Pochwalcie się, ile i gdzie płaciliście za montaż instalacji gazowej do 2.8i (marka instalacji; zwykła butla czy toroidalna; ręczne przełączanie czy automatyczne?)
Czy fachowcy nie próbowali was od tego odwieść z powodu lejących wtryskiwaczy i związanego z tym ryzyka gaśnięcia silnika na wolnych obrotach?
Krzychu / 2003-06-09 14:45:10 /
Rafał Zwoliński Ci pomoże (tel. 604083218) . Ma 2.8i na gazie i bardzo sobie go chwalił.
Konrad Szyperski / 2003-06-10 07:58:22 /
Ja mam gaz w swojej Grandzi 2.8i. Jest to instalacja firmy BRC z automatycznym przełączaniem na gaz (tzn. można wybrać benzyna,automat,gaz). Mam butle tradycyjną, czyli walcową bo akurat w Grandzi inaczej się nie da, ale jest ona długa i niska i mieści się idealnie pod tylną pułkę bez usuwania schowka na apteczkę. Pojemność butli to 55l. Ciekawostką jest to, że dało się zamocować wlew gazu obok wlewu paliwa pod klapką - nie widać go i jest zawsze czysty. Z instalacji jestem bardzo zadowolony - chodzi idealnie, a osiągi ma nawet lepsze niż na benzynce (inna sprawa że mam słabo wyregulowany wtrysk) - na automacie auto osiąga 185-190 km/h i pali ok 20l gazu w miescie oraz 18l na trasie. Teraz troszke gaz przykręciłem dla oszczednosci - osiąga 175-180 km/h ale spalanie spadło do 18l w mieście i 16l na trasie. Za instalację zapłaciłem w Gdańsku 1900 zł, ale ze znalezieniem firmy która coś takiego montuje nie było łatwo - jak się dowiedziałem do tego typu wtrysku można założyć gaz tylko w 2 z kilkunastu zakładów w Gdańsku. Jak się na szczęście okazało przynajmniej jden z nich robi to na prawdę dobrze (kilka dobrych lat doświadczenia z tego typu wtryskami) i właśnie u nich założyłem. Polecam - jest to zakład mieszczący się po prawej stronie przy wjeździe do Gdańska-Osowej.
Pozdrawiam
$miechu
$miechu / 2003-06-10 10:11:01 /
Przedmówca z tego co się zorientowałem ma instalkę z reduktorem elektronicznym i jak twierdzi nie narzeka. Ja natomiast w swoim 2,8i miałem zwykły podciśnieniowy reduktor, bez automatycznego przełączania i z ręczną pompką. Jest to rozwiązanie tańsze o kilka stów, które najczęściej mogą przydać się w innym celu. Jeśli chodzi o moje rady to nie daj się naciągnąć na instalkę elektroniczną, jeśli już znajdziesz zakład, który zdecyduje ci się założyć gaz
(o taki trochę trudno, bo chłopakom często nie chce się myśleć coś więcej niż przy FSO czy Lanosie) poproś o mieszalnik zintegrowany z klapą antywybuchową, jest to ważne o tyle, że widywane przeze mnie inne antywybuchy montowane najczęściej na kopule tarczy spiętrzającej nie działały bo maska, która w Grandzi dotyka tej kopuły nie pozwalała im się otworzyć i tarczę wyginało. Ja miałem właśnie ten zintegrowany mikser, i pomimo zdarzających się strzałów tarcza była ok. Odpowiednio dobrany reduktor, mikser i zwykła podciśnieniówka wystarczy. Co do namiarów to montowałem to w zakładzie, który na moim samochodzie dopiero uczył się tej sztuki, więc Ci go nie polecę bo sporo musiałem po nich poprawić. Powodzenia w poszukiwaniach.
banol / 2003-06-10 14:07:44 /
acha, instalka była BRC, silnik na wolnych czasem zdechł, zle z powodu wieku reduktora a nie lejących wtryskiwaczy. Jedyny kłopot to częsta regulacja zaworów co przy 2,8 i jest niesłychanie miłym zajęciem.
banol / 2003-06-10 14:09:57 /
Wydaje mi się ze autorowi pytania chodziło o ceny i miejsca bo jaką instalację i w jaki sposób było juz omawiane, sam też chętnie rozeznam się w cenach.
W Szczecinie do 2.8 v6 gaźnikowa z dodatkowym systemem smarowania gniazd zaworowych 2100 zł...Koło zapasowe 42 litry, wlew w klapce...
BABALOO / 2003-06-10 15:21:52 /
no z gaznikiem to chyba problemow nie ma, co do tego wlewu w klapce w capri miesci sie bez problemow, u mnie wlew w lewym gorym rogu nie przeszkadza tankowac benzynke i jak juz przedmowcy pisali, estetycznie, czysto wygodnie.
