witam silniczek jak wyżej nie chce wykręcic więcej jak,3200 ob. wyczysciłem ebj ładnie zamyka, ciśnienie paliwa ok za i przed regulatorem paliwa 7barów gdzie mam jeszcze szukac, może ktoś miał taki problem z 2,9 kable wn ok świeczki nowe filtr paliwa nówka poproszę o jakies rady gdzie jest problem bo mam tego pomału dosyć i jak się w ku. to oddam to na złom, bo ten 2,9 to jakis niewypał jak bym wiedział że ten silnik taki problemowy to kupił by gaznikowca z rovera atak tera się muszę męczyc, z tym 2,9 a więc proszę o jakieś rady gdzie jeszcze szukać a na temat warsztatów samochodowych w dziedzinie forda szczególnie scorpio to szkoda gadać po prostu mam go dosyć pozdro.
7 barów? Delikatne szalenstwo. Powinno byc ok 3.
Na wolnych obrotach chodzi na wszystkich cylindrach? Jak nie zwalczysz nic to 100 dam ;)
Mysza liil (EM) / 2007-03-18 19:58:25 /
dzięki za odzew ale te cisnienie jest na wyjsciu pompy paliwa i ma mieć 6 , a na listwie na pracującym silniku 2,8bara na wyłonczonym 2,2bara na wolnych chodzi ok sonda lambda mierzona miernikiem i jest ok jak by to był aparat zapłonowy to na wolnych by kulał ,ale chodzi ładnie równo , kable wn sprawdzone ,podczas jazdy nie wykręci więcej jak3 tys, i objaw jest taki jak by brak paliwa albo odcięcie zapłonu, na jałowym jak mu depne to dojdzie do 3200 a potem przerywa na moment i znowu kręci do 3200 i tak wkoło ta przerwa jest na sekundę ,co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania apropo tego cisnienia paliwa na listwie zmierzę jak wykombinuję inny wtyk na wentyl bo ten co mam nie wciska tego pierdolnika który jest w tym zaworku dlatego po mierzłem na zasilaniu listwy i na powrocie a więc przed regulatorem i za regulatorem paliwa.
Mysza liili a zaco dasz 100 bo mam jeszcze jeden 2,9v612v tylko chciałem kapitalny remoncik mu zapodac
Nie wiem czy Fordy tak mialy przy automatach (jesli to jest automat), ale spotkalem sie z samochodami, ze na biegu jalowym krecil wlasnie do ok 3tys, pozniej odcinal paliwo (Takie krecenie bez wlaczonego biegu nie sprzyja skrzyni). W czasie jazdy bylo juz normalnie. Moze tu tez jest taki czujnik i wszystko przez to?... PS - ale nie traktuj tego b.powaznie, bo ja sie na 2.9 nie znam;)
Bartuś / 2007-03-18 20:52:59 /
Bejce tak mają, mesiek 2.3 16v ktorym latam na codzien w pracy tez tak ma. Odciecie na biegu jalowym przy ok. 4tys rpm. Ale ford tego nie ma, przynajmniej w efi eec-iv
Mysza liil (EM) / 2007-03-18 21:15:14 /
co prawda oznaczenie silnika BRD więc wskazuje na automat ale kupiłem z manualem i tak smigał podczas jazdy jak mu deptam też przerywa poprostu 3000tys to jego maks a szedł lepiej do odcięcia zapłonu wciskał kierowce w fotel a teraz jest gorzej do 3 tys wciska a potem lipa.
i to mnie dobija że nie mogę nikogo smignąc bo jamu w gaz a on 3tys i dalej nic strasznie to jest nie bespieczne przy wyprzedzaniu .
Proponuje platynki (ewentualnie bezstykowy aparat od grandzi na przykład) i dobrze podane na dobrym reduktorze LPG. Kończą sie wtedy tego typu problemy.:) (a zaczynają inne;))
jogi / 2007-03-18 21:28:50 /
BRD akurat oznacza ze mogl latac z automatem LUB manualem N9, oraz wyposazony byl w katalizator.
Mysza liil (EM) / 2007-03-18 21:34:31 /
BRD akurat oznacza ze mogl latac z automatem LUB manualem N9, oraz wyposazony byl w katalizator i zaworami z hydrauliczną regulacją oraz ten co ja mam z1sądą lambda.
A nie jest czasem tak, że brak katalizatora fałszuje odczyt dla sondy i przez to komputer głupieje i właśnie tak reaguje, tzn ograniczeniem obrotów do 3 tysi??
Ale może ja sie nie znam.....
Nie bo po wyżej 3tys ECC odłancza sąde lambda ,sonda podaje tylko skład mieszanki w zakresie wolnych obrotów i średnich .
hy...
i tu jest pies pogrzebany :)) zamiast odłaczac sądę... odłacza pompę:))
Ale może ja się nie znam ..:))
jogi świeczki to akurat nic tu nie maję do gadania bo latał na motocraftach i dostał takie same ale nówki , platynki mam, ale to nie będzie to jak nic nie wymyslę to po kombinuję z tymi platynkami , a LPG nie miałem i nawet nie myslę o tym silniczek nie widział LPG i nie zobaczy .
taki mądry ECC to on nie jest żeby odłonczyc pompę paliwa.
wręcz odwrotnie w trybie awaryjnym będzie pracowała cały czas.
