logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Płyn wspomagania...

Płyn wspomagania...

Kupiłem Granade w marcu, nie wiem kiedy był zmieniany płyn we wspomaganiu, chodzi Bardzo dobrze, czy w takim razie jest sens wymieniac go?? jesli tak to na Jaki?? jaki kolor i jakiej firmy??

Karol G(r)andzia / 2007-05-23 20:00:04 /


nie

Kriss_MustangII / 2007-05-23 20:33:20 /


Najlepszy jest koloru czarnego w białe muminki

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 20:42:58 /


czysty płyn jest koloru czerwonego, przezroczysty - ten sam co do skrzyni automat -typu Dextron II. Jeżeli nie jest czarny, z zapachem spalenizny zamiast nieco rybiego - to możesz jeżdzić.

mtango / 2007-05-23 21:47:31 /


zasadniczo sprawa wygląda tak, że jak masz cały czas stan płynu w normie i kolor nie odbiega od rubinowego to tak jak w skrzyni możesz o nim zapomnieć :) To czysty syntetyk nie jełczejący.
Dla uparciucha -> zlać, resztkami się nie przejmować i zalać dextronem II.

Farmaceuta Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-24 00:28:26 /


Dextron 2 to raczej nie jest syntetyk. To nie jest olej zeby jełczal. To jest plyn hydrauliczny.

Mysza liil (EM) / 2007-05-24 00:50:41 /


DII jest mineralny, jak juz koniecznie bedziesz chcial zmieniac to nie lej syntetycznego bo... zwyczajnie szkoda kasy.

Kriss_MustangII / 2007-05-24 08:15:55 /


a Boxol ujdzie (tak z ciekawosci pytam) ?

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-24 10:22:19 /


ujdzie kazdy, nawet slonecznikowy... pytanie tylko jak dlugo planujesz taki sprzet uzytkowac.
pompy ojejowe sa projektowane pod konkretne oleje.

Kriss_MustangII / 2007-05-24 10:29:56 /


Boxol jest olejem mineralnym
a wiec takim pod jakie byl projektowany uklad
więc się bedzie nadawał ?

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-24 11:07:07 /


Jak nie masz innego to zalej nawet BOXOLa. Przynajmniej sprawdzisz czy uklad jest szczelny ;) Jak bedzie ok, to mozna zmienic z czasem na ATFa.

Mysza liil (EM) / 2007-05-24 11:31:31 /


nie jest to takie proste.
parametry oleju to nie tylko jego sklad i kwestia mineral czy syntetyk, masz jeszcze gestosc, temperature, pienistosc i wiele innych...
pompa jest elementem projektowanym pod okreslone warunki pracy i przepustowosci, czyli konkretny typ oleju.
pozdro

Kriss_MustangII / 2007-05-24 12:17:45 /


pytam tak o ten Boxol bo jakies 10 lat temu na nim jezdzilem dluzszy czas
nic sie nie działo strasznego, tzn maglownica jak ciekła - tak ciekła caly czas :D
a Boxol był tani (i chyba nadal jest)

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-24 14:37:24 /


Spoko, pompa ma zawor przeciazeniowy ;) A parametry plynu drastycznie zmieniaja sie wraz z temperatura i starzeniem sie oleju.

Nawet jesli resztki boxolu zostana, to i tak wymiesza sie z ATFem.

Mysza liil (EM) / 2007-05-24 14:38:07 /


Czym zalać przekładnie po regeneracji żeby było dobrze? Dextron II czy po paru latach od istnienia tego wątku coś sie w tej kwestii zmienilo? Ile płynu potrzeba do przekladni od Capri?

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-04-26 22:23:02 /


DEXTRON 3+, najlepiej pełny syntetyk

michalch83 / 2017-04-26 22:57:42 /