CZe.
Dzięki koledze Ściborowi wszedłem w posiadanie kolektora od 2,0 OHC EFI (komplet z listwą, wtryskiwaczami i elektryką).
Tak sobię wymyśliłem co by to ustrojstwo założyć zamiast mojego gaźniora.
I teraz pytania:
1. Czego mi brakuje?
2. Czy jest to trudne do zrobienia?
3. ....i jeśli to możliwe,orientacyjny koszt....?:))
pozdro
Zostaw gaźnik!!! Bez sensu zmieniać gaźnik na wtrysk. Jak już to odwrotnie! (IMHO).
No przecie, to doda parę kucyków,prawda???
Watpliwe raczej. A jak już to ja bym nie chciał tracić przyjemności indywidualnych ustawień na gaźniku dla tych 2 czy 3 kucyków. Gaźnik zawsze wyregulujesz tak jak Ci pasi, a z wtryskiem nic nie zrobisz. Ale wola Towja :)
Czy w pojęciu "elektryka" mieści równiez komputer sterujacy całym tym majdanem ? Jesli go masz to już jest swiatełko w tunelu jesli masz tylko parę kabelków ewentualnie czujniki to jeszcze droga daleka i kręta zaś cel podrózy może być dalece odbiegający od zamierzeń...
bogdanw / 2003-05-19 21:41:01 /
hmm potrzebujesz parę drobiazgów do tego wynalazku :) oprócz komputera o którym już ktoś wspomniał potrzebujesz również pompę elektryczną do zbiornika paliwa, najlepiej również całą wiązkę od silnika, aparat zapłonowy z impulsatorem (nie nadaje się aparat od gaźnikowego), filtr powietrza i parę jeszcze drobiazgów... tak więc droga Cię czeka długa i wyboista ;) ale powodzenia bo gra warta świeczki... na gaźniku nie uzyskasz takich osiągów jak na takim ufie :) 2,0 ohc efi ma bardzo ładna charakterystyke momentu obrotowego... nawet 2 gardzielowy weber się chowa ;D
Trójkąt / 2003-05-20 10:07:26 /
Nie jestem pewien czy wtrysk podejdzie na glowice od ohc gaznikowego. O ile sie nie myle, to kanaly ssace gaznikowca sa okragle, natomiast glowica od EFI ma doloty w ksztalcie lezki. U gory tej lezki podchodzi wtryskiwacz. Jesli sie myle to poprawcie.
Mysza liil (EM) / 2003-05-20 10:16:45 /
dobrze mówisz :) po 90 roku bodajrze każda głowica ohc miała wlot w kształcie łezki czy jakoś tak :D nawet pracująca z gaźnikiem...
ach i jeszcze jedno... silnik na który chcesz założyć kolektor efi musi być przystosowany do benzyny bezołowiowej gdyz tylko takie paliwo będizesz mógł lać do auta z wtryskiem... wlewając zwykłą bene silnik będzie chodził ale szybko uszkodzi się sonda lambda w wydechu
Trójkąt / 2003-05-20 10:29:10 /
Dalej twierdzę, że załozenie wtrysku nic nie da. Silniki gaźnikowe i wtryskowe mają inne charakterystyki. Na moje żeby uzyskać charakterystykę porównywalną do sderyjnego EFI trzeba by zmienić również wałek i kilka innych pierdół. Ale nie kłócę się, nie jestem mechanikiem :)
e wałek i reszta jest taka sama :) ford to nie japonia że do każdego auta jest projektowany zupełnie nowy silnik... przyszły nowe czasy to dorzucili do tego co mieli trochę elektroniki i to wszystko :)
Trójkąt / 2003-05-20 11:00:23 /
Skoro tak mówisz... Ale zdawało mi się, że już gdzieś było mówione, że to nie tak prosto, bo właśnie między innymi wałki, tłoki i inne badziewia są inne (chyba o 2.8 biegało na gaziołku / wtrysku mech / EFI)...
Ja ostatnio przerabialem z EFI na gaznik, i nauczylem sie ze sa dwie pompy paliwa (rozne dlugosci "jezyczka", wiem bo nie mam beny teraz...
podobno z gaznika na EFI jest gorzej.. w ZG nikt nie chce sie nawet podjac ustawiania forda z EFI...
Krzypek / 2003-05-20 13:12:47 /
nie powiem z glowy jak to jest w rzedowkach
ale w V6 do kazdej pojemnosci a w przypadku 2.8 do gaznika/wtrysku sa inne walki
jednak roznica bywa tak mala ze mozna spokojnie jezdzic na innym walku
camaro / 2003-05-20 16:57:57 /
NO fo fajnie:((((
Ale mnie koledzy zgasili.... a miało byc tak ładnie....
pozdro.
P.S. A ja i tak jezdem upartu i choćby nie wiem co i tak to zrobię....kiedyś ...
No a czy kolega myslał o instalacji gazowej ??? jesli tak po kiego kłasc wtrysk ???
bogdanw / 2003-05-20 22:42:04 /