Witam Czy ma ktoś może wymiar długości całkowitej wału w Fordzie Taunusie ??
Ja mam most od 1.6 i skrzynię 4 także z 1.6 ale mam wątpliwości co do oryginalnego wału gdyż krzyżak na tuleji wychodzący z skrzyni biegów nie ma nawet 1mm luzu ,gumowy łącznik wału zaczyna się bezpośrednio za skrzynią aż śruby od łącznika gumowego wału ktoś zeszlifował by nie było kolizji z obudową skrzyni.
Wiem że może to co napisałem jest trochę nie składne ,ale nie potrafię tego inaczej wytłumaczyć .
Pozdrawiam
Vixent Vigilante...† / 2007-08-14 15:21:47 /
postaraj na wstępie obejżeć wał który masz i sprawdź czy nie był on spawany.(przeważnie gdzieś w okolicach krzyżaków lub miejsca łączenia w okolicy podpory), zobacz czy msz wszystkie krzyżaki identyczne, czy któryś z krzyżaków nie był "naprawiany". Zobacz czy nie ma amatorskich zagnieceń lub "smarków" na krzyżakach. To ci pozwoli wstępnie ocenić czy ktoś coś z wałem kiedys kombinował.
Ja na twoim miejscu odpuściłbym sobie ten wał z przegubem gumowym i kupił oryginalny od taunusa z trzema krzyżakami...
♠Zoggon♠ / 2007-08-14 15:41:56 /
Orginalny wal ma gume a nie 3 krzyzaki .
Ewentualnie byl jedno czescowy , przy 1,3.
http://www.capri.pl/image/forum/83480/41772
były i takie i takie:)
fakt, że przegub elastyczny tłumi drgania, ale krzyżak jest solidniejszy
♠Zoggon♠ / 2007-08-14 19:56:15 /
zdaje sie ze przegub byl tylko do v6
Jak Ci się tak zdaje to się mylisz
PSIAŁA / 2007-08-14 22:38:53 /
Jeśli o Dziobaka chodzi, to dla pojemności 1300ccm był wał jednoczęściowy z 2 krzyżakami. Dla wersji 1600ccm i w górę były wały 2 częściowe, przy czym Cortina z tego okresu miała dla pojemności 1600ccm i skrzyni manualnej wał jednoczęściowy, a wał dwuczęściowy był tylko dla wersji exportowej. Wracając do Taunusa mk1, to dla silnika 1600ccm wał był na 100% dwuczęściowy z trzema krzyżakami, bez przegubu elastycznego. Natomiast na 100% dla silnika 2000ccm był to wał z przegubem elastycznym czyli tą gumą. A jako, że nie było Dziobaków z 2 litrowym Pinto, tylko V6 to też Neon miał trochę racji. Nie wiem jak było w Taunusach mk2/mk3. Z pewnością też wszystkie Taunusy mk1 i Cortiny sprzężane ze skrzyniami automatycznymi dla pojemności od 1600ccm w górę miały wały dwuczęściowe, ale czy automaty miały przeguby elastyczne to nie wiem.
♠Zoggon♠ / 2007-08-14 23:53:32 /
MM no to czegos nowego sie dowiedzialem . Ja naprzyklad w cortinie mialem orginalny wal na przegubie kulowym . Zamiast krzyzaka.
mk2/3 tez mialy gume jak dziobek a co do 2000 pinto to nie wiem bo cieko o oryginal.
Dla Taunusa mk2 występowały już 4 odmiany wału.
1. Wał jednoczęściowy z 2 krzyżakami
2. Wał dwuczęściowy z 3 krzyżakami
3. Wał dwuczęściowy z 2 krzyżakami i tzw. CV (constant velocity) joint -połączenie "sztywne" zamiast środkowego krzyżaka, zaraz za podporą wału (o ile dobrze pamiętam, to Neon masz taki właśnie wał w swoim dziobaku i chyba nie jest on oryginalny dla Taunusa mk1.
4. Wał dwuczęściowy z tzw. RC (rubber coupling), czyli przegubem elastycznym w miejscu pierwszego krzyżaka.
Wały te stosowane były:
dla pojemności 1.3 OHC HC/LC
Wał 1.
dla pojemności 1.6 OHC LC
Wał 2.
dla pojemności 1.6 OHC HC 72KM
Wał 2. oraz 3.
dla pojemności 1.6 OHC HC 88KM
Wał 2.
dla pojemności 2.0 OHC HC
Wał 2. , 3. oraz 4.
dla pojemności 2.0 V6 HC oraz 2.3 V6 HC
Wał 2. oraz 3.
♠Zoggon♠ / 2007-08-19 19:52:29 /
Taki ciekawy wał znalazłem w dziobaku kombi ze Szwecji:)
Ma przegub na środku, ale taki podobny do tego co w granadzie jest na półosiach.
W cortinie miałem tez taki oryginalnie, Niestety zachowała się jego tylko część.