logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Maglownica

Maglownica

witam
Czy luz występujący w miejscu gdzie drążek(lewy) wychodzi z maglownicy można jakoś samemu skasować? Czy pozostaje tylko oddanie magla do regeneracji?

za wszelkie informacje wielkie dzieki.

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-07 19:12:54 /


drazek jest przykrecony do listwy maglownicy pod gumowa oslona
-zdejmujesz gume
-luzujesz kontre (lub wybijasz bolec w maglu wspomaganym)
-odkrecasz ta kielichowa nakretke
-pod spodem masz kulke drazka obracajaca sie na teflonowym przegubie

jezeli kulka jest mocno zuzyta to lepiej poszukaj innego drazka
jesli wyglada ok to wymien tylko teflonowy przegub i sprezynke pod nim (to grosze, mam obie czesci)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-07 19:21:53 /


Można samemu.
Jeśli jest to luz między listwą a ślimakiem, to pomoże albo wymiana łożyska albo zwwiększenie siły docisku listwy przez wyjęcie podkładek spod pokrywy, lub jeśli ich tam już nie ma - można dorzucić pod sprężynę.
Jeśli jest to luz na przegubie kulowym - można go trochę skręcić lub wymienić sprężynę (nie wiem czy są dostępne).

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-07 19:24:46 /


Podepnę się pod ten wątek.
Czy słyszał ktoś z Was o maglach firmy GR - co to za producent, jaka jakość?

PiotrekFCapri / 2004-04-10 01:22:38 /


GR to mi tylko z nissanem patrolem kojazy...a co do maglownic to ...???..:)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-10 13:09:54 /


A ja zapytam o rzecz następującą. Po zmianie magla zauważyłem, że promień skrętu w lewo jest ok ale przy skręcie w prawo promień jest średnicy równika... co może być tego przyczyną i czy da się to jakoś wycentrować, żeby w każdą stronę było tyle samo?

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-18 19:00:27 /


przy ustawianiu zbieżnosci magiel nie był ustawiony na środku... regulacja na koncówkach i ponowne ustawienie zbieżności...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-18 19:03:06 /


teoretycznie był na środku bo końcówki zostały założone dokładnie tak jak były poprzednie. no chyba, że wczesniej było zwalone :P.
Jak to sprawdzić czy magiel nie jest wycentrowany? widac to na gwintach drążków?

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-18 19:40:07 /


najprosciej po ilości obrotów kierownicy w lewo i w prawo... ustawiac tak kiere żeby było w jedną i w druga tyle samo i wtedy sobie ustawić prosto kierownice na wieloklinie i zbieznośc kół na drążkach... albo sciągnąć gumy na maglu i zmierzyc max wysuniecie magla w lewo i w prawo... i ustalic srodek i do tego wyprostowac koła na drążkach i kierownice
(takie chałupnicze sposoby...;)

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-18 21:06:44 /


ok dzięki.

czeka mnie 3cia zbieżność w ciągu ostatnich kilku miechów :P

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-19 08:16:45 /


Masz już kartę stałego klienta? :)
BTW Gdzie robisz tę zbieżność i za ile?

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-19 09:11:39 /


http://www.zumi.pl/1242010,Przedsiebiorstwo_Handlowo-Uslugowe_Bosta,Raszyn,firma.html

tu robię, miło szybko i tanio - 70 pln za ustawienie przodu.

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-19 10:27:11 /


Czy do maglownicy bez wspomy mogę zastosować taki sam smar jak do łożysk kół?

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-10 14:32:13 /


Magiel bez wspomy capri mkIII. Jaki smar zastosować na listwę zębatą? Grafitowy będzie ok czy jakiś inny? Czy tam się wlewa tez jakiś olej, bo czytałem forum i jakieś maglownice w capri wymagały wlania oleju.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-28 16:19:00 /


Te ze wspomaganiem wymagają oleju :)
Ja do swojej (bez wspomy) nakidałem grafitowanego smaru i działa. Ale nie wykluczam ze zalecany jest jakiś inny.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-29 10:13:22 /


do przekładni bez wspomagania możesz śmiało grafitowy.pozdrawiam.

MKB-service / 2009-10-14 09:52:25 /


Wzoruje się na tym szkicu: http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/H02.20 . Czy element nr 7 to jakaś uszczelka gumowo papierowa? Bo rozebrałem, wyjąłem i widzę na niej strzępki papieru, jak i papier w smarze. Stąd pytanie. Da się to jakoś ewentualnie dokupić?

