witam
Czy luz występujący w miejscu gdzie drążek(lewy) wychodzi z maglownicy można jakoś samemu skasować? Czy pozostaje tylko oddanie magla do regeneracji?
za wszelkie informacje wielkie dzieki.
Wolff(miłosz) / 2003-04-07 19:12:54 /
drazek jest przykrecony do listwy maglownicy pod gumowa oslona
-zdejmujesz gume
-luzujesz kontre (lub wybijasz bolec w maglu wspomaganym)
-odkrecasz ta kielichowa nakretke
-pod spodem masz kulke drazka obracajaca sie na teflonowym przegubie
jezeli kulka jest mocno zuzyta to lepiej poszukaj innego drazka
jesli wyglada ok to wymien tylko teflonowy przegub i sprezynke pod nim (to grosze, mam obie czesci)
camaro / 2003-04-07 19:21:53 /
Można samemu.
Jeśli jest to luz między listwą a ślimakiem, to pomoże albo wymiana łożyska albo zwwiększenie siły docisku listwy przez wyjęcie podkładek spod pokrywy, lub jeśli ich tam już nie ma - można dorzucić pod sprężynę.
Jeśli jest to luz na przegubie kulowym - można go trochę skręcić lub wymienić sprężynę (nie wiem czy są dostępne).
Szajba / 2003-04-07 19:24:46 /
Podepnę się pod ten wątek.
Czy słyszał ktoś z Was o maglach firmy GR - co to za producent, jaka jakość?
PiotrekFCapri / 2004-04-10 01:22:38 /
GR to mi tylko z nissanem patrolem kojazy...a co do maglownic to ...???..:)
Zakrzak! / 2004-04-10 13:09:54 /
A ja zapytam o rzecz następującą. Po zmianie magla zauważyłem, że promień skrętu w lewo jest ok ale przy skręcie w prawo promień jest średnicy równika... co może być tego przyczyną i czy da się to jakoś wycentrować, żeby w każdą stronę było tyle samo?
sołtys / 2009-05-18 19:00:27 /
przy ustawianiu zbieżnosci magiel nie był ustawiony na środku... regulacja na koncówkach i ponowne ustawienie zbieżności...
teoretycznie był na środku bo końcówki zostały założone dokładnie tak jak były poprzednie. no chyba, że wczesniej było zwalone :P.
Jak to sprawdzić czy magiel nie jest wycentrowany? widac to na gwintach drążków?
sołtys / 2009-05-18 19:40:07 /
najprosciej po ilości obrotów kierownicy w lewo i w prawo... ustawiac tak kiere żeby było w jedną i w druga tyle samo i wtedy sobie ustawić prosto kierownice na wieloklinie i zbieznośc kół na drążkach... albo sciągnąć gumy na maglu i zmierzyc max wysuniecie magla w lewo i w prawo... i ustalic srodek i do tego wyprostowac koła na drążkach i kierownice
(takie chałupnicze sposoby...;)
ok dzięki.
czeka mnie 3cia zbieżność w ciągu ostatnich kilku miechów :P
sołtys / 2009-05-19 08:16:45 /
Masz już kartę stałego klienta? :)
BTW Gdzie robisz tę zbieżność i za ile?
http://www.zumi.pl/1242010,Przedsiebiorstwo_Handlowo-Uslugowe_Bosta,Raszyn,firma.html
tu robię, miło szybko i tanio - 70 pln za ustawienie przodu.
sołtys / 2009-05-19 10:27:11 /
Czy do maglownicy bez wspomy mogę zastosować taki sam smar jak do łożysk kół?
UglyKid / 2009-07-10 14:32:13 /
Magiel bez wspomy capri mkIII. Jaki smar zastosować na listwę zębatą? Grafitowy będzie ok czy jakiś inny? Czy tam się wlewa tez jakiś olej, bo czytałem forum i jakieś maglownice w capri wymagały wlania oleju.
Te ze wspomaganiem wymagają oleju :)
Ja do swojej (bez wspomy) nakidałem grafitowanego smaru i działa. Ale nie wykluczam ze zalecany jest jakiś inny.
Aldaron / 2009-09-29 10:13:22 /
do przekładni bez wspomagania możesz śmiało grafitowy.pozdrawiam.
MKB-service / 2009-10-14 09:52:25 /
Wzoruje się na tym szkicu: http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/H02.20 . Czy element nr 7 to jakaś uszczelka gumowo papierowa? Bo rozebrałem, wyjąłem i widzę na niej strzępki papieru, jak i papier w smarze. Stąd pytanie. Da się to jakoś ewentualnie dokupić?
