Silnik 1.6 PINTO
Objawy : odpala dobrze po nagrzaniu silnika gaśnie brak wolnych obrotów
: tak samo zachowuje się na gazie i na bęzynie
: spadek mocy (odczuwalny)
Regulacje: Gaźnik zregenerowany sprawdzony
: (w tej chwili wyregulowany tak aby nie gasł)
: Zawory regulowane 4000tyś km
Co mogło spowodować takie zachowanie silnika (przy założeniu że gaźnik jest ok)??
Czy ktoś może miał podobny problem?
Chciał bym zrobić dobra czasówkę na 1/4mili na Spring Open (oczywiście w swojej klasie) a tu taka niespodzianka....
Pozdr.
Guti_3M / 2003-04-29 09:58:52 /
nie przejmuj się
do niektórych konkurencji nie będzie potrzebne auto ze sprawnym silnikiem ale o tym szaaaaaaaa :-)
Kornik / 2003-04-29 10:21:47 /
CZyli problem nie jest w gaźniku.Na gazie można mieć mocno uszkodzony gaźnik i wiele aut chodzi.
Może problem tkwi w gniazdach zaworowych, jak się nagrzeją to się zmniejsza prześwit na zaworach, albo rozrusznik jak juz ktoś to opisywał masz do regeneracji bo jak się rozgrzeje silnik (rozrusznik też) to wzrastają mu opory na wirniku i gaśnie bo nie ma siły obracać. Sprawdź na wszelki wypadek trasę cewka aparat kalbe i świece oraz podciśnienia w gaźniku , ale gaźnik powinien odpaść...A silnik jaki stan i olej jaki masz?????
BABALOO / 2003-04-29 10:24:23 /
Jesli to zawory,to powinienes tez słyszec głośniejszą prace klawiatury,jeździsz na gazie więc niezaszkodzi mu zawsze regulacja.Objaw o jakim piszesz występuje także przy walniętym lub źle wyreg.gaźniku,ale mówisz że jest on ok.(dot.szuflady).
Zacznij od sprawdzenia zaplonu i wszystko co jest z nim związane.Zmierz ciśnienie w garach.
Silnik też podobnie się zachowuje przy mocnym przegrzaniu.Po jakim czasie rozgrzewa się?(podaj czas od uruchommnienia do wyłaczenia się ssania)
aro / 2003-04-29 10:27:04 /
No właśnie mam problemy z rozrusznikiem ale nie wiedziałem ż ma taki wpływ na gaśnięcie silnika. Pierwszy pomysł jak wpadł mi do głowy to dysza wolnych obrotów ale po wizycie u gaźnikowca okazało się że gaźnik nie mam na to wpływu.
Rozrusznik nie zaskakuje dopiero po kilku próbach obraca silnikiem ....
może właśnie wtym tkwi problem
Czyli gaśnie pod wpływem braku iskr ??" to wzrastają mu opory na wirniku i gaśnie"
Guti_3M / 2003-04-29 10:37:23 /
to moze byc szereg usterek ktore powoduja takie dzialanie
podstawa to regulacja zaworow ale takze aparat zaplonowy ( ustaw zaplon - podobno na gazie powinien byc ustawiony o dodatkowo dwa stopnie wyprzedzenia ale nie jestem na 100%pewny co do tego)
sprawdz przewody czy nie maja przebicia
ogolnie sprawdzaj szablonowo wszystko co moze byc z tym zwiazane bo czasami mala pierdoła moze byc przyczyna
Trzanek / 2003-04-29 10:40:03 /
Jeśli masz już 4 tys. po regulacji zaworków, to może się znowu domagają.
Fordowskie V-ki (nie wiem jak rzędówki) potrzebują regulacji co 5 tys. na gazie i zaworki nie dzwonią głośniej (no, może jakiś obluzowany ;)) ale się podwieszają.