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-14 10:52:54 /


PS. Dredzioch, czy mógłbyś w razie braku odzewu za kilka dni zadać to samo co ja pytanie? Bo jak ja pytałem o olej to nikt, nikt nawet nie pierdnął. A na Twoje pytanie to jakby chórem odpowiedzi padają :p

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-14 14:59:31 /


regenerować czy kupić nową

http://www.allegro.pl/item847587624_nowa_przekladnia_maglownica_ford_taunus_cortina.html

lakukaracza Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-10 00:05:45 /


Przy ilości kilometrów która pokonujesz Taunusem to kupiłbym nową, a starą zostawił na wszelki wypadek do regeneracji.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 00:12:06 /


To ja mam pytanie z serii trudnych.
Dlaczego w jednym samochodzie wspomaganie działa normalnie, w innym egzemplarzu działa ciężej a u Lamberta na ten przykład starczy dmuchnąc i koła się skręcają? Jest gdzieś jakaś regulacja? Na maglu? Na pompie? Jakieś podkładki dystansowe zaworków czy jaki hu.?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 09:11:33 /


A w tym Capri to akurat był zapieczony tłoczek - poprzedni właściciel go wyciągnął - a że był zardzewiały to go skrócił nieco i w ten sposób powstało wspomaganie które gasi 2.8 v6 na postoju przy skręconych kołach ;-p

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 09:48:24 /


Jaki tłoczek?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 09:58:07 /


No właśnie też tak mam że przy maksymalnym skręcie na postoju obroty spadają i pompa rzęzi.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 12:24:57 /


A tak swoją drogą, to ktoś miał styczność z tymi maglami Laubera? Takimi jak wyżej chekaczara wrzucił. Słyszałem tylko pokątnie jakieś opinie, ale wolałbym usłyszeć zdanie kogoś, kto miał to w ręku/samochodzie.

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-10 13:12:40 /


Właśnie, właśnie dobrze mówisz... ;p Ktoś coś wie? ;p

lakukaracza Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-10 13:16:38 /


Ja też się spotkałem z opinią, że syf jakich mało, ale osobiście w samochodzie nie miałem.
Poza tym - syf nie syf - innej opcji jeśli chodzi o nowy magiel to raczej nie ma

Konar / 2009-12-10 13:21:58 /


No właśnie ciekaw jestem po czym ktoś odniósł wrażenie, że syf. Niestety kilka razy spotkałem się z opiniami, ze coś jest syfiaste, bo ktoś nie umiał tego prawidłowo zamontować/użyć.
Jest inna opcja ;) Tylko też nie wiadomo ile warta w praktyce...
http://allegro.pl/item844410747_ford_taunus_cortina_przekladnia_kierownicza_nowa.html

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-10 13:25:01 /


Rozwala mnie chwyt marketingowy w pierwszej aukcji (tej co wrzucił chekaczara).
Przecież to nie są przekładnie do "M-ek". Już widzę zdziwienie na twarzy kogoś kto się mało zna posugerował się opisem aukcji wydał 280 czy ile tam a tu lipa bo to nie to. Ten sprzedający mógł by najpierw trochę się zorientować a nie wciskać takie pierdoły, potem z tego wychodzą nieporozumienia.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-10 13:54:51 /


Twardziel, tak się składa, że rozważam zakup magla do Taunusa, tego z aukcji, za 216 zł. Z twojej wypowiedzi wynika, że nie będzie pasował do tauniaków 1970 - w górę?

Śmietan / 2009-12-10 14:51:21 /


Śmietan jeszcze raz dokładnie, powoli ze zrozumieniem.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 16:03:06 /


Przy maksymalnym skręcie na postoju obroty spadają i pompa rzęzi, bo zaczyna gotowac sie w niej olej. A kolejnym etapem jest wybuch pompy :)

Ze wspomaganiem nie powinno sie krecic na sile do oporu.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-10 16:12:41 /


JAKI TŁOCZEK????

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 16:41:33 /


oni chyba o tłoczysku w maglu ze wspomą mówią :) bo nic innego nie przychodzi mi do głowy :D

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-10 17:17:43 /


"Przy maksymalnym skręcie na postoju obroty spadają i pompa rzęzi, bo zaczyna gotowac sie w niej olej. A kolejnym etapem jest wybuch pompy :)

Ze wspomaganiem nie powinno sie krecic na sile do oporu."