Uszkodzony aparat zapłonowy może nie reagować na sygnały z komputera i utrzymywać stałe wyprzedzenie zapłonu 10' a przy takim wyprzedzeniu silnik może mieć problemy z wkręceniem się na wysokie obroty.
może również być uszkodzony sam komputer, warto pożyczyć od kogoś podobny i podpiąć na próbę.
Trójkąt / 2007-03-19 00:32:09 /
Grek: A jakie błędy daje test diodą?
witam test diodą? wpiołem to ale jak zaczeło mrygac to zbaraniałem te błyski to nie dla mnie i odpusciłem sobie samo diagnozę byłem dzisiaj u 1 gostka to mówi ze to może byc wina filtra stożkowego przy wtrysku powyżej 3000 tys. dostaje za dużo powietrza ,a za mało beny ,sprawdze zapodam orginalny filterek i puszkę ,powiedzial tez że sonda lambda może byc padnięta , poszukuje info jak oszukac kompa na sondę ponoc jakis rezystor cza podpiąć tylko o jakiej rezystencji tego nie wiem będę szukał amoże ktos tu na forum wie albo trójkąt może wiedzieć to jest spec od 2,9, trójkąt a z tym aparatem zapłonowym jak jest zwalony to na wolnych chyba też powinien swirować mam jeszcze jeden to sprawdzę ale najpierw filtr i rezystor zamiast sondy a jak nie znajdę info natemat rezystora to nową sondę zapodam tylko 360 pln, to troszkę boli.
Zmien mechanika i nie baraniej. Poczytaj instrukcje i policz impulsy, bo z glupimi radami o filtrach nic nie zdzialasz. Dowiedz sie co naprawde dolega silnikowi/osprzetowi, od tego jest autotest ECU. Sonda kosztuje cos kolo 80 zł, wiec nie przesadzaj z tymi cenami. Bo z takim podejsciem to nie dziwie sie ze nic nie działa, a wrecz cieszylbym sie ze wogole odpala.
Mysza liil (EM) / 2007-03-19 18:38:25 /
trójkąt sprawdzę lampą wyprzedzenie zapłonu tan silnik ma miec 15' tylko niewiem jak to ustawic jak niema kata, bo te 15' jest z katem a jak niema kata to ma miec 12' itaraz mam dylemat w ustawieniu 15' tak jak dla kata czy 12' bez kata.
na stożkach jeżdżę od zawsze, na elektronice i LPG co się niektórym we łbach nie mieści że LPG może ze stożkiem dobrze działać..
aparat jeśli nie przyspiesza zapłonu to na wolnych będzie chodzić idealnie. Sondy bym nie podejrzewał, bo przy gazie w podłodze sonda nie jest brana pod uwagę.
Trójkąt / 2007-03-19 18:50:16 /
zmienię mechanika bo tylko piredoły opowiadają będe sam szukal tak długo aż znajdę a ztą sondą to powaga byłem w studio forda i jak bum cyk 360 pln a za 80 pln to bym zaraz kupowal tylko pytanie jaka to sonda pewnie uniwersalna NGK 4 pinowa na allegro tego jest w brud.
Zaplonem steruje komp. Zeby go ustawic nalezy wprowadzic komp w tryb 10 stopni (odlaczajac sygnal sp-out albo przechodzac w tryb serwisowy podczas testu po usunieciu wszystkich bledow) i wtedy ustawic lampa na wlasnie 10 stopni. Inaczej nic nie zdzialasz.
Mysza liil (EM) / 2007-03-19 18:54:39 /
ja też myslę że stożek to raczej nie, ale sprawdzę dla swiętego spokoju sonda według mnie jest dobra bo ją badałem miernikiem i ładnie pokazywał nie przekraczał 1v i cały czas się zmieniało to raczej jest ok tylko niemiałem jak sprawdzic w zakresie większych obrotów pobawie sie jutro.
http://allegro.pl/item176199604_sonda_lambda_3_przewodowa_do_opla_typu_bosch.html
sonde możesz śmiało kupić taką. jedyna różnica między tą a fordoską od 2,9 to inna wtyczka. Reszta parametrów taka sama.
zapłon ustaw tak jak Mysza mówi. na 10' w trybie serwisowym lub przy odłączonym przewodzie sp-out.
Trójkąt / 2007-03-19 19:12:09 /
sp-aut które to kabelki ? gdzie ich szukać cos tam kiedys obiło mi sie ouszy ale nie pamiętam co z tym zrobic jakas podpowiedz? odpiąc ,zmostkowac do masy.
wielkie dzieki panowie tylko jeszcze gdzie jest ten set-up kabelek .
spark-out a nie set-up Tu se poczytaj http://www.capri.pl/forum/175002#198529 bo do znudzenia mozna pisac.
Mysza liil (EM) / 2007-03-19 19:25:02 /
wielkie dzięki.