Jak narazie znalazłem najtańszą ofertę w Zduńskiej Woli: BRC ze zbiornikiem toroidalnym, bez elektronicznego sterowania za 1500zł.
Krzychu / 2003-06-10 16:06:04 /
W Sosnowcu i Będzinie najtańsza dobra instalacja do K-Jeta wychodzi coś koło 1600zł (BRC,Lovato,Landi).
Chłopaki co to jest ten system dodatkowego smarowania gniazd zaworowych przy instalacji na LPG ??
Naczym ten cały bajer polega ??
Pozdrawiam
RiderCros / 2003-06-13 11:43:43 /
Właśnie na czym to polega?
Konrad Szyperski / 2003-06-13 12:50:40 /
Polega na tym że skoro w paliwku nie ma dodatków ołowiu (czteroetylku?) które były odpowiedzialne za smarowanie gniazd zaworowych itd. to należy to smarowanie rozwiązać jakoś z zewnątrz - w niemczech i reszcie cywilizacji gdzie auta na ołowiową to rzadkość - dolewa sie specjalne dodatki ........ ale jak dolać je do gazu to nie wiem :-PP
Ponieważ kolega pisał o koszcie instalacji do 2.8 v6 na gaźniku stąd prawdopodobnie jego silnik nie był przystosowany do bezołowiowej ;-))
smarowanie pewnie jest proste - pod maską dodatkowy zbiorniczek (na te dolewane do bezołowiowej dodataki czy na coś co ma smarowac) i jakiś system dozujący dawke którą trzeba silnikowi dostarczyć
MikeB4 / 2003-06-13 13:03:25 /
System marowania gniazd zaworowych....
Jak większość osób twierdzi tylko jakaś pieprzona zabawka... ale..
z tego co wiem to mam ją jako jedyny i mogę najwięcej powiedzieć na jej temat..na razie nie narzekam..
Jest to najprościej taki niby bidon z specialnym dozownikiem kropelkowym , koszykiem i przewodami oraz ze specialnym płynem , który podłączasz do wtrysku a częściej do gaźnika i podawany jest razem z benzyną bezoołowiową, gazem lub jakimś CNG (alkohol i cos tam )
Ma on według firmy ( to co w instyrukcji i na kartonie ) oraz na stronie www.flashlube.com.au (AUSTRALIA)wiele zalet.Stsuję się ten olej do smarowania i czyszczenia gniazd zaworowych podczas spalania mieszanki paliwa, lub gazu lub alkoholu w autach przed 86 rokiem czyli nie przystosowanych do paliwa o wysokiej temperaturze spalania ( pb gaz itd) obniża temperaturę spalania, chroni zawory i gniazda przed wypalaniem i wiele innych lista spora..
Na stronie firmowej widać zdjęcia i testy potwierdzające działanie....
A co widać...
1. Nie kłamali w miaręłatwo założyć...
2. Ma starczać 0.5 l płynu na 500 litrów paliwa(gazu) --- idzie sporo tego
3. Na analizatorze spalin jest ok...
4. Zaworki jeżdząć na benzynie i gazie mam ok 10 tyś i nie trzeba regulować (silnik scorpio 2.8 v6)
5. Dość drogi płyn i zakup zestawu ( BUkowscy W Szczecinie (hurtownia artykułów do gazu ) wołają ok 400 500 zł za zestaw zależy dla kogo (firma warsztat gazu czy osoba prywatna..itd)
6.TESTY TRWAJĄ...
Czy warto ??? Dla kogoś takiego jak ja kto pakuję góry keszu w Capri tak...
Mam silnik w bdb stanie ciśnienia i tak dalej i nie chcę go zajeździć na śmierć..
Gaz potrzebuję do normalnej jazdy czyli bez szaleństw (jak coś to benzynka jest)a spalanie ok 15 benzyny albo lepiej odpada 3,5 roku jeżdziłem i poszła fortuna ze 2 remonty...
A co do wstawiania gniazd do wypalonych głowic przez warsztaty....jestem sceptyczny
Co fabryka dała i działa bdb to lepiej dbać i zapobiegać niż reanimować złom z głowicy...
Odsyłąm do działu my i nasz samochody :http://www.capri.pl/services/page.php?id=3e5ea9333d5c9 do Babaloo mojego auta tam troszkę na zdjęciach widać i na stronę producenta www.flashlube.com.au.
Pozdrawiam
BABALOO / 2003-06-13 13:06:55 /
Silnik jest z lat 85/86 i w katalogach forda podane jest że może być używana benzyna bezołowiowa 98 oktanów....ale gaz ma 112 i większą temperaturę spalania a przede wszystkim spala się na sucho a każdy wie co to znaczy...
