Zanim wezme sie do roboty...powiedzcie mi jakie proponujecie zmiany w zawieszeniu zeby ten samochod jednak przykleil sie do drogi.....
MALISh / 2007-03-06 09:50:04 /
taunus przykleił ?? ;p
taunus z założenia jest tapczanem na kołach :) proponuje jedynie dobre hamulce założyć no i dobre amorki do kompletu z zestawem sprężyn ventura.
Trójkąt / 2007-03-06 10:16:29 /
Sprezyny i amorki to na pewno wymienie ... a jakies inne propozycje
MALISh / 2007-03-06 10:19:53 /
Potwierdzam teorie 3-kata , tajniak i prowadzenie to sa 2 rozne zeczy . Pomijajac juz amorki (gazowe) i sprezynki , proponuje sie zaopatrzyc w poliuretany .
proponuje rozpórke co zeby kielichy o siebie sie nie trykaly :D Naprawde duzo daje po usztywnieniu zawiechy a zwlaszcza jak sie wklada duzy silnik.
Pzdr.
Medy / 2007-03-06 11:20:41 /
Zwłaszcza w dziobaku :)
m.kozlowski / 2007-03-06 11:22:07 /
To ja poprosze taka rozpurke do dzioba :P
moge zrobic !!!
Medy / 2007-03-06 11:36:05 /
To i dla mnie do MkII jedna ;) Do granady tez wezme :D A w zasadzie nie rozporke tylko przekladke, zeby kielichy nie brzeczaly. PS Kielichy to mam w skrytce ;) takie setkowe
Mysza liil (EM) / 2007-03-06 12:13:00 /
hehe z kielichami dobre :P a co do zawiechy to jak już tutaj napisano, wrzuć stabilizatory o jak najwiekszej średnicy, daj poliuretany zmień gumy trzymające kołyske i nowe amorki ze sprężynami i powinno być cacy
BirdDog / 2007-03-06 12:23:42 /
a to i ja poprosze jedną rozpórkę do dziobaka i jedna do mk2 :)) jak weźmiemy więcej to będzie taniej :)
Trójkąt / 2007-03-06 13:20:52 /
ja biore dwie .......;D
MALISh / 2007-03-06 13:34:28 /
To i ja jedną :) Jaka będzie cena?
Śmietan / 2007-03-06 13:35:16 /
Cena będzie spora, bo w komplecie z mcphersonami...
m.kozlowski / 2007-03-06 13:36:25 /
To co z tymi rozporkami beda czy nie ???
MALISh / 2007-03-06 15:50:53 /
Kolega raczy poczytać ze z r oz u m i n i e m powyzsze odpowiedzi i pewnie zauważy że niektóre jakby odbiegały sensem od tematu zawieszenia jakie jest w Taunusie. Rzopórkę w sensie o jaki pytasz można stosowac w Capri http://www.capri.pl/image/forum/37586/17528 i innych autach z zawieszeniem Mc persona . Skoro posiadasz Taunusa to zobacz że nie masz miejsca do zamocowania takiej rozpórki bo nie masz Mc personów tylko podwójne wachacze .
Jaśnie Pan raczył najechac na Frombork .......a pomost ustwiono na Malbork.
bogdanw / 2007-03-06 18:04:01 /
Mkozlowsk dwukrotnie próbował nastawić dyskurs na właściwe tory, ale niektórzy brnęli dalej. Dopiero Bogdanw (brawo!) obrał sedno z aluzyjek i może wreszcie temat rozpórek do Taunusa [Consula, Granady] zemrze śmiercią naturalną :)
A co do zmian pomiędzy 2.3 a 2.9 to bym nie przesadzał. Różnica w masie motoru jest rzędu 10-15 kg, a w Vmax rzędu 20 km/h - sensownie obniżyć spirale z przodu i tyłu, dać twardsze amorki, grubą lagę stabilizatora, poliuretany, kapcie 195 lub 205 na felgach z ET<25 i będzie lala. Identyczny zawias ma Ładzina, a coniektórzy chłopcy potrafią cuda z nimi wyczyniać.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-03-06 18:48:03 /
Moge sie podjąć zrobienia tych rozpórek-pod indywidualne zamówienia. Ale w tym temacie prosze na priva zeby nie zasmiecać tego wątku.
PZDR.
Medy / 2007-03-06 19:07:16 /
medy do capri robi, całkiem niczego sobie trzeba przyznać :)
A ja odniosłem wrażenie, że wszyscy mówiący o rozpórce do Taunusa mieli na myśli... rózpórkę do Taunusa. Oczywiście, nie "rozpórkę kielichów" tylko tą lagę montowaną niżej...
