logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.9V6 EFI czy pasuje?

2.9V6 EFI czy pasuje?

Jest do kupienia silnik ze scorpio 2.9 na pełnym wtrysku, nie ma komputera od wtrysku i skrzyni biegów. Więc mam takie pytanka:
- cz ten silnik wejdzie bez problemu do MKIII (wiekszych problemów)?
- czy taki komputr od wtrysku cieżko bylo by dostać i czy w ogóle da się zamontować wtrysk?
- i czy skrzynia z 2.3V6 pasowała by do tej 2.9V6?
I jeszcze jedno pytanko jakie silniki podchodzą bez problemu do MKIII?

PS. Sorrky że was tak męcze pytaniami ale jestem już załamany kompletnie, nigdzie nie ma silników a za remont chcą ogromne sumy... Pozdrawiam:)

Sid99 / 2003-06-10 23:07:50 /


ten silnik jest wrecz stworzony dp tego samochodu 3kąt ma taki i z tego co wiem to nie narzeka

Michal FAZI / 2003-06-10 23:26:45 /


A nie łaska z wyszukiwarki na forum skożystać? to bez sensu, zeby omawiać ten sam temat 15 razy (policzyłem dokładnie), bo po wpisaniu 2.9 efi tyle, identycznych watków wyskakuje!

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-10 23:28:40 /


Masz tu linka, zadzwoń, dogadaj się i będziesz miał silnik jaki chcesz, kompletny w dodatku.

http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3eda52709acbd

banol / 2003-06-10 23:35:29 /


Czyli tak jak bym zakładał ten 2.9 to z tym wtryskimj i z łapami niebedzie problemów?

PS.Dzieki za linka

Sid99 / 2003-06-10 23:40:29 /


Zakładając 2.9 efi musisz założyć, że czekają Cię pewne przeróbki. Skrzynia podejdzie, łapy od jakiejkolwiek fordowskiej V-ki. Możesz zrobić bez komputera, tylko na gazie wykorzystując aparat zapłonowy od 2.8. Z kompem trochę się pomęczysz ale jest to możliwe.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-10 23:58:58 /


Skrzynia biegów od scorpio jest wyższa i trzeba przerabiać tunel. Już o tym pisałem.

SzymoN / 2003-06-11 07:13:29 /


Pytanie dotyczyło skrzyni biegów od 2.3, a ta podejdzie bez problemów.
W scorpio były dwa typy manualnych skrzyń biegów: N-9 i MT-75. N-9 bez problemów.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-11 07:25:17 /


Zbiornik paliwa z tym będzie problem, trójkąt musi mieć zawsze dużo wachy aby jeździć na benie....

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-11 22:57:56 /


właśnie co jest ze zbiornikiem paliwa czy da sie go jakos przerobić a jeśli nie to czy rzeczywiście tragedia z tym przerywaniem i czy duzo wachy oznacza pod sam korek?? Pozdro

jagoolmk2 / 2003-06-11 23:15:34 /


Dużo wachy oznacza to że w czasie bujania nie będzie pompa zasysać powietrza. Wystarczy (moim skromnym zdaniem) pomiędzy zbiornik i pompę dać oryginalny duży filtr paliwa z 2.9 i problem zostanie rozwiązany. Filtr zastąpi akumulator paliwa.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-11 23:41:07 /


niestety filtr nie zastąpi akumulatora paliwa... pompa przy wtrysku efi podaje ok 1L paliwa na 30s i każdy zasys powietrza powoduje spadek ciśnienia i zdławienie się silnika. rozwiązanie mogło by byś wspawanie ;D w zbiornik kilku przegród i montaż orginalnej pompy paliwa, która znajduje się bezpośrednio w zbiorniku...
acz jeszcze nie odważyłem się spawać zbiornika paliwa ;)


rozwiązaniem też może być zbiornik i pompa paliwa od capri 2,8i taki zbiornik ma już odpowiedni smok i pompa ostatecznie też nadaje się do wtrysku efi