UglyKid / 2009-10-14 10:52:54 /
PS. Dredzioch, czy mógłbyś w razie braku odzewu za kilka dni zadać to samo co ja pytanie? Bo jak ja pytałem o olej to nikt, nikt nawet nie pierdnął. A na Twoje pytanie to jakby chórem odpowiedzi padają :p
UglyKid / 2009-10-14 14:59:31 /
regenerować czy kupić nową
http://www.allegro.pl/item847587624_nowa_przekladnia_maglownica_ford_taunus_cortina.html
lakukaracza / 2009-12-10 00:05:45 /
Przy ilości kilometrów która pokonujesz Taunusem to kupiłbym nową, a starą zostawił na wszelki wypadek do regeneracji.
To ja mam pytanie z serii trudnych.
Dlaczego w jednym samochodzie wspomaganie działa normalnie, w innym egzemplarzu działa ciężej a u Lamberta na ten przykład starczy dmuchnąc i koła się skręcają? Jest gdzieś jakaś regulacja? Na maglu? Na pompie? Jakieś podkładki dystansowe zaworków czy jaki hu.?
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-10 09:11:33 /
A w tym Capri to akurat był zapieczony tłoczek - poprzedni właściciel go wyciągnął - a że był zardzewiały to go skrócił nieco i w ten sposób powstało wspomaganie które gasi 2.8 v6 na postoju przy skręconych kołach ;-p
MikeB4 / 2009-12-10 09:48:24 /
Jaki tłoczek?
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-10 09:58:07 /
No właśnie też tak mam że przy maksymalnym skręcie na postoju obroty spadają i pompa rzęzi.
brzezin / 2009-12-10 12:24:57 /
A tak swoją drogą, to ktoś miał styczność z tymi maglami Laubera? Takimi jak wyżej chekaczara wrzucił. Słyszałem tylko pokątnie jakieś opinie, ale wolałbym usłyszeć zdanie kogoś, kto miał to w ręku/samochodzie.
Fuszix 3M / 2009-12-10 13:12:40 /
Właśnie, właśnie dobrze mówisz... ;p Ktoś coś wie? ;p
lakukaracza / 2009-12-10 13:16:38 /
Ja też się spotkałem z opinią, że syf jakich mało, ale osobiście w samochodzie nie miałem.
Poza tym - syf nie syf - innej opcji jeśli chodzi o nowy magiel to raczej nie ma
Konar / 2009-12-10 13:21:58 /
No właśnie ciekaw jestem po czym ktoś odniósł wrażenie, że syf. Niestety kilka razy spotkałem się z opiniami, ze coś jest syfiaste, bo ktoś nie umiał tego prawidłowo zamontować/użyć.
Jest inna opcja ;) Tylko też nie wiadomo ile warta w praktyce...
http://allegro.pl/item844410747_ford_taunus_cortina_przekladnia_kierownicza_nowa.html
Fuszix 3M / 2009-12-10 13:25:01 /
Rozwala mnie chwyt marketingowy w pierwszej aukcji (tej co wrzucił chekaczara).
Przecież to nie są przekładnie do "M-ek". Już widzę zdziwienie na twarzy kogoś kto się mało zna posugerował się opisem aukcji wydał 280 czy ile tam a tu lipa bo to nie to. Ten sprzedający mógł by najpierw trochę się zorientować a nie wciskać takie pierdoły, potem z tego wychodzą nieporozumienia.
Killer vel M-maniac / 2009-12-10 13:54:51 /
Twardziel, tak się składa, że rozważam zakup magla do Taunusa, tego z aukcji, za 216 zł. Z twojej wypowiedzi wynika, że nie będzie pasował do tauniaków 1970 - w górę?
Śmietan / 2009-12-10 14:51:21 /
Śmietan jeszcze raz dokładnie, powoli ze zrozumieniem.
Przy maksymalnym skręcie na postoju obroty spadają i pompa rzęzi, bo zaczyna gotowac sie w niej olej. A kolejnym etapem jest wybuch pompy :)
Ze wspomaganiem nie powinno sie krecic na sile do oporu.
pmx (wiewior;) / 2009-12-10 16:12:41 /
JAKI TŁOCZEK????
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-10 16:41:33 /
oni chyba o tłoczysku w maglu ze wspomą mówią :) bo nic innego nie przychodzi mi do głowy :D
Kohito_PS / 2009-12-10 17:17:43 /
"Przy maksymalnym skręcie na postoju obroty spadają i pompa rzęzi, bo zaczyna gotowac sie w niej olej. A kolejnym etapem jest wybuch pompy :)
Ze wspomaganiem nie powinno sie krecic na sile do oporu."
