No właśnie, Caprik mi za wysoko stoi :( jest jakiś sposób regulacji? Prawie wszystko jest nowe lub po regeneracji i wygląda teraz jak terenówka. Jakieś wskazówki? Proszę o pomoc, bo jeździćchcę, a ojciec-mechanik na wakacje wybył.
.:1379:. / 2003-06-03 20:36:47 /
Jak masz nowe resory lub po regeneracji to powinny trochę przysiąść od jazdy za jakiś czas. Jeśli to będzie mało, to do kowala i klepnąć trzeba.
A na przód nie bawiąc się w ryzykowne ucinanie sprężyn trzeba poprostu kupić nowe sportowe o progresywnej charakterystyce-koszt około 300zł
Pudel / 2003-06-03 21:01:38 /
Sportowe sprężyny Ventury na przód obniżają o 3.5cm
Szajba / 2003-06-03 22:19:09 /
a dlaczego piszecie "ryzykowne ucinanie sprezyn"?
konk / 2003-06-04 07:01:58 /
Niższa sprężyna powinna być troszkę mocniejsza. Auto na przyciętych oryginałach zaczynając się uginać od punktu niższego o 35mm będzie pracowało na odbojach - będzie Ci go ciągle dobijać, poza tym jak te ucięte sprężyny troszkę przysiądą - wtedy skończy się na nich jazda.
Sprężyny obniżające są tak skonstruowane, żeby jeździć na nich autem w tym niższym położeniu, mają taką charakterystykę "żeby było dobrze", a nie ucięte "na pałę" oryginały. Z reguły takie przeróbki kończą się kupnem drugiego kompletu sprężyn.
lutek / 2003-06-04 07:55:04 /
Ucięta sprężyna lata jak Żyd po pustym sklepie i nie trzyma się w gnieździe tak jak powinna. Pozatym jak wymieniać sprężyny to i amory na sportowe, bo obniżana sprężyna i zwykły amor to bezsens.
zgłoś sie do chudera, u niego leza moje sportoofki od 2.0 , 2.8 siedział na nich zdecydowanie za nisko ale przy mniejszych motorach powinno byc gites,
p.s narazie nic nie rob , spręzyny napewno siądą tylko troszke pojeżdzij
starrsky / 2003-06-04 11:34:47 /
Zestaw sprężyn sportowych Enzo ok 294 zł szt plu vat - 35mm
Sprężyny obniżające -25 mm z oldarsu 114,84 e
Spręzyny od 2.8 są niższe i twardsze ok 75 e szt
Zestaw obniżający tył most i pióra cybanty od 25, 35, 50 mm bez tuv 50 100e
Zestaw gum HD SPORT PROPYLEN OK:
front axle track control arm silent bushing -> 11,60 e za szt potrzeba 2
front axle stabilizer rubber to track control -> 17,28 e szt need 2
guma do stabilizatora środkowa 2 szt każda po 9,16 e szt stary typ 8,00e szt
guma do piór przód 23,08e x 2 szt
guma do piór tył 23,08e x 2 szt
guma do mocowania koło cybantów 4 x 4,52 e
stabilizator tył 2 x 8 e
Amortyzatory bilstein/koni tył 148 e
amortyzatory Hi Jacket tył regulowalne 184,44e
kompresor do hi jacker air compresor 17 bar
25,52 e szt need 2szt
Są jeszcze inne pierdoły do capri ale jak zaczyna się modyfikować to cenny ściągają na ziemię...
klocki ferrodo sportowe ok 70 $ za zestaw
tarcze sportowe do 2.3v raczej trudno dotać ja mam Brembo ale to jeszcze nie to..
Płyn sportowy ok 51 zł za 0.5 l
BABALOO / 2003-06-04 15:06:17 /
Pytanko mam. Jeździłem jakiś czas granadą 2.3D. Potem wrzuciłem do niej swoje 2.8i (lżejsze od diesla).
Zawieszenie zostało z diesla. Już z dieslem stało to wszystko dość wysoko. Założyłem sprężyny od 2.8 na których concorde stał nisko. Po przełożeniu tych spr. auto stoi nadal tak wysoko jak z dieslem pod maską.
Nie ukrywam, że przód chciałbym mieć niżej.
Co z tym zrobić? (oprócz zmiany spr. na sportowe) :P
sołtys / 2008-08-26 09:56:40 /
Poczekać. :)
Albo można spiąć razem dwa zwoje w sprężynie takim cybantem fi 5mm na przykład.
m.kozlowski / 2008-08-26 10:05:24 /
no już trochę jeżdżę na tych sprężunach. klika razy nawet specjalnie pojechałem "w teren" i nic.
