Witam jestem tu nowy ,remontuje Warszawe 223 do ktorej zamontowałem silnikV6 2.3 l. z forda wraz ze skrzynia 5 biegowa manualna,bardzo sie ciesze ze jest ta stronka gdyz znalazlem wiele odpowiedzi na nurtujące mnie pytania ,np,ile koni ma silnik 2.3 YYP.pozdrawiam goraco ,i mam nadzieje ze nie zmieszacie mnie z błotem,
mariod / 2007-02-25 16:46:31 /
Auto tylnionapędowe, wiekowe, klasyk pełną gębą, słuszne serducho, zapraszamy na zloty Fordów :). Fajny projekt, miło, że się pochwaliłeś.
Młody_wFe / 2007-02-25 16:57:51 /
Eldyablo i ja też niedawno mielismy w planie wspólną Warszawę Hot Rot z ale odpuścilismy.Powodzenia :)
Murmur vel Magman / 2007-02-25 17:29:01 /
Dzieki za slowa uznania,jak tylko V6 klementyna ,bedzie gotowa napewno pojawie sie na jakims zlocie :)
mariod / 2007-02-25 17:33:54 /
Ta Warszawa pewnie od urodzenia marzyła o jakimś V pod maską.
Pewnie się jej spodobało, jednak niedlugo pewnie zachce jej się 2.8 ;)
Powodzenia w ukonczeniach.
Wojtass / 2007-02-25 18:06:24 /
najpierw pojezdze na 2.3 warszawa ma w oryginale 2,1 70kM.i 3 biegi ,zobaczymy jak bedzie jezdzic z 2,3 i ile bedzie palic ,byc mioze zapoda sie jej 2,8:)
mariod / 2007-02-25 18:58:48 /
juz lepiej v8 :)
Mysza liil (EM) / 2007-02-25 19:35:08 /
v8 raczej nie ,bo ja ide po najmniejszej lini oporu jak najmniej przeróbki nadwozia a silnik V6 wystarczajaco napedzi mojego demona
mariod / 2007-02-25 19:43:38 /
W oryginale ГАЗ М-20 Победа miał mieć silnik R6 ciut ponad 3 litry, ale Батюшка Сталин klepnął program oszczędzania paliw i do serii poszedł motor czterogarowy.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-02-25 21:13:40 /
ciesze sie ze V6 fordowska pasuje idealnie do Warszawy i dziekuje wam koledzy za cieple przyjecie mnie tutaj
mariod / 2007-02-25 21:22:45 /
A to warszawa ktora jezdze na codzien od 6 lat
mariod / 2007-02-25 21:24:28 /
fajna maszyna się szykuje
BirdDog / 2007-02-25 22:16:01 /
A ja myślałem, że w mieście Warszawa <hahaha> W Legionowie jest low rider z 223 i silnikiem 2,9 ze skorupy. Pozdrawliaju
radzieckii / 2007-02-26 15:25:10 /
juz myslalem ze Cie zbesztam publicznie ale nie moge:)
chodzi o to ze jeden kolo spod bielska bialej kupil fajowa granade ktora ja chcialem kupic(ale mnie uprzedzil) tylko po to by pozbawic ja silnika szkrzyni wału i paru innych rzeczy i wlozyc do swojej warszawy tyle ze tam bylo 2.0 V6 wiec to nie Ty:)
pozdrawiam
młody-rz / 2007-02-26 16:16:11 /
Toc Warszafka to Ford A (gdzies lata 30?) a pomiędzy tym ruscy z pabiedką ;]
Henry F / 2007-02-26 16:37:23 /
Henry F - deko przesadziłeś :)
Ford model A miał motor V8 i sztywną oś z przodu, a w karoserii nie znajdziesz ani jednego elementu podobnego do Pobiedy, która na dodatek nie miała ramy, tylko była pierwszym sowieckim autem z budą samonośną.