Gdy dojdzie do oporu to lekko popuszczam kierownice :)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 18:16:57 /


Tak było w tej legendzie ;-)) Nie wiem jaki ;-P coś tam przykrócił i siła wspomagania znacząco wzrosła ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 19:24:23 /


Mike, prosze Cię ;P Pokazał dziecku lizaka i...zeżarł ;D
Dobra idę coś skrócic, nie wiem jeszcze co ale może będzie lepiej.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 21:14:02 /


Najpierw musi Ci się zapiec ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-10 22:25:20 /


moze by tak zapieczone tloczki hamulcowe skracac gumowka ;)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-14 23:15:23 /


Witam
Czy można jakoś skasować taki luz w maglownicy z capri III, czy są do tego jakieś zestawy naprawcze?

Kilgore / 2010-04-11 20:35:37 /


Padnięta tuleja prowadząca listwę. Tokarz raczej...

Mysza liil (EM) / 2010-04-11 20:56:49 /


A z czego jest ta tuleja??

Kilgore / 2010-04-11 21:02:17 /


tarnamid lub brąz

Mysza liil (EM) / 2010-04-11 21:04:51 /


Kupowałem u Chudera zestaw naprawczy i tam był ten element co się tam wciska.

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-11 21:16:39 /


Tarnamid znaczy poliamid z Tarnowa i raczej sugeruję to tworzywo niż brąz. No i dalej jest uszczelniacz, który też trzeba zapodać nowy.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-12 01:11:29 /


A ja mam inny problem. Magiel zaczął mi bardzo ciężko pracować. Wymieniłem pompę ale efektu nie było. Wymieniłem magiel i jest ok. Ale wcześniej zauważyłem, że magiel chodził lżej jak zlałem z niego olej. Znaczy to, że ciśnienie ojeju mało, że nie wspomagało to utrudniało kręcenie fajerą. Co w tym maglu mogło pójść?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-12 01:13:54 /


Mam tak samo :( A już myślałem, że ja coraz słabszy :)

granadabus / 2010-04-12 08:56:21 /


To tam jeszcze jakaś uczelka jest? Od środka czy od zewnątrz? Czy w takim maglu jest olej czy normalnie smarem przesmarować?

Kilgore / 2010-04-12 15:21:03 /


we wczesnych był olej

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-12 19:58:27 /


Myślę o maglu ze wspomaganiem

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-12 20:41:39 /


czy ktoś posiada może jakieś dane techniczne do ustawienia zbieżności w TC I ?

Dziś byłem na stacji i okazało się że gość nie ma wogóle opcji na taunusa w programie, jedynie transit no i capri.

Na szczescie twierdzi że gdybym posiadał szczegóły dla tego modelu to był by mi w stanie to zrobić.

Sprawa o tyle istotna, że bez tego się nie obejdzie. Po dzisiejszej kontroli układu zrozumiałem że Bóg naprawdę istnieje i czuwa. Nie obejdzie się bez wywalenia magla, pewnie też jego regenaracji. Mocny luz drążka pasandżera wchodzącego do magla :/.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-11-27 21:35:28 /


W Taunusie to drobiazgi;-) Poprawisz wszystko i przestanie sie prowadzić;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-11-27 21:40:12 /


Heh :) to może być jeszcze gorzej :/ ? Impossible.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-11-27 21:59:38 /


Zrób najpierw magiel - później ustaw - zbieżność robi się na 0 --- tu masz reszte danych :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-11-27 22:29:29 /


Żadna zbieżność w Taunusie, tylko rozbieżność, zalecane 1mm ale 2 mm też może być, można to nazwać negatywną zbieżnością
Pochylenie kół też negatywne około 1 stopień
Wyprzedzenie około 2 stopni

zenonDWR / 2014-11-28 18:15:45 /


Skoro żadna, to żadna, nawet negatywna.

Mysza liil (EM) / 2014-11-28 21:19:33 /


rozbieżność 3mm da lepsze przyklejenie na zakręcie i wyjście niż zbieżność 0 lub plus 1
więc: żadna ,,zbieżność,, od 0 w górę tylko rozbieżność dla Taunuska

zenonDWR / 2014-11-30 22:03:58 /


Ja zawsze 3 mm zbieżne robiłem np w granadzie. Zenon a w granadzie jak robisz?