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-12 08:43:40 /


Trójkąt ale ja mam problem innego rodzaju bo mam zdiornik od zwykłej falki 2.3 a zakładam wtrysk od 2.8i i czy bede mial tez tak przej... jak ty z tym 2.9 EFI ??
Pozdro
Ps: a może na koniec węża w zbiorniku dac jakąś małą butelke z otworkami coby podczas bujnięcia autka troszke wachy zostało z butelce?? tak rozkminiam nie śmiejcie sie..;P

jagoolmk2 / 2003-06-12 13:00:32 /


jest to jakieś rozwiązanie ;) nawet coś o podobnej budowie było stosowane w orginałach ;)

mechaniczny wtrysk jest też czuły na chwilowe "braki paliwa"...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-12 13:32:46 /


Hmmm czyli tak silnik podejdzie ale też wczesniej nie pomyślałem o tej pompie w baku. Bez tej pomki będzie chodził ale jakie konsekwencje za tym idą?
Jeszcze jedno montaż komputra od wtrysku nie jest skomplikowany, i jakie przeróbki by mnie czekały przy skrzyni?

Pozdrawiam idziękuje za odpowiedzi:)

Sid99 / 2003-06-12 14:27:35 /


skrzyni przerabiać nie trzeba... pompe paliwa można poszukać zewnętrzną od innego auta z wtryskiem paliwa. parametry jakie musi zachować to wydajność ok 1Lpaliwa na 30s i nim ciśnienie ok 4bary...

podłaczenie komputera nie jest problemem jeśli masz wiązke z wtyczkami od takiego silnika. jeśli takowej nie posiadasz to lepiej poszukaj bo tworzenie całej od początku będzie trudne i może być awaryjne.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-12 15:15:03 /


W sumie to moje pytanie dotycy silnika 2,9 24v a dokładniej czy ten silnik bez wiekszych przeróbek mechanicznych wejdzie w moją granię i czy bedzie możliwość podpięcia jej do skrzynii C3??Inną sprawą jest trwałość tego zespołu;)

gilmor / 2003-11-20 18:42:53 /


a co tam zgranie tego ze skrzynia w porownaniu z elektronika od tego? 2.9cossi przewaznie lataly w automacie, komp silnika ingerowal w prace skrzyni biegow. Szukaj z kompem od manuala. Co innego przekladac caly naped z rozbitego scora do graski wyciagajac kabelek po kabelku, a co innego jak zalatwisz sobie goly silnik i zaczniesz kombinowac... Ale idea mi sie podoba :)

Mysza liil (EM) / 2003-11-20 20:14:30 /


Może też mieć komputer od wersji z automatem, ja mam taki silnik w sierrce który jest podpięty pod skrzynie MT 75, wszystko działa dobrze.
Elektryka nie jest wcale skomplikowana, teraz jak się patrzy na poobcinaną wiązke to jest tam dużo mniej elektroniki niż w 2.0 DOHC.

Seemann / 2003-11-20 21:07:05 /


W c3 to chyba jedyną elektroniczną rzeczą był włącznik świateł od biedu wstecznego;)A jeśli np podepnę silnik do mojej skrzyni(o ile to się uda)to czy jak odchudzę komputer o kabelki od skrzyni to bedzie to wporzo działać-zmiana skrzyni to już dużo wieksza inwestycja a pozatym wiecej zmian które moge sobie narazie odpuścić

gilmor / 2003-11-20 21:29:30 /


a jak rozpoznac jaki ma się komputer ?? mam taki silnik ale jest bez skrzyni, ale dopiero na wiosnę zaczynam z nim kombinować.

.:1379:. Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-11-20 22:13:03 /


Seemann a sam obicnałes wiazke ? moze spisałes sobie co obcinałes a to co pozostało gdzie sie wsadza, bo ilośc okablowania ... jest przerazajaca :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-21 02:01:34 /


Elektryk to obcinał, ale wiem jak to robił bo też grzebałem przy aucie.
Przy wtyczce do komputera wycinasz te kable które nie idą do silnika i chyba modułu zapłonowego, wyjątkiem jest ten który idzie do pompy paliwowej, ten trzeba zostawić.
Na czarnych przewodach (plusowych) które idą z komputera zakładasz bezpieczniki, wpinasz się do stacyjki do przewodu który ma zasilanie po przekręcaniu kluczyka na zapłon.

cOke jeżeli masz całą wiązke to rzeczywiście ona wygląda nie ciekawie:)) ale 90% z tego jest nie potrzebna.

Teraz to wszystko przekładam do drugiej Sierry więc porobie dokładną dokumentacje, rozłoże całą wiązke która jest potrzebna i porobie jej fotki + opis.

