logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Układ wydechowy Capri MK3 - zdjęcia, schematy.

Układ wydechowy Capri MK3 - zdjęcia, schematy.

Witam,

Kupiłem własnie rozprężnik wydechu do MK3, ale zaraz po SOFORT KAUFEN, przypomniałem sobie, że MK3 V6 i MK1 V6 nie miały wielkich różnic !
Prosze dobrą duszyczkę o zdjęcie rozpręzników MK3 z takiej strony, coby widać było kąty gięć rur. Może ma ktoś takie coś z MK1 ?

Oto one - jeden kupiłem , drugi kupię :

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 19:07:48 /


http://www.capri.pl/market/15166

prawdę mówiąc zależy jakie masz kolektory, ja mam kilka kompletów i może z 2 są identyczne, na silnik wszystkie pasują, ale z wydechami to różnie.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 19:20:09 /


Własnie , zapomniałem napisać - MK3 2,3 1980 rok. Ktoś mi mówił że mam kolektory "nowszego typu" , ale nie wiem za bardzo co to znaczy.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 19:34:31 /


z tych co ja mam, to mają różne kąty zejścia do wydechu, niby niewiele ale trzeba było rurki naginać, no i cześć wymaga takiego żeliwnego pierścienia, inne maja go 'zintegrowanego' z kolektorem
aczkolwiek w fiszkach http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/F04.20 nic nie wskazuje na róznice w mk3

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 19:42:03 /


Dziwne,

Znalałem takie zdjęcie jeszcze. Może te dwa pochodzą z MK1 i MK3 ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 19:45:13 /


Masakra... tydzień wcześniej i bym ci obfotografował wszystko nawet po centymetrze kwadratowym a tak to juz wsio założyłem i nie za bardzo się pale aby to wyjąc:D:D:D
CO do różnic to wiem że sa różniece pomiedzy 2.0,2.3 a 2.8 no i różnice są chyba po 79 roku w budowie kolektorów. w 2.0-2.3 szły takie pierscienie pomiędzy kolektor a rozpręzacz a w 2.8 szły kolektory już z takim pierscieniem na stałe. no i lewy jest dłuższy o jakeś 2 cm a wieć element z rozprężaczem jest krótrzy o 2 cm. No i po 79 chyba juz wszystkie kolektory miały ten element (pierscień) na stałe... Jeżeli się mylę to poprawcie mnie:)

Gumbas Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-05 19:46:11 /


>różnice są chyba po 79 roku w budowie kolektorów. w 2.0-2.3 szły takie pierscienie pomiędzy kolektor a rozpręzacz a w 2.8 szły kolektory już z takim pierscieniem na stałe.

Zgadza sie. Jedno co moge dodać, to że w moim (po 1979) pierścień był zintegrowany. Bardzo małoprawdopodobne, by ktoś go zmieniał, bo był de facto powodem uniruchomienia samochodu - pęknął w połowie.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 19:51:50 /


no jak pęknął to faktycznie ciężko ;)))

Galoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-05 20:09:35 /


na kazdym oryginalnym rozprezniku jest numer
Mk1 z 2.0 i 2.3 ciensze rury, 2.3S i 2.6 mialo te same rozprezniki co Mk2-3 do 79r

69EB 5246 AB prawy 2.0-2.3 Mk1
69EB 5248 AB lewy 2.0-2.3 Mk1

70EB 5246 AB prawy 2.3SHC-2.6 Mk1 + 2.0-2.3 74-5.79
70EB 5248 AB lewy 2.3SHC-2.6 Mk1 + 2.0-2.3 74-5.79

79EB 5246 AC prawy 5.79-...
79EB 5248 AD lewy 5.79-...


na ostatnich dwoch zdjeciach widac wyraznie roznice w grubosci rur

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 21:14:46 /


Coke, masz kolektory od roznych samochodow
Capri mialo tylko dwie pary do V6 2.0-2.8i:
69TM9430AD prawy 69-79
69TF9431AC lewy 69-79

79TF9430EC prawy po 79
79TF9431HD lewy po 79


camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 21:22:52 /


W morde ,

kupiłem taki :

