logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » momenty dokręcania śrub w 2,9 12 V

momenty dokręcania śrub w 2,9 12 V

Witam problem bo nie bardzo mogę przetłumaczyć dane a autodaty chodzi o momenty dokręcania śrub w 2,9 12 zaworów pisze tam :
Main bearings
1 etap 45 Nm
2 etap 90…104Nm
czy są to może czopy główne ?
Big end bearings
1 etap 13 Nm
2 etap 26…33 Nm
czy to są stopy korbowodów ?
dzięki

kaaktus Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-03 12:12:34 /


szkoda że wyciągnięte z kontekstu, ale to są łożyska główne i tylne większe. jakie momenty są ci potrzebne to postaram się pomuc.

uparty / 2007-03-03 17:55:26 /


caly wal i korbowody bo gore silnika znalazlem

kaaktus Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-03 19:55:58 /


zapomnialem dodac chodzi o dokrecenie panewek

kaaktus Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-03 19:58:06 /


zaraz podam

uparty / 2007-03-03 20:07:59 /


To ty ten silnik rozbierałeś? :P

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-03 20:44:49 /


tak nie miałem wyjścia bo jak mi przywieźli to upadł na ziemie tak serwisko mi go dowiozło i coś się zacinało przy obracaniu wałem ale wszystko ok. to popychacz hydrauliczny był zapchany wiec i tak bym musiał rozebrać przy okazji zrobiłem głowicę

kaaktus Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-03 23:50:52 /


Kaaktus to nie ty kiedyś kombinowałeś z 2.9 popychaczami hydraulicznymi znaczy czyściłeś i miałeś odpalać na wiosnę i jak śmigały czy jeszcze nie sprawdzałeś?

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-04 08:52:11 /


Tak rozebrałem i oczyściłem je bo zaworki przepuszczały jeden był zapchany i podwieszał zawór ale jeszcze nie odpaliłem i nie wiem na 100% czy będzie OK. ale zworki nie wyglądały na zużyte tylko miały sporo nagaru i na sprężarce przy 8 barach już puszczały wiec może się uda z tym czyszczeniem
Gdzieś za miesiąc może wcześniej odpalę to dam znać jak wyszło jak nie wyjdzie to chyba założę zwykłe szklanki chociaż nie mam pewności czy będą pasować ?

kaaktus Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-04 10:31:30 /


Witam, sorki że jeszcze nie dałem danych ale dopiero teraz odnalazłem te pilki i tylko sprawdzę różnice między v6 2.3 / 2.8 / 2.9

uparty / 2007-03-04 12:39:44 /


no nareszcie, panewki główne wału w jednym etapie 90-104Nm, panewki korbowodów w jednym etapie 34Nm. Ja jak się bawiłem to najpierw dokręcałem na 50% nominału obracając wałem po dokręceniu każdej panewki. jeśli wał będzie krzywy lub zbyt ciasno zpasowany to wychwycisz to w odpowiednim momęcie.

uparty / 2007-03-04 15:18:03 /


już dokręciłem według tego z autodaty ale teraz mam pewność że jest OK. :) dzięki bardzo Pozdrawiam

kaaktus Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-05 17:55:05 /