Podobno te silniki jeździły tylko na automacie.

Seemann / 2003-11-21 02:50:55 /


seeman czeka mnie teraz wymiana silnika ja też bym reflektował za takim opisem przesłanym np na mail (gilmor@interia.pl)oczywiście jesli nie sprawiło by ci to zbyt wielkiego problemu

gilmor / 2003-11-21 09:47:25 /


co do skrzyni to jeszcze z elektryki lub elektroniki jest taka roznica ze nie ma mechanicznego (jak w grani)slimaka do napedu predkosciomierza tylko masz wtyczke...wiec czeka cie pewnie wymiama zegara:)
tez na wiosne w grani chce wkladac 2.9 24v wiec sie odezwe jak ci poszlo....:))
pozdro i powodzenia

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-11-21 10:28:30 /


Duzo cossich sie na wiosne szykuje :) tylko zeby nam umiejetnosci nie braklo :) hi hi hi :)

.:1379:. Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-11-21 13:04:39 /


Ja jestem w dobre sytuacji ponieważ upatrzyłem sobie scorpio cossi 94 na wypasie automat za niecałe 200euro więc bebechy z liczników zostaną przełozone do moich liczników!a reszte sprzedam na części-(w tym scorpie automat jest zepsuty:( )

gilmor / 2003-11-21 13:31:53 /


ja to tylko jak sprowadzę ten samochód to będę w garażu działał....tylko coś czuje że przez ta zime to ja na wiosnę będę musiał blache robić przez tą dużą moc i automat:(

gilmor / 2003-11-21 13:35:04 /


pamietaj ze sa dwa silniki 2.9 24V
pierwszy byl w klasycznym Scorpio 91-94, mial 190KM i taki kanciaty kolektor ssacy z dwoma napisami cosworth wzdluz glowic, ma on prostsza elektronike, jest minimalnie slabszy ale solidniejszy, nie znam go dokladnie

drugi to przerobiona wersja montowana w Scorpio 10.94-98, jest przebajerowany elektronika i ma jedna zasadnicza wade- problemy z lancuchami rozrzadu, jest tam wada fabryczna i praktycznie w kazdej sztuce trzeba wymienic komplet co kosztuje 3-4tys zl, ja juz to u siebie zrobilem, ten silnik znam juz bardzo dobrze, ma mnostwo czujnikow ktore jesli dzialaja to wszystko jest ekstra, ale zazwyczaj polowa nie dziala tak jak trzeba i dzieja sie cuda, malo ktory warsztat sie na nich zna (nigdy nie byly sprzedawane w Polsce)
silniki te wystepowaly TYLKO ze skrzynia automatyczna A4LDE, jest to skrzynka nafaszerowana elektronika scisle wspolpracujaca z silnikiem
wydaje mi sie ze podlaczenie tego do manuala nawet jesli sie uda bedzie porazka ze wzgledu na slabe dzialanie wtrysku przystosowanego do automatu
poza tym ford stwierdzil ze zadna manualna skrzynka nie wytrzyma z tym silnikiem, byc moze tylko dlugodystansowo

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-22 15:52:00 /


91-94


94-


czyli jak juz to tego starszego?
bo schemat nowszego wygalda mniejwiecej tak:



co dość skutecznie znecheca do jakichkowiek zabaw z tym silnikiem :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-22 16:19:59 /


zgadza sie Coke
ten schemat jest ogolny dla systemow OBD-II stosowanych w nowszych silnikach, ten cossie ma jeszcze pare dodatkowych cudactw zwiazanych z automatem i z bardzo skomplikowanym kolektorem ssacym, niektore czujniki sa innego typu ale w przyblizeniu to taki schemat

gdybym mial montowac cos takiego w Capri to na pewno starszy typ, zeby ktos mnie zle nie zrozumial one tez jest skomplikowany tylko nieco mniej

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-22 17:52:00 /


O to że te silniki jeździły na automacie to bym się nie martwił bo gadałem z kolesiem który już nie jedną taką nowszą skorupe przerobił na manuala,
Zwykła stara żeliwna skrzynia się rozpadnie, musi być MT75 do Vałki.