Gdy dojdzie do oporu to lekko popuszczam kierownice :)
brzezin / 2009-12-10 18:16:57 /
Tak było w tej legendzie ;-)) Nie wiem jaki ;-P coś tam przykrócił i siła wspomagania znacząco wzrosła ;-P
MikeB4 / 2009-12-10 19:24:23 /
Mike, prosze Cię ;P Pokazał dziecku lizaka i...zeżarł ;D
Dobra idę coś skrócic, nie wiem jeszcze co ale może będzie lepiej.
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-10 21:14:02 /
Najpierw musi Ci się zapiec ;-P
MikeB4 / 2009-12-10 22:25:20 /
moze by tak zapieczone tloczki hamulcowe skracac gumowka ;)
pmx (wiewior;) / 2009-12-14 23:15:23 /
Witam
Czy można jakoś skasować taki luz w maglownicy z capri III, czy są do tego jakieś zestawy naprawcze?
Kilgore / 2010-04-11 20:35:37 /
Padnięta tuleja prowadząca listwę. Tokarz raczej...
Mysza liil (EM) / 2010-04-11 20:56:49 /
A z czego jest ta tuleja??
Kilgore / 2010-04-11 21:02:17 /
tarnamid lub brąz
Mysza liil (EM) / 2010-04-11 21:04:51 /
Kupowałem u Chudera zestaw naprawczy i tam był ten element co się tam wciska.
Popcio / 2010-04-11 21:16:39 /
Tarnamid znaczy poliamid z Tarnowa i raczej sugeruję to tworzywo niż brąz. No i dalej jest uszczelniacz, który też trzeba zapodać nowy.
zapek??? !G.O.P! / 2010-04-12 01:11:29 /
A ja mam inny problem. Magiel zaczął mi bardzo ciężko pracować. Wymieniłem pompę ale efektu nie było. Wymieniłem magiel i jest ok. Ale wcześniej zauważyłem, że magiel chodził lżej jak zlałem z niego olej. Znaczy to, że ciśnienie ojeju mało, że nie wspomagało to utrudniało kręcenie fajerą. Co w tym maglu mogło pójść?
zapek??? !G.O.P! / 2010-04-12 01:13:54 /
Mam tak samo :( A już myślałem, że ja coraz słabszy :)
granadabus / 2010-04-12 08:56:21 /
To tam jeszcze jakaś uczelka jest? Od środka czy od zewnątrz? Czy w takim maglu jest olej czy normalnie smarem przesmarować?
Kilgore / 2010-04-12 15:21:03 /
we wczesnych był olej
Popcio / 2010-04-12 19:58:27 /
Myślę o maglu ze wspomaganiem
zapek??? !G.O.P! / 2010-04-12 20:41:39 /
czy ktoś posiada może jakieś dane techniczne do ustawienia zbieżności w TC I ?
Dziś byłem na stacji i okazało się że gość nie ma wogóle opcji na taunusa w programie, jedynie transit no i capri.
Na szczescie twierdzi że gdybym posiadał szczegóły dla tego modelu to był by mi w stanie to zrobić.
Sprawa o tyle istotna, że bez tego się nie obejdzie. Po dzisiejszej kontroli układu zrozumiałem że Bóg naprawdę istnieje i czuwa. Nie obejdzie się bez wywalenia magla, pewnie też jego regenaracji. Mocny luz drążka pasandżera wchodzącego do magla :/.
jacob81 / 2014-11-27 21:35:28 /
W Taunusie to drobiazgi;-) Poprawisz wszystko i przestanie sie prowadzić;-)
bobik liil / 2014-11-27 21:40:12 /
Heh :) to może być jeszcze gorzej :/ ? Impossible.
jacob81 / 2014-11-27 21:59:38 /
Zrób najpierw magiel - później ustaw - zbieżność robi się na 0 --- tu masz reszte danych :)
MikeB4 / 2014-11-27 22:29:29 /
Żadna zbieżność w Taunusie, tylko rozbieżność, zalecane 1mm ale 2 mm też może być, można to nazwać negatywną zbieżnością
Pochylenie kół też negatywne około 1 stopień
Wyprzedzenie około 2 stopni
zenonDWR / 2014-11-28 18:15:45 /
Skoro żadna, to żadna, nawet negatywna.
Mysza liil (EM) / 2014-11-28 21:19:33 /
rozbieżność 3mm da lepsze przyklejenie na zakręcie i wyjście niż zbieżność 0 lub plus 1
więc: żadna ,,zbieżność,, od 0 w górę tylko rozbieżność dla Taunuska
zenonDWR / 2014-11-30 22:03:58 /
Ja zawsze 3 mm zbieżne robiłem np w granadzie. Zenon a w granadzie jak robisz?
