witam wlasnie otryzmalem licznik z obrotka i bede sie bral za montaz teraz chodzi mi o to na desce kolo zapalniczki mam 2 kontrolki (zarowkowe) akumulator i olej , akumulatora jest zarowka wyciagneita i jest w liczniku z zegarkiem czy tam byl oryginalnei licznik z obrotomierzem ? bo jak ja kupowalem to w bagazniku byl licznik z obrotka ale zepsuty byc moze to byl ten oryginalny ale nei wiem a wersje wyposazenia mam L
Kontrolka ladowania byla zawsze w liczniku. Na desce mozesz miec kontrolke cisnienia oleju i swiec zarowych jesli to byl diesel. Jesli chodzi o wersje wyposazenia L, to w 84 roku nawet L-ka dostala drewnianą deske, zrezygnowano z kontrolki oleju na rzecz zegara a obok niego montowano amperomierz, tak jak w GL od 82 roku. Z obrotką bylo różnie. L-ki z ostatniego roku produkcji mialy obrotkę i dodatkowe kontrolki przy lusterku.
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 15:46:28 /
nei mam benzyne cos neizle zakrecone jest tak akumulator mam na liczniku ale mam tez obok zapalniczki ale nei swieci mi sie tam tam to tylko lej i na doatek nie mam okraglych caliem tych kontrolek tylko mam jet akei polowk ijakby wskazowki a sa tylko zaorwki tam znacyz w jednym (w oleju) no neizle mi sie cos tam zakrecilo a nie widze nikogo zeby w "polowkch" mial zarowki :| LOL dziwne a praktycnzei nikt tu w galerii nei ma lki zebym mogl zobaczyc zdjecie :/
ja mam Lke z 82 chyba z sierpnia
Z tym wyposażeniem w granadach w zależności od roku to chyba nie jest tak prosto. Wehikuł który ode mnie brałeś był z końca 84, granada była zwykłą L-ką, ale z welurem jak z GL (oprócz drzwi i podsufitki), deskę miała też czarną (podmieniłem na drewnianą) i nie miała obrotomierza :)
Bartuś / 2007-03-21 16:05:26 /
a jaki wehikul od ciebie bralem ? :P bo fure to mam od niemca :D
ogolnie tak jak pisalem przy kupnie w kufrze mialem obrotke ale zepsuta moze byl oryginalnie (oby :P) tylko jak koles tam zegarek podlaczyl heh sie pobawie w sobote w razei czego kopnij ktos linka gdize ktos przerabial z zegarka na obrotomierz :P wiem ze bylo ale nei mam pod reka tak w razie czegos bede mial zeby nie musiec 2 razy rozkrecac tego ... ;)
Bartus, wehikul w wersji L ktory bralem od Ciebie mial podmienione fotele na takie z GL. Byly bezowe, a reszta byla szara. Deske tez moze ktos podmienil, u niemca tez patencą ;) Na obrotke sie jeszcze nie zalapala.
Raz, masz wersje L, i na zwykla deske z kontrolkami zalozona drewniana maskownice z polkolami od wskazowek jak w GL, dlatego widzisz zarowki przez dziure. Zamiast obudówki z kontrolkami powinienes tam zapodać podwojny oszklony wskaznik (cisn oleju i amperomierz).
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 16:25:21 /
Chociaz nie, deska byla oryginalnie czarna. Pozniejsze L-ki mialy drewnianą i obrotomierz.
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 16:27:37 /
z tymi kontrolkami to syn zrobi zdjecie jak przyjdzie z kursu i zobacyzcie bo cos mi tu smierdzi przerobka :/ weic kolo 20 wejdzie na ten post bo to wymaga wyjasnienia :P
Raz, nie upieraj sie na ten akumulator przy zapalniczce, bo z bezprzecinkowego bełkotu ktorym sie poslugujesz, wnioskuje, ze:
1. Twoja granada to L-ka, fabrycznie wyposazona w zegarek w liczniku i kontrolke cisnienia oleju oraz puste miejsce pod kontrolke w przypadku diesla, a na to byla czarna maskownica z czerwonym szkielkiem pod kontrolke oleju i z czarną zaślepką przy zapalniczce.
