Witam wsztstkich. Mam nadzieje ze nie poruszam wątku ktory juz zaistniał na forum :).
Mam Capri mk3 z 1984, 1.6 R4 i chce je "przerobic" na 2.8 V6. Wiem że będę potrzebował zmienić kilka żeczy.... ale proszę o podpowiedź co gdzie i jak. Jakie ceny itp.
Powiem tylko że chciałbym mieć sprawny (kupić) silnik 2.8 z wałem i mostem, do tego układ chamulcowy (jaki polecacie?), elektryke, oraz bak itp.
Proszę o pomoc i kilka informacji odnośnie tego. np jak się wszystki trzymania, wsporniki, łapy zmieniają (jakieś wykresy, szablony), trzymanie tłumika itp. Do tego powiem że jak ktoś ma coś ciekawego porzebnego do takiej przeróbki to czekam na kontak na kontakt, najlepiej mailowy capri_mk3@o2.pl
Pozdrawiam Rafał O.
Jak będę miał jeszcze jakies pytanka to się na forum wpowiem.
Z góry wielkie dzięki.
KaczorWwa / 2007-02-12 23:13:43 /
Temat poruszany już z 7 razy, szukaj...
Hrabia® / 2007-02-12 23:15:34 /
Tak, Kaczorro, maglowane było do znudzenia. Najlepiej umów się na browara z kimś kto wie o co chodzi i opowie ci krok po kroku co cię czeka. A czeka cię wiele :)
Około 1000zł silnik, około 1000zł nowy wydech, około 1000zł na hamulce i "resztę". Pomijam zawieszenie :) Pozdrawiam!
Śmietan / 2007-02-12 23:27:10 /
dokładnie...sam z ciekawosci przeczytałem kilka wątków o tej tematyce i moge powiedziec tylko tyle ze inwestycja fajna ale droga :)
Kohito_PS / 2007-02-12 23:30:18 /
no ale polecam zeby nie było :) sam jak uporam sie roznymi innym sprawami w capri to chetnie zmienie moje r4 na jakąs V-ke :) wiadomo dlaczego :)
Kohito_PS / 2007-02-12 23:31:39 /
Silnik-ok. 1000zł
Skrzynia 5b. najlepiej MT75 - ?? 300??
Zawiesznie gazowe-ok. 3000zł
Elektryka-ok. 1000zł
Układ hamulcowy-ok. 2500zł
Wał i most-ok. 500zł
Bak itp ???????????
I jakby ktoś miał namiary na części albo miał do sprzedania to z przyjemnościa obejrzę :) jak cos to do 05.2007 mam zamia wszystko skonczyc :), więc prosze pisać kto co ma itp...może ktoś bedzie chciał kupić za jakis czas zawieszenie, silnik, wał, most od mojego caprica??
KaczorWwa / 2007-02-12 23:43:49 /
poczytaj... bo te ceny to z kosmosu walisz, z taka wiedza to najlepiej daj do chudera,
Sorry uklad hasmulcowy 3000 a zawieszenie 2000...o ceny pytalem sie chudera...
KaczorWwa / 2007-02-13 00:25:00 /
to ja ci chetnie zrobie uklad hamulcowy do 2.8 za nawet 2500 :P
zreszta stary wydech takze za ta kase i reszte swapa :)
Zakrzak! / 2007-02-13 08:20:29 /
..o ceny pytalem sie chudera...-i wszystko jasne heheheeheheheeeeh
MichałPoznań / 2007-02-13 14:05:34 /
hmm tak mysle ze jak koszty sobie zsumujesz to wyjdzie ci ze kupił byś drugie capri z większym silnikiem, nie lepiej wpakowac solidne 2.0 i wyżyłować je do konkretnej mocy a jak ci odgłos nie pasuje to rozprowadzić wydech na 2 strony i wstawic puste tłumiki?
Jellon aka Revenge Racer / 2007-02-13 15:49:00 /
a najlepszym wyjsciem sprzedaj 1,6 a zakup 2.8i
Łukasz 33 radom / 2007-02-13 18:18:53 /
Heheheh jakie ceny bueheheheh no masakra....buehehehe heble 2500zł? ze złota chyba:D ja na nowe do mojego capri dałem może z 500-600zł (bez bębnów tylko) Elektryka 1000zł -robiona od nowa...używka w zajebistym stanie to ze 100zł:D:D:D -przynajmniej ja za tyle kupuje:D Po co gazowe zawieszeie zakłądać? no można ale jak kasy ne ma to zwykłe wystarczy:D Silnik:D ja za 600zł sprzedam ale bez kolektora i gażnika (2.8) :D hehehe
A tak poza tym to nie mam bladego pojęcia jak zrobić zamiane silników:D Nie znam się:p
Pozdr.
