witam, czy od czasu ostatniego, dość dawnego wątku na ten temat pojawiły się może jakieś nowe koncepcje, doświadczenia, informacje??? Teorii było tam dość dużo ale ostatecznie i tak recepta się chyba na to nie znalazła (prócz jedenej zamianki na magiel granady chyba).
Na marginesie - teorie o niemożliwości oraz niezbadanych i niepewnych skutkach montażu magla od scorpio w jednym znanym mi przypadku nie sprawdziły się. Jedynym nieoczekiwanym efektem było....... znaczne zmniejszenie promienia skrętu.... ale to chyba dobrze :) Gość jeździ tak już trzeci rok z silniekim 2.9 w dziobie jest szczęśliwy :)
pozdrawiam
el_coyotte / 2007-09-29 23:21:07 /
El Coyote.. nie każdy śledzi wątki lub nie każdy je pamięta.. Nie sprecyzowałeś pytania. Ale jeśli chodzi Ci o jakieś info o oryginalnym wspomaganiu w Taunusie, to ja się dziś dowiedziałem, że było takowe i widziałem to to na własne oczy :) Pogadaj z Neon'em :)
sorry może do końca nie sprecyzowalem - chodzi o przeróbkę. Wiem, że jest oryginał, ale praktycznie to święty gral
el_coyotte / 2007-09-30 07:38:40 /
mam taunusa tc III ze wspomaganiem nie taunusowym.. ale narazie wszystko jest grubo zalepione olejem który lal sie z pod dekla zaworów.. także narazie nie mam jak zidentyfikować od czego jest i jak zamocowane..
dowiedz się z czego bo ta wiedza sie bardzo przyda:)
Szafa !G.O.P! / 2007-09-30 23:31:24 /
O, super, przydałby się ów magiel od Scorpio w Taunusie u mnie. Teraz jest przy oponach 185/70 R13 bardzo dobrze, nie potrzebuję wogóle wspomagania nawet na postoju. Jednak po założeniu kół 7 cali szer na przód, z oponą 205/60, będzie już problem. Mógłbys opisac nieco bliżej montaż i typ tego magla od Scorpio?
rypswyps / 2007-10-01 12:08:13 /
z tego ci wiem, magiel od scorpio został zamontowany w miejsce starego. Do belki przyspawano mocowania z nakrętkami (żeby przykręcić magiel). Dla testów gość pospawał drążki scorpio + taunus. Ostatecznie są wsadzone od starego eskorta (przycięte i nagwintowane) Być może dowiem się więcej a nawet dostanę foty. Aha, magiel pochodzi z modelu przed wieorybem czyli w starej budzie.
el_coyotte / 2007-10-01 13:38:36 /
Przed wielorybem był krokodyl :) A "stary escort" to ...?
Śmietan / 2007-10-01 15:41:04 /
hmmm.. dzisiaj grzebałem przy swojej sierce i pstrykłem fotke.. wychodzi na to że mam w tym tauniaku tc III przekładnie własnie taką jak w sierce..
tylko niewiem jakich ktoś dokonał przeróbek żeby to zamontowac.. wyjdzie przy rozbiórce..
stary escort to escort z roku 94 (chyba, z tego co wiem). Jak pisałem, bardziej szczegółowych wiadomości od mojego informatora na razie nie mam. Może się mylę, ale o ile dobrze pamiętam, to chyba Kolega Rogal coś mi na temat drążków escortowych mówił przy okazji transakcji na allegro. Może on będzie wiedział coś konkretniejszego.
el_coyotte / 2007-10-01 19:03:24 /
Eddie - jeśli to możliwe, czy mógłbyś zapodać jakieś konkretniejsze foty taunusa od spodu???
el_coyotte / 2007-10-01 19:05:14 /
No ja przepraszam, ale jesli Escort z 1994 r. to "stary Escort", to mój z 1977 jest przedpotopowy, a Perany z 1968 jest tematem dla paleontologa.
