Witam szanowne grono! :)
zastanawiam sie na kupnem granady do ciągania lawety z autem terenowym, nie wiem niestety ile granada waży, a ile ma wbite w dowód na haku
ślicznie poprosze kolegów - właścicieli o pomoc :)
ile na haku?
ile masa całkowita?
oraz czy 2.8 do przyczepy, to lepiej manual, czy automat?
z góry dzieki za pomoc
pozdrawiam
Bizon / 2007-04-18 14:11:28 /
DMC i masy przyczepy nie podam, bo dowód jest u Pająka przy samochodzie, ale może być i automat, tyle że lepiej dać dodatkową chłodnicę oleju.
Co do mas całkowitych i innych takich - podejrzewam, że jeśli poprzestaniesz na prawdziwych i legalnych danych, to nie da rady :(
m.kozlowski / 2007-04-18 14:15:32 /
Można zajrzeć do folderów o Granadzie
http://www.capri.pl/image/folders/granada/mk2-ghia-d-1982-01/16
Kombi/Sedan 2.8i
Masa własna 1465 kg/1405 kg
Ładowność 535 kg/475kg
DMC 2000 kg/1880kg
Masa przyczepy kombi/sedan
hamowana
1080/1200 kg
hamowana + Granada automatic
1600/1700 kg
niehamowana
740/710 kg
niehamowana + Granada automatic
740/710 kg
Obciążenie dachu
100/75 kg
Kombi/Sedan 2.8 gaznik
Masa własna 1445 kg/1385 kg
Ładowność 555 kg/495 kg
DMC 2000 kg/1880 kg
Masa przyczepy kombi/sedan
hamowana
1350/1500 kg
hamowana + Granada automatic
1800/1810 kg
niehamowana
740/710 kg
niehamowana + Granada automatic
740/710 kg
Obciążenie dachu
100/75 kg
Generalnie tak przepisy - a w kodeksie drogowym jest wpisane, że masa własna auta musi byc większa od DMC przyczepy - wychodzi max dmc przyczepki około 1400-1450 wiec coś dość lekkiego. Zresztą tyle praktycznie zostaje do 3,5 tony który zestaw mozna ciągnąć na prawku B. No chyba że jest B+E to można przekroczyć 3,5 tony zestawem. Tyle wg. przepisów ;-) Wiec nie wiem po co te masy na haku w dowodzie ;-P
MikeB4 / 2007-04-18 15:37:40 /
hmmmm
mam duże prawko, ale coś słabo z tymi masami... :(
moge pożyczać lawete z DMC 2500kg, wiec granada chyba odpada... :(
a co myślicie o starym transicie ? tym takim skrzydlatym?
jak tam z masami?
dzieki i pozdrawiam
Bizon / 2007-04-18 16:10:28 /
http://www.capri.pl/image/folders/transit/mk1-d-1971-11/31
130 ,150, 175 mają już ponad 2 tony (werja Ryjka z dieslem).... ale żaden 2.5 t ;-)
Pozatym ledwo to jedzie 100kmh :-) Benzynówki 1.7 i 2.0 v4 też mają około 2,3 tony uciągu i to juz jedzie 120 kmh :-) ale mimo wszystko lepszy by był jakis nowszy silnik np. turbodiesel z nowszego transita ...
MikeB4 / 2007-04-18 18:43:51 /
Scorpio kombi 95-98 automat ma 1950 kg wiem ze to co powiem moze zle zabrzmieć ale merc 124 kombi ma 2100 kg i jest super do lawety
capri81 / 2007-04-19 12:31:38 /
To wcale nie brzmi źle, bo 124 to jeden z najbardziaj udanych pojazdów jakie stworzył człowiek a kombi tym bardziej. Kiedy zaprzestano produkcji nastąpił koniec Mercedesa.
zapek??? !G.O.P! / 2007-04-19 13:17:25 /
ha
tak czułem, że tak właśnie się to skończy.....
terenówka, którą jeżdze w rajdach to tez mercedes tyle że G-classe...
ale mam sentyment do forda....
ale słabo z tymi masami niestety :(
to mam pytanie z innej beczki:
czy w granadzie kombi po złożeniu tylnrgo siedzienia podłoga jest idealnie prosta?
a jak jest w scorpio?
pozdro
Bizon / 2007-04-19 17:23:00 /
w scorpio jest prosta podłoga i nawet bagażnik po złożeniu jest dość długi ale bardzo płytki i przez to mało praktyczny, z podobnych aut duży bagażnik ma oczywiście merc 124 kombi :) oraz BMW E34 kombi (wiozłem w bagażniku sofę z epoki gierka bez rozbierania)
capri81 / 2007-04-19 18:08:09 /
no i BMW E34 touring pociągnie 1900 kg a z lawetą radzi sobie świetnie, przynajmniej mój TDS sobie radzil
capri81 / 2007-04-19 18:10:05 /
W Granadzie tez jest zupelnie plaska, z tego co pamietam 208cm od klapy do przednich siedzen, ~140cm pomiedzy kolami i chyba ~170cm normalnie (drzwi-drzwi), do tego okolo 80cm podloga-dach
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2007-04-19 18:35:15 /
Hehehehe no prosta jest, tak zwane "lotnisko". W tej konkurencji jednak 124 wysiada bo jak wiadomo trudno w europie o szerszy bagażnik jak granady kombi
zapek??? !G.O.P! / 2007-04-19 20:38:06 /
http://www.capri.pl/image/car/2331/62969
m.kozlowski / 2007-04-20 09:58:24 /
ha
faktycznie w kwestii bagażnika rewelka :)
Bizon / 2007-04-21 09:33:51 /
na tabliczce na haku granady kombi mam nabite 2050 kg
granadziarz_3M / 2007-04-23 09:47:38 /
ty to masz znajomosci,cz tak moze byc?