Jest faktem, że główny konstruktor Pobiedy,"szefinżenier" GAZa Andriej Lipgart spędził sporo lat w USA i większość jego konstrukcji ma naleciałości jankeskie. Ale Pobieda jest tworem niemal w 100% oryginalnym - prototypy jeździły w 1944 r., więc nawet teoria o skopiowaniu Taunusa nie pasuje. Jest bardzo podobna do jankeskiego Forda i Mercurego z lat 1946-48, ale w przeciwieństwie do nich nie ma ramy i jest 2 lata starsza. Jest pierwszym wielkoseryjnym autem na świecie bez wyraźnie zaznaczonych, wystających poza obrys, tylnych błotników. I nawet nie ma płaskich progów wystających poza drzwi.
Jedynie silnik Pobiedy powstał jako modyfikacja silnika Dodge z 1936 r., stosowanego w ciężarówkach GAZ-51 [po naszemu Lublin]. Pierwsze kilkaset Pobied z lat 1944-46 jeździło z owym motorem R6 3486cc o mocy podniesionej do 80PS [Lublin miał 70]. Z zewnątrz poznać je można tylko po większych kołach i wyższym grillu. Dla porównania załączam rysunek 6-cylindrowej M-20G z 1945 r. i fotkę 4-cylindrowej M-20 z 1947 r. Co ciekawe - oba warianty wychodziły z lewarkiem w podłodze. lewar pod kierą pojawił się jako "usprawnienie" dopiero w 1951 r.
W 1946 r. Stalin arbitralnie nakazał obciąć dwa gary z motoru, żeby wyraźniej odsunąć w dół parametry Pobiedy od nowego wytworu GAZa - kolejnej konstrukcji Lipgarta pod nazwą ZIM-12, który otrzymał dokładnie ten sam motor z GAZa-51, tylko o mocy podniesionej powtórnie - tym razem do 95PS.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-02-26 18:12:16 /
ja mam silnik z forda sierry ,odemnie z roboty ,a musze sie przyznac ze pracuje na autozłomie,
mariod / 2007-02-26 20:14:08 /
a napewno nie wsadziłbym do niej 2.0;mam nadzieje ze 2,3 wystarczajaco napedzi mojego demona ,jest tam bowiem inny tylny most o przelozeniu 10/39;a w oryginale jest 9/41;pozdrawiam
mariod / 2007-02-26 20:16:50 /
fajna warszawka będzie
Pozdrawiam (Maciekk z lowrider.pl)
Moja była testowana z silnikiem V8 z merca (3.8-126) ale z braku kasy musiałem auto sprzedać,miejsce pod maską było przyjemnie zapełnione:).2,3 to fajna jednostka i na początek napewno starczy.Myśl o hamulcach i układzie kierowniczym,jak coś potrzebujesz to służe radą.
Pozdrawiam
Monter
monter25 / 2007-11-07 01:35:26 /
witam,warszawka jest juz po blacharce ,teraz przygotowka pod lakier,tapicera juz nowa ,w domu czeka,zakupione hamulce tarczowe z lublina 2 ,w miejscu pompy oryginalnej 1 stopniowej,zamontowana pompa 2 stopniowa z serwem z lublina 1.
mariod / 2008-04-06 15:08:44 /
warszawa juz po lakierze ,zamontowane przednie zawieszenie po remoncie ,i hamulce tarczowe z tarczami wentylowanymi
mariod / 2008-07-06 11:54:10 /
Wybaczcie podpost..
[url=http://pl.youtube.com/watch?v=q9vyWz3mxF0]Klementyna śpiewa..[/url]
:)
mariod / 2008-07-22 20:37:23 /
coś bardzo klepie chyba klawiatura :) http://pl.youtube.com/watch?v=q9vyWz3mxF0
klepie zawor ,ktoremu ustawilem za duzy luz
mariod / 2008-07-29 10:03:44 /
witam wszystkich milosnikow warszawki
Jestem zainteresowany zamiana silnika s21 w warszawie 223 na wiekszy i lepszy mariod widzialem twoje dzielo z silnikiem od granady V6, mysle ze sluszny projekt i bedzie niezle dzialac.
