logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Pojemność silnik w fordzie taunusie z 1965 roku

Pojemność silnik w fordzie taunusie z 1965 roku

Witam

Szukałem w dziale garaż ale nie znalazłem interesujących mnie informacji. Albo Znalazłem ale o tym nie wiem.

Mam Forda Taunusa 17M z roku 1965
w dowodzi i na klapie z tyłu ma napisane 1300 - co niby wszystko wyjasnia

Aale zawsze podawana jest przybliżona pojemność np. Laguna potocznie uwazana za 1800, a w dowodzie stoi 1794 cm3

Więc może tak samo jest w fordzie że własciwie to on ma 129? iles tam. jest to mi poterzebne do opłacenia OC bo powyzej 1251 jest juz droźszy przedział.

Biore tez pod uwage że samochód mógł mieć robiony szlif i może pojenosc się zwiększyła.

A jeśli ma faktycznie mniej niz 1300 (tyle ma w dowodzie) to da się to teraz poprawić w urzedzie?


Na koniec przepraszam za głupie i w zawiły sposób sformułowane pytanie

pozdrawiam Bukov

Bukov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-06 11:56:15 /


wydaje mi się, że 17M powinien mieć V4 1700, ja miałem 15M i miał V4 1500

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 11:59:46 /


Stich 17M nie oznacza V4 ale takze R4

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-06 12:43:51 /


Bukov - generalnie jest tak, że papier przyjmie wszystko. A było tak [podobno jest nadal] że w PRL [obecnie IV RP] tylko ryby nie biorą...
A owe powyższe kwintesencje dotyczą faktu, że nigdy nie było Taunusa 17M z motorem 1.3. Jesli tak masz w papierach, to i tak płacisz mniej, niżby wypadało. A zamiast napisu 1300 zupełnie dobrze możesz przypiąć TDI albo