Witam!
Potrzebuję jednoznaczych wypowiedzi na nurtujące mnie pytanie:
Czy czynnik R134a nie strawi mi sprężarki klimy w grandzi, która w oryginale współpracowała z freonem R12?
Może ona zostać czy wymienić na sprężarkę ze scorpio??
dieselfan aka zgoniok / 2007-03-13 12:19:10 /
juz raz pisalem na ten temat, R134a sie nie nadaje
ale są inne które sie nadają bez przezbrajania systemu
W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon") istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu:
1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.
2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.
Czynniki które mozemy stosować jako zamienniki w klimatyzacjach to:
R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.
R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)
R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.
R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56
R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju
Najlepiej jednak użyć tego, do czego system był zbudowany przez producenta, czyli czynnika R12 :o)
dodam tylko ze R134a nie zniszczy kompresora ale rozpusci wszystkie gumowe oringi i weze
jak zmienisz oringi na silikonowe to troche pochodzi
camaro / 2007-03-13 18:44:32 /
a czy coś takiego ożywi klimatyzację?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Freeze-12-Freon-R12-R-12-REPLACEMENT-1-Complete-Car-Kit_W0QQitemZ220097992695QQcategoryZ46094QQrdZ1QQcmdZViewItem
maly / 2007-04-02 15:32:28 /
Tylko nie pisz na przesyłce że to freon :)
wiem, ale zda to egzamin i czy ten zestaw obejmuje wszystko co jest potrzebne do wskrzeszenia klimy?
maly / 2007-04-02 16:09:43 /
Jest jeszcze mieszanka R290/R600a jedyną wadą jest łatwopalność.
Drop in oczywiście.
Na upartego zamiennik sprzedają stacje LPG więc dostępność jest dość dużą i bardzo niska cena ;)
mam pytanie z innej beczki... nie wiem nic o klimie wiec pytanie może być dziwne...
Czy spreżarke od klimy mozna wykorzystać żeby spręzała same powietrze??
Czy substancja którą wypełnia sie klime smaruje jakoś pompe??
Czy zatre spreżarke jak bedzie sie krecic na sucho??
Planuje stworzyć instalacje pneumatyczną w Grandzi, i szukam napędu pompującego, a pompa klimy ma ten plus że załaczana jest na elektromagnes...
Dzieki za wszystkie info...Pozdr!
zatrze się, do czynnika dodawany jest lubrykant
co chcesz zrobic na powietrze? hamulce? :D
Mysza liil (EM) / 2008-01-01 21:22:37 /
mam dużo różnych pomysłów pneumatycznych:D klakson od tira, podnoszenie zawiechy,itd.
A nie wiesz Mysza kto by posiadał normalną spreżarke paskiem napedzaną?? może być od ciągnika, lub od jakiegoś innego wynalazka...
Dzieki za odpowiedz...
Tachu szukaj sprężarki od Ikarusa ponieważ jest napędzana paskiem i ma własny układ smarowania.Teraz współczesne silniki ciężarówek mają kompresory zintegrowane z silnikiem,napęd jak i smarowanie.
Maroo wiem o co biega, myslałem nad tym i zawsze jest opcja w miejscu montażu fabrycznego spręzarki gdzie jest przekazywany olej, dorobić flansze ew. mini zbiornik na osobny olej , widziałem pare takich spreżarek i mogą być bez własnego smarowania... ale dzięki.
ze sprężarki klimy możesz wykoryzstać sprzędło elektromagnetyczne
marian212 / 2008-01-01 22:06:38 /
marian też o tym myślałem :))
aaaaa jeszcze jedno ... ten elektromagnes jest tylko pod 12V nie trzeba żadnej kombinacji?? no ew. przekaznik....
poczciwy ursus c-330 ma sprężarkę z własnym smarowaniem , ale jest chyba zbyt głośna. jakiś star miał dwutłokowy kompresor stosowany często do instalacji garażowych i warsztatowych (dosyć wydajny) .
ja mam taka sprezarke...
stoi wolna
Kriss_MustangII / 2008-01-01 22:47:21 /
Kriss chodzi mi o samą sprężarke bez zbiorników i innych pierdół... jakie wymiary ma ta twoja i czy jest sprawna??
nie wiem gdzie tego kloca tłokowego chcesz upchnąć i po co CI pompa o tak dużym wydatku.