Czy mozecie mi w tym pomoc jaki silnik najlepiej zaladowac prosze tylko i informacje od osob ktore maja doswiadczenie praktyczne w tej dziedzinie. Teoretyka gawedziaza dziekuje za porady.
Pozdrawiam wszystkich i jestem pelen podziwu waszego zaparcia i pomyslowosci na zmiany techniczne w Wawce.
Warszawka / 2009-02-22 18:32:38 /
"teoretykOM gawędziaRZOM" jeśli już....
Konar / 2009-02-22 18:34:47 /
A ja se poteoretyzuję chętnie i pogawędzę :|
gryziu liil (EM) / 2009-02-22 18:39:52 /
Najlepiej zwróć się do osób którzy się tym zajmują.My w Fordach siedzimy nie Warszawach
Murmur vel Magman / 2009-02-22 19:02:30 /
pewnie chodziło mu o fordowskie silniki w warszawach...
Mysle ze literowki kazdemu z nas sie zdazaja nie jestem polonista, wiec przepraszam jesli urazilem czyjas dume za blad ort...
A powracajac do tematu do dokladnie tak chodzi mi o zamontowanie silnika do warszawy 223 widzialem ze ciekawie moze sie sprawowac silnik od forda dlatego pozwolilem sobie zamiescic pytanie na forum.
Jak kolwiek pozdrawiam wszystkich rowniez polonistow... :)
Warszawka / 2009-02-22 21:11:48 /
jeśli większy silnik to do tego skrzynie biegów wał napędowy i tylni most,a co za tym idzie, czyli większej mocy silnika to i hamulce,bo oryginalne bębny nie zdadzą egzaminu
toz heble do warszawki to od lublina podobno tarczowe, most da radę, skrzynia oryginalna od 2.3 i jazda
Mysza liil (EM) / 2009-02-22 22:07:40 /
warszawka dużo na temat przeróbek wa-wy znajdziesz na stronie www.lowrider.pl na forum o wa-wach
arczi / 2009-02-22 22:14:39 /
ależ tak,ale chyba kolega "warszawka" nie zdaje sobie z tego sprawy, kupie sobie większy silnik i przełożę,tylko to za sobą niesie jakieś większe modyfikacje...
każdy od jakiegos poziomu wiedzy zaczyna więc skoro nie zalatuje buractwem a chce sie czegoś dowiedziec to nie traktujmy go jak intruza bo przynajmniej wątku nowego nie założył.. :)
a czemu niszczyć oryginalna warszawkę ,mało ich już zostało
zeby podnieść wartość rynkową oryginalnych, proste. Niech tam se robi co mu się podoba, nie nasz interes. Chcesz oryginała? Kup se i ratuj.
Mysza liil (EM) / 2009-02-22 22:31:56 /
mądrze zrobiona wymiana silnika wcale nie musi zniszczyc bezpowrotnie wa-wy, zawsze mozna wróci do oryginału,
arczi / 2009-02-22 22:51:24 /
Dziekuje wszystkim za wyrozumialosc.
To prawda ze powinnismy starac sie pisac poprawnie... niestety jestem juz od paru lat na obczyznie i zachodza pewne zmiany jak np: coraz ciekawsze bledy w pisobni... :)
Ale mimo wszstko dziekuje za konstruktywna krytyke bo tak ja odbieram.
Wracajac do tematu.
Jeden z odpisow byl ze zajmojecie sie fordami no i prawda wkoncu to forum capri.
Ale mam zatem pytanie jak silnik od granady sie zachowuje czy jest on generalnie dobrym silnikiem mam na mysli wytrzymalym... nie jest to jakis wynalazek ktory sie czesto psuje i jest kaprysny...?