Przeca Escort model 94 to pod względem mechaniki NAJNOWSZY i OSTATNI Escort. Potem już były tylko mikroliftingi i Focus.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-10-01 19:10:31 /
dyskusja schodzi chyba na boczny tor, a wydawało mi się, że zarządzi merytoryka a nie czepianie się słówek, ale cóż, jest jak jest. Zatem zapodaję zdjęcia, o których pisałem wcześniej. Nie nadają się może na wystawę national geografic (czy jakoś tam) ale może ktoś z (jak głosi motto) miłośników starych fordów w końcu włączy się do poważnej dyskusji na ten temat zamiast ........ eeeeee ..... szkoda pisać
el_coyotte / 2007-10-05 23:05:54 /
dzisiaj wygrzebałem zawieszenie od taunusa gdzie miałem zamontowane wspomaganie od sierki.. wspominałem o nim kilka watków wyżej, odkułem warstwe błota i piachu z olejem.. i tak to wyglada jak na załaczonych fotkach, niewiem do końca jak to sie sprawuje, bo sie nawet za bardzo tym taunusem nie przejechałem..
jak widać mocowanie samej przekładni banalnie proste.. z wykorzystaniem orginalnych otworów..., z tym że cała przekładnia jest przesuniata w prawą strone
a drazki sa różnej długości.. ten z lewej chyba nie ruszany.. prawy chyba skrócony.. mam zamiar to zamontowac do któregoś ze swoich taunusów i zobaczyc jak sie sprawuje.. jak bedzie ok.. to podobny zestaw już czeka i bedzie do drugiego taunusa..
fotki niestety z aparatu.. ale widac co i jak..
&
Tylko to prawe mocowanie magla jakoś nie budzi zaufania.
m.kozlowski / 2008-11-15 17:34:54 /
no może nie wyglada idealnie.. ale auto z tym musiało jeździć ładnych pare lat.. i skoro wytrzymało to chyba jest ok :)
Jako że jestem na etapie przeróbki magle ze Sierry do Taunusa to wrzucę parę informacji.
Mam o tyle dobrze że na wzór mam oryginalny magiel z Taunusa.
Samo zamocowanie magla do sanek to nie jest jakiś większy problem.
Główny problem to to że listwa ze Sierry jest dłuższa o jakieś 3,5 cm i należałoby ją skrócić z obu stron po 1,5cm.Dodatkowo drążki do których przykręca się końcówki kierownicze są dłuższe i są wkręcane w listwę tak jak w starszych Taunusach a nie nakręcane tak jak w nowszych Taunusach.Gwint na ich końcach jest taki sam M14 tak że należy je skrócić albo zamontować drążki od Taunusa te starsze wkręcane w listwę.
Magiel z Taunusa ma dodatkową rurkę łączącą lewą osłon gumową z prawą w celu przepływu ciśnienia powietrza.Ta od Sierry ma za to otwór idący przez środek listwy ale to nie ma praktycznie znaczenia.
Wieloklin do drążka kolumny kierownicy jest taki sam jak w Taunusie.
Nie pasują też przewody które w Taunusie są wkręcane z osobna a tu są wkładane i dociskane za pomocą jakiejś blaszki.
Na zdjęciach u góry magiel z Taunusa 82 a u dołu ze Sierry 87.
PL / 2016-05-12 09:54:45 /
możesz zwymiarować magiel od taunusa?? długość listwy od kulki do kulki, długość obudowy, ? ewentualnie skok listwy.
Trójkąt / 2016-05-12 12:20:22 /
Obudowa 55cm
Listwa od środka kulki do środka kulki 73cm
Od lewej do prawej 3,5 obrotu
PL / 2016-05-12 12:40:29 /
Jak byś chciał sprzedać przerobiony magiel to daj znać.
Curtis_Capri / 2016-05-13 09:14:11 /
Po dokładniejszych porównaniach wyszedł kolejny problem.
Maglownica od Taunusa przesuwa się o 14cm a od Sierry o 15cm.Jeżeli skróci się listwę ze Sierry po 1,5 cm z każdej strony żeby listwa była tej samej długości co ta w Taunusie to listwa będzie przemieszczała się o 12cm czyli o 2 cm mniej jak w Taunusie.O ile w jeździe to nie będzie przeszkadzało to w parkowaniu już trochę może.
