witam przeszukałem forum i nie znalazłem więc mam pytanko czy lepiej jest dać impuls do centralki od gazu owijając przewód na przewodzie WN czy podpiąć pod cewke tam gdzie wychodzi przewód do aparatu zapł... pozdr....
lukasz lodz / 2007-02-11 22:30:25 /
Impulsy pobiera się z przewodu wysokiego napięcia własnie od cewki zapł.
Murmur vel Magman / 2007-02-11 23:49:13 /
podpiąć pod cewkę, jest to zdecydowanie pewniejszy sposób.
Trójkąt / 2007-02-11 23:57:21 /
Ale raczej nie pod przewód WN. Podłącz pod cewkę razem z cienkim kabelkiem łaczącym cewkę z aparatem.
gryziu liil (EM) / 2007-02-12 09:46:39 /
czyli tam gdzie na cewce jest ( - ) tak ? ale nie masa . Na cewce jest zaznaczony + i -
lukasz lodz / 2007-02-12 12:18:36 /
Tak
gryziu liil (EM) / 2007-02-12 12:43:49 /
Wiem, że to głupie pytanie: A do czego ten impuls jest potrzebny?? Jeździłem 2 lata z odłączonym impulsem. Rok było wszystko ok. Rok temu zaczęło w czasie deszczu wyłączać elektrozawory, a od miesiąca cały czas pykało przy zmianie biegów i jak gaz odpuszczałem, aż ostatnio zupełnie nie chciał jeździć na gazie. Przeczyściłem cała instalacje i nic. Dopiero na końcu stwierdziłem, ze podłącze i jak ręka odjął. Granada znowu zapierdala. Dlaczego kiedyś mimo, że to nie było podłączone to wszystko działało poprawnie, a teraz już nie chciało???
A centralkę masz jakiego typu? Z jednym klawiszem do przełączania b/g czy z dodatkowym "startowym"?
gryziu liil (EM) / 2008-09-01 09:03:11 /
I czy masz podciśnienie podpięte do parownika?
gryziu liil (EM) / 2008-09-01 09:03:39 /
Mam centralkę STAG2-G i parownik elektronik bez podciśnienia.
a łyżka na to niemożliwe;-)
Musi mieć impuls, żeby leciał gaz. Inaczej jakbyś kluczyk przekręcił i nie odpalał, to by cały czas gaz leciał, a to chyba niezdrowo;-)
Jeżeli faktycznie nie był podłączony i chodziło, tzn, ze centralka była spsuta, a teraz sie moze naprawiła;-)
bobik liil / 2008-09-01 09:40:05 /
To ciekawe bo u mnie po przekręceniu stacyjki leciał gaz i po 2-3 sekundach jak nie odpalałem to elektrozawory się wyłączały, czyli chyba tak jako powinno być:)
No właśnie dlatego coś musiało być nie tak z centralką, bo bez impulsu, to skąd by wiedziały elektrozawory, że już silnik pracuje i znów się maja otworzyć? Krasnoludki kurde balans? :)
gryziu liil (EM) / 2008-09-01 09:51:32 /
a na pewno to nie było podłączone?? Wystarczy, że było taśmą przyklejone do przewodu WN, albo cuś.
bobik liil / 2008-09-01 09:53:33 /
Na pewno nie było. jeszcze specjalnie oglądałem zdjęcia z dnia zakupu i tak samo był przewód ucięty jak jeszcze wczoraj. Pamiętajcie, że ja mam k-jeta, wiec może to jakios inaczej działa:)
do tego typu centralki jest potrzebny impuls z cewki, jak nie daje iskry to po chwili odcina gaz. musiałeś coś przy okazji innych prac rozlaczyć.
fordofil / 2008-09-01 20:12:24 /
wie ktoś czemu centralka mi odcina gaz jak przygazuje? popsuta czy co?
http://youtu.be/vCdGktXlXhw
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-04 11:14:49 /
Może elektrozawór gazu podpięty pod kabel centralki na elektrozawór paliwa.
gryziu liil (EM) / 2012-03-04 11:39:43 /
nie wiem ale jak kupiłem taunusa to centralki wogóle nie było tylko we wtyczce od centralki był drucik wsadzony i zwarte jakies kable i na tym normalnie paliło na gazie i mozna było gazować i nic sie nie działo pójde zaraz zrobie zdjęcie jak to wyglądało
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-04 12:06:37 /
tak to wyglądało
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-04 12:36:03 /
brak centralki znany mi patent tez tak mam w taunusie.. z tym ze sam to wykombinowałem jak musiałem zabrac centralke do innego auta awaryjnie..
prosta sprawa.. plus zasilania centralki zmostkowany z plusem od elektrozaworów gazu.. po wyciągnieciu drucika powienien chodzic na benie..:)..
A później płacz bo auto spłonęło.
Może centralka ma odcięcie gazy przy wysokich obrotach i są one za nisko ustawione? Są w ogóle takie centralki?
brzezin / 2012-03-04 14:11:30 /
no właśnie nie chce żeby to na druciku chodziło tylko normalnie żeby centralka była i żebym mógł przełączać z gazu na benzyne i bez żadnych odcięć
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-04 14:24:48 /
mnie się wydaje że pomylone są przewody masowy centralki z sygnałem z cewki.
fordofil / 2012-03-04 15:33:16 /
spokojna głowa moje auto nie spłonie bo nie jezdzi , a jak raz na jakis czas trzeba przestawic to druciki starczają , zamiast drucików mozna zastosować odpowiedni przełacznik i spokojnie tak jeździć na codzien
>> moje auto nie spłonie bo nie jeździ<<
jedno nie wyklucza drugiego...
A z tą centralką miałeś takod zawsze, czy coś pomieszałeś??