Gumbas / 2007-02-13 19:12:35 /
2 nowe wentylowane tarcze + konieczność kupienia zacisków i nie zmieścisz sie w 600 zł na hamulcach , konkretny remont faktycznie kosztuje około 1500-2000 zł (przewody + elastyki + nowe tarcze , klocki , szczęki, sprężynki ) a i robocizna kosztuje. Sam już tyle robiłem wiec wiem ile mnie to wyszło. Za tą cene masz pewność i spokój na kilka lat ;-)
MikeB4 / 2007-02-14 00:21:45 /
wielu madrych jest a to czy zrobili by kto za ile siwadczy tyle o autach ktorymi sie poruszaja osoby ktore proponuja wykonanie takiej uslugi lub nawet wogole ich niemaja tylko zucaja slowa na wiatr, mowic kazdy potrafi z zarobic malo kto.
jak chce sie zrobic dobrze to nie ma co oszczedzac, a jak ma byc tanio to nawet za przyslowiowia zlotowke mozna zrobic
CHUDER / 2007-02-14 01:04:04 /
prosta zaleznosc - im taniej zrobisz (oszczedzajac na czesciach bo pozadna robocizne mozna samemu odwalic) tym wiecej bedziesz mial problemow. CHUDER podal ceny konkretne dla remontu, po ktorym bedziesz dumny i spokojny o stan swojej fury...
moim zdaniem jesli sie juz decydowac na swap to tylko na solidny bo na samorobki szkoda kasy bo i tak predzej czy pozniej bedziesz musial wszystko poprawic
Galoos / 2007-02-14 08:02:02 /
Dokladnie. Zgadzam sie z chuderem i galoosem. Ja chce miec zrobione raz a dobrze. A co do zapieszenia gazowego, bo ktos wczesniej wspominał....to poradz tej osobie pojezdzic przez 3 mies po warszawskiech ulicach na olekowych amorkach, a pozneij na gazowych...ciekawe co ile bedziesz je zmienial, bo zgaduje :D ze gazowe wytrzymaja o wiele więcej :)
Pozdro all i czekam na reszte wypowiedzi.
KaczorWwa / 2007-02-15 01:06:24 /
Ale z olejowymi amorkami ci tak czterech liter nie wytrzęsie...
m.kozlowski / 2007-02-15 09:43:24 /
mkozlowsk - to już zależy tylko i wyłącznie od nastawów konkretnego amorka... gazowe też mogą być miękkie:)
Wroniasty / 2007-02-15 12:32:05 /
Może i tak, ale ja zboczony na tym punkcie jestem, bo jeżdżę granadą jak wiesz :)
m.kozlowski / 2007-02-15 12:37:39 /
galoos gdzie chuder podal ceny romontu?...bo nie widze :)
"CHUDER podal ceny konkretne dla remontu, po ktorym bedziesz dumny i spokojny o stan swojej fury... "
Zakrzak! / 2007-02-18 23:55:24 /
Chuder podał ustnie Kaczorrowi, a Kaczorro zacytował tu: http://www.capri.pl/forum/195536#195544 , a potem zrobił poprawkę i podał źródło ("pytalem sie chudera") 2 posty dalej. Bezpośrednio Chuder w tym miejscu nie podawał cen.
Rafał L. / 2007-02-23 11:35:36 /
Sądze ze Chuder jeszcze nie podal "końcowych" cen. Bo jak wiadomo capri to worek bez dna....ale za to jaki piękny ;)
KaczorWwa / 2007-02-24 00:33:18 /
Jeszcze mam pytanie takie...czy belka pod silnikiem 2.8 jest inna nić w przypadku 1.6??
Z góry thx za odpowiedzi...
KaczorWwa / 2007-03-24 10:46:50 /
belki sa dwie: do wspomagania, i zwykła, V6 bez wspomagania ma taka sama jak R4
Ok thx za odpowiedź. A teraz pytanie numer 2. Czyyyyyyyy ;) w V i w r4 sa inne mosty, czy nie. Chodzi mi tutaj o 1.6R4 do 2.8V6......czy jakies smiany trzeba wprowadzic, czy po prostu sa te same...
Z góry thx za odpowiedzi.
KaczorWwa / 2007-03-26 00:07:20 /
Kaczorro - a teraz pytanie numer trzy: jaja sobie robisz czy nie umiesz czytać? Przecież w dziale "garaż" jest cały akapit o tylnych mostach oraz o uzależnieniu ich przełożeń od zastosowanego silnika i skrzyni. A różnice konstrukcyjne pomiędzy mostami Banjo/Timken a Salisbury/Atlas opisywane były ze 30 razy na forum. O różnicy w instalce hamulca ręcznego [w końcu też element tylnego mostu] pomiędzy MkIa i MkIb też było, podobnie jak i o różnicy rozstawu kół tylnych pomiędzy wczesnymi a późnymi MkII.
Zaangażuj odrobinę własnego wysiłku, bo jak na razie kiepsko to widzę: szukajcie za mnie, róbcie za mnie, myślcie za mnie....
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-03-26 03:02:54 /
Kozackie wnioski wyciągasz......a to ze zapytalem sie o mosty to dlatego ze kumpel mi cos pomerdał i chciałem sie jeszcze zapytac.....
Pozdrawiam.
KaczorWwa / 2007-03-30 08:25:57 /