Słyszeliscie o przerubce gażnika od fiata 125p zamiast weber 32/36 dgav.Słyszałem ze mozna podmienic gazniki i pasuja + troszke kombinacij i mamy lepsze sprezanie itp itd.I mamy lepszego buta.prosze o komentaze KTOś TO SPRAWDZAł...
DnBMarecki / 2007-11-17 19:27:38 /
fiatowy ma 25/27 o ile dobrze kojaze, wiec nijak nie poprawi sprawnego 32/36
o matko, aż nie wiem co napisać......
Gdybym chciał coś poprzerabiać w 4.0 wysłałbym maila do Trójkąta.
Gdybym chciał tuningować rzędówki to zapytałbym Pająka.
Nawet mi się zrymowało.
Taka droga a nie od razu post na forum.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2007-11-17 20:35:42 /
ja mam taki silnik z takim gaznikiem od pomyloneza ale to na gazie raczej smigalo nawet tym nie jezdzilem wiec nie wiem czy cos to daje,taki silnik i 2 gazniki dellorto albo webera to tak ale nie fiat:)
Gaźnik od 1.5 do 2.0 ?? ;-))))
O taaaa tymbardziej, że oba Weber ;-p
Ford nas oszukał , albo Weber Forda i dał zły gaźnik do 2.0 ohc (jakiś stary i wybrakowany model) ;-p
A poważnie to Adrian miał taki na 1.6 ohv (nie ohc) w Capri - i odpalało nawet , ale czym prędzej wyrzucił w kąt ;-)))
MikeB4 / 2007-11-17 23:39:52 /
mialem kiedys taki gaznik w 1.6 i .... na wysokich (raczej średnich) jako tako ale dołu to to wogole nie miało... testowalem straszne gowno.
nmd / 2007-11-18 01:19:17 /
To polskie dziadostwo najlepiej wystrzel w kosmos.
Na poczatek mozesz zalozyc gaznik synchroniczny zamiast progresywnego (czyli szukaj gaznika od V6).
pmx (wiewior;) / 2007-11-18 01:40:55 /
co to wogole za chore pomysly zeby wstawiac gaznik od fiata, mało to gaźników fordowskich ?
Kohito_PS / 2007-11-18 01:55:12 /
wiewiór, nie wiem czy to dobry pomysł. napewno standardowy nie zadziala, trzeba bedzie kombinowac dyszami. ja bym szukal dobrego 32/36, dal kolektor wydechowy przynajmniej 2->1 i skupiłbym się na stanie silnika. Taki OHC naprawde potrafi.
Mysza liil (EM) / 2007-11-18 08:35:29 /
A ja tak o to sprężanie chciałbym nieśmiało spytać... w jaki sposób gaźnikiem da się je "ulepszyć" (cokolwiek by to znaczyło)?
Wojtass / 2007-11-18 09:18:58 /
No popatrz Marecki! A taki jesteś na ORYGINALNOŚĆ nastawiony!!!! coś mi tu niekonsekwencją zalatuje....
sołtys / 2007-11-18 10:27:18 /
Silnik to silnik a buda to buda..pozatym nie zamiezam tego wsadzac ale napisałem w temacie oco chodzi...czy ktos to sprawdzał?? i tyle
DnBMarecki / 2007-11-18 11:59:12 /
ja tak miałem. osiągi dwa razy gorsze niż na oryginalnym gaźniku, spalanie dwa razy większe. Ale dla widoku szarej obudowy filtra powietrza od FIATA pod maska FORDA chyba warto;-)
wywaliłem to dwa dni po zakupie tak "stiuningowanej" fury. o dwa za późno:/
bobik liil / 2007-11-18 12:04:37 /
Hehe no nie ma to jak pikna buda w oryginale a pod maską silnik z fso na gaznikach z malucha,resory tylne od syreny bosto a jakże.Ważne że buda oryginał;)
grunt że kostek nie będzie;D
mario75 / 2007-11-18 14:43:05 /
Kostek może nie być ale obowiązkowo morda jakiegoś psa np. buldoga na tylnej szybie.
