logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » kto wie co to za kolektor?

kto wie co to za kolektor?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3346441

oglądam ja sobie to oto ogłoszenie i patrzę na kolektor wydechowy i co widzę? jakieś dodatkowe rurki? czy to aby nie ma związku z katalizatorem?
kto pyta nie bładzi więc pytam

zoha/kudłaty_wFe / 2007-09-04 08:51:31 /


recyrkulacja spalin, silnik od scorpio/sierry

Mysza liil (EM) / 2007-09-04 09:01:29 /


a moze cos do ulatwiania rozruchu?
moj tata w transicie dieslu ma cos podobnego, z kol wydechowego do dolotowego przechodzi rurka srednicy 2.5-3cm z zaworem.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-04 09:02:12 /


Taaa, odprężnik wydechu :)

Mysza liil (EM) / 2007-09-04 09:04:03 /


katalizatora to nie ma a dodatkowe rurki to ekologiczny system dopalania spalin :) obiegowa opinia jest taka że bardziej to szkodzi niż pomaga.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-04 09:05:27 /


bo toto pomaga podobno srodowisku
a szkodzi - silnikowi :)

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-04 10:44:05 /


Kolektor z recyrkulacją pochodzi z silnika N4B, czyli 100-konnego Pinto EFi, tego z katalizatorem, MAP-sensorem, stopniem sprężania 8,5:1, no i oczywiście nieszczęsną recyrkulacją.

Silniki N4A, czyli 115-konne Pinto EFi nie miały powyższych wynalazków, poza tym podobnie jak gaźnikowe, 105-konne NET miały stopień sprężania 9,2:1.

Zatem mamy dwie pradopodobne opcje: albo jest to silnik N4B z zasadzonym gaźnikiem, albo NET z kolektorem z recyrkulacją. Oczywiście tutaj kompletnie do niczego nieprzydatną.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-04 11:37:38 /


A moze to tylko kolektor z recyrkulacją :D

Mysza liil (EM) / 2007-09-04 13:06:34 /


No, toż piszę.... tylko do czegoś ten kolektor jest przykręcony ;)

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-04 17:50:33 /


to nie jest recyrkulacja, tylko (jak Trójkąt napisał) dopalanie spalin. Odbywa się to przy wykorzystaniu efektu strummienicy, znanego z palnika tlen-acetylen. Strumień gorących spalin zasysa powietrze i dopala nim CO do CO2, co wybitie dodatnio wpływa na środowisko. Patent absolutnie nieszkodliwy dla silnika, nie przeszkadza nawet przy gazie, pod warunkiem że zasysa powietrze z takiej dodatkjowej puszki (a tak jest w fordach) a nie z obudowy filtra powietrza (jak w japońcach i koreańcach)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-05 08:47:53 /


ha no to dziękuję za odpowiedzi już mi się jasniej w głowie zrobiło;)

zoha/kudłaty_wFe / 2007-09-05 10:04:42 /