A mianowicie chodzi mi oto czy mozna zamontowac to silnika benzynowego turbine od TDI. Czym roznia sie turbosprezarki do benzynowek od TDI ??
Z gory dziekuje za udziele inf.
Pozdrawiam Konrad.
RiderCros / 2003-06-08 16:18:14 /
Qurde widze ża dałem dosc ciezki lub nietypowy temat. :(
RiderCros / 2003-06-09 10:24:53 /
...tym, że jedna nóżka bardziej ;)
Temat rzeka, choć można praktycznie złożyć mieszańca: wszystko z wszystkim, tylko efekty moc/paliwo/oczekiwania nie będą współmierne.
Najłatwiej (najbardziej optymistycznie prosto) jest wstawić turbo od diesla do silnika iskrowego z wtryskiem paliwa (większe wtryskiwacze).
Różnią się głównie tym że sprężarki od diesli mają duzo większe cisnienie doładowania niż bęzynowe, wynika to z tego że w silnikach wysoloprężnych występuje spalanie detonacyjne i im większy stopień spręzania tym lepsze spalanie turbiny podnoszą stopień do granicy wydajności (tzn do momętu kiedy silnik nie traci za dużo mocy na spręzenie powietrza w cylindze), w bęzyniakach na spalanie detonacyjne ma wpływ wiele czynników głównie kształt komory spalania i stopień sprężania w sportowych motocyklach jest to tak dobrane że stoipień wynosi nawet do 13atm.
Zakładając turbo od diesla musisz odprężyć silnik i stosować paliwo wysokooktanowe (np:shell v-power99+ z domieszką bęzolu) dobrze działa też wtrysk wody, zapobiega on spalaniu detonacyjnemu. Przerobić musisz też głowice tzn wypolerować kanały dolotowe i wydechowe, komore spalania, możesz też powiekszyć średnice przelotu zaworów(nie będzie sie tak grzał).Odpręzenia możesz dokonać po przez założenie kru(ó)rtszych korbowodów od inne go modelu i dobrze jest założyć tłoki od silnika doładowanego(ale to nie jest konieczne)Wbrew pozorą to wcale nie jest takie kosztowne jak mogło by się wydawać, jeżeli znasz się na silnikach troszke to większość możes zrobic sam w garażu.
Szczeniak / 2003-06-10 12:39:48 /
hehehe pięknie to brzmi ale silniki turbo mają wzmocnioną konstrukcje tzn korbowód itd itd :-)) do zwykłego nie polecam bo szybko padnie
MikeB4 / 2003-06-10 22:17:40 /
Co do stopnia sprężania to dopiero teraz zauważyłem mój błąd nie 13atm(przy motocyklach) tylko 13:1 Sorry
Szczeniak / 2003-08-04 20:29:46 /
Pozory mylom...
Mysza liil (EM) / 2003-08-04 23:24:15 /
zeby odprezyc silnik nie trzeba wymieniac korbowodow na krotsze wystarczy zmienic uszczelke pod glowica(tansze i prostrze)na grubsza..lub zastosowac uszczelke z miedzi np. o grubosci 0.5 1 cm lub aluminium....
Zakrzak! / 2003-09-10 01:16:15 /
proponuje grabowskiego i 12.ooo zł :)
starrsky / 2003-09-10 01:35:08 /
ale z tego co wiem turbo moze miec regulacje cisnienia dolotowego wiec skoro z dieslach sa turbo z wiekszym cisnieniem to moze wystarczy tylko je tak przestawic zeby dawalo mniejsze cisnienie i by gralo przy benzyniaku??
czy ktos wie cos na ten temat??
Zakrzak! / 2004-03-21 14:08:30 /
Taa.....Waste gate.....zawór upustowy turbo........stosowany we wszystkich rajdówkach N4,A6,A7 i A8....w WRC-ówkach-charakterystyczne świszczenie (wraz z podrzymaniem turbo)........
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-03-21 14:18:57 /
ale rajdowki maja turbo do benzyny a ja mowie o turbo od diesla???
Zakrzak! / 2004-03-21 14:23:20 /
Waste gate to proste urządzenie....nie ma znaczenia czy działa w dieslu czy w benzynie...
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-03-21 14:47:41 /
Nie chcę zakładać nowego postu więc tu spróbuję...
może ktoś wie jaką zwężkę założyć na smarowaniu turbiny by nie przeciskało oleju przez uszczelnienia?
w ohcu cisnienie oleju 4bary czasem skacze do 4,5 i cały dolot zarzygany olejem
DeMaDeS / 2010-04-15 14:48:44 /
moze wymienic uszczelnienia na takie nie cieknace?
Leszek "QSi" / 2010-04-15 14:58:48 /
może ktoś bardziej doświadczony się wypowie?
DeMaDeS / 2010-04-15 15:09:29 /
http://www.exsite.pl/darmowe_ebook_download/275781-rsporadnik-serwisowy-01-2007-doiadowywanie-silnikuw.html
Poradnik o turbo, czyli co, jak, dlaczego ? Dla kazdego :D
Ale nie wiem czy pisze tam cos o Twoim problemie ;)
PiotrekGran / 2010-04-15 15:27:02 /
niestety w tej książce temat smarowania został pominięty
DeMaDeS / 2010-04-15 15:39:19 /
Jedyną zwężką jaką spotkałem we wszystkich naprawianych przeze mnie turbodoładowanych silnikach jest zwężka wewnątrz turbosprężarki na wejściu oleju (fi ok 2mm). Następnie olej spływa bezciśnieniowo do miski. Jeżeli masz niedrożny spływ to możesz mieć nadmierne ciśnienie na sprężarce. Jeżeli zaś sprężarka jest ustawiona nie prosto w dół spływem a pod jakimś większym kątem, to możesz nastawić się na rozwalające się uszczelnienia - one nie są przystosowane do pracy w kąpieli olejowej. Jak dla mnie sprężarka do remontu :-(
granadziarz_3M / 2010-04-15 16:44:24 /
no właśnie spływu nie mam idealnego, postaram się w ten weekend to poprawić, moja turbina niestety nie ma wewnętrznego restryktora, mam nadzieje że nic sie nie uszkodziło, większość restryktorów na ebayu ma koło 1,5-1,6mm więc spróbuję...
DeMaDeS / 2010-04-15 17:16:23 /