2. Twoj "niemiec" chcial wzbogacic wersje do GL (czy tez ostatniej L-ki) i zalozyc obrotomierz oraz drewniana deske. Na obrotomierz nie starczylo mu inwencji, wiec rzucil go w bagaznik, a oko cieszyl podmienioną maskownicą - z czarnej na drewnianą.
3. Drewniana maskownica ZAWSZE wystepowala w wersji z zegarami zamiast kontrolek, wiec masz połkola przez ktore powinienes ogladac wskazowki a nie kontrolki.
4. Ikonka akumulatora odnosi sie do wskaznika a nie kontrolki. Nie masz wskaznika, bo niemiec nie wrzucil tego podwojnego zespolonego przeszklonego wskaznika OIL/AMP do bagaznika, a w desce pod spodem zostalo oryginalne pudelko z zarówką cisnienia oleju i pustym miejscem na zarowke swiec zarowych do diesla.
5. Przypadek chce, ze kontrolka cisnienia oleju w L jest w tym samym miejscu co wskaznik cisnienia w GL, dlatego ikonka OLEJU się zgadza, natomiast NIE UPIERAJ SIE na kontrolke akumulatora bo ręce opadają i gadac sie wiecej nie chce. KONTROLKA ŁADOWANIA ZAWSZE BYŁA W LICZNIKU!
6. Mam nadzieje ze wszystko jasne, bo wiecej sie w tym wątku nie wypowiem.
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 16:40:09 /
ja sie zgadzam i nei upieram sie ze od ladowanai tam ma byc poprostu pomeiszalo mi sie :Da o to zdjecie ktore obiecalem ;) to jesli oryginalnei mialem zegarek to mzoe ktos zapoda podco jak i igdize podlaczyc obrotomierz jak jzu go kupilem hehe
W wiązce licznika, tuz przy wtyczce, bedziesz mial przymotany fabryczną izolacją kabelek z wsuwką. Kolor kabelka zielony. Musisz go przedłużyć pod maskę i podlaczyć do zielonego kabelka przy cewce. Wpinasz kostkę w nowy licznik i działa.
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 19:31:24 /
przy cewce zielony ? hmm to albo mam brudne te kable albo ktos wymienial albo mam je czarne ? gdybym je mial czarne to podlaczyc po - 1 czy pod + 15 ? pytam sie juz cyzsto informacyjnie o to ;)
Pod cieńszy zacisk cewki, czyli (-)
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 19:41:32 /
ok to jzu powinny mi informacje co do tego styknac a tak btw jesli tam koelga wyzej pisal koles faktycnzei chcial obrotmomierz to wy*** na smeitnik dobry licznik z obrotka :D:D:D:D ehh czlowiek uczy sie na bledach... ale moze go gdzies mam (oby) to go ewentualnei opchne no i btw2 jesli bym sie decydowal na dorobienei sobei amperomierza i cisnienie oleju to co by trzeba podlaczyc chyab do aku to nei byl oby problemu tylko + i - (ale nei wiem) a do oleju ?? czy to wogole realne ?
Do amperomierza + i - ? Wrozy mi to troche dymu i zniszczenie amperomierza. Zapraszamy na lekcje fizyki do podstawówki.
Do cisnienia oleju potrzebna rurka i króciec do silnika zamiast elektrycznego czujnika. Tak wlasnie, ford wprowadził olej do kabiny plastikowym wężykiem :)
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 20:01:18 /
no to z tym sobie daje spokoj :D
wszystko se da :D
moge dosłac kolejne gadzety :D:D:D
bo widze ze zegary doszly
Wojdat / 2007-03-22 10:23:52 /
no doszly wyslalem majla ze doatrlo i oki tylko nie wiem czy dostales :) moze i bym na amp i olej sie skusil ale kolega wyzej pisal ze gdizes cza rurke podlaczyc to jak cos wiercic w bloku to dupcia zbita z tego by bylo :D no chyab ze gdizes juz na forum jest jak to zrobic to chetnie poczytam :)
dziury nie trzeba wiercic.. wystarczy trójnik za coś koło 40 zł.. i wchodzi końcówka z rurką do ciśnienia oleju.. czujnik od kontrolki oleju i jest jeszcze miejsce na czujnik temperatury oleju ( w komplecie z trójnikiem sa różne przejściówki i redukcje zaślepki.. także wszystko idzie bez problemu podpasować.. ja mam założone u siebie coś takiego w 2,9 w dziobaku..
