moze mi ktoś wyjaśnic jak podlaczyc alternator?? prosilbym o prosty schemat: akumulator, swiatla i altenator z boscha czy ktoś może mi wytlumaczyc co i jak??
Domen / 2007-08-03 17:04:12 /
Poszukaj w GARAGE http://www.capri.pl/garage/ są tam te linki -
http://www.capri.pl/garage/wiring-diagrams#mk3-early
http://www.capri.pl/garage/wiring-diagrams#mk3-late
Kompletne instalacje do Capri . Jeśli potrzebna jest ci instalacja do innego samochodu , to logika jest podobna .
Miłego macania gołych przewodów .
Przykręcasz śrubkami do uchwytów pasujących do alternatora, podłączasz wiszącą w okolicy wtyczkę pasującą tylko i wyłącznie do alternatora i gotowe
gryziu liil (EM) / 2007-08-06 08:33:24 /
zawsze na alternatorze boscha masz oznaczenia
B+ to plus na akku
D+ to sygnał na kontrolkę .
Dioda / 2007-10-29 02:59:06 /
Capri 2,3 V6, miałem założonego tego brudasa po lewej (kostka na 3 piny), chcę założyć ten czysty po prawo (2 nakrętki), jest taka możliwość? Jak rozwiązać sprawę podłączenia? Rozumiem że kostka idzie precz ale chcę to zrobić na zasadzie adaptera, wyprowadzenia przewodów z kostki, nie chcę nic chlastać.
Pozdrawiam
SzooGun / 2010-06-01 07:55:06 /
Kable od dwóch dużych wsuwek podpinasz pod grubą śrubę, kabel od małej wsuwki podpinasz pod cienką śrubę.
Nie polecam robienia przejściówek, w obwodzie alternatora płyną prądy nawet do kilkudziesięciu amper. Przejściówka mogła by być potencjalnym miejscem awarii bądź nawet zapłonu instalacji.
Najpewniej będzie obciąć wtyczkę i zarobić oczka.
Trójkąt / 2010-06-01 08:35:00 /
Wrzuć regulator do nowego ze starego, jak nie będzie pasował plug&play to nie męcz się na chama (Bosch miał te reg w kilku obudowach), tylko kup za parę złotych nowy. Dwa duże przyłącza w starym altku to B+ , jedno małe to D+. Na nowym jest napisane pod terminalami.
marian212 / 2010-06-01 08:39:32 /
Tak myślałem ale chciałem sie upewnić zamiast eksperymentować. Dzięki.
Czyli istnieje możliwość przekładki wtyczki z altka do altka?!? Rozwiązało by to sprawe i nie ciąłbym instalacji. Tylko że stary jest mały a nowy sporo wiekszy, plusem nowego jest 70A a starego absolutny brak danych...
SzooGun / 2010-06-01 08:49:13 /
stary z mala obudowa moze miec nawet 35A. Zadne przekladanie wtyczek nie jest mozliwe. Tylko chlast, zalozenie energetycznego oczka i przylutowanie opalarką jeśli się nie ma lutownicy 2000W ;)
Mysza liil (EM) / 2010-06-01 12:01:02 /
Podepnę się
mam alternator w autku ( scierwio z pinto 1,6 ) 55 A i mi padł,
wyjąłem z tauniego od 2,0 pinto (też ze scierwa) i w nim się okazało ze jest 45 A
w scierwie oprócz tej kostki na 3 wsuwki jest jeszcze jeden kabelek nasadzany na szpilkę 5mm na moje oko wyglada to na jakiś plus bo jest w ebonitowej otoczce, do czego to podłączyć ??
Lukruś / 2010-06-06 15:13:07 /
Może być do ssania elektrycznego.
kurcze silnik chodzi ok, ładuje
ale boje sie coś zepsuć,
dopiero za tydzień gdzieś bedę miał kase żeby zregenerować ten oryginalny i pewnie to ze 3 dni potrwa
Lukruś / 2010-06-06 15:45:26 /
Ten wolny pin bywa wykorzystywany do ssania elektrycznego i do informacji ze silnik pracuje (np. zablokowanie otwierania zamka bagażnika na odpalonym silniku)
Mysza liil (EM) / 2010-06-06 17:35:30 /
to zasilić go na krótko z wtyczki niżej, czy obciąć żeby nie dyndał ??