Znajdź sobie schemat jakiejkolwiek centralki i szukaj po kolei na kebelkach.
Elektrozawór ci może świrować...
Jesteś pewien, że to centralka odcina gaz, a nie np. zalewa go, albo coś?
no własnie na początku tak było że jak przełączałem na benzyne to gazu nie odcinało ale to była centralka do silników wtryskowych teraz mam od gaźnikowych i niby wszystko ok tylko jak na luzie gazuje to mi odcina nie wiem jak w czasie jazdy czy też tak robi ale jutro sprawdze. Elektrozawór sprawdzałem jest dobry. Czytałem też że w centralce jest jakiś przekaźnik i on może coś mieszać.
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-04 19:57:28 /
sprawdź czy masz podłączone tak jak na schemacie http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/pl/Archiwum/Stag2-G_.pdf
brzezin / 2012-03-04 20:29:12 /
nie wiem tylko czy u mnie jest elektrozawór benzyny ale sprawdze jutro wszystko
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-04 20:51:30 /
na pewno masz. Chyba że nie masz zasilania w benzyne...
mam zasilanie benzyną i właśnie dlatego chce żeby to było wszystko ok! a gdzie sie może znajdować ten elektrozawór benzyny? bo jeden jest na butli i jeden przy parowniku. W granadzie miałem taki elektrozawór od benzyny ale myslałem że to wymysł forda żeby paliwo nie wracało do zbiornika przez noc.
Taki elektrozawór jak na fotce ma być??
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-04 21:24:20 /
To jest właśnie elektrozawór benzyny. Centralka w pozycji "bena" puszcza 12V do tego zaowru. W pozycji 0 nie puszcza zasilania nigdzie, a w pozycji gaz daje zasilanie do elektrozaworów gazu.
Jaką masz centralkę?
byłem sprawdzić nie mam elektrozaworu benzyny i z wiązki idącej od centralki wystaje nigdzie nie podpiety żółty kabel który powinien być podpięty do elektrozaworu benzyny
centralke mam STAG2-G
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-04 21:46:47 /
No to jeśli masz pompę benzyny a w zbiorniku benzynę to w momencie kiedy przełączasz na gaz dostajesz i benzynę i gaz.
Tu masz schemat podpięcia centralki (dlaczego to ja, to jasnej cholery umiem go znaleźć, a Ty nie??):
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/pl/Archiwum/Stag2-G_.pdf
Sprawdź wszystko wg niego.
Powtarzam - w pozycji "bena" ma iść 12v na przewód zasilający (przekaźnik) zawór benzyny. I nigdzie indziej. W pozycji "gaz" ma iść zasilanie (i nigdzie indziej) na (przekaźnik) zawór gazu.
Proste :)
Oczywiście, zakładamy, że zawory Ci działają.
Jak coś, wal na GG
ale jakbym dostawał benzyne i gaz to by sie wogóle nie wkręcił na obroty bo już tak miałem
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-04 22:16:41 /
Raul, parę postów wyżej zamieściłem ten sam schemat ;)
brzezin / 2012-03-04 22:17:07 /
tak, brzezin, zauważyłem - niestety nie ma edycji postów ;) już nie zdążyłem post pod postem dopisać, ale najważniejsze, że jest :)
A widzisz mishq, tu się mylisz - ja swojego klamota (2.9 na gaźniku i podwójnym palniku) odpalam na benzynie i gazie jedocześnie -i wyobraź sobie - wkręca się jak wściekły :)
Sprawdź dokladnie co i jak. Wysil się trochę, sprawdź gdzie napięcia dochodzą, a gdzie nie.Powiedz, czy masz zupę w kotle, cy zawór od beny jest ( to zdjęcie to twoje, czy czyjeś?) i wogóle, daj nam jak najwięcej pokarmu do plotek - tfu, informacji do teorii :]
Jesteś pewien, że ta centralka jest sprawna. Jeśli nie masz tego zaworu od benzyny a kable masz podpięte tak jak na schemacie to zmień centralkę i po sprawie.
brzezin / 2012-03-04 22:53:23 /
Paliwo w zbiorniku jest a to zdjęcie elektrozaworu beny jest z granady mojej byłej u mnie w taunusie takiego elektrozaworu nie było. Dzisiaj przytargałem elektrozawór beny i jakąś centralke gazu. Podłączyłem elektrozawór i on działa dobrze znaczy odcina paliwo ale centralka nadal odcina gazy jak przygazuje.
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-05 16:17:58 /
ale czy sprawdzałeś czy masz kable (kolory) podpięte tak jak na schemacie?
brzezin / 2012-03-05 18:19:37 /
no oprócz żółtego wszystko jest podpięte jak trzeba żółty był nie podpiety ale dzisiaj podpiąłem jak trzeba i dalej jest to samo. Gaz był zatankowany do pełna. Aha tą drugą centralke podpiąłem ale ona wogóle nie przełącza na gaz tylko brzęczy.
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-05 18:32:53 /
masa instalacji nie bangla.(prawdopodobnie przy parowniku)
fordofil / 2012-03-05 18:54:04 /
teraz to już całkiem zgłupiałem poczyściłem styki i chodzi tylko na druciku :/ nie wiem co jest jade w czwartek do chłopa gazownika może on coś pomoże
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-06 18:32:25 /
a drucikiem jakie kable masz połączone?
brzezin / 2012-03-06 18:33:37 /
niebieski i czerwony
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-06 18:41:57 /
jak poczyściłeś styki ,to wsadz teraz tą centralke co brzęczała i będzie ok.
fordofil / 2012-03-06 19:37:24 /
nówka dyntka centralka z allegro za 3 dychy złatwiła sprawe wszystko działa jak nalezy :) dzięki za rady
mishq (Mateusz G.) / 2012-03-18 23:37:05 /