A te cybanty to gdzie, jak i za ile???
sołtys / 2008-08-26 10:19:26 /
*sprężynach...
sołtys / 2008-08-26 10:22:55 /
Oddać do zakładu który, najpierw ściągnie sprężynki . A takie ściągnięte wsadzi do kotlinki żeby się rozgrzały. To tak jak się chce mięć to porządnie zrobione. Niestety takich zakładów coraz mniej, ciecia nie polecam.
U mnie sprężynki od dezla nie siadły po 1/2 jazdy :(
Taki kowal jest na łodygowej. Dwa lata temu to było 20 zł od sprężyny. Dobra robota.
Natomiast cybanty to w metalowym jakimś po ok. 5zł. były, ja akurat przy jakiejś okazji widziałem w castoramie.
m.kozlowski / 2008-08-26 10:31:03 /
a tacy kowale to mają jakąś fachową nazwę??? bo ja się nie znam
sołtys / 2008-08-26 10:45:07 /
Tak:
Kowalstwo Resory Sprężyny
:)
m.kozlowski / 2008-08-26 10:49:48 /
http://www.9494.pl/Kowalstwo-Naprawy-Resorow-i-Sprezyn.5.123714.html
no niby jest ale nijak nie da się dodzwonić do nich
sołtys / 2008-08-26 11:37:02 /
Bo do nich się nie dzwoni, tylko jedzie i robi :)
Jak masz sprężyny wyjęte, to robią praktycznie od ręki, czasem marudząc, że dużo roboty :)
m.kozlowski / 2008-08-26 11:56:21 /
teraz to kosztuje 50-70 pln za sprężynę jak są wyjęte...
mario75 / 2008-08-26 12:15:24 /
ech... Polska :-I
sołtys / 2008-08-26 12:16:25 /
chetn ie zamienie się za takie sprzeżyny dam zwykłe z 2,8
tazzman / 2008-08-27 19:46:00 /
tylko, że ja już mam z 2.8.
Jak chcesz to te od diesla mogę sprzedać.
sołtys / 2008-08-28 07:01:55 /
Podepnę się tutaj, może jakaś mądra głowa coś podpowie :)
Wstawiłem do swojego Capri gniazda McPherson 'ów z regulacją kąta pochylenia kolumny.
Niestety okazało się, że punkt oparcia tego górnego kielicha co na sprężynie spoczywa, przesunął się w dół o jakieś 30mm - czyli przód Capri poszedł w górę o te ~30mm :(
W jaki sensowny sposób można to zniwelować, poza zmianą sprężyn na niższe - już mam -25mm?
Jedyny pomyśł jaki mam to przespawać te kielichy na górze sprężyn, żeby środkiem były wklęsłe - fabrycznie są wypukłe, a może od czegoś innego podejdą i nie trzeba spawać?
Ktoś już to wcześniej przerabiał u siebie?
Konrad vel smasher / 2012-04-07 22:36:12 /
Gwintowane zawieszenie.
...::$nuffy (Grześ) / 2012-04-07 22:45:41 /
Konrad - wrzuć jakieś foty, bo tak namieszałeś, że (choć przerabiałem podobny temat u siebie w kapciu, a potem w pasztecie) ni cholery nie rozumiem...
bartozłomero / 2012-04-07 22:48:43 /
Na zielono zaznaczyłem o który kielich mi chodzi, co go przespawać myślę, na czerwono jego obecny profil, a na cienko czerwono taki o jakim myślę po operacji.
Wstawiam zdjęcia zwykłego gniazda i tego z regulacją.
Standardowe "wychodzi" ponad fartuch błotnika, dzięki czemu mocowanie amora jest wyżej.
W tym z regulacją wszystko jest schowane "poniżej" fartucha błotnika, przez co mam teraz stojąco wysoko przód + takie śmieszne tulejki, które mocują amorek w gnieździe.
Zadowolony jestem z obecnego stanu sprężyn, więc chciałbym to jak najmniejszą ingerencją w materię "wyprostować"
I jeszcze prosty schemat co by obrazowo pokazać w czym problem :)
Konrad vel smasher / 2012-04-07 23:43:50 /
A nie można tego talerza na wierzch dać?
Mysza liil (EM) / 2012-04-08 09:13:53 /
Jak dla mnie trochę kiepski pomysł, bo wtedy wszystkie siły wywierane przez koło trzymałyby się na trzech małych śrubkach.
