logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » takie coś

takie coś

http://www.zyworld.com/CAPRISPORT/axle_kit_on_car.jpg kto mi powie jaka funkcję spełnia powyższy wynalazek i co daje połączenie mostu z resorem, domyślam sie że poprawia trakcję ale na jakiej zasadzie i czy to to sztywne jest czy może jakiś zawias ?

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 15:46:14 /


Jeśli dobrze kojarzę to urządzenie niweluje ruchy boczne mostu(tak jak drążek Panharda w zawieszeniu wachaczowym).

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 16:58:14 /


zmniejsza ruchy boczne mostu o ok. 80%, pomaga ostrzej pokonywać zakręty.
Proste i tanie ;D

michalch83 / 2007-10-18 19:03:16 /


a jak przekłada się to na komfort jazdy i tak już w twardym capri i czy taki zabieg ma jakies minusy poza ewentualnym komfortem ?

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 19:11:46 /


Raczej takie rozwiazanie nie pogorszy komfortu. Jestem w trakcie robienia takiego ustrojstwa do mojego i Michalowego Capri i jak tylko zwolni mi sie kanal na jakies 2 godzinki to skoncze i wtedy opisze jak sie z tym jezdzi;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-18 19:25:14 /


To jeszcze proszę o patent do Tauniaka ;-P

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-19 00:14:03 /


To jeszcze powiedzcie czy to sie montuje do obydwu resorów czy wystarczy do jednego ?

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-19 22:08:40 /


Ja montuje na dwoch

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-19 22:41:59 /


No to jeszcze jedno pytanie. Na fotce patent jest zamocowany do resora jedno piórowego. A jak to zamontować do resora wielopiórowego ? Ściśnięcie resora klamrą jak na zdjęciu zaburzy jego pracę zdaje się. Czy raczej to nie będzie miało wpływu ?

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-19 22:54:51 /


Aldaron to sie montuje po obu stronach

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-20 08:24:03 /


kontynuując temat takie coś mam tu takie kolejne coś które nie bardzo wiem do czego służy mianowicie ta puszka podłączona do korka wlewu oleju na zdjęciu...

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-20 21:24:53 /


ekologiczny odzysk oleju :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-20 21:40:36 /


No mnie tez to interesuje co to jest

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-20 21:55:59 /


to w starych fiatach byl nawet taki paten jak bardzo olej wyrzucalo przez korek wleu oleju,sie cos takiego montowalo :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-20 22:15:15 /


no tez miałem taki pomysł ale ile by tego oleju musiał wypluwać ? taki wielki baniak do tego w rajdówce ?

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-20 22:25:28 /


co do mocowania tego "zastrzalu" do resora wielopiorowego, wystarczy go wydluzyc i przykrecic blizej swoznia, gdzie ten resor jest juz jednopiorowy.
z tym ze nie wiem czy przy wyprostowywaniu sie resor nie "wydluzy" sie na tyle zeby chciec zlamac most.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-20 22:27:51 /


Jak dla mnie ta puszka to po prostu filtr odmy.
Silnik jak widać na fotkach dość mocno tuningowany. Odmę powszechnie podłącza sie do kolektorów ssących bo nie powinno sie jej wypuszczać "wolno" bo ekologia nie pozwala itd. Ale z kolei pogarsza ona własności mieszanki paliwowo powietrznej. Wiec skoro nie można jej puścić "wolno" i nie jest dobrze podawać ja do kolektora ssącego to trzeba ją puścić przez filtr.
Tak to dla mnie wygląda.
A jak jest w rzeczywistości... ?
:)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-20 22:55:34 /


no to może jeszcze ktoś wytłumaczy o co chodzi z tymi stabilizatorami ?

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-21 08:09:43 /


Te stabilizatory to akurat banał. Mam tak w Mirafiorce i Escorcie, a podpatrzyłem w Peranie. Strzałka ugięcia ramienia stabilizatora o przekroju okrągłym proporcjonalna jest do jego średnicy. Chcąc mieć dwukrotnie sztywniejszy stabilizator [niemal zero przechyłów na boki w winklu] możesz zamiast seryjnego fi 20mm dać grubą lagę fi 40 albo własnie dwie fi 20 jedna nad drugą.
Jako że fi 40 wazy tyle co cztery sztuki fi 20 [masa idzie z kwadratem średnicy], więc wszyscy robią takie bliźniacze. Przynajmniej w UK, bo tam słowo 'bliźniak' nie budzi powszechnej odrazy :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-21 10:14:27 /


Krk4m a taki stabilizator jest z rury czy z pręta ? bo w sumie to chyba nie trudno zrobić samemu coś takiego.

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-21 11:38:11 /


z pręta, z stali sprężynowej czy czegoś takiego, inaczej po przechyle, będziesz mieć pięknie wygiętą rurkę/pręt, najprościej wsiąść porostu 2 dedykowany stabilizator.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-21 11:44:49 /


Pośpiech, wrzuć większe zdjęcie "bliźniaków".

Śmietan / 2007-10-21 15:30:32 /


Właśnie bo nie widać mocowań dalej.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-21 16:15:49 /


Nie mam większego zdjęcia ale dalej sa dwa takie same mocowania i tyle żadna filozofia tylko stabilizator mni potrzebny =] może ktoś ma jakiś zbędny ?

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-21 17:33:01 /


no to stabilizator juz mam teraz trza to poskrecac i zobaczymy jaki bedzie efekt =]

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-24 20:04:05 /


Wracając do stabilizatora, o ile przód jest łatwo zrobic podwójny to tył jakoś tak idzie bardziej skomplikowanie... Krk 4m moze masz jakieś sugestie ?

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-28 10:46:01 /