Mnie przy rejestracji powiedzieli, że istotne jest nie to, co na haku, tylko co na tabliczce znamionowej w polu nr 14: http://www.capri.pl/garage/id-plates , bo to, co jest na haku, to dane haka, a nie samochodu, a skąd wiadomo, że to hak z tego modelu, wersji czy nawet egzemplarza. Ponieważ ja w tym polu nie mam nic, mimo że hak wygląda na fabryczny, to jeden diagnosta powiedział, że "ten samochód nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy i hak trzeba zdemontować", a drugi się zlitował, wyciągnął z jakiejś ustawy jakiś wzór i na podstawie masy czy tam innych parametrów samochodu obliczył DMC przyczepy z hamulcem 1500 kg. Jak dla mnie to jest wartość wzięta z sufitu, ale grunt że przepuścili, przybili i nie kazali haka demontować.
Rafał L. / 2007-05-09 19:52:41 /
A nie wystarczy pokazać kretynom folderów?? No chyba, że ktos ma inna pojemnośc w papierze niż naprawde to wtedy zwykle wpisza mniej niż można. U mnie znaleźli w kompie, bo kiedyś robili w jakiejś innej grandzi.
Nie wiem, może tak. Zresztą i tak nie mam żadnego oryginalnego folderu, a z komputera to można sobie wszystko wydrukować. ;-) U mnie też szukali u siebie w kompie i nie pamiętam, albo nic nie znaleźli, albo takie bzdury, że im wyperswadowałem, że to nie ten samochód.
Rafał L. / 2007-05-13 02:12:27 /
Witam,
Mam w granadzie MKIIb 2,8i automatik wbite 1700 kg . Wedlug folderu http://www.capri.pl/image/folders/granada/mk2-gb-1984/13 powinno byc 1810kg. Czy istnieje jakas mozliwosc poprawienia tego wpisu. Jakie dokumenty byly by do tego potrzebne?
pozdrawiam
bartek nowakowski / 2011-04-15 12:02:21 /
Nikt nic nie wie? Ja też bym chętnie się dowiedział, bo u mnie jest 1600kg i też bym chętnie wyprostował dane.
m.kozlowski / 2011-04-20 11:34:12 /
750 bez hamulca, z hamulcem 1500. Ale to niepotwierdzone dane...
Curtis_Capri / 2011-04-20 16:38:24 /
Ale o czym piszesz?
m.kozlowski / 2011-04-20 16:43:48 /
'niepotwierdzone dane' wiele nam nie pomoga...
Pytanie brzmi: Zna ktos procedure zmiany tego typu wpisow w dowodzie?
Jak ktos wie, ze np. trzeba jakies pismo od importera generalnego (ford polska) to juz pewna informacja i dalej bede sie piescil z jakimis kompetentnymi-inaczej paniusiami w salonach forda... Jak zalezy to od widzimisie pana w stacji kontroli pojazdu to wyposaze sie w inne atrybuty (z monopolowego) i udam sie do stacji gzdie kadre stanowia sami czerwononosi itp.itd..
bartek nowakowski / 2011-04-20 17:11:34 /
wydaje mi się, że wystarczy przedstawić wiarygodne dane diagnoście. Miałem w Kadecie z 76r wbity hak choć go faktycznie nie było i nie wbite masy do czego w WK się oczywiście nie omieszkali przyczepić. W stacji kontroli pokazałem książkę serwisową i wpisali właściwe masy i ... wykreślili hak. Nie musiała to być nawet stacja okręgowa (zmiana liczby miejsc, czy pojemności silnika tego już wymaga)
Jeżeli nie dysponujesz wiarygodnymi danymi można zwrócić się do rzeczoznawcy o ich ustalenie i ew. zasugerować poprawne wg ciebie wartości
valhallen / 2011-04-20 17:50:02 /
Przecież tutaj macie czarno na białym :
http://www.capri.pl/image/folders/granada/mk2-gb-1984/13
2.8 i sedan
1800 kg / 1810 kg / 690 kg -> kolejno manualna skrzynia / skrzynia automatyczna / przyczepa bez hamulca najazdowego
2.8i kombi
1740 kg / 1900 kg / 740 kg -> jak powyżej
Wystarczy to wydrukowac i iść z tym do diagnosty :-) O danych z Ford Polska zapomnij -- oni twierdzili , że pierwszy Transit z silnikiem diesla powstał w 1984 i takie reklamy zresztą nadali w radiu na całą Polskę ;-P Szkoda, że na ich własnej stronie w historii Transita piszą też o dieslu Perkinsie w Transicie Mk1 .....
MikeB4 / 2011-04-20 21:36:24 /