Chłopaki potrzebuje rady
czy otwarty filtr powietrza jak te chromowane zamienniki wypada lepiej / gorzej niż te oryginalne puszki z rynna które są montowane na gaźnikach , czy to jest tylko efekt wizualny czy na nasze zmienne warunki pogodowe jazda zima lato to taki otwarty filtr a zamkniety będzie miała jakieś znaczace efekty ??
Tweed / 2022-06-29 10:48:14 /
Efekt wizualny: na plus, albo na minus (w zależności od gustu, poczucia estetyki etc.) :)
Efekt mechaniczny: na ogół na minus.
gryziu liil (EM) / 2022-06-29 12:32:55 /
Efekt akustyczny również na minus.
Trójkąt / 2022-06-29 14:20:36 /
A u mnie efekt akustyczny na plus - mi się podoba ten syk powietrza jak dodaję gazu :)
Shadow / 2022-06-29 19:12:01 /
To oczywiście nie jest syk z filtra tylko z gaźnika, który słychać jak zasysa.
Shadow / 2022-06-29 19:13:11 /
Czy to jest taki filtr bo pomyślalem ze tak na wszelki wypadek warto mieć oryginał , może się przyda może nie...
Solex 38/38 dla pewności
Tweed / 2022-06-29 20:19:31 /
Ja miałem wcześniej ten okrągły (taki był gdy kupiłem), teraz ten czarny owalny (z myślą o pokrywach zaworów)...
c3capri / 2022-06-29 22:30:25 /
Wypada gorzej bo ciągnie ciepłe powietrze z komory silnika latem, a zimą zamiast ciągnąć ciepłe z kolektora to zimne :) Fabryczny filtr zwykle lepiej działa....
MikeB4 / 2022-06-29 22:36:02 /
Ja własnie też chce dopasować coś pod te ładne pokrywy i resztę kabli w oplocie i różnych chrom bajerach , myślałem o czymś takim ale czy łatwo dopasować otwór do gaźnika , poprostu miarka gumówka spawarka jakaś uszczelka itp czy jest mniej inwazyjny sposób ??
P.s. nie chce zdradzać za wiele ale z maski pod szufelkami będą szły dwa otwory z zimnym powietrzem mogę je pociagnać w kierunku filtra lub rozbić na cały silnik.
Projekt jest ładny , przemyślany , technicznie i kolorystycznie do finalnego malowania z lat 72/73 troche synthwave ;)
Szufelki to twin dual z otworem 10cm w środku z gumową otoliną żeby woda się nie lała na silnik.
Tweed / 2022-06-29 22:49:45 /
Tweed / 2022-06-29 22:50:09 /
U mnie universalna chłodniczka oleju i bandaże na kolektorach wydechowych. Ostatnio byłem na sprawdzeniu mocy...ostry wałek rozrządu, planowana głowica, Big Bore (Sportex) wydech...187KM. Gaźnik Weber od 3L bo Solex 38/38 nie dawał rady...byłem w szoku.
c3capri / 2022-06-29 23:29:32 /
Te 9" uważam że to małe filterki...
c3capri / 2022-06-29 23:31:23 /
Ale te 187km to z 2,8 ? Czy coś innego bo nie widzę strony auta .
Ładne wyniki :D
Ja jednak celuje w standardowe 135koni , bez wysilania jednostki do jazdy codziennej , mocny momeny obrotowy bo na miasto i obecne mandaty to wystaczy , plus sexi wygląd pod maską.
Ale auto ma być agresywne z mocnym sercem , taunusy były robione dla dziarskich emeryckich europejczyków i tyle to nie były auta sportowe dla 18 latków z us i otwarte na pokusy charakteru dlatego można lekko poprawić konstruktorów ;)
To jak z tą podstawą filtra majsterkowanie czy filtry elderbrocka mają jakieś ułatwienia ??
Tweed / 2022-06-29 23:57:57 /
@alwax, tak, z 2.8
Po odliczeniu (czy odliczeniu) mostu, wału itd. czysta moc silnika to 187KM.
c3capri / 2022-06-30 14:17:35 /
U mnie do tego 2.8 jest most od 2L, a więc jeszcze lepsze przyspieszenie...a i moc maksymalna jest, bo jak do tej pory cisnąłem nim 215-220 km/h. Na wszelakie złoty po niemieckich Autobahnach jedziemy zawsze w kilka Capri w miarę stałą prędkością...tak 150-160km/h.
c3capri / 2022-06-30 14:21:10 /
rozumiem, że na hamowni wzięli pod uwagę inne przełożenie mostu?
187km z 2.8 po modyfikacjach jakie opisałeś wydaje mi się bardzo mało realne do uzyskania, ale Ja się nie znam.
Grzesiek_Rudy / 2022-06-30 14:55:25 /
Zależy jak bardzo planowana głowica, jak ostry wałek, i jak wysoko w obrotach ta moc występuje :).
m.kozlowski / 2022-06-30 15:09:48 /
To ja czuje się jak uczniak 220km/h ... W życiu nie leciałem wiecej niż 190 akurat trabantem ;p ale jest pożadnie zrobiony a taunusem to przy ponad 130 już mam wytrzeszcz oczu rozdrażnienie , najlepiej tak 90/110 się leci , 220 capri czy tam innym pochodnym ja pierd...
Szacunek bo jesteśmy w stanie porównać wrażenia a nie jak ktoś nigdy takich aut nie prowadził.
Tweed / 2022-06-30 18:23:31 /
Capri nie robi jakiegoś super wrażenia przy 200, Taunus już tak :D
MikeB4 / 2022-06-30 20:38:28 /
Tu wiele zależy nie tyle od wielkości auta (choć także), co od sprawności zawiasu. Fiat 126 przy 160 zawsze robi wrażenie, a cięższy raptem o 100kg Citroen AX przy 190 był stabilny. Podobnie Clio przy 200 czy Alfa 75 przy 220. Ale przy 250 to nawet w 1.5-tonowej Omedze droga robi się wąska.
Pozdreaux
KRK 4m / 2022-06-30 22:08:50 /
A w 1 tonowej 911 z poczatku lat 80 przy 200 zaczyna się fajnie wszystko stabilizować i kleić do drogi. Więc nie tylko zawias, aerodynamika też. Przy 254 też było ok, choć adrenalina też swoje robiła na pewno, ale żadnej niestabilności nie odczułem.
Konrad vel smasher / 2022-07-01 00:28:14 /
Capri u Niemca na autostradzie , podobno bez większych emocji przy tej prędkości
Piter M / 2022-07-01 00:31:33 /
Piter, szafa zamknięta a na navi ze 140? :)
Mysza liil (EM) / 2022-07-01 06:00:53 /
15 mija się z navi, dla ciekawostki Niemiec mówił że jeszcze sporo pod butem jest , podobno dojdzie wskazówka do kasownika 🙈
Piter M / 2022-07-01 08:36:12 /