70EB-5212-AA



Masz camaro taki numer ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 21:23:09 /


czasem wybity jest tez numer samej puszki rezonatora (w katalogach nie wystepuje)
puszka 69EB5212BA idzie do kompletu 69EB5246AB (z rurami)

ten twoj to najprawdopodobniej 70EB5248AB

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 21:38:19 /


Czyli przed 79r. A napaliłem sie bo zobaczyłem 212 w numere katalogowym. Obaczymy co będzie. Jakby ktoś miał zdjęcie takiego po 79 , to poproszę.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 21:51:54 /


prosze po 79-

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-06 07:42:02 /


Marian, robię jedynkę z 2,3 od sierki, więc ma długie kolektory, rozprężniki pasują bez problemu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-08 11:07:56 /


Panowie kupiłem rok temu od CHUDERA tłumiki tylne oraz środkowe BOSALA. Ostatnio coraz bardziej zaczyna mi dmuchać i brzęczeć i moje podejrzenia sie sprawdziły. Oba tłumiki środkowe pękają na spawach przy prętach od podwieszenia. Podobna historia w aucie kolegi. Czy to wada fabryczna spowodowana uposzczeniem mocowania? Bo jeśli tak to jednym słowem ....żenada

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-21 22:33:51 /


ja jakieś 3 lata temu kupiłem do R4 końcowy, również u Chudera, i nadal jest OK :)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-21 22:39:02 /


Gaz + uboga mieszanka?

Konar / 2010-06-21 22:39:24 /


konar a co ma gaz i uboga mieszanka do srodkowego tlumika??

MłodyFC Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-22 20:00:42 /


do wypalania ma

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-22 20:04:25 /


co temperatura go bedzie wypalac??

MłodyFC Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-22 20:16:59 /


http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-22 20:19:43 /


ale ja nie mam LPG :)

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-22 21:45:44 /


no i co oni pisza w artykule hmm
ze wiecej wody jest gazie spoko tylko na fotce nie widac rdzy po drugie wieszaki sa na gorzea woda bedzie zbierala sie na dole ;P

MłodyFC Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-22 23:26:13 /


ja obstawiam dupowaty pomysł na wieszak, normalnie jest dość gruba obejma, a tłumik swoje wazy :/

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-23 00:34:32 /


Może podłącze się do tego wątku, szukam tłumika środkowego do capri mk3 r4 z średnicą rury 55-60mm, może ktoś już ten temat przerabiał i udało mu się dopasować jakąś puszkę z innego auta, uprzedzę dobre rady-nie chce podwójnego wydechu jak w V-ce ;)
Pozdrawiam

MichałPoznań / 2011-04-23 13:52:06 /


poszukaj od nowszych eskortow albo mondeo tlumika koncowego tego prostokatnego trzeba tylko za tlumikiem kolanko przyspawac i pasuje jak ulal :)

miron Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-23 14:39:09 /


A oryginalny nie pasuje?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-23 14:40:50 /


Oryginalny ma mniejsza srednice;). Musialbys poszukac w katalogu asmetu. Jarek Granadziarz wie jaki to ma numer, bo kiedys mi takie pokazywal:).

U Przemka w escorcie jest wydech z nowszego escorta 2.0l, tylko, ze on ma srednice rur 50mm.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-23 14:49:16 /


Podpowiedź potrzebna - czy patrzac a podłoge od tyłu auta wsporniki do tłumików od v6 tak mam przykrecic jak na focie ?

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-01-09 19:47:48 /


Jeśli pytasz o kierunek napisu Ford to obojętne czy tak czy do góry nogami ;)
O ile pamiętam to od spodu mają być przykręcone tak jak na zdjęciu tzn. podgięcia mają iść w kierunku nieba żeby gumowy wieszak nie ześlizgnął się z haka.
Na tłumikach mam okrągłe pręty więc wieszaki blokują się na hakach przy karoserii tak żeby się nie zsunęły, a tłumiki są podwieszone, że tak powiem na luźno. Takie samo rozwiązanie mam na drugim komplecie bosali więc tak chyba było w oryginale.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-01-09 22:32:03 /


A wpadnij jakoś niedługo, obejrzysz auto Kornika. Dokładnych fot niestety nie mam pod ręką, ale obiekt badawczy jest :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-01-10 08:33:29 /