje zbieżność , ale ile to moze dawać i po co...
A drugi zestaw jest lepszy bo opisany że trzyma most w sytuacjach nagłego przyspieszania i hamowania żeby się nie wyginał , to już dużo lepsze.
I Granadziarz mi opowie o pół czy pływających osiach co to jest i może to też ale na necie nie moge znaleźć info takie dokładne czarna magia.
Bedzie fajne :) takim sposobem to faktycznie dojdziemy do tego wału z kevlaru....
Tweed / 2024-12-22 12:09:53 /
W ramach offtopu. Niedawno taki Stellar był do sprzedania w okolicach Bielska. Wtedy dowiedziałem się o istnieniu takiego pojazdu. Nawet jeżdżący był i chyba na czarnych blachach.
DrStein / 2024-12-22 13:01:03 /
A ty masz most z regulacją? Czy już bez? Bo dziobaki miewał seryjnie regulacje Dolnych wahaczy
Piter M / 2024-12-22 13:25:13 /
Chyba na 95% z regulacja , ale co daje ta regulacja ?
Tweed / 2024-12-22 14:09:08 /
dobra regulacja daje odroczenie jazdy na jakieś 2 lata :)
Janina / 2024-12-22 14:22:34 /
W sumie daje tyle co większość tych patentów o których piszesz, ale jest i tyle he he, czyż nie o to chodzi? 🤣
Piter M / 2024-12-22 14:27:01 /
Nie masz regulacji.
m.kozlowski
/ 2024-12-22 14:28:12 /
Aha no to 5% wygrało , tyle było z tym mostem roboty już że chyba mi się już uwidziało...
Najważniejsze Panowie że most bedzie gotowy zaraz po sylwestrze , potem tylko dobra wola Marcina i może na 3 króli bede wracał jak z wawki jak Ali G.... XD
Kurde stane na światłach gdzieś w centrum z ta gangsta muza🤣🤣😁
Tweed / 2024-12-22 15:14:09 /
Wymyślasz chłopie zamiast pojeździć, potrenować, rozwalić kilka felg, krawężników i panewek. Włożysz kupę kasy w różne graty, auto samo nie pojedzie, przypierdolisz i będzie szkoda. Przepraszam ale tak to widzę.
Musimy sobie wszyscy zaufać , narazie jeżdżę coraz lepiej , ale ja bardzo uważam wbrew pozorom , nie ma wariactwa , i jak dostane już auto to nie ma że pikawa i ogień , dużo to wszystko kosztuje czasu i kasy , plus zepsucie tego to był brak szacunku dla roboty chłopakow , tyle godzin przy aucie i moich telefonów ;p
Nim ja się naucze na aucie , to chłopaki najlepsze jest to że dam wypróbować auto tym którzy mają torowe największe doświadczenie i bedąc na forum nigdy nie rozbili auta XD
Tweed / 2024-12-22 16:00:51 /
..i właśnie powinieneś trochę nie uważać, poszaleć, przegiąć, poznać granicę seryjnym autem. Jak nie wykorzystasz możliwości co dała fabryka, to na co Ci wszystkie ulepszenia? Dobra nie ważne...
Dlatego daje sobie rok na zabawe w poznawanie auta , i dopiero wtedy bede ingerował w skrzynie i most.
Ja sobie bardzo cenie Twoje uwagi i doświadczenie.
Ale założenie usztywnienia ramion mostu czy tego watta przecież nie wpływa na prowadzenie , a poprawia bezpieczeństwo.
Teraz bedzie to LSD to i tak bede sie uczyli co i jak bo ja nigdy ze szpera nie jezdziłem ,wiec to od początku bedzie ostra szkoła , a co dopiero zrozumienie tych przełożeń 35/65 , 40/60 itp czarna magia , ale głód wiedzy i doświadczeń na żywo jest ogromny :)
Tweed / 2024-12-22 16:48:28 /
Drążki watta wpływają na prowadzenie jednak. Ta blacha która usztywnia most jest Ci zbyteczna, widziałeś kiedykolwiek aby któryś z naszych mostów wykrzywił się albo urwał. Jak nie zamierzasz skakać na ileś tam metrów w dal autem to wydasz kasę i nic więcej.
mateush (proko) 3M / 2024-12-22 17:29:32 /
Ja miałem w pierwszym kombi minusy na tyle 😅. Naprawdę tak było, jak zobaczyłem to też się uśmiechnąłem 🤣. Poza tym kilka mostów rozjechało się tu gdzie są łączone fabrycznie to się spawało, a zaznaczę ze żaden z 2.8 nie jeździł więc lepiej niech kolega kupi te wzmocnienia żeby choć do domu udało się wrócić tym wozem na kołach 😊
Piter M / 2024-12-22 18:33:49 /
Tweed, modyfikacje planujesz mając na uwadze przyszły swap? Czy pod to 2.8?
UglyKid / 2024-12-23 22:55:04 /
To jest jeszcze coś nad 2.8 na co można by wymienić tego potwora?
Piter M / 2024-12-23 23:30:46 /
Narazie mam takie przemyślenia że z biegiem miesięcy , miałem inne plany i teraz w miare rozwoju są inne plany , cały czas w jednym kierunku , zostawić jak najwięcej z oryginału i modyfikować wokoło tego.