Wydaje mi sie że na Twoje potrzeby wystarczy jakaś mała pompa łopatkowa, może warto pomyśleć nad zaadaprowaniem jakiejś pompy próżniowej z diesla, wyjscie na napęd i mocowanie masz prawie gotowe, możesz jedynie zrobić mały zbironik i po robocie.
marian212 / 2008-01-02 09:22:18 /
pompy próżniowej z diesla?? marianek możesz jasniej?? chodzi ci o tzw. "waku" czy jakośtam??
źle napisałem , chodziło mi o podciśnieniową (do serwa w dieslach).
Nie wiem jakie są wydatki takich pomp, ale na klakson powinno starczyć ;)
marian212 / 2008-01-02 16:04:44 /
no dobra ale ona ssie a nie dmucha... a ja chce miec zapas powietrza;)
podpowiedzcie coś.. przecież nie kupie tej pod zapalniczke za 19,99zł :)) co jeszcze dmuchac może,,... potrzebuje ok 15 litrów poj i ok 2.5 do 4 atm w miare stałego cisnienia, żeby podnieść auto na ok 10 cm :)
10 cm? z kołam? :D poduszkowca robisz? :D
vacum pompa ssie z serwa, ale tłoczy do kolektora :D to działa jak pompka paliwa, jest ssąco-tłocząca.
Mysza liil (EM) / 2008-01-02 16:46:39 /
Mysza nie z kołami:)) koła na ziemi... ale taka pompałka nabije coś jak bedzie miała opór... bo jak ciśnie do kolektora to tam za dużego cisnienie nie ma (tylko podcisnienie) chyba ze sie myle
Można by, ewentualnie, jednego gara wykorzystać jako, sprężarkę:P, na pięciu auto pewno pojedzie:D, miałbyś niezawodny napęd sprężarki, smarowanie ciśnieniowe....
zgoniok / 2008-01-02 23:06:27 /
vacum pompa powinna dać radę :) jako magazyn ciśnienia do klaksonu trzeba by dać jakiś niezbyt duży zbiornik.
Poszukaj alternatora od dezla z wbudowana pompą :) będziesz miał 2w1 bez kombinacji z dodatkowym paskiem.
Trójkąt / 2008-01-03 00:51:22 /
Widzialem kieys u kolegi w VW t1 ,zbiornik powietrza z gasnicy samochodowej,klakson z tira alternator z transita ( z vakkum ) i trabilo dobrze.
granadabus / 2008-01-03 14:32:39 /
zawitałem na złom dzisiaj,.. i słusznie... stał jakiś wielki silnik, jak od czołgu, i miał spreżarke z ułamanym kołem pasowym, pokreciłem ośką, posapał troche, nie miał zaworków, tłoczył i wciągał zaraz, ale zdemontowałem i za 30 zł poszedł:) nawet niewielkie gabaryty, tylko ze smarowany był z silnika, były dwa przewody i z tego grubego jak kreciłem to też zasysało olej... możliwe ze to cos pobierało sobie samo olej.. ? ( było wysoko zamontowane na silniku) ... i gaśnice też na złomie kupiłem:))
może ktoś wie od czego to może być?? zaworki są na jakieś blaszki no i jedna była podgięta dlatego pchał i zasysał...
Star 200 to nie czołg. Zślep wyjścia i nalej stan. U mnie w ten sposó chodzi już 2X lat.
marian212 / 2008-01-03 20:18:38 /
jak zaślep jednym krućcem chyba ssie a drugim dmucha ale jedna blaszka zaworkowa była wygieta... wiec rozebrałem... a stan oleju to nie wiem bo były tylko dwa węże , gruby i cieniutki... ale olej był w środku... ale całośc wygladała jak od czołgu:))))