Jak ktoś kupuje forda za 1000 czy 3000 i chce jeździć tanio i w razie problemów sprzedaż dalej auta to to się nie opłąca a jak ktoś traktuje Capri czy innego Forda jako hobby , inwestycję zabawkę przyjaciela czy jakoś tak to jest to dla takich osób..
To jest preparat zapobiegający a nie naprawczy jak plastelina sznurek i modelina...
Reszta na www.flaslube.com.au tam są testy i inne pierdoły...
Albo do mnie bo mam jako jeden to coś i doświadczenie z montażem podcinieniami itd...
A silnik miał wtrysk ale już nie ma ...
Ale może będzie miał...
MA ktoś kopletny wtrysk do 2.8???
Ile to może kosztować????
BABALOO / 2003-06-13 14:07:10 /
hmm z tego co wiem to silnik 2,8efi od scorpio jest przystosowany do pracy na benzynie bezołowiowej a co za tym idzie też do gazu... tak więc system smarowania w tym przypadku raczej nie wnosi nic nowego...
w każdym razie kumpel ma scorpiaka z takim silnikiem i łoji go na gazie ile fabryka daje a nie miał jeszcze problemów z wypalaniem gniazd czy podobnymi historiami...
Trójkąt / 2003-06-13 15:04:01 /
w kraku-za 1500 zeta
VIK / 2003-06-24 20:44:44 /
a może orientujecie się w cenach montażu instalacji do gaźnikowego 2.0/2.3/2.8? Przymierzam się do montażu i chciałbym się rozeznać trochę(co gdzie i jaka), może trafi się coś z atrakcyją ceną i lokalizacją.
W Łodzi instalka do 2.0/2.3/2.8 na gażniku kosztują okolo 1000zl z tym małym ale że często mikser walą na gaźnik zamiast pod i moim zdaniem to jest walkower a wiecie może ile sam parownik nowy kosztuje bo ja mam 10letni 80Kw a chce 100KW bo tamten to cieniuski do fałki:(
gilmor / 2003-07-20 10:09:02 /
nie znalazlem nigdzie takiej informacji : jaka powinna byc srednica miksera dla k-jetronica 2.8 ?
DeMaDeS / 2005-08-12 20:38:39 /
zależy na czym ci zależy. Jak chcesz samochód do cywilnej spokojnej jazdy to polecam małe przekroje (~35-40mm) - łatwo wyregulować, ale brak góry.
Jak chcesz go przepałować niekiedy, to duże średnice, tak z 10mm mniej niż średnica przepustnicy - ale ostrzegam, że to cholernie ciężko wyregulować!
granadziarz_3M / 2005-08-12 21:01:03 /
no to troche sie robi problem bo lubie czasem poglupiec zeby sie pocieszyc ze jednak troche mocy tam jest pod maska
DeMaDeS / 2005-08-12 21:23:12 /
A nie da rady, bys szalal na benzynie a na gazie mial spokojna jazde?
Arturo / 2005-08-12 23:19:15 /
No właśnie masz pstryczek elektryczek i kiedy tylko chcesz przełączasz sobie na benkę i pałujesz. A na codzień delektujesz się wolniej zmniejszająca się zawartością portfela=P
Pozdroxy
Wroniasty / 2005-08-13 00:22:26 /
- no, stary, poscigamy sie?
- nieee, 3 miesiace temu wystartowalem sobie spod swiatel, na benzynie bede mial za miesiac
:DDDD
pmx (wiewior;) / 2005-08-13 00:30:26 /
hehe caly pic w tym ... ze nie mam zbiornika benzyny :)
no i nie mam kompletnego wtrysku do tego silnika
DeMaDeS / 2005-08-13 06:37:06 /
wąski mikser ogranicza osiągi również na benzynie :-(
granadziarz_3M / 2005-08-13 07:51:39 /
ze jeszcze nieslyszalem by ktos zrobil drugi dolot dla gazu w K-jet
w sumei zadna trudnosc torjnik dwie klapki do zmaykania jednego i otwierania drugiego dolotu
DeMaDeS / 2005-08-13 12:08:56 /
gazownik wciska mi na sile mikser srednicy 32mm .. co o tym myslicie ? ( pytanie do specow od gazu )
DeMaDeS / 2005-08-18 14:26:58 /
bo taki łtwo wyregulować, jak założy większt to nie będezie umiał sobie z nim poradzić. A, i reduktor powinien być na 3 litry (na dziś to około 200-230 koni) a nie na 150koni (jak niby ma 2,8), bo 150 koni to dziś mają 2,0.
granadziarz_3M / 2005-08-18 14:37:49 /
a po czym poznac czy mam brc at90e 100 czy 140kW oprocz naklejki ktora niedozyla ?
DeMaDeS / 2005-08-18 17:09:23 /