Jak sobie przypominam zaczynało się od poprawienia mostu boi nagadali że kolny nie wytrzymaja pinto... I tyle miało być zrobione....
No ale do meritum ,mam plany wrzucić jakoś wydatki na auto w plan dofiansowania z uni , bo takie coś się szykuje i opisać to naprawą auta do cateringu czy jakoś barwnie to wcisnąć w szablony :)
Po namyśle ostatnich tygodni i tak ide coraz grubiej to raczej nie chce się zatrzymywać , ale to jak Pająk napisał z czasem bo ja dużo się nie znam na takich nowinkach jak czytam na zaawansowanych forach , ludzie sprzedają tylko standardowe taunusy to co ludzie robią i trzymają po klubach... I czym jeżdżą....
Bedzie tak :
- wchodzi środek HD do skrzyni z tym przełożeniem 3.36 albo dłuższym , i tylko 5 bieg 0.76 , to jest robione u tych specjalistów w UK od skrzyń n9 , chce wycisnąć z oryginału ile się da , aż dojde do ściany i za kilka lat zmienimy lub nie na tremecka
- napewno wchodzi za jakiś czas NOS lub NITRO mokre na silnik
- rozwierty na 3.+ Litra to chyba szkoda się bawić , z tego co czytam można okrężnymi drogami wycisnąć taniej może mniej , ale zyski/koszty.
- napewno wpadnie ten wał carbonowy od krawczyka bo to odelży koło zamachowe , da wiekszy moment obrotowy i lepsze przyspiesznie , skrzynia bedzie się mniej meczyć wiec wszystko odetchnie
- z tymi ulepszeniami mostu z wattami itp to do rozważenia i poplanowania tak na serio żeby było fajnie ale kazde 100 euro na glupoty szkoda , lepiej to przepalić na światłach XD
Mam kilka perełek z zapasie , do zrobienia i rozkladam to w czasie bo chce wreszcie się nacieszyć autem , od chwili kupna ponad rok temu jechałem nim tylko 4 razy....
Ogólnie to ja chce dużo tu zrobić po nowoczesnych pomysłach i możliwościach których nie było 10/20 lat temu , nie mam czasu juz kupowac i inwestowac w innego klasyka , a gdzie ja taki dom wariatów drugi znajdę jak na tym forum.... 🫣😁🤣
70% miłości do auta to zasługa Was drodzy koledzy i Wesołch Świat Wam Wszystkim 🥳🥳
Tweed / 2024-12-23 23:53:33 /
I narodziła się na naszych oczach Nowa Świecka Tradycja :)
Wał karbonowy jest moim faworytem.
Jarek / 2024-12-24 00:17:56 /
Sam się gubie w kilku pomysłach , ale mam te 3 maski i mam zamiar na zlotach drzeć łacha z fircyków z mustangami i innymi błyskotekami , jak podjade z taka szufelką 3 oczkową czy inna wystającą , ale to też jest ciężkie dopasowanie do maski , bo ostatnio był niewypał co do skali ....
Szkoda że nie można u nas , lub ja narazie nie wiem jak zrobić zacierki do gołej blachy tak jak to robia w stanach i robią podkład sweet patina , że jest rdza ale zachamowana i super to wyglada :)
Tweed / 2024-12-24 00:26:49 /
Ten wał to nie jest głupi pomysł tym bardziej że jest szansa wrzucenia go w koszty wiec głupio by było tego nie kupić :)
Nie lubie być złośliwy ale ja zamierzam orać to auto przez kolejne 30+ lat , to taki wał może się zużyć XD
Tweed / 2024-12-24 00:35:33 /
Jak dla mnie to już twój podjazd w tym roku na miedzianą zrobił takie wrażenie że ciężko będziesz miał przebić, choć przyznać muszę że jesteś wytrwały 🤣
Piter M / 2024-12-24 00:46:33 /
Ale powiem Ci że posiadanie tego auta plus , to forum i to hobby , które spadło na na mnie w sie nieoczekiwanie , daje mi mase radości plus , inspiruje mnie jak nic tak mocno żeby sie rozwijać uczyć i być coraz lepszym kierowcą itp
Cieżko to zrozumieć , ale ja się bardzo ciesze że mogę sie sprawdzić w dzisiejszym świecie , jako kierowca z lat 80 , niestety bez wąsa i wyjebania na wszystko z petem w kąciku ;)))
Tweed / 2024-12-24 00:58:40 /
Żałuje, że nie udało Ci się wystartować na Pucharze w tym roku, Proko byłby w strachu
Jędruś / 2024-12-24 01:48:07 /
Byłby gdyby auto poprowadził ktoś umiejętny , bo u mnie to jeszcze z kilka dobrych lat to Proko też odjedzie skillem , ale dla Niego to dobrze bo czuć oddech młodości to nie bedzie zbierał brzucha i się lenił :)
Suchy jest i to trzeba forme trzymać :)) dłużej żyjemy =dłużej jeździmy 😎
Tweed / 2024-12-24 02:36:38 /
carbonowy wał w kolonii...