Chyba Hoover miał aż takie problemy u siebie, że gniazdo mu się wypalało co 2 tys. i regulacja :)
Jeśli masz równe przerwy na świecach (i wszystkie sprawne!)przerwę na przerywaczu w 4 położeniach i nie ma nadmiernego luzu ośki aparatu zapł., a silnik mimo to chodzi na wolnych (zanim zdechnie) nieregularnie i szarpie, do tego wzrosło Ci zużycie paliwa i spadła moc- to koniecznie zajrzyj do klawiatury.
Olej Mineralny TEXACO 15/40 wymiana 6000tys
Do "ARO" zaworki nie klekoczą reg 4000tyś Czas wyłaczenia ssania ciężko określi ale około 5min . Silnik nigdy się nie przegrzał...
Guti_3M / 2003-04-29 10:48:20 /
chlopaki troche logiki
jaki wplyw moze miec rozrusznik na gasniecie silnika!!!
rozumiem ze moze miec problemy z uruchomieniem go ale nie bedzie go gasil
jak zawory klepia to znaczy ze sa za luzne i wtedy nie beda gasily silnika
jak sa za ciasne beda przepuszczaly i silnik nie bedzie mial mocy, ale nie beda wtedy klepaly
sprawdz zawory czy maja odpowiednie luzy
camaro / 2003-04-29 10:54:12 /
Czyli luzy zaworowe. Silnik pracuje chodzi troszkę ciszej po tej usterce czyli za małe luzy ??? Dzisiaj jadę na regulację ??
Guti_3M / 2003-04-29 10:58:23 /
dzisiaj to bym odradzał reg. zaworów.Najlepszy efekt ustawienia zaworów to regulacja na zimnym silniku.Postawić dzisiaj ustawiac rano.
aro / 2003-04-29 11:13:30 /
Jak dasz 0,05 więcej na wydechach to nie zaszkodzi a nie bedzie klepał...
marian212 / 2003-04-29 11:20:19 /
A nie wymieniales czegos ostatnio w silniku, jakichs dupereli, bo ja kiedys zalozylem taka gowniana rurke do podcisnienia i jak sie silnik rozgrzal to ona sie znieksztalcala i zatykala i gasl i bylo ok dopiero jak ona znow sie rozeszla.
wadol1 / 2003-04-29 15:13:37 /
Gaśnie po nagrzaniu lub na postoju - skaczącze obroty - 2000 V6.
U mnie obajwy były następnujące:
- niskie obroty
- niby równa praca silnika ale co 15 sekund skadające obroty
- po nagrzaniu silnika gaśnięcie
- szarpanie przy przyspieszaniu
- objaw odcinania zapłonu przy 3800 obr/min
- przy równej jednostajnej jeżdzie jakby brak dopływu paliwa (niby strata mocy) delikatne szarpanie
Powodem tych objawów był ten element <przerywacz TL V4 V6- 14,00 zł) w aparacie zapłonowym co jest na zdjęciu.
Elementy, który zaznaczyłem, starł się całkowicie co spowodowało wyżej wymienione objawy.
Jeżeli ktoś ma podobne niech to sprawdzi.
Albi_Poznan / 2003-09-25 22:14:34 /
Podepne sie tutaj.
Wlasnie zregenerowalem sobie gaznik, solex 35/35 eeit, silnik 2.3 v6 cologne.
Przed zdemontowaniem gaznika na gazie bylo ok (trzymal wolne), na benzynie nie trzymal wolnych (winna byla walnieta memebranka w gazniku).
Gaznik dostal nowe membranki i uszczelki (eter-mot)+lekki tuning gaznika (poleka gardzieli i dyfuzora).
I teraz mam problem, jak silnik jest zimny to daje sie uruchamiac na wolnych i je trzyma, dopoki nie zacznie sie otwierac ssanie.
