witam
jaki najbardziej optymalny mieszalnik bedzie dobrze hulał w granadzie 2.0r4 ohc
mam wkretki w weberze przelot 6mm nie wiem czy nie za mało, mieszalnik landi-jezdzilo na nim 2.0v6
wolne tzyma ladnie, na jalowym wkreca sie bez problemu, ale podczas jazdy musze delikatnie i bardzo powoli dodawac gazu zeby sie bujnał bo jak depne to go dlawi szarpie itd
nie wiem co jest grane, mambrama w porzadku filtr gazu nowy, sruba na wezu wykrecona prawie do konca i nie chce jechac czworke czasem wrzuce o piatce moge zapomniec
poradzcie
młody-rz / 2007-02-23 11:50:57 /
mam jeszcze w zapasie mixer od pornoleza 2x27 moze to lepsze rozwiazanie niz wkretki??
młody-rz / 2007-02-23 12:03:52 /
Mikser od poldka daje rade. Ale jest dosyc wysoki i trzeba zastosowac dystans ktory odegnie pokrywę puszki filtra w górę (granadowa po liftingu, jajowata z wycieciem pod serwo). Bedzie paliło to mniej.
Mysza liil (EM) / 2007-02-23 12:22:47 /
Mysza pojasnij nieco wiecej z tym dystansem
młody-rz / 2007-02-23 13:05:47 /
a i puscilem Ci na maila odpowiedz apropos silnikow do szyb
młody-rz / 2007-02-23 13:11:02 /
Po zalozeniu poldolotowego miksera do puszki filtra od webera granady poliftingowej, miedzy gorną pokrywką a okularami zostaje okolo 0,5cm przerwy. Moze i sie przecisnie tamtedy zasysane powietrze. Ja zrobilem jednak nieco inaczej. Dolną część puszki wraz z mikserem przykrecilem do gaznika na 2 zwykłe sruby. W pokrywce filtra podcialem tulejki dystansujące zeby zmiescily sie lby rzeczonych srub. Na srodek miksera miedzy palniki wkrecilem srubę z polokraglym lbem. Po przymierzeniu pokrywki odstawala ona nieco od zewnetrznych zapinek, wiec dogialem ciut na sile, zapialem zapinki i wkrecilem dodatkowy wkret mocujacy pokrywki, ktory przewidziala fabryka. Dzieki tej srubie wystajacej z miksera zwiekszona zostala szczelina miedzy pokrywa puszki a mikserem do ok. 1,5 cm. Nie wiem czy to cos dalo, ale wizualnie polepszylo przelot powietrza do gaznika.
Mysza liil (EM) / 2007-02-23 13:52:29 /
Myśle że problem może być w mikserze, miałem takie same objawy tylko w innym silniku.
Michał.. / 2007-02-23 18:17:02 /
poradzilem sobie juz z tematem
zostały wkretki ale powiem jedno caaly dolot powietrza musi byc szczelny, musiał ciagna lewe powietrze bo dorobilem uszczelke miedzy gaznik a obudowe f powietrza, miejsce gdzie pracuja ciegienka podciagajace ssanie musi byc zaslepione nie mialem oryginalnej zaslepki wiec troche plastiku lutownica i jest, zaslepienie dolotu goracego pow z nad kolektora wydechowego i woz zaczal jechac jak wsciekły
a i wyjeta klapka od ssania ta na pierwszym gardzielu
pozdrooffki
młody-rz / 2007-02-26 09:20:42 /
a i byla przerobka obudowy filtra gdyz oryginalnie przykrecany jest przez cała puszke na 2 dlugich srubach- nie jest to stabilne -dlugie sruby
dolna czesc przykrecilem z gruba uszczelka bezposrednio do gaznika trzeba bylo troche przyciac rurki gdzie wchodza sruby dac krotsze srubki i duze podkladki potem wrzucamy filtr a na koniec pokrywa w ktorej trzeba uszczelnic otwory po srubach i zapiac na zatrzaski . polecam -wszystko sztywne ani drgnie
młody-rz / 2007-02-26 09:28:22 /
Odkopię temacik,
posiadam silniczek 2.0 OHC (PINTO) z gaźnikiem WEBER 32/36 DGAV.