Kilgore / 2014-11-30 23:53:48 /
Słuchajcie a co do maglownicy, bo prawdopodobnie będę musiał szukać drugiej.
Za regenerację u mnie w okolicy krzyczą 500,- w górę zastrzegając że to zabytek , ciężko i nie wiedzą czy dadzą rady do końca zrobić wszystko (dodatkowe prace u tokarza itd).
Takie pytanie, do dziobaka będzie pasować od TC II/III tudzież sierry bez wspomagania?
Z tego co pamiętam sam sposób montażu w dziobaku nie jest szczególnie skomplikowany.
Przy takim układzie to tam chyba wszystko by szło zamontować. Czy się mylę?
jacob81 / 2014-12-02 15:12:08 /
DAj spokój ze sierrą. Chyba dawało się nową kupić za rozsądne pieniądze.
bobik liil / 2014-12-02 15:28:48 /
No tak się rozglądam, i widzę że nie było by najtrudniej dorwać magiel ze wspomaganiem do sierry. Pompy też są. Dużo jest roboty z adaptacją tego? Mocno to odbiega od org?
jacob81 / 2014-12-02 19:26:30 /
Ja robiłem w Lubiczu pod Toruniem. Zadzwoń do nich i zalej ich pytaniami jak ja. Panowie naprawiają tam solidnie. Co jest do wymiany wymieniają, a jak nie ma, to dorabiają. Regenerują skorodowane listwy, zużyte tuleje itp.itd.
Odpowiadając na pytanie:
Spotkałem kilka wersji zalecanych dot. Zbieżności dla sam. Ford Granada.
Przykładowe zalecenia:
A/ od –3 do plus 6
B/ dla Granady z silnikiem Diesel – od 0 do plus 6 mm
Pochylenie koła jest nie regulowane, ale ma 0 stopni 24 minuty plus 0 stopni 45 minut do minus 0 stopni 45 minut
Wyprzedzenie 1 stopień 30 minut do minus 45 minut
W tym przypadku dopuszczalne jest różnica pomiędzy stronami do 0 stopni 45 minut
Ogólnie można przyjąć, że nieraz trzeba ustawiać doświadczalne jak będzie samochód jechał najlepiej / te auta maja już swoje lata/ ważne żeby nie było luzów w układzie
zenonDWR / 2014-12-02 23:14:20 /
Drogo za tą regeneracje - ja płaciłem 200 góra 250 ....
MikeB4 / 2014-12-02 23:53:40 /
Też mi się tak wydaje. Tym bardziej ze bez wspomagania.
jacob81 / 2014-12-03 07:31:22 /
ciekawe jak sie regeneruje skorodowane i zużyte listwy? U mnie jak listwa jest zużyta, to śmierć przekładni. Reszta się podobno da.
Podstawowe pytanie, czy sierra , TCII/III to to samo co TCI? Jezeli nie to czy ewentualnie jest duzo roboty z adaptacją takiego ukladu? Mowa oczywiscie bez wspomagania.
jacob81 / 2014-12-03 12:58:37 /
Tc 2/3 pasuje normalnie .... Sierra nie ....
MikeB4 / 2014-12-03 13:09:27 /
witam mam pytanie odnośnie magla,listwa maglownicy ma luz czy da się go skasować a jak tak to bym prosił o pomoc jak to zrobić, a i z pod gumy wyleciał olej i następne pytanie czy dopóki tego się nie zrobi to czy można jeździć za wszystkie podpowiedzi dziękuje
mario1 / 2014-12-03 21:47:41 /
na luz w maglownicy listwa - zębatka nie ma ratunku. Szukać innej maglownicy.
zenonDWR / 2014-12-04 22:19:57 /
W przypadku tego magla możesz odkręcić tą pokrywkę na dwie śruby M8. Uważaj, żebyś nie zgubił sprężynki co jest pod nią. Dać tam bardzo cienkie podkładki (ale bardzo bardzo). Skręcić z powrotem. Byle nie za dużo podkładek bo kierownicą nie ruszysz. Delikatny luz tam musi być. Ja tak sobie radziłem metoda prób i błędów i dawało radę. Cienkie podkładki to tak 0,1 - 0,2mm mam na myśli.
Dokładnie pod tym dekielkiem jest plastikowe łoże które można wymienić lub dorobić jeśli jest wyjechane :)
Kilgore / 2014-12-05 19:34:58 /
dzięki w sobotę sprawdzę czy jest co ratować
mario1 / 2014-12-05 20:23:00 /