logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » ciężkie odpalanie na gorącym silniku

ciężkie odpalanie na gorącym silniku

w silniku 2.8i przy ustawionym zapłonie na 9 stopni jak silnik jest zimny to pali bez zarzutu ale po rozgrzaniu zapłon chyba jest zawczesny bo silnik dostaje kompresji i rozrusznik nie ma siły zakręcić. po opóźnieniu zapłonu wszystko jest dobrze. o co chodzi?

tomi / 2003-04-13 10:56:41 /


Skoro fabrycznie jest 9 (na bezołowiówce),to wg mnie przyczyna leży po stronie rozrusznika. Mój przed regeneracją zachowywał sie podobnie - po rozgrzaniu dostawał przebicia.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-13 14:49:23 /


jezeli nie kreci rozrusznik to faktycznie do regeneracji. u mnie bylo tak, ze zwoje wirnika sie dotykaly po rozgrzaniu i byly przebicia i na tym tracil moc.

Kriss_MustangII / 2003-04-13 15:26:08 /


ale rozrusznik jest po regeneracji. chyba że spieprzyli.

tomi / 2003-04-14 12:45:19 /


2.8 na doornym wtrysku tylko benzyna.
Silnik zimny odpala od razu. Po rozgrzaniu, zgaszę odpalę i jest ok. Postoi kilka minut i już doopa. Nie odpali, rozrusznik kręci, a silnik nie chce zagadać. Jak ostygnie to znowu nie ma problemu. Jakieś sugestie????

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-22 16:39:29 /


modulator czy jak on sie tam zwie

przy odpalaniu cieplego silnika powinien dawac impulsowy sygnal na wtryskiwacz rozruchowy. Przy zimnym silniku sygnal dla niego idzie z regulatora termicznego dlatego odpalz ci bez problemu

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-22 18:31:43 /


A gdzie to sie w granadzie znajduje?? Tak jak w capri pod deską od strony kierowcy???

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-22 18:55:41 /


To taki duży zielony przekaźnik???????? bo tylko coś takiego znalazłem:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-22 19:20:00 /


A zawory dawno regulowałeś?

granadabus / 2008-05-22 19:25:10 /


Silnik jest świeżo po dużym remoncie. Zawory wyregulowałem po odpaleniu. Przejechał może od tego czasu z 500km. Generalnie było to 2,3 V6 i dostało kompletna instalacje elektryczna od 2,8i i silnik na wtrysku. Myślę coś może rzeczywiście być z tym modulatorem. Będziemy sprawdzać.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-22 20:06:32 /


samostarta psiknij ;P

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-22 21:41:05 /


Po co samostart wystarczy zwykły plak takie samo działanie

SQ3GJN Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-23 00:04:19 /


No to zapal diesla na plaku... powodzenia..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-23 05:52:32 /


tu ladnie wszystko opisane: http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i#operation-impulse-module

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-24 12:36:07 /


Ktoś tu wcześniej pisał że ma problem z rozruchem rozgrzanego silnika z zasilaniem gaźnikowym.
Też miałem taki problem. Dzisiaj postanowiłem go ugryźć.
Podumałem, podumałem i stwierdziłem że trzeba uszczelnić gaźnik.
Wystrugałem sobie z kawałka plastiku zaślepkę do mechanizmu klap ssania, podstawę obudowy filtra uszczelniłem przy pomocy uszczelki do okien i okazało sie że strzał w dziesiątkę.
Silnik na zimno pali bez zarzutu tak jak palił a po rozgrzaniu pali zdecydowanie lepiej. Nie trzeba już tak kręcić rozrusznikiem jak przedtem.

Wygląda na to że przy zimnym silniku gdy klapy ssania są zamknięte podciśnienie w gaźniku jest odpowiednie do zassania wystarczająco bogatej mieszanki. Gdy się silnik rozgrzeje klapy sie otwierają i nie stwarzają już oporu dla powietrza i podciśnienie w gaźniku spada. W tedy do gry wchodzi filtr powietrza, to on ma na celu stworzenie odpowiedniego podciśnienia w gaźniku do zassania paliwa. Jeśli obudowa filtra jest nieszczelna filtr nie spełnia swojego zadania i nie stwarza oporu dla powietrza bo powietrze zamiast przez filtr dostaje sie dziurami w obudowie.

A wiec panowie uszczelniamy gaźniki i obudowy filtrów :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-24 22:44:46 /


nie wiem czy zauwazyłeś w gazniku jest taki sikacz.. nibypompka w gardzieli, jak ruszasz gazem to sikacz sika paliwkiem i to ułatwia odpalanie... zreszta ja sie nie znam..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-25 09:22:53 /


Aldaron. Masz 100% racji.Pisałem już gdzieś, żw bolączką większości gaznikowców jest podstawa gażnika, którą mechaniory za mocno dokręcają, a wtedy ona się krzywi i nie pomagają nowe uszczelki, tylko trzeba przeszlifować podstawę. Skład mieszanki ma ścisle okrślone parametry, w przypadku gazu jest to jeden do sześciu, czyli jednostka gazu i sześć jednostek powietrza, wtedy powstaje mieszanka wybuchowa (palna). Nie znam parametrów z benzyną, ale biorąc nawet na logikę, jeżeli jest czegoś za dużo (np. powietrza) to spalanie jest ciężkie i automatycznie wzrasta. Tak że uszczelniajmy panowie.

granadabus / 2008-05-25 12:33:10 /


14,7kg powietrza na 1 kg paliwa --> lambda = 1

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-25 17:47:17 /


Witam podłączę się pod to watek co by nie tworzyć następnego. Sytuacja ma się następująco Ford Capri III 2.0 OHC na zimnym silniku odpala od pierwszego ,jak go zgaszę i odpalę w ciągu około do 10 min tez startuje od razu. Ale jak postoi troszkę dłużej tak od 10 minut do 3h to muszę go z kilka razy pokręcić żeby odpalił. da sie z tym żyć aczkolwiek troszkę mnie to denerwuje. Ma ktoś może jakiś pomysł jak jest tego powód?