Śmietan / 2007-03-06 20:22:22 /
Krk4M tu nie chodzi o to ze ciezar jest inny tylko ze koni bedzie ze 150 wiecej a to potrafi wygiąć samochod..oj potrafi szczegolnie 30 letni ... no nic mi nie pozostaje na razie bed eliczylna przedmowce chyba ze pierwszy sie zabiore za to ;D
pozdrawiam
MALISh / 2007-03-06 21:02:01 /
pomost ustawiono na frombork.....a jasnie pan najechal na malbork.
po roku jazdy dziobakiem z silnikiem 2,9 auto zaczęło pękać od przegrody wzdłuż tunelu. Wszystko to za sprawą sił skrętnych działających na nadwozie. Wzmocnienia są jak najbardziej potrzebne.!
Trójkąt / 2007-03-06 23:43:35 /
he he, miło mi się czyta ten topic bo i mnie głowa boli jak zrobić z osiołka rumaka ;))
czyli jak przebudować dziobaka na jeździdełko dla którego 200 kucy pod maską to nie będzie problem.. Cóż, może to nie będzie popularna opinia ale moim zdaniem trzeba całkowicie zrezygnować z tylnego mostu i stych wszystkich maszpikowanych gumami wachaczy, bo prawda jest taka że z poliuretanami czy bez i tak most będzie latał jakby go miało wyrwać ... pozostaje wg. mnie całkowita przeróbka nad którą właśnie pracuje :) co do przedniej kołyski to myślę że można ją wykożystać dodając wszystko to o czym już tu wcześniej było napisane plus wspomniana rozpórka kołyski na dole no i myślę że też można się pokusić o "wymyślenie" jakiejś sprytnej dodatkowej belki od góry nad silnikiem..
Z pozdrowieniami dla wszystkich szalonych spawaczy.
dziobak74
dziobak74 / 2007-03-07 16:30:05 /
jakoś w Muscle carach nieskakały przy 300kucach :D, oczywiście część z nich miała zawieche jak capri na prórach ale niektóre miały wahacze jak nasze taunusy, niewiem jak to było rozwiązane ale działało:D
BirdDog / 2007-03-07 16:35:06 /
Dziobak74, mi też chodzi po głowie kompletny ścierkowski zawias :) Zobaczy kto pierwszy skończy lub kto pierwszy się wyleczy :) Pozdrawiam!
Śmietan / 2007-03-07 20:13:13 /
Nie trzeba rezygnować ze sztywnego mostu .... w 3rd gen. Mustangu jest sztywny na sprężynach i jakieś wahacze .... całkiem to daje rade a auto nieźle sie prowadzi.
MikeB4 / 2007-03-07 20:47:55 /
myśle że Marcin (dziobak74) i ja zwalczymy temat sierrowego zawiasu, nie mamy wyjścia :) szpera musi być
Panowie, róbcie dokumentację fotograficzną!
Śmietan / 2007-03-07 22:25:42 /
jak dobrze mądrych posłuchac:)
skroban / 2007-03-07 22:26:07 /
taaaaaa....
http://www.youtube.com/watch?v=XvZU4YYSvhU
MALISh / 2007-03-08 15:31:15 /
nic juz nie bede mowilo o ....
http://www.youtube.com/watch?v=BU7a7aXImD4
MALISh / 2007-03-08 15:40:34 /
Genialnie zmontowany... dzwięk :/
Mysza liil (EM) / 2007-03-08 18:25:55 /
fajne filmiki, tylko prezentowana na nich jazda ma jeden mankament dla mnie ,:)
mianowicie jest "na wprost" . W samochodzie który ma dooożo mocy i jest prawdziwym muscule carem wstawiane są i tak nowe mosty zamocowane totalnie na sztywno albo łamane zawieszenie wielowahaczowe tak twarde i sztywne żeby bez większego "ugięcia" przyjąć moment obrotowy podczas stratu od którego taunus by się rozleciał nie ruszając z miejsca. postaram się dodać adres tej strony bo normalnie można tam siedzieć godzinami. Poza tym wracając do wątku i tego co napisał Pająk - szpera.. tak, i dla mnie bez niej nie ma co myśleć poważniej o sportowej jeździe samochodem. Co więcej udało mi się cały zawias z zeszperowanym dyfrem od sierki za 250 zeta kupić na allegro :) mamy tylko problem z Darkiem jakie parametry ma ten szperunek... może ktoś wie i napisałby conieco..
pozdrox
dziobak74 / 2007-03-08 21:31:00 /
no dobra ale pierwszy filmik z cosworthem tak jak lubie i tak jak bedzie tylko na manualu ;D
MALISh / 2007-03-08 22:58:03 /
polecam stronkę:
http://www.lateral-g.net/
:))
dziobak74 / 2007-03-09 10:38:42 /
Mmmm juz chory jestem.
tylko dla przykładu pare fotek, na trzeciej widok pięknego rozwiązania, mianowicie skrzynia biegów tuż przed dyfrem i łamany zawias...
dziobak74 / 2007-03-09 12:13:04 /
Cóż - standardowe rozwiązanie dla prawdziwych samochodów: Alfy, Ferrari, Maserati, Corvette, coniektórych Volvo i Porsche [a nawet jednej Skody]...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-03-09 12:28:22 /