Teraz Sierra ma 2,7 obrotu od lewej do prawej a po skróceniu listwy będzie to ze 2,2 obrotu.
Maglownica od Sierry jest nowa tak że jakby udało się ją przerobić to pewnie kilka samochodów by przeżyła.
Zastanawiam się tylko nad jednym.Otóż magiel ten jest z MKII i czy magiel z MKI nie był by lepszy do przeróbki.
Czy czymś się różnią magle MKI od MKII.Głównie chodzi o długość listwy.
PL / 2016-05-13 09:44:06 /
ste-fun podobno wpasował do Taunusa magiel do wieloryba. Może ma jakieś podpowiedzi, doświadczenia...
Curtis_Capri / 2016-05-13 10:38:52 /
Wpasować wszystko pewnie można tylko żeby to jakoś działało.
Główny problem i zarazem najważniejsza sprawa to długość listwy a co za tym idzie długość obudowy.Jeżeli nie skróci się listwy to na prostej drodze będzie ok ale w momencie kiedy auto usiądzie pod ciężarem bądź pójdzie do góry to koła automatycznie skręca do środka auta.Gdyby listwa była krótsza to koła skręciły by na zewnątrz auta.
PL / 2016-05-13 10:44:08 /
Najlepiej przespawać przednią cześć podwozia z zawieszeniem od sierry:)
PL / 2016-05-13 10:46:11 /
i tylna. To rozwiąże sprawę mostów.
zenonDWR / 2016-05-16 21:48:03 /
Jak znajdę więcej czasu to porobię kilka fotek. Ale głównie chodzi o dospawanie uchwytów bo wieloryb ma inaczej zamontowaną maglownice od scorpio1. Najważniejsza rzecz to skrócić i nagwintować drążki kierownicze na długość taunusowskich i zamontować końcówki z taunusa. I to chyba tyle jak pamiętam. Ja mam ohc pinto efi więc pompa z ohca a przewody scorpio. Jestem mega zadowolony tylko jeszcze trzeba zrobić wahacze i w końcu skręcać. Lipiec i sierpień mam dużo wolnego więc jak ktoś będzie chciał to mogę się zająć takim zestawem .
ste-fun / 2016-05-16 22:12:36 /
Ja chce :)
młody3 / 2016-05-16 22:23:16 /
Poprzez "zrobić wahacze" rozumiesz przesunięcie sworznia do tyłu?
Curtis_Capri / 2016-05-16 22:58:46 /
Tak chodzi mi o przesunięcie sworznia. Czorny ma już gotowe wahacze do montażu. Po przesunięciu mocowań muszę powiedzieć że inaczej się jeździ od tego czasu taunusem.
ste-fun / 2016-05-17 11:17:15 /
Dodam, że jeśli ktoś ma spawarkę /szlifierkę i troszkę wyobraźni to sobie poradzi z przesunięciem sworznia a zdjęć i opisów jest dużo u Nas na forum .Jak coś to służę pomocą.
ste-fun / 2016-05-17 11:20:23 /
Nie lepiej jest przesunąć cały wahacz na mocowaniu z kołyską.W sensie z przodu obciąć tą tulejkę 10mm czy ile tam potrzeba a dospawać z tyłu?
PL / 2016-05-17 11:23:54 /
Wahacza chyba nie da się za bardzo przesunąć, bo będzie o sprężynę rezał.
gryziu liil (EM) / 2016-05-17 11:34:57 /
Nie ja to wymyśliłem więc nie wiem ale luzu to chyba trochę tam jest między wahaczem a sprężyną.I przeróbka wydaje się prostsza.
PL / 2016-05-17 11:41:22 /
Myślę, że Czorny oferuje to w tak dobrej cenie, że nie ma co się bawić w to samemu...
Ste-fun, a jak na maksymalnym skręcie? Koła nie haczą o nic?
Curtis_Capri / 2016-05-17 12:21:28 /
Nic nie haczy tylko przy maksymalnym skręcie przy jeździe do tyłu ciągnę przednie koła. Ale nie ustawiałem zbieżności tylko skręciłem na pałę żeby kółka prosto były więc może dlatego.
ste-fun / 2016-05-17 20:53:41 /