Witam .
Jako że noszę siez zamiarem wymiany mojej nieco zużytej skrzynki na nową zastanawiałęm się nad dwoma rzeczami ay przedłużyc jej trwałość .
1. Zalanie skrzyni Atf-em
2. założenie chłodniczki oleju z automatu .
Jako że jest to mój debiut na polu ewentualnego przerabiania skrzyni ( albo nieprzerabiania ;-) ) proszę o porady jak najbardziej przedłużyć jej trwałość .
Ps : prosze bez pisania żebym wstawił mocniejszą - tak którą nabyłem to ostatni ratunek przed wejściem w chore ceny skrzyń skłądanych w anglii , dlatego chcę o nią jak najbardziej zadbać .
CzarnyMatowy / 2007-07-18 20:12:01 /
po prostu jej nie zarzynaj... ;)
do manuala chcesz chłodnice ?? :) chciałbym to zobaczyć :))
olej zalej taki jak zalecił producent, wszelkie udziwnienia mogą się skończyć szybkim padem skrzyni.
Trójkąt / 2007-07-18 22:22:55 /
nie wiem do czego Ci taka skrzynia , ale jesli do fiesty to mam skrzynie od RST i niedrogo oddam :)
Pe®ana / 2007-07-18 23:26:21 /
no to problem oleju i chłodnicy mamy załatwiony :)
Perana W RST były trzy rodzaje skrzyń - masz tą z LSD ?
CzarnyMatowy / 2007-07-19 00:57:46 /
Chłodnicę oleju możesz zastosować w momencie kiedy masz wymuszony obieg oleju poprzez pompę oleju wewnętrzną lub elektryczną zewnętrzną.Jak dla mnie rozwiązanie dobre ale do jakieś rajdówki a nie do starego Forda który od czasu do czasu ostro pojezdzi:)
Moim zdaniem wystarczy dobry olej,kontrola jego poziomu i właściwa zmiana biegów.
Mozna probować wystrugać jakies duze plaskie powierzchnie na odlewie i przykrecic do nich aluminiowe radiatory na paste przewodzącą :)
Mysza liil (EM) / 2007-07-19 23:59:34 /
W manualnej skrzyni nie ma sie co grzać , sprawność skrzyni jest bardzo duża, no chyba że nie ma oleju ;). Robienie w niej obiegu oleju nie ma sensu.
Jak chcesz na siłe jej dogodzić, to zapodaj w misce ostry magnes i zmień olej na syntetyczny.
marian212 / 2007-07-19 23:59:36 /
Podepnę sie tutaj, gdyż: gdyby ktoś tutaj zaglądał w przyszłości. I szukałby informacji o chłodnicy oleju do automatu, w przyszłości. Chłodnicy której jeszcze nie ma, więc nie wie jaką nabyć.... To mówie że chłodnica oleju od chryslera voyagera 90-95 pasuje idealnie pod oryginalne przewody olejowe skrzyni C3 (innych skrzyń nie mam). Nic nie trzeba dorabiać, poza mocowaniem samej chłodnicy.
UglyKid / 2011-06-11 21:59:03 /
Dorzucę fotę, żeby jasność była o jaką chodzi.
UglyKid / 2011-06-11 22:04:34 /
yyy, a oryginana nie jest wystarczająco wydajna?
Yyy.. Przecie napisałem "Chłodnicy której jeszcze nie ma, więc nie wie jaką nabyć....". Np. gdy ma sięzachciankę zmienić skrzynię z manuala na automat. Cena oryginalnej chłodnicy jest kilkukrotnościa chłodniczki z voyagera. Rany, jaki czepliwy... człowiek chce dobrze, a zawsze się znajdzie jakiś mądrzejszy :)
UglyKid / 2011-06-11 22:45:00 /
ach, chodzi o ew. swapa..
sorry, nie zatrybiwszy
scorpio cosworth, tanio, małe, wydajne i ma znaczek forda ;)
Do instalacji potrzeba tylko jakichś 15 cm przewodu gumowego.
michalch83 / 2011-06-11 23:48:03 /