Michał.. / 2007-11-18 14:56:48 /
Jak zmieniać gaźnik to tylko w drugą stronę. FSO z gaźnikiem z Forda lepiej chodzi i dużo mniej pali. Ogólnie to dziwna sprawa - gość innych nazywa pozerami, a sam za chwilę będzie do forda części z przysłowiowego żuka ładował. O co chodzi ??? ;)
Dobra koniec z tego co wiem tylko mi dogryzacje dzieki..pozdro
DnBMarecki / 2007-11-19 15:33:46 /
I widzicie Caprimaniacy - za wyśmiewanie się z fiesty mk1 zostaliście pokarani tym oto kolesiem i jego ciotkorewolucyjnym pojmowaniem świata . Dobrze wam tak ;-)
ps : to oznacza że sprawiedliwość i stare fordy nadal istnieją . Pozdro i do zobaczenia na drodze :)
CzarnyMatowy / 2007-11-19 21:02:30 /
"ciotkorewolucyjnym"- :D
Straszna kara bo jest się z czego pośmiać. Jeżeli chodzi o fieściny to szanuję je bardziej niż capri.
Ej! Co Ty mi tu o Fiestce? :) Chcę mamuśce taką kupić!
za późnoooo . drżyjcie teraz otwierając topiki z kolejnymi przebłyskami geniuszu tego młodego człowieka .
wódz apaczów Zbity Migacz pozdrawia .
CzarnyMatowy / 2007-11-20 14:37:28 /
Gaźnik od 125p jest niezły jak jest sprawny, wyczyszczony i złożony na podwójnych (tych co można kupić w sklepie) albo dorabianych uszczelkach. Ale kto zna to wie że jest przedpotopowy i ma dziwnie działające mechanizmy. Projekt z pierwszej połowy lat 60. Pomijając różnicę średnic dysz, zwężek i przepustnic to na pewno jest gorszy niż oryginalny weber z capri dlatego że ten z capri jest nowocześniejszy. A poza tym jest dedykowany do 2.0. Oczywiścei koszt zakupu i regeneracji bdzie większy niż do 125 ale różnica pracy będzie powalająca.
Pająk, pewnie ręce załamujesz ;)
michukrk / 2007-11-23 14:17:59 /
polecam webera 34adf z fiata 132 2.0DOHC
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-02-14 01:12:58 /
próbowałem właśnie takiego webera założyć jak kolega powyżej proponuję i niestety nie pasuję na kolektor...
ten od DF/poldka pasuję? potrzebuję coś na szybko sklecić żeby na PC podjechać
mój obecny gaźnik to śmietnik niestety :( autko pali 30l
...::$nuffy (Grześ) / 2008-07-27 12:46:45 /
od pomyloneza pasi ale z ekonomika też nie bedzie rewelacji i nie bedzie to zbytnio jechać,chyba ze masz gaz :)
Jak już jakiegoś webera to chyba lepiej poszukać jakiegoś od Fiata Argenta czy Mirafiori.Były trochę lepiej dopracowane.
Moze pasować a moze nie pasowac na kolektor. 32/36 DGAV ma taki sam rozstaw szpilek jak Solexy od v6 i jak pierdolonez. Ale, jesli OHC ma kolektor z grzaniem elektrycznym od scorpio/sierry, to tu juz jest inny rozstaw szpilek.
Mysza liil (EM) / 2008-07-27 12:57:39 /
maroo jak napisałem od fiatów nie podchodzą rozstawem, próbowałem od mirafiori 2.0 16V, 34 i niestety inny rozstaw szpilek :(
co do kolektora to nie ma w nim żadnego grzania
...::$nuffy (Grześ) / 2008-07-27 13:03:58 /
Załóż webera od v-ki 2.0.
No nie wiem czy zadziala.
Mysza liil (EM) / 2008-07-27 20:32:27 /
Prędzej zadziała gaznik z v-ki w rzędówce niż na odwrót;)
a WEBER 38DGAS to z rzędówki?
a Holley 350?
Da sie tylko do seryjnego pinciaka nie ma sensu. na ebay.co.uk zdarzaja sie gotowe aplikacje.
nmd / 2008-07-27 23:26:34 /
Sam kiedyś nie znałem się wogóle na gaźnikach i założyłem Webera od V-ki do r4.
Działa, ale kiepsko. Wolne obroty normalne, dołu nie ma prawie wogóle(trzeba bardzo powoli wciskać gaz, bo inaczej zgaśnie), góra gdzieś od 3500obr/min już normalna.