Obecnie jest tamjakiś sobie mikser palnikowy nad gaźnikiem.
Mam pytanie: jakiej średnicy powinny być "przeloty" w mikserze, ewentualnie ile otworów i jakiej średnicy. Fajnie by było jakby ktoś miał takie informacje :)
Czekam na Wasze odpowiedzi.
BARTEK#1925 / 2009-11-19 19:55:12 /
No i co? nikt nie posiada pinto z takim weberkiem i palnikowym mikserem ? czy po prostu nikomu nie chce się mierzyć ?
BARTEK#1925 / 2009-11-22 12:51:14 /
Ja posiadam - ale skąd miałbym wiedzieć czy to jest dobrane prawidłowo :-P
Ma 2 otwory średnicy 27 mm każdy i po 12 "dziurek" w każdym ;-)
MikeB4 / 2009-11-22 13:10:21 /
Aha, no to fajnie, przydałoby się jeszcze więcej informacji od innych :)
Mike, ile Ci toto pali przy tym mikserze?
BARTEK#1925 / 2009-11-22 16:55:27 /
mikser palnikowy do pomyloneza i wszystko gra, poza wysokimi na benzynie - dławienie jest na tyle duże, że odczuwa się je.
do przypałowania na benzynie trzeba sobie przygotować drugi filtr powietrza - bez miksera.
granadziarz_3M / 2009-11-23 09:34:58 /
Ewentualnie można by chyba lekko (kamieniem na wiertarce) roztoczyć przeloty w mikserze.
Tak myślę sobie, bo mam teraz palnik jakiś tam. Jest wysoko nad gaźnikiem, tak aby nie przycierał o klapki. Wydaje mi się, że całe powietrze idące do gaźnika, powinno iść przez przeloty w mikserze, a nie przez przeloty i naokoło, bo wtedy chyba :trudniej" silnikowi gaz z miksera wyciągnąć?
BARTEK#1925 / 2009-11-23 20:07:52 /
Dobrze Ci się wydaje :)
UglyKid / 2009-11-23 20:43:49 /
z braku dobrego miksera dedykowanego naszym weberom posiłkujemy się czym popadnie, budując ciekawe konstrukcje wewnątrz filtrów. Podstawową zasadą jest że CAŁE powietrze ma iść przez mikser a nie pod mikserem. Poza tym staraj się wybierać mikser w którym otworki dozujące gaz są widocznie poniżej maksymalnej zwężki, a nie w punkcie maksymalnego przewężenia (chodzi o rozkład podciśnień w zwężce Venturiego). Znacznie lepiej się reguluje z takim mikserem.
granadziarz_3M / 2009-11-24 09:51:28 /
Powiem tak, ten 2.0 OHC siedzi w Polonezie (montowany fabrycznie) w swoich zbiorach posiadam mikser palnikowy, dedykowany do 1.6/1.5 OHV, bo kiedyś śmigałem na gaźniku z Poloneza. Zamontowałem gaźnik 32/36 DGAV, bo na benzynie auto jest rakietą, a na gazie są schody. Spalanie na tych "okularkach", które mam teraz wacha się w okolicach 15 litrów lpg. Na gaźniku Poloneza z mikserem dedykowanym do 1.6 OHV, spalał mi 12-12,5 l lpg w mieście i schodziłem do 8-8,5 l lpg/100 km w trasie.
Dzięki Granadziarz, upewniłeś mnie tylko w tym, żeby założyć/dopasować ten mikser do 32/36 DGAV i śmigać dalej.
BARTEK#1925 / 2009-11-24 14:48:08 /
Tylko pamiętaj co pisałem - dławi go na benzynie.
granadziarz_3M / 2009-11-24 15:12:12 /
Też mam takie wrażenie u siebie - że mikser jest zwężką i auto jest zdławione na benzynie :-/
MikeB4 / 2009-11-24 17:08:10 /
Myślę że można by go nieco poprawić kamieniem szlifierskim :) - roztoczyć.
Ja swojego, mając na Weberze polonezowskim, nieco roztoczyłem i było OK.
Udało mi się powiększyć średnicę obu przelotów o 2 mm każdy.
