Wiem że nikt nie będzie chciał zdradzać swych przeróbek przed pucharem ale wiem też że nikt mi źle nie podpowie mianowicie mam problem bo nie wiem czy modyfikować coś w samochodzie przed wyścigami i nie mówie tu o wstawianiu wiekszego silnika czy wymianie opon bo mnie na to nie stac ale o to co moge zyskać tanim kosztem. Zastanawiałem się czy wyjęcie tylnej kanapy i oparć mi coś pomoże?? wiadomo że przy sprincie i Vmax liczy się każdy kliogram samochodu ale czy zbyt lekka dupa nie bedzie mi uciekała po zakrętach??
Pozdrawiam
jagoolmk2 / 2003-06-08 23:01:34 /
moje ptrzygotowania to :
-naprawić samochód
-pozbyć sie gipsu z nogi... :(
-umyć (nawet nie wiecie ile kurz waży) ;P
-odkużyć samochód (a piaseki w środku ile !!) ;P
:) a tak na serio to wyjęcie kanapy powinno ci dac przy pierwszej konkurencji 0-100km/h a potem na zakrętach juz raczej nie bedzie mieć znaczenia ...
Ponieważ ja nie startuję, to mogę napisać to,co można zrobić moim zdaniem przed samym rajdem:
- wyjąć kanapę, kło zapasowe itp. (zostawić gaśnicę)
- zdjąć maskę (może to głupio brzmi, ale to spora redukcja wagi, no chyba, że organizatorzy nie pozwolą)
- może zalać lepszego paliwka (ten v-power, czy jak to się tam zwie)
- co do ulepszania silnika, to można chociaż gardziele przepolerować,
- na rajdzie jechać bez filtra powietrza i może podregulować gaźnik i zapłon...
- przy wyścigu na prostej zakładać węższe opony,
Chociaż z drugiej strony to chyba nie będzie formuła 1 i takie tysięczne części sekundy nie będą liczone...
:-) powodzenia na wyścigach...
♠Zoggon♠ / 2003-06-08 23:52:56 /
tak poza tym wszyscy zdrowi? co ma tylnia kanapa do sprintu? FORD KAPRI ma napęd na tył więc dociążenie z tyłu jest jak najbardziej wskazane :)
-ja osobiscie mialem wielkie plany ,ale teraz zastanawiam sie czy wogole on sie tam doturla ;/
starrsky / 2003-06-09 00:06:17 /
Z tymi "zdrowymi", to sobie odpuść, a przy starcie, to i tak tył jest dociążany
♠Zoggon♠ / 2003-06-09 00:10:33 /
1. dopompuje opony...
2. sprawdze poziom oleju ... moze doleje
3. jak sie uda zatankuje benzyne ...
4. eee nie wiem, wyciagne skrzynke z narzedziami i bagaze :)
niby nie duzo a cieszy :D
pozdro
a ja do swojego auta dorzuce pare koni arabskich i bedzie smigal jak zly
CHUDER / 2003-06-09 08:41:37 /
W zamyśle są to zawody dla samochodów w wersji "drogowej". Wszelkie modyfikacje które spowodowałyby ewidentne niezaliczenie przeglądu technicznego w momencie startu (np. brak maski) raczej wybijcie sobie z głowy. W regulaminie jest napisane "ważny przegląd techniczny" - to nie znaczy tylko że data na pieczątce w dowodzie jeszcze obowiązuje, ale że samochód ciągle go spełnia. Nie będziemy bynajmniej robić kontroli technicznej samochodów, ale jeśli brak tylnej kanapy i fotela pasażera nie zaliczyłoby normalnego przeglądu, to takie odciążenie raczej też odpada.
No i gaśnica - po to jest, żeby jeździła w samochodzie, jakby co ... Umówmy się że można wyjąć trójkąt ostrzegawczy, no i apteczkę :-)
Michał Konieczny / 2003-06-09 09:47:02 /
hola Michale, Trójkąta to ty z auta nie wysadzaj ;D co ja bez auta zrobie... na piechte nie będe miał szans ;)))
Trójkąt / 2003-06-09 10:06:46 /
no i wszystko jasne;))
Co do tylnej kanapy to chyba nie przeszkadza to w przejsciu przegladu tech. bo jedyne zastrzerzenia są do tego by wewnątrz auta nie było ostrych krawędzi np. brak obić drzwi jest nie dopuszczalny...
Pozdro i dzieki za odp.
jagoolmk2 / 2003-06-09 10:20:12 /
Ok, jeśli tylna kanapa nie jest warunkiem przeglądu, to proszę bardzo (choć miałem wrażenie że przy wpisie w dowodzie 4/5 miejsc siedzących te miejsca muszą być ...). Na szczęście będą w razie czego na torze ludzie którzy przepowiedzą przyszłość w przypadkach wątpliwych :-)
Michał Konieczny / 2003-06-09 10:32:03 /
niektorzy wywalaja tylna kanape i montuja tam glosniki
na przegladach przymykaja na to oczy ale taki samochod nie powinien przejsc przegladu bez zmiany liczby miejsc w dowodzie
wszystko co jest w dowodzie musi byc tez w samochodzie
oprocz tego wszystkie elementy nieobowiazkowe jak halogeny przeciwmgielne, gdy sa w samochodzie to musza byc sprawne
camaro / 2003-06-09 11:57:55 /
powiem krotko wiele rzeczy musi byc w aucie zeby przeszlo przegla
a sama zmiana kol na nie seryjne juz powoduje zmiane ukladu jezdnego
tak samo przerobki zawieszenia i hamulcy nie konwencionalne tez powoduja ze auto nie seryjne i moga sie przyczepic ze auto nie spelnia wymogow
to w takim razie mi nie wolno startowac jak ma zmieniony caly uklad jezdny zaczynaja od hamulcy koncacz na zawieszeniu i kolach? auto nie seryjne
wydaje mi sie ze powinno byc bezpieczne i nie powodowac zagrozenia w ruchu drogowym a nie jakies detale wkoncu to sa zawody na najszybsze i najlepsze auto a nie bezpiecznie na drodze lub po 50 zyje sie krucej.
wyscigi to wyscigi i nie odbiegajmy od tego
CHUDER / 2003-06-09 16:51:29 /
Co za rywalizacja - nawet kanapy by chcieli z aut wyrzucać :-))
Przyznać sie no : kto specjalnie poszedł na diete żeby zrzucić kilka kilo z masy kierowcy (a nie auta hehe) ??
MikeB4 / 2003-06-09 17:07:25 /
ja się chciałem dowiedzieć z fachowego punktu widzenia czy odciążenie tyłu mi więcej pomoże czy przeszkodzi??? chodzi mi czy autko nie bedzie mi uciekało na szybkich zakretasach??
Pozdro
Ps: chyba sam przetestuje to na jakimś winklu tylko znając siebie boje się cobym za szybko nie zakończył testów...;P
jagoolmk2 / 2003-06-09 17:51:00 /
Bardzo dobre efekty daje przeniesienie akumulatora do bagażnika po prawej stronie. Dociążyć tył jak się da nie dociążając nie dociążając całego auta.
Na prostej jak najmniejsze opony z przodu - na zakrętach za to jak największe.
piotr bulas / 2003-06-10 22:07:42 /