Montując gniazdo od spodu, niejako w stanie spoczynku, opiera się ono grawitacyjnie o kielich w fartuchu i siły przenoszone są przez całe gniazdo całą jego powierzchnią styku na nadwozie.
Konrad vel smasher / 2012-04-08 09:21:49 /
Można dać stalowy pierścień od spodu dla wzmocnienia przecież.
Mysza liil (EM) / 2012-04-08 09:38:58 /
Ano można, ale jakoś wizja przedniego zawieszenia trzymającego się na kilku małych śrubkach mnie rozbraja. No chyba, żeby wykorzystać wszystkie,albo większośc otworów w tym talerzu. Tylko czy to nie osłabi zbytnio nadwozia wokół tej dziury?
Konrad vel smasher / 2012-04-08 10:01:28 /
Poza tym jak zamontować je od góry, to szlag trafi regulację, bo dolna część (ta w której mocowany jest amor) nie będzie miała przestrzeni by się przesuwać, tylko natrafi na fartuch błotnika.
Tak więc jedyne co mi przychodzi sensownego na myśl, to przespawanie tych kielichów od sprężyn.
Konrad vel smasher / 2012-04-08 10:30:31 /
Przyłączam się do poprzedniej wypowiedzi: gwintowany zawias...
Nie jest to wberw pozorom jakaś strasznie droga impreza...
Tuleje ze sprężynami kupić na allegro (ok. 170zł), albo zrobić (tokarz 100-200zł) i pozamiatane...
Wtedy sobie ustawiasz jak lubisz.
Inna sprawa - przód kapcia powinien być nieco wyżej - lepiej wtedy pokonuje zakręty ;)
Ewentualnie ściągnąć kielichy, co to je chcesz przespawywać i trzymając główne parametry (średnica) zrobić coś podobnego płaskiego z blachy (pewnie 3mm) - jeszcze wymyślić rant dla trzymania sprężyny i wio... problemem może być odpowiednie zrobienie środkowego otworu... ale dla chcącego nic trudnego! :)
bartozłomero / 2012-04-08 12:10:22 /
W sumie Bartek pewnie masz rację i tak kolumny trzeba wyciągnąć i tak trzeba coś pospawać...
Jakiej długości sprężyny do coilover conversion trzeba dać do Capri i jak z twardością najlepiej?
Konrad vel smasher / 2012-04-08 14:07:01 /
W tej sprawie to posiłkuj się informacjami z Burtonpower... tam masz troszkę zestawów i można sobie poprzeliczać z lbs-ów... a długość/wysokość sprężyn - jeśli założysz gwint - to sprawa drugorzędna...
albo:
http://allegro.pl/listing/user.php/run?category=8683&us_id=9184244
facet mi pisał, że sprężyny są do usportowienia/utwardzenia auta o masie ok. 1100kg... :)
bartozłomero / 2012-04-08 15:11:41 /
zawsze możesz zrobić tak :)
http://auto.fishki.net/comment.php?id=112840
dobre! :)
bartozłomero / 2012-04-08 16:38:22 /
Mistrzostwo :)
Co do twardości i wysokości sprężyn w Capri, znalazłem info jak poniżej:
Standardowa wysokość sprężyn - 10,5"
Capri 2.8i - cal mniej
Standardowa Twardość sprężyn R4 - 145 lbs
Standardowa twardość sprężyn 2.8i oraz 3.0 Essex - 190 lbs
A ten patent rzeczywiście pierwsza liga :)
Konrad vel smasher / 2012-04-08 18:07:21 /
Konrad - od czego są te regulowane gniazda? Kupiłeś je z allegro?
Pewnie od kapcia, z ebaja. U Rasty ostro walczyłem z tym dziadostwem. Tam nic nie pasuje.
Mysza liil (EM) / 2012-04-09 09:37:58 /
Bo lepiej kupić dedykowane do BMW :) Taniej i lepiej... :D
bartozłomero / 2012-04-09 10:19:51 /
Bartek łapie o co chodzi. :) Te od capri, które mam nie dają takich możliwości jak te od bmw i są dużo droższe. Pytanie, tylko czy podejdą do gwintu i amorków gazshock'owych
Zapytaj Pająka, co włożył Marcinowi do escorta (on też ma gazshocki)...