ścierkę i tak będę niedługo sprzedawał a ten zregenerowany alternator pójdzie do taunusa jezeli z tym 45 da rade jeździć .
Lukruś / 2010-06-06 17:46:46 /
Zostawić żeby sobie dyndał i tyle.
Tylko go najpierw zaizoluj :]
sprawdz opis. Jeśli W lub STA , to jest to jedna z faz stojana, używana z reguły do licznika km
marian212 / 2010-06-06 20:23:56 /
kabelek jest niebieski scierwo z 93 r.
licznik do skrzyni idzie linką , wszystko działa, pali bez problemu
Lukruś / 2010-06-07 05:55:42 /
niebieski kabelek to raczej od kontrolki ładowania/wzbudzenia alternatora
Mysza liil (EM) / 2010-06-07 09:13:27 /
kontrolka gaśnie
żadnego dodatkowego wskaźnika nie ma
na razie sobie dynda
Lukruś / 2010-06-07 10:22:12 /
aha, to ok, zbieżność kolorów może
Mysza liil (EM) / 2010-06-07 11:05:27 /
wpięte do licznika, ale obsługuje obrotomierz. Coś masz poknocone z tym altkiem, ostatnia 55tka poszła do 1,6 w 11/1988, potem są 70 i 90. Sprawdziłem sam altek, jest tam terminal M5, nieoznaczony, i faktycznie to wyjście fazy. Więc albo powinieneś mieć obrotomierz, albo to ślepy kabel co sie zdarza przy wspólnych instalacjach, albo sam terminal obsługiwał inne urządzenie.
marian212 / 2010-06-07 11:13:12 /
obrotomierza w niej nie było raczej , jestem 2 właścicielem ścierwa i raczej nikt w nim nie kombinował.
jest to kompletny golas bez centaralnego zamka, bez halogenów , ani innych bajerów więc 55A mnie dziwi
wiazka wyglada na oryginalną . na razie objawów zadnych nie ma wiec niech sie dynda
Lukruś / 2010-06-07 18:42:00 /
Czy mogę zasyfiony olejem i pyłem mostek prostowniczy i stojan wymyć w ropie/nafcie i następnie porządnie to przedmuchać? Silnik bardzo długo musiał pluć olejem na alternator :)
brzezin / 2012-03-06 18:49:27 /
A nie lepiej sprayem do hamowników.Szybko odparuje
Murmur vel Magman / 2012-03-06 19:29:02 /
Nie wiem, nie używałem jeszcze tego specyfiku. Ten olej na mostku i stojanie to ma już konsystencję zaschniętego smaru.
brzezin / 2012-03-06 19:51:10 /
Brake cleaner go zalatwi. Nie ma nic lepszego.
A polecacie jakiś konkretny czy obojętnie jaki?
brzezin / 2012-03-06 20:43:15 /
Z tego co się orientuję, to 99 % Brake Cleaner- ów to ten sam środek chemiczny pod różnymi nazwami. Ja do roboty kupuję Wurth-a - bardzo dobry, ale w detalu pewnie drogi.
Tylko nie kupuj z Harta.
Hartowski brake cleaner jest na bazie nitro i rozpuszcza gumki, lakiery, słaby plastik etc.. :]
Pare brejk klinerow testowalem ale i tak nie umywaly sie do pierwszego lepszego karburejtor klinera. Moczenie w nafcie i plukanie w benzynie tez da rade.
Hektor / 2012-03-06 20:56:36 /
Benzyna ekstrakcyjna, lub nawet zwykłe pb. Dobrze czyści i szybko odparowuje.
Ropa jest tłusta i później nieprzyjemnie będzie składać ten altek :)
Trójkąt / 2012-03-06 23:48:36 /
Aha, to na początek spróbuje z benzyną ekstrakcyjną. Dzięki za porady.
brzezin / 2012-03-07 09:35:27 /