Kilgore / 2014-11-30 23:53:48 /


Słuchajcie a co do maglownicy, bo prawdopodobnie będę musiał szukać drugiej.

Za regenerację u mnie w okolicy krzyczą 500,- w górę zastrzegając że to zabytek , ciężko i nie wiedzą czy dadzą rady do końca zrobić wszystko (dodatkowe prace u tokarza itd).

Takie pytanie, do dziobaka będzie pasować od TC II/III tudzież sierry bez wspomagania?
Z tego co pamiętam sam sposób montażu w dziobaku nie jest szczególnie skomplikowany.
Przy takim układzie to tam chyba wszystko by szło zamontować. Czy się mylę?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-12-02 15:12:08 /


DAj spokój ze sierrą. Chyba dawało się nową kupić za rozsądne pieniądze.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-02 15:28:48 /


No tak się rozglądam, i widzę że nie było by najtrudniej dorwać magiel ze wspomaganiem do sierry. Pompy też są. Dużo jest roboty z adaptacją tego? Mocno to odbiega od org?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-12-02 19:26:30 /


Ja robiłem w Lubiczu pod Toruniem. Zadzwoń do nich i zalej ich pytaniami jak ja. Panowie naprawiają tam solidnie. Co jest do wymiany wymieniają, a jak nie ma, to dorabiają. Regenerują skorodowane listwy, zużyte tuleje itp.itd.

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-02 22:04:45 /


Odpowiadając na pytanie:

Spotkałem kilka wersji zalecanych dot. Zbieżności dla sam. Ford Granada.
Przykładowe zalecenia:
A/ od –3 do plus 6
B/ dla Granady z silnikiem Diesel – od 0 do plus 6 mm

Pochylenie koła jest nie regulowane, ale ma 0 stopni 24 minuty plus 0 stopni 45 minut do minus 0 stopni 45 minut

Wyprzedzenie 1 stopień 30 minut do minus 45 minut
W tym przypadku dopuszczalne jest różnica pomiędzy stronami do 0 stopni 45 minut

Ogólnie można przyjąć, że nieraz trzeba ustawiać doświadczalne jak będzie samochód jechał najlepiej / te auta maja już swoje lata/ ważne żeby nie było luzów w układzie

zenonDWR / 2014-12-02 23:14:20 /


Drogo za tą regeneracje - ja płaciłem 200 góra 250 ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-02 23:53:40 /


Też mi się tak wydaje. Tym bardziej ze bez wspomagania.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-12-03 07:31:22 /


ciekawe jak sie regeneruje skorodowane i zużyte listwy? U mnie jak listwa jest zużyta, to śmierć przekładni. Reszta się podobno da.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-12-03 12:00:05 /


Podstawowe pytanie, czy sierra , TCII/III to to samo co TCI? Jezeli nie to czy ewentualnie jest duzo roboty z adaptacją takiego ukladu? Mowa oczywiscie bez wspomagania.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-12-03 12:58:37 /


Tc 2/3 pasuje normalnie .... Sierra nie ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-03 13:09:27 /


witam mam pytanie odnośnie magla,listwa maglownicy ma luz czy da się go skasować a jak tak to bym prosił o pomoc jak to zrobić, a i z pod gumy wyleciał olej i następne pytanie czy dopóki tego się nie zrobi to czy można jeździć za wszystkie podpowiedzi dziękuje

mario1 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-03 21:47:41 /


na luz w maglownicy listwa - zębatka nie ma ratunku. Szukać innej maglownicy.

zenonDWR / 2014-12-04 22:19:57 /


W przypadku tego magla możesz odkręcić tą pokrywkę na dwie śruby M8. Uważaj, żebyś nie zgubił sprężynki co jest pod nią. Dać tam bardzo cienkie podkładki (ale bardzo bardzo). Skręcić z powrotem. Byle nie za dużo podkładek bo kierownicą nie ruszysz. Delikatny luz tam musi być. Ja tak sobie radziłem metoda prób i błędów i dawało radę. Cienkie podkładki to tak 0,1 - 0,2mm mam na myśli.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-05 06:38:02 /


Dokładnie pod tym dekielkiem jest plastikowe łoże które można wymienić lub dorobić jeśli jest wyjechane :)

Kilgore / 2014-12-05 19:34:58 /


dzięki w sobotę sprawdzę czy jest co ratować

mario1 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-05 20:23:00 /