W poniedziałek zrobie dokumentacje już poobcinanej wiązki, przy opisie co gdzie odciąć i podłączyć to chyba każdy uruchomi taki silnik w ciągu max jednego dnia. Ja miałem troche gorzej, przy pierwszym uruchamianiu auta w pogotowiu były gaśnice ale na szczęście wszystko było dobrze podłączone:)

Przez 15 minut nie mogłem odpalić bo jak się później okazało jedna wtyczka nie była wciśnięta:)) po wciśnieciu i przekręceniu rozrusznikiem silnik bez problemu odpalił (po 3 miesiącach przerwy).
Jeździłem autem przez prawie tydzień i chodziło super, zero problemów z odpalaniem itp. nawet jak uderzyłem w drzewo to silnik nie zgasł :)) te silniki sa rewelacyjne:)

Seemann / 2003-11-22 18:26:16 /


Rozumiem że ja te wszystkie sondy będę musiał po podłączać!A na wiasem mówiąc to z pierwszych oględziny to jest chyba "zwykła"2.9 12v tylko moc ma dziwną bo 175 PS sprawdzone-może jakiś tunning??jeśli to jest EFI to chyba jeszcze łatwiej mi będzie go włożyć....

gilmor / 2003-11-22 23:34:16 /


gilmor no z wygladu to róznia sie dosc znacznie i ciezko je pomylic:
2.9v6 efi



z tego co mi wiadomo to fabrycznie moce 2.9 wygladały tak:
2.9 12v efi - 145KM
2.9 24v -94 - 195KM
2.9 24v 94- - 205KM
ale ten temat był juz wałkowany i tam dokładnie jest opisane ile jaki i dlaczego...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-23 03:41:46 /


coke niemiałem do wczoraj zdjęć silnika ale jak mi tylko przysłali brief oraz zdjęcia to wszystko się wyjaśniło to jest 2,9EFI 12v ale ma 170PS być może po jakimś tunningu tak mam w brifie napisane

gilmor / 2003-11-23 12:52:21 /


2.9 12v efi miały moc:
145KM dla wersji BRD kat.,
150KM dla wersji BRC.
Silniki różniły się m.in. kształtem denka tłoków.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-23 12:57:44 /


ps. dla silnika 2.9 firma BurtonPower oferuje np. komplet tłoków kutych z korobowodami i pierścieniami za kwotę około 7500zł (w przeliczeniu na złotówki). Mam takie pytanko: co teoretycznie dałaby wymiana standardowych części na taki zestaw Burt.Pow.?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-23 13:08:33 /


jesli sa to tloki o tym samym stopniu sprezania i ksztalcie denka to nie dalo by to zupelnie nic :)
sa to tloki o zdecydowanie wiekszej wytrzymalosci, trzeba je zastosowac gdy zmieni sie glowice, walek rozrzadu na wyczynowe, zalozy turbo itp bo zwykle zaraz mialyby dziury

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-23 14:22:52 /


A może ktoś ma jakieś dane na temat 2.9 efi - kod BRF ?

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-15 17:18:39 /


te oznaczenia sa nieco dziwne
B to 2.9
R to wtrysk

trzecia litera wedlug wszystkich mikrofilmow to typ samochodu
G - scorpio


mam stara fordowska ksiazke serwisowa do 2.9 z 86r

tam w danych technicznych sa dwa typy
BRC - 150PS (5700), 233Nm, 9,5:1 , zawory mech, glowica F,
BRV(kat) - 145PS (5500), 222Nm, 9,0:1 , zawory hydr, glowica K,

byc moze wyszly jeszcze inne modele tego silnika, byl montowany jeszcze 10 lat
na silniku ktory mam z 10.87 jest BRD i jest to wersja z katalizatorem

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-15 18:33:47 /


z tego co mi wiadomo to do 92 roku były wersje BRC BRD i BRE... z czego BRC był najbardziej doprężony i miał największą moc 150KM... od BRD I BRE różnił się również wałkiem rozrządu i czasami otwardzia zaworów...