KostekBiker Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-05 21:27:22 /


gaz jest?

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-05 21:30:36 /


filtr paliwa jest? moze sie cofa bardziej zupa do baku

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-05 21:31:52 /


Gazu nie ma nie było i nie będzie a filtr paliwa jest przed pompka paliwa.

KostekBiker Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-05 22:20:31 /


imo niema zwiazku cofanie paliwa.
to by nastreczalo problemow zwlaszcza po dlugim postoju a nie po srednim.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-05 23:08:46 /


Sprawdzałeś zawory?

granadabus / 2008-10-06 15:13:47 /


Tak zawory były regulowane a gaźnik i zapłon był regulowany i czyszczony 11 miesięcy temu a dużo nie jeżdżę.

KostekBiker Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-07 08:44:08 /


sprawdź czy w wężyku podciśnieniowym napędzającym pompkę przyspieszającą jest paliwo. Jeżeli jest, to masz przyczynę. Trzeba wymienić membrankę podciśnieniowej pompki przyspieszającej.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-09 12:44:01 /


Dzięki za pomoc ale który to jest wężyk.Domyślam się ze jeden z tych cienkich więc zamieszczam ich zdjęcia i jak byś Grandziarz mógł powiedzieć który to. Ten wężyk z 2zdjęcia idzie do aparatu na 3 zdjęciu i czy to jest ten wężyk?

KostekBiker Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-12 11:06:43 /


jak mniemam granadziarz miał na myśli ten wężyk z pierwszego zdjęcia i membranę pod dekielkiem

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-12 11:34:26 /


Z tego co ja tu widzę to Weber od V-ki załozony jest do rzędówki :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-12 11:46:12 /


weber chyba od rzędówki ale zębatki ma od vałki

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-12 12:15:18 /


byly takie webery do 2.0 v6 oraz do essexa 3.0

Mysza liil (EM) / 2008-10-12 13:01:26 /


A zębatki od solexów do nich nie pasują.

Mysza liil (EM) / 2008-10-12 13:01:42 /


Czyli to by mogło tłumaczyć to spalanie rzędu 14l/100km?Ale za to się niezłe zbiera ale ten jego zasys mnie dobija. Jak myślicie zmiana na standardowy gaźnik od 2l ohc do wersji super gt z prostokątnym filtrem powietrza zmieni coś?

KostekBiker Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-12 17:43:07 /


Ja mam 2.0 ohc na weberze, prostokąt filtr, ustawienia ksiązkowe = spalanie nie przekracza 9 l :)

kicok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-13 18:26:11 /


Kicok teraz to mnię dobiłeś , a ten twój gaźniczek wygląda tak samo jak mój czy ciut inaczej bo może rzeczywiście mam gaźnik od innego silnika.

KostekBiker Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-13 20:20:39 /


pali tobie tak dużo bo masz uruchamianie przepustnic od vałki (zębatki), dwie przepustnice otwierają się równocześnie, w gaźniku do rzędówki druga przepustnica otwierana jest za pomocą dźwigni przez przepustnice nr 1 i otwiera sie w momencie otwarcia do połowy pierwszej czy jakoś tak

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-13 20:30:33 /


ktoś chciał pewnie zastosować tzw tuning

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-13 20:31:51 /


ja mam weber 32/36 nic przy nim nie grzebane (jakiś tuning), oczywiście jest po remoncie, luzy wykasowane, zestaw naprawczy zainstalowany, wszystko dziala, ustawialem na sluch jak mi Pan gaznikowiec powiedzial i naprawde nie narzekam.

kicok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-14 19:51:52 /


Wątpię żeby ktoś go w ten sposób tuningował bo wtedy by musiał całą konstrukcję gaźnika zmienić ale są na tym forum ludzie bardziej obeznani i nich oni się wypowiedzą czy to jest możliwe.

KostekBiker Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-15 19:52:27 /


na zdjęciu jest weber od V6, bo ma na lewym przelocie śrubę regulacji składu mieszanki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-19 14:51:58 /


Aha no o już wiadomo co do paliwożerności ,ooo biedny musiał być ten mój gaźnikowiec co to wszystko regulował.

KostekBiker Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-19 23:27:08 /


Okazało się że w wężyku o którym mówił Grandziarz_3m było troszkę benzyny więc przyczyna jest po stronie membranki teraz tylko taką znaleźć.Dzięki Grandziarz za zlokalizowanie usterki tak to bym się miesiącami zastanawiał co jest.

KostekBiker Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-23 20:17:00 /


Witam mam ten sam problem w moim capri 2,9efi rozrusznik po nagrzaniu silnika traci swoją siłe,słyszałem od jednego fordziarza że to rozrusznik jest do wymiany ew tuleje są do wymiany.Dobrze że jest na gwarancji to wymienie na następony.

hammer Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-26 10:18:27 /


sprawdz przewód plusowy gruby co idzie do rozrusznika same ucho które jest zakute na końcu prawdopodobnie ono jest luźne lub zaśniedziałe (w połączeniu przewód ucho) i takie efekty też daje

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-26 10:22:39 /