W miare otwierania sie ssania, silnik zmniejsza obroty az do calkowitego zgasniecia.
nie pomagaja zadne regulacje polozeniem przepustnic, ani iloscia mieszanki dodatkowej.
wszystkie podcisnienia sa podlaczone.
Nie wiem juz co to moze byc.
Czy na wolnych obrotach przepustnice ssania powinny byc zamkniete caly czas???
Pomocy!!
Pozdrawiam
Przemko / 2006-04-06 21:06:26 /
Miałem tak niedawno. Silnik chodził troszkę nierówno i gasł po rozgrzaniu się (ale tylko na benzynie, na gazie było ok). Okazało się, że zatankowałem badziewną benzynkę :/. Po wyjeżdżeniu jej i ponownym zatankowaniu na innej stacji jest oki.
A przepustnice ssania po rozgrzaniu silnika są w pozycji pionowej, nieważne jakie obroty ma silnik.
najprawdopodobniej zawory podparte sprawdz bo szkoda robic głowice
Łukasz 33 radom / 2006-04-07 05:53:49 /
Zalalem swieza benzynke, wyregolowalem zawory i dupa zbita dalej to samo!!!
Przy okazji pomierzylem cisnienie w cylindrach:
w pierwszym - 8 (po zalaniu olejem 10 - prawdopodobnie pierscienie slabe)
reszta cylindrow ma 11-11,5.
Ma ktos jakies pomysly??
Jaki powinien byc poziom paliwa w solexie 35/35eeit??
Ustawilem taki jak podawny jest na stronie taunus.pl - 14mm - to jest prawidlowe ustwienie?
Przemko / 2006-04-08 15:27:00 /
a ssanie jakie masz ręczne czy automatyczne (wodne)? możliwe że się nie wyłacza i zalewa silnik albo dysza od wolnych obrotów ?
lukasz lodz / 2006-04-08 19:52:18 /
Ssanie mam wodne, pisalem ze dopoki jest zamkniete to ok, jak zacznie sie otwierac to gasnie. Jak mu przydusze klapki ssania to chodzi dalej.
A wogole to po jakim czasie powinno nastepowac otwarcie ssania??
A o co chodzi z ta dysza??
Jak byla by zapchana to by nie chodzil na ssaniu? chyba?
Przemko / 2006-04-08 20:09:08 /
masz poprostu zatkane dysze wolnych obrotów
granadziarz_3M / 2006-04-08 20:55:39 /
No dobra, faktycznie cos bylo z tymi dyszami, przeczyscilem i jest lepiej.
Tzn. trzyma wolne ale tylko wtedy gdy lewa dysza jest niedokrecona do konca (jakies cwierc obrotu trzeba wykrecic), inaczej gasnie.
Prawa jest dokrecona do konca.
Czy to moze byc wina synchronizacji przepustnic?
Przemko / 2006-04-09 14:49:17 /
wyczyśc wszystko dysze wolnych obr, rurki emulsyjne, dysze główne powietrza i kanały w których siedziały naj lepiej kompresorem ,lub strzykawką z rozpuszczalnikiem. zawsze tak robie i pomaga.
lukasz lodz / 2006-04-09 15:42:33 /
to zobacz czy nie wciągnęła kolejnego śmiecia.
granadziarz_3M / 2006-04-10 11:41:30 /
Raczej nie, wykrecalem ja kilka razy i byla czysta.
Mokra od paliwa, znaczy dochodzi.
Dzisiaj sprzwdze jeszcze synchronizacje przepustnic.
Dzieki za rady.
Przemko / 2006-04-10 13:17:22 /
Znalazlem problem, musialem pol gaznika wybebeszyc.
Okazalo sie ze to nie dysze sie przytykaly, ale kanaly doprowadzajace paliwo z komory do dyszy. Jakis paproch zostal w kanale i przytykal.
Przeczyscilem i jest juz ok.
Dzieki chlopaki za rady.
Przemko / 2006-04-11 08:04:33 /