Pomijając fakt, iż Unia nie ma swoich pieniędzy, tylko nasze, a więc moje podatki także, więc... nie zalecam.
Oj tam, lepszy karbonowy wał dla Tweeda niż tęcza w stolicy...
Morales / 2024-12-24 09:18:44 /
Chłopaki nie przeżywajcie , karbonowy czy sraki to tylko fajna rzecz a cos tam daje.
Dramat to będzie za rok/ dwa jal już się skonczą możliwości gonienia króliczka i już nic sie nie bedzie dalo wymienić...m
Tweed / 2024-12-24 09:20:37 /
Wczesniej trzeba dokładnie przemyśleć , i tu wchodzi Wasza wiedza czy lepszy by był łamany czy jednoczęściowy , i też nim go zamowie i kupie bo czas oczekiwania to 2/3 miesiące.
To już będziemy wiedzieć czy zainwestować w te bebechy HD n9 czy zakładać borga i robić wał pod T5 już przyszłościowo , chyba że długości obu skrzyń sa takie same i wał będzie pasował do obu.
Tweed / 2024-12-24 09:26:00 /
Nie ma co iść w pół środki. Pakuj 8hp i będzie wieczna.
Grzesiek_Rudy
/ 2024-12-24 10:02:01 /
Ze dwa dni temu pojawiła się ciekawa skrzynia...
Piszą tu że ma nieograniczony moment obrotowy...
Nie wiem jak to rozumieć , ale jak za takiego potwora to nawet tanio , gdzie uzywki bez historii w ciemno chodzą po 1500/2000 tyś euro
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/tremec-performance-tr-3340-c-2605865-schaltgetriebe-pontiac-us/2952928074-223-9190
Tweed / 2024-12-24 11:06:39 /
2000 tys euro to strasznie dużo pieniędzy
daniel46 / 2024-12-24 11:20:15 /
Tweed nie idz w polsrodki, zainwestuj lepiej w skrzynie z t34. Toc ona fabrycznie byla spieta z 500hp v12 i bedzie juz sporo na wyrost. Troche leciwe juz sa to fakt ale za to czesci dostepne w centrum kazdego wiekszego miasta :)
szeski
/ 2024-12-24 11:34:38 /
N9 ledwo mieści się w tunel Taunusa to już widzę jak pakujesz ram takiego Tremeca :)
Praktycznie każda inna skrzynia będzie wymagać rzeźbienia tunelu.
Grzesiek_Rudy
/ 2024-12-24 11:47:14 /
2k euro bardzo dużo , ale nie poruszamy się w kwestii ekonomi życia / rodziny itp tylko części do auta , a tu to jest bardzo okazyjnie za coś bardzo dobrego , ja sobie musiałem to w głowie poukładać jak zacząłem się rozliczać z chłopakami z kosztorysu cupety to mnie czasem pozbawiało tchu, że tyle za wg mnie coś co nie jest tyle warte , ale w częściach do auta poprostu się to inaczej kalkuluje , w życiu jestem strasznym żydem , ale na cupete nie żałuje :) jakby żona wiedziała jaka jest skala wydatków na auto kontra na prezenty dla Niej.... 🫣😅
Tweed / 2024-12-24 12:13:22 /
Czyli będzie jak najblizej oryginału, ale zmienisz wszystko oprócz silnika, który w porywach będzie miał ile? 140KM? Dobrze rozumiem?
UglyKid / 2024-12-24 12:26:23 /
Szkoda czasu teraz na pisanie o tym w wigilie , temat i tak wróci z kiedy bedzie jego pora.
Tweed / 2024-12-24 13:03:24 /
Niema co ryzykowac, cvt i z bani ;)
Tweed jako klient jesteś złotym klientem, kazdy kto robi swapy i lubi wyzwania marzy o takim kliencie który chce jeszcze i szuka nowości a nie czeka na koniec projektu. Tu ci muszę przyznać że jesteś wyjątkowy i to bardzo, większość boi się że trzeba coś jeszcze a ty boisz się że nie będzie już co zmieniać. Tak trzymaj nadzieja w takim podejściu, browara masz u mnie za to 😃, nie poddawaj się zawsze można coś zmienić tylko trzeba mieć wizję twórcze 😊
Piter M / 2024-12-24 15:12:54 /
Ja to bym tam widział skrzynie PDK z łopatkami przy kierownicy :)
Wesołych Świąt! 8)
Konrad vel smasher
/ 2024-12-24 15:48:52 /
Hah :)
to by dopiero był agrotuning drewniana kiera i plastikowe łopatki , jak patent Pana Samochodzika ... ;)
Dzięki chłopaki za dobre słowa , to cieszy , dobrze też że w klubie są tacy eksperci w sowich dziedzinach ja Granadziarz , Grzesiek_Rudy , Marcin co można liczyć na fachowe opier i odradzanie pomysłu , ale jak się uprzerz to zrobią lepiej niż fabryka :D
Tweed / 2024-12-24 15:53:54 /
Ekspert w marudzenie to Ja ;)
Grzesiek_Rudy
/ 2024-12-24 16:31:42 /