Jestem wlascicielem granady 2.0 r4 kombi. Potrzebuje przebudowac ja na cos w rodzaju asfaltowej terenowki. Precyzujac czy mozliwe jest takie przebudowanie granady kombi aby mozna bylo pokonywac niezbyt ekstremalne nierownosci terenu z zadowalajaca predkoscia?
Proponuje zalozyc sprawne sprezyny i amory.
Mysza liil (EM) / 2007-05-10 09:20:01 /
Ja rowniez polecam remont zawieszenia na oryginalnych czesciach. W prawdzie u mnie jeszcze nie wszystko jest idealne ale przed wiekszoscia lezacych policjantow przestalem zwalniac :>
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2007-05-10 11:33:45 /
Ja ci dam leżących;) a ja lubie dla odmiany jak moja grandzia leży na asfalcie. A co do głownego wątku to polecam posadzenie budy granadowej na ramie z patrola i będą wtedy nawet napędy;) Bo tak to wydasz kasę a auto i tak w pierwszej lepszeł błotnistej kałuży utkniesz z napedem na jedno koło;)
Ludwik 3M / 2007-05-10 11:42:09 /
heheh :P ja proponuje jednak uaza rama + napedy sa dużó tańsze od patrola a w terenie czasami nawet i lepsze choc nie zawsze :D a naped uaza i skrzynia fajnie sie spisuje z V6 od forda :D
SKUN_3M / 2007-05-10 12:11:45 /
tyle że rozstaw osi w uazie jest z 0,5 metra mniejszy od rozstawu w grandzi, może lepiej kupic całego uaza i wsadzić V6 i skrzynie z żuka
dieselfan aka zgoniok / 2007-05-10 12:28:54 /
Dziekuje wszystkim za propozycje przerubek, chociaz przerobienie uaza z silnikiem v6 od forda spowoduje iz z mojego obecnego pojazdu zostana tylko wycieraczki. Taka przerobka wydaje mi sie zbyt daleko posunieta. Auto nie bedzie ekspluatowane w ekstremalnym terenie. Naped 4x4 tez wydaje mi sie zbedny.
Zamiezam zrobic bardziej delikatne modyfikacje.
-felgi stalowe 15 z pelnoprofilowanymi oponami terenowymi/wzmacnianymi
-oslony silnika walu i tylnego mostu
-niektore elementy gumowe w zawieszeniu z poliuretanu
oczywiscie nowe amortyzatory itp.
Teraz mam watpliwosci czy buda nie jest zbyt wiotka i czy silnik nie bedzie za slaby dla wiekszych opon? oraz kture elemety zawieszenia sa najbardziej podatne na zuzycie a jednoczesnie zastapienie ich poliuretanem nie zmniejszy konfortu jazdy. Nie wiem tez czy zwykle amortyzatory to wytrzymaja?
Ja jakos tego nie widze, to o czym mówisz bedzie cię kosztowało ze 2000 zł;) Komfort ucierpi na pewno i to bardzo, i pewnie sterowac tym powyżej 50 bedzie cięzko;) Ja osobiście odradzam, nie jestem pewien czy zawiecha oryginalna jest w stanie się tak wysoko podnieść ... Generalnie bezpieczny samochód do jazdy to to nie będzie...
Ludwik 3M / 2007-05-10 23:19:37 /
Ynot nie obraz się ale jak chcesz mieć coś pseudo terenowego to kup sobie coś innego a nie psuj Grani:)
Hmm a Granada Palia... ona była właśnie taka Cross Country;) I według mnie była fajna.
Wroniasty / 2007-05-11 00:27:51 /
Problem mozesz miec z przednimi kolami , niestety przy dooozych opnach mozesz miec problem ze skrecaniem bo sie nie mieszcza przy nogach.
Fakt ze przy tak wysokim aucie prowadzenie bedzie powiedzmy dosc malo konforowe. Jak przegniesz z podwyzszaniem tylu to bedzie sie jezdzilo jak taczkami.
Ale ciekawa przerobka , czekam na efekty .
http://www.capri.pl/car/2338&img=large
W tej granadzie fartuchy pod błotnikami zostały przerobione bo miały kolizje z kołami podczas skręcania. Teraz jest ok. Poza ty, że auto same kolein pewnie wyszukuje na drodze.
Fakt.
Auto miałem podniesione, o około 12cm.
Było znacznie twardsze od standardowej Grandzi, ale komfort nie wiele mniejszy.
Za to, o dziwo mimo podniesienia, lepiej się trzymała drogi niż poprzednio.
Przymieżałem się do własnie takiego projektu z napędem 4x4. Niestety już go nie zdążyłem zrealizować.
Z moich róznych obserwacji i poszukuwań wyszło na to,ze najlepsza byłaby rama Mitsu Pajero GR, bo rozstaw osi był rózny z Gienia chyba tylko jakies 3cm.
Myślałem wziac całą ramę z mostami i skrzynka rozdzielczą, a na to nałozyć całą bude z silnikiem Geni :))
Pzdr
sztywnosc budy latwo sprawdzic - stan w duzym wykrzyzu i sprawdz, czy drzwi sie ladnie otwieraja i zamykaja :)
pmx (wiewior;) / 2007-05-16 13:11:18 /
Wystarczy podlewarowac przod oryginalnym lewarkiem i posprawdzac zamykalność drzwi
Mysza liil (EM) / 2007-05-16 13:13:25 /
a ja powiem tak ,rama uaza silnik 2,8v6 i wszystko jest ok.
Taki projekt powstaje wlasnie w bieszczadach. Oczywiscie naped 4x4
Vixent Vigilante...† / 2007-06-04 12:44:13 /
jak tylko zaloza bude na rame to podesle fotki:)
Vixent Vigilante...† / 2007-06-04 12:44:59 /
dorzuce od siebie,
tauniak podniesiony o nie wiem ile, ale troszkę (spręzyny mercedes 123 na przód, tył dorabiane na zamóienie)
stoi wyzej niż normalny, patrz fotki w pforilu.
wnioski
asfalt z dziurami (warunki gorzowskie): wszyscy zwalniają, a ja jadę przez dziury i bujam się milusio ala american style
ostatnio miałem wyprawę przez drogi III kategorii oraz drogi polne, rewelka!! zero strachu o przychaczenie czymś ważnym, dziury wybiera super, jak już czegoś nie zauważę, i za szybko wjadę to mocniej zakołysze.
równy asfalt, nie należy wykonywać zbyt gwałtownych ruchów kierą przy dużych prędkościach, ponieważ buda się przechyla.
czyli, można jeżdzić po asfalcie (nawet szybko) zachowując pewne zasady
a w terenie daje radę super.
(niestety nie 4x4)
http://pl.youtube.com/watch?v=Y1pxb3UOxe0
Oto uterenowiony gigant w osobie własnej
zapek??? !G.O.P! / 2007-07-08 14:03:03 /