AndrzejKudowa / 2008-07-28 10:26:04 /
weber 38dgas jest od fałki i to od 2,8
brzezin / 2008-07-28 15:57:55 /
Mi się wydaje że 38 DGAS jest od 3.0 essex. Czytałem gdzieś na angielskich stronach, że owszem jest to jeden z elementów tuningu (polepszenia osiągów) wstawienie zamiast 32/36 DGAV gaźnika 38 DGAS. Jeżeli dobrze pamiętam wymaga to jednak zmiany dysz oraz zastosowania innej podkładki pomiędzy gaźnik a kolektor. Z ciekawości ktoś słyszał coś o takich patentach albo może jeszcze lepiej próbował ?
valhallen / 2008-07-29 13:34:12 /
nie wiem jak sie to ustawiam, ale zobacz
http://www.fastroadcars.co.uk/shop/index.php?act=viewProd&productId=7
i
http://www.fastroadcars.co.uk/shop/index.php?act=viewProd&productId=200
trzeba szukac do pinto, razem z kolektorem zazwyczaj są.
chyba sensowniejszym zamiennikiem jest :
http://www.fastroadcars.co.uk/shop/index.php?act=viewProd&productId=199
ale nie widzialem tego używanego.
widzialem za to do 2.0 kolektor pod 4 gardzielowy gaznik, tak bdw :).
nmd / 2008-07-30 13:40:23 /
Na tych stronach napisali, że do pinto, nie wspomnieli nic o tym, że potrzebny jest inny kolektor. Ten 3 link, to raczej średni zamiennik bo ma ręczne ssanie. W Capri było chyba zawsze automatyczne, nie ? (przynajmniej ja tak mam). Tylko ciekawe jaka jest wymierna różnica pomiędzy 38DGAS a standardowym (w sensie jazdy, mocy, charakterystyki)
valhallen / 2008-07-31 10:28:55 /
"The original Weber 32/36 DGAV inlet manifold & linkage are used. A full range of air filters available for your particular application available in store."
No jak nie napisali ??
MikeB4 / 2008-07-31 11:18:19 /
Faktycznie nie zauważyłem. Czyli można gaźnik z 3 litrówki w bradzo prosty sposób zamontować do pinciaka. Aż dziwne, że nie potrzeba żadnych dodatkowych patentów ? Chyba że może uszczelka pomiędzy gaźnika a kolektor jest jakaś inna ? (bo żadnych dodatkowych podkładek na zdjęciu nie widać).
Gdyby ktoś się zastanawiał to moje dywagacje zmierzają po prostu do odpowiedzi na pytanie, czy przeciętny człowiek może kupić stary gaźnik od essexa, kupić zestaw naprawczy, zregenerować go i po prostu zamontować do pinto (regulacja jest osobną sprawą).
valhallen / 2008-07-31 15:58:46 /
przecietny czlowiek moze wejsc na ebay i kupic gaznik od esexa przygotowany do pinto... i bedzie zalewal silnik bo do serii to sie troche mija z celem.
nmd / 2008-08-02 09:43:30 /
ja mialem przez moment z przymusu gaznik z poloniusza. trzeba bylo go z lekka porozwiercac... w zasadzie zadna rewelacja. w dodatku mialem jebitny patent na mocowanie linki gazu ;p teraz ogolnie tez nie ma sie czym chwalic bo jezdze na gazniku z fijata argenty.
ja kombinuję w dyszami ale póki co pozytywnie mnie zaskakuję
finał eksperymentu opisze dla potomnych
...::$nuffy (Grześ) / 2008-10-03 20:34:48 /
Trochę odświeżę temat.
Wpadł mi ostatnio w ręce taki gaźnik Weber 28/35S2A1 z Żuka/Nysy.
Jest w super stanie, nada się pod gaz do ohc-a 1,6 lub 2,0 ?
Bo na benzynie powinno chodzić, ale mocą powalać nie będzie...
Może ktoś miał go przez chwilę u siebie?
AndrzejKudowa / 2013-08-27 20:52:21 /
Trochę mały pierwszy przelot. Co do mocy to nie byłbym tak sceptyczny.
Drugi przelot prawie jak w 32/36.
Załóż, pojeździj, dobierz dysze i będzie dobrze.
BARTEK#1925 / 2013-08-28 11:16:37 /