Pozdrawiam
PS - Jesli ktoremus z was bede wstanie pomoc znalesc dobre czesci lub cele modele forda prosze smialo pytac jestem w Angli a tu sa czesci bardzo tanie... tansze niz w UE czy nawet Polsce.
Pozdrawiam :)
Warszawka / 2009-02-23 05:30:55 /
che che ,w dobre miejsce trafiasz z tą swoja ofertą....
mario75 / 2009-02-23 07:57:51 /
A to Anglia nie jest w UE?
To zdjęcie już wklejałeś wcześniej, więc po co spamujesz?
gryziu liil (EM) / 2009-02-23 08:45:05 /
jeśli wyremontujesz takie 2.3 konkretnie i nie jesteś katem to nie zdołasz go przy normalnym użytkowaniu zajezdzić, jesli trafisz nie zajeżdzony egzemplarz to równierz będzie służył,(biorąc pod uwage że był on montowany w kilku modelach forda więc no i w granadzie którą woził sie nie byle kto wtedy) wszystko zalezy od jego stanu... a jeśli mówimy o granadzie i lepszych wersjach to tam juz słuzył 2.8 który też polecają użytkownicy starych fordów, ale jak najbardziej zdrowe 2.3 do wożenia dupy wystarczy, osobiście włożył bym 2.8 nawet na mechanicznym wtrysku, wiadomo że gaznik lepiej pasuje do starej warszawy no ale kwestia gustu... wszystko zalezy jaki jest stan silnika i ile od niego oczekujesz...
witaj.moja Warszawka juz jezdzi ponad pol roku,osiogi super,na silniku 2.3, zespol napedowy mam z forda ,tylko most z wołgii diesla,jesli chodzi o hamulce to pompa z serwem i tarzcowki z lublina 2 2.9 tony,ale mialem juz okazje jechac wawa z silnikiem 2.9 coswhort,ktora setke osiagala w niecale 8 sekund,(200konna jednostka ze scorpio mk1) jesli chodzi o moja kementyne to ma lepszego kopa niz scorpio mk2 2.0 16 V ktorego rownierz posiadam.pozdrawiam
mariod / 2009-05-20 22:59:38 /
świetna jest :)
Kohito_PS / 2009-05-20 23:22:12 /
to teraz to ona musi brzmieć, a nie jak żuk :)
Shadow / 2009-05-21 17:24:16 /
brzmi ladnie,mruczy ,na wiosne nagram jakis filmik z jazdy to zapodam
mariod / 2009-12-19 01:32:05 /
http://www.youtube.com/watch?v=zxwMAt3OPNg
mariod / 2010-08-28 16:40:07 /
nasza klementyna zagrala glowna rolew filmie Chwila nieuwagi czyli Sztos 2 w sopocie a my z rodzina spedzilismy tam 8 dni ,wawke ujezdzal bartek topa ,w towarzystwie borysa szyca i cezarego pazury.
http://pl-pl.facebook.com/pages/Drugi-Sztos/183095655055679
mariod / 2011-03-01 22:11:04 /
i pare fotek
mariod / 2011-03-01 22:15:48 /
http://www.youtube.com/watch?v=2BZ-kKBmdi4
mariod / 2012-01-16 19:07:36 /
chciałbym zobaczyć miny kierowców wyprzedzanych aut :)
brzezin / 2012-01-16 19:18:44 /
czyli trzykrotne zwiększenie mocy i momentu, pozwoliło na zwiększenie prędkości maksymalnej o 40 %?
wawka dostala nowe serducho.2.9 EFi BRG
mariod / 2012-10-15 23:01:50 /
https://www.youtube.com/watch?v=YZmLHNYN75c
mały pokaz możliwości Klementyny,(kolega zle dal opis ,nie cosworth tylko 2.9 EFI)
mariod / 2015-11-14 08:54:29 /
widze że kolega linka na wszystkie fota wrzuca :) Maciekk