aa jeszcze co do obrotomierza to nei przypadkiem pod aparat zaplonowy a nie do cewki ? cewka z tego co wiem daje staly prad.... :/ terazto ejstem w zaklopotaniu
Mysle ze powinienes mi zaufac... Bo z takimi problemami jakie sam tworzysz to bedzie Ci ciezko z granadką.
Mysza liil (EM) / 2007-03-23 18:17:44 /
hmm a jakie problemy tworze ? :) bo jak narazie to moja 3 grania i dotychczas nie mialem wiekszych problemow :P
Raz a jak myślisz czy jak podepniesz kabel do obrotki na jednym końcu kabla albo na drugim to coś to zmieni?
Przecież kabel do aparatu idzie od cewki nie?
Maroo, wlasnie nie, bo granada z tego rocznika ma aparat na modul. Z aparatu wychodzą 2 przewody ze wzbudnika, pojawia się tam sygnał prostokątny, napięcie bardzo niskie, ktore idzie na wzmacniacz (moduł zapłonu), dopiero stamtąd idzie impuls masy na cewkę. I z tego przewodu potrzebny jest sygnal na obrotomierz.
Mysza liil (EM) / 2007-03-24 07:29:03 /
dobra jest ok smiga sobei nawet obnizylem obroty bo mialem 1000 ;) zrobilem tak jak Mysza polecil thx dla goscia :P a btw w jezdzie obroty mam w okolicach 1500-2500 czy to dobrze zawsze myslalem ze wyzej silnik pracuje przy predkosci okolo 70km/h ale neistety musialem sie pobawic bo od pana wojdat'a obrotomierz ktory kupilem (cale zegary) bya niesprawna kontrolka poziomu paliwa musialem wymienic ze starego :( gdyby ktos potrzebowal sprawny licznik i zegarek to mam na sprzedaz po 10 zl sztuka ewentualnie 30 za wszystko
wątek może i średnio pasuje ale zapytam. Jak ustawić zegarek w granadzie polift. Ponoć na forum jest gdzieś instrukcja ale nie znalazłem :/ A wątku nowego zakładać nie lubię :P
Kohito_PS / 2010-08-23 15:12:57 /
Pytasz pewnie o elektroniczny. Były dwa modele, jeden z dwoma guzikami na "szpilkę" i to nimi się ustawia i były takie bez tych guzików, wtedy ustawia się normalnie tymi dużymi kneflami.
zapek??? !G.O.P! / 2010-08-23 15:18:53 /
Który zegarek? Ten zamiast obrotomierza czy ten zamiast tripkompa?
ten zamiast trip kompa.
tutaj troche go widac
http://www.capri.pl/image/car/4315/129847
Kohito_PS / 2010-08-23 15:25:27 /
Ej no Dred, chyba nie sądzisz, że Kohaś ma problem z ustawieniem gałeczką zegarka wskazówkowego. Myślełem zawsze, że Trip jest w miejscu zegarka cyfrowego a nie odwrotnie ;P
zapek??? !G.O.P! / 2010-08-23 15:32:31 /
Nooo to masz ten z guzikami na szpilkę. Nimi się posługuj aby wejść w tryb ustawiania. Do reszty dojdziesz sam.
zapek??? !G.O.P! / 2010-08-23 15:33:36 /
Ustawione :) dzięki.
to było prostsze niż jeb*nie :D
Kohito_PS / 2010-08-23 15:54:21 /
Znalazłem za zegarami zielony kabelek od obrotomierza przedłużyłem i podłączyłem do "-" na cewce i działał chwile ale potem zapaliłem światła i przestał działać. Co mu się stało?
mishq (Mateusz G.) / 2017-10-24 18:39:01 /