Tam jeszcze jest rezerwa, więc można podziałać :)
BARTEK#1925 / 2009-11-24 17:29:44 /
No dobra, mikser założony. Gaz ustawiony na "oko".
Auto zrywa przyczepność na pierwszym i drugim biegu.
Nie wiem jak zużycie, ale muszę jeszcze "dopieścić" gazownię/ustawienie.
Niestety bulem jest to że mam dyfer o przełożeniu 4,1 któy jest świetny na miasto do kopania dupy plastikowozom, ale na trasę masakra. Do 140 km/h zasuwa jak dzik, a potem dupa. Silnik jest w bardzo dobrym stanie. Muszę powrócić do fabrycznego mostu o przełożeniu 3,9 i myślę że wtedy będzie już pełnia szczęścia.
Dziękuję Wszystkim za porady :)
BARTEK#1925 / 2009-12-02 22:35:15 /
Siema żeby nie zakładać kolejnego wątku :
Chcialem jeden raz spróbować w zyciu pojeździć na tym weberze 32/36 nim wrzucęto 2.8 ,
Poszukałem na obecne możliwości i znalazlem takie miksery czy to się sprawdzi na tego webera ?
Pytanie drugie czy jak zakładam mikser to musi być oryginalna puszka plastikowa czy może jakoś się da założyć ładny chromowany filtr taki k&n np ??
http://www.rybacki.pl/index.php?route=product/category&path=619
http://www.rybacki.pl/index.php?route=product/product&path=635&product_id=70
Tweed / 2022-10-15 09:43:31 /
Jeden rabin powie tak drugi rabin powie nie, będziesz sam regulował dawkę gazu na śrubach ?
Tom'ash / 2022-10-15 10:27:18 /
Mam bardzo dobrych dwóch gosci od gazu mechanikow z 40 letnim doswiadczeniem i jeden ma 30 lat zaklad z instalacjami itp , to oni mi wyreguluja a jak bedzie trzeba i bede truł dupe to mnie naucza jak sie to robi samemu zebym sie tam juz nie pojawial XD
Tweed / 2022-10-15 11:00:25 /
No i to właśnie ich powinieneś się zapytać czy podejmą się wyregulowania takiego setu :)
gryziu liil (EM) / 2022-10-15 12:47:10 /
Trochę drożej, zdecydowanie lepiej = blos
Tylko wymaga niestokowego filtra powietrza.
Trójkąt / 2022-10-16 07:48:57 /
Dlaczego nie stożkowy ?
niestokowy -> nietypowy dla tego modelu.
Nic o stożku nie pisałem :)
Trójkąt / 2022-10-17 11:49:48 /
No dobra ale... Wychodzi na to że najlepszym wyjściem będzie załatwienie sobie blosa bo moge go używać z ohcem teraz pod webera 32/36 z chrom niepocietym filtrem a pożniej moge go przelozyc do 2.8 i nadal cieszyc sie pieknym wygladem silnika bez miksera na gazniku ??? Plus zaoszedzi sie kasyna dwa miksery i te serwisy ustawienia itp...
Mam racje że to najlepsze wyjscie ??
Tweed / 2022-10-17 11:57:48 /
Nie zamontujesz blosa ot tak na gaźniku, musisz tam dać rurę na której dasz blosa i dopiero filtr. Wygooglaj sobie jak to wygląda, albo poszukaj na capri.pl Np. jak ci Marcin powiedział u dyry tutaj: http://garazmarcina.pl/dyra_v6/011.html
Na gaźnik potrzebujesz "fajke" pewnie dorobić, o gotowca będzie ciężko.
Zdjęcie zapożyczone gdzieś z otchłani...
Trójkąt / 2022-10-17 14:55:05 /
Ja tam by nie chciał takiego badziewia pod maską z gaźnikiem co innego z 2,8 i ;)
Tweed - Łatwiej założyć mikser, nie musisz ciąć filtra powietrza a tylko obudowę. Z chromowanej puszki też można wyprowadzić w dół rurki od strony grodzi i nie bedzie to raziło w oczy ;)
Kilgore / 2022-10-17 15:15:10 /
https://www.capri.pl/image/comment/1857742/287810