bartozłomero / 2012-04-09 14:07:54 /
Na wstępie sorry za odgrzanie tak starego kotleta ,ale nosze sie z zamiarem kupienia spreżyn pod V8 4,6 ale Konrad pisze pare postów wyżej
"
Co do twardości i wysokości sprężyn w Capri, znalazłem info jak poniżej:
Standardowa wysokość sprężyn - 10,5"
Capri 2.8i - cal mniej
Standardowa Twardość sprężyn R4 - 145 lbs
Standardowa twardość sprężyn 2.8i oraz 3.0 Essex - 190 lbs"
ja wczoraj zmierzyłem spręzyny które wyciagnołem z Capri raczej wygladaja na standardowe ale nijak nie wychodzi mi że maja 10,5 " :) bo moje maja 34 cm
i teraz pytanie jakie sprężyny wybrać pod regulowane zawieszenie V* 4,6 , raczej jednak cos koło 10" bo chyba CHUDER kiedys pisał że jak sie da wyższe to przy regulowanym zawieszeniu amortyzatory nie bede pracować w właściwym zakresie czy raczej isc w długośc nominalna 12' lub 14" bo takie tez sa . Panowie co radzicie
http://www.ebay.co.uk/itm/COIL-OVER-SPRING-10-5-2-25-X-250LB-BRISCA-STOCK-CAR-HOT-ROD-KIT-CAR-/272117123651?hash=item3f5b71ca43:g:N2UAAOxyKsZRuecX
http://www.ebay.co.uk/itm/COIL-OVER-SPRING-12-2-25-X-250LB-BRISCA-STOCK-CAR-HOT-ROD-KIT-CAR-/271456529955?hash=item3f3411ee23:g:N2UAAOxyKsZRuecX
http://www.ebay.co.uk/itm/COIL-OVER-SPRING-14-2-25-X-250LB-BRISCA-STOCK-CAR-HOT-ROD-KIT-CAR-/271456550012?hash=item3f34123c7c:g:N2UAAOxyKsZRuecX
diobol / 2016-08-13 12:13:34 /
Jak dla mnie to to nie jest fabryczna sprezyna od Capri.
Ile ten piec waży? Tam jest aluminiowy blok? Bo głowice to na bank :-)
Konrad vel smasher / 2016-08-14 19:43:06 /
No nie mam powodu zmyslać taką ja wyciągnąłem ,swoją drogą sprężyny 25cm jeszcze nie widzialem w zadnej standardowej kolumnie strasznie krotka ,ale ja tam malo rzeczy w zyciu widzialem .A silnik wraz z skrzynią biegów automatyczna przekręcił waga trochę ponad 250 kg do których była wyskalowana .
diobol / 2016-08-15 07:03:46 /
Diobol zdecyduj się w którym wątku Chcesz otrzymywać informacje.
Jakie będziesz miał kolumny? Auto na tor czy codziennie do pracy? Przekazałeś za mało informacji żeby można było coś podpowiedzieć.
Grzesiek_Rudy / 2016-08-15 15:55:10 /
OKI Przepraszam jestem przyzwyczajony do forum działajacyn na innym silniku , będe pisał juz tylko w tym jednym temacie
Co do Capri bedzie użytkowane raczej sporadycznie i w większości na cywilnych drogach , ale nie wykluczam z czasem jakieś szybszej trasy na mało uczęszczanych drogach lub torze , a co do samej kolumny , będzie oryginał z Capri tylko dołożone Coilover oraz czterotłoczkowe zaciski które mam już kupione , amortyzatory Spax no i właśnie sprężyny coś na wzór z tego zdjęcia tylko nie wiem jaka długość sprężyn dobrać
diobol / 2016-08-16 16:07:25 /
oj diobol diobol czemu nie słuchasz co do Ciebie mówię :-)
ja mam u siebie teraz 8" x 275lbs, auto jest zglebione jakieś 2,5" z przodu i 2" z tyłu
dasz twardszą sprężynę, to się ona mniej ugnie i auto będzie wyżej stało (albo tak samo wysoko jeśli cięższy piec + skrzynia)
na ebayu w UK taka sprężyna kosztuje 20-25 funtów - tanie jak barszcz, kupujesz taką co Ci się wydaje, że jest dobra na twardość, ciut bardziej miękką (-50lbs) i ciut bardziej twardą (+50 lbs). Zakładasz na auto, jeździsz i i patrzysz czy się zachowuje jak trzeba. Zmieniasz na kolejny zestaw i powtórka - aż utrafisz to co chcesz.
Jak kupisz za długą, to sobie najwyżej gwintem obniżysz. Jak za krótką, to już ciężej.
Konrad vel smasher / 2016-08-16 19:11:05 /