po 92 zaczęto montować włąśnie BRF jest to silnik o prametrach zbliżonych do BRE czyli 145KM .. ale miał wprowadzone pewne zmiany w bloku (prwadopodobnie usztywniające) i regulatorkach hydraulicznych...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-16 00:18:29 /


jesli ktos jest zainteresowany to na ebayu jest nowiutki kompletny silnik 2,9
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2454584453&category=9895


camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-19 14:41:18 /


Tak czytam i czytam o mocach, momentach itp. i dziwię się dlaczego wszyscy sugerują się podawana w katalogach mocą. Miarodajne są jedynie badania na hamowni, gdyż różnice w mocach nawet fabrycznie nowych silników siegają kilku do kilkunastu koni, a co dopiero po 250tys. km, dwóch szlifach, trzech przegrzaniach itd. Nie mam JESZCZE kaprika, ale wg. mnie 2.9 efi jest najsłuszniejszą jednostką do tego wozu. Co z tego, że 2.8i ma teoretycznie większą o 15KM moc. Dobrym przykładem są samochody amerykańskie. Mają pod maską widlaste smoki o mocach często pow. 200KM a osiagi gorsze od badziewnego Fiata PuntoGT. Broń Boże nie twierdzę, że piec 2.8 jest zły, wprost przeciwnie. Chodzi mi jedynie o to aby nie patrzeć bezkrytycznie na katologowe moce.
Pozdrawiam

Horąs / 2004-03-14 19:36:18 /


Dlaczego ?

Dlatego że jest to jakaś przybliżona moc któej można sie spodziewać oczywiście może być odchyłka w góre/dół ale nie rozumiem dlaczego uważasz że w 2.8 bedzie napewno w dół a w 2.9 w góre ??

No Rolls Royce też ma duży silnik V8 koni dużo a przy Punto GT też wymieka - ale przecież nie o to tak naprawde chodzi :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-14 20:10:26 /


Ej doskonale cię rozumiem, uważam jednak że moc silnika zależy od traktowania przez właściciela (wg. starego przysłowia "jak się dba to się ma"). A jeśli chodzi o Capri to nawet z motorem 1.3 jest genialną maszyną. Widzieliście te różne cuda w magazynach typu "GT" i tym podobne? Półtora metrowe spoilery neony itd. Capri jest dla ludzi o poczuciu smaku i proporcji. Zgadzam się, że moc nie jest najważniejszym wyznacznikiem. Choć kto nie lubi polatać bokami na suchym asfalcie ;)
Pozdr.

Horąs / 2004-03-15 12:53:01 /


widziałeś auta w "My i nasze samochody" :-P

hehe żart

miło, że jest jeszcze ktoś kto potrafi poczuć masochistyczną przyjemność z "męczarni" (oczywiscie w cudzysłowiu) w aucie z małą pojemnością silnika.

GT - no comment, ale takie Capri też sie niestety trafiają - a może i dobrze bo przynajmniej nie jest nudno na zlotach - jak ktoś kiedyś powiedział.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-15 13:35:52 /


odgrzewam wątek. Pytanie typu banał banał: zakładam koło zamachowe do silnika 2.9efi. Wcześniej latał w automacie (zresztą jak większość 2.9) i był zamontowany zamach automatowy który był dociśnięty ,,dystansem" przez który to, śruby łączyły koło z wałem. Montując zamach od manuala dystans idzie pomiędzy wał a koło zamachowe? Czy później wieniec pokryje się zębami z rozruchem, i w ogóle czy tak to jest u was w autach ?
Pozdrawiam

Chodor / 2008-05-27 22:51:43 /


skrzynka do zestawu to oczywiście mt75 ;)

Chodor / 2008-05-27 22:52:31 /


Koło do manuala montujesz bez dystansu.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-27 23:55:07 /


ale za to łożysko igiełkowe wsadź zamiast dystansu ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-28 00:08:52 /


dzięki :)

Chodor / 2008-05-28 06:44:18 /


Wczoraj chciałem posadzić 2.9 w grani. Ale za cholerę skrzynka nie pasuje pod silnik. Czy moje mt75 nie jest mt75? może z transita? A może 2.9 nie jest 2.9?

Chodor / 2008-06-16 06:31:59 /


Twoje MT75 jest od rzędówki...

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-16 08:11:03 /


z tego powodu najlepiej kupowac w zestawie silnik+skrzynia i prbolemu nima ;]

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-16 08:23:16 /


Fakt,to skrzynia od DOHC.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-16 11:29:44 /


Szukaj takiej samej tylko z miejscem na rozrusznik z drugiej strony.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-16 11:30:31 /


dzięki :]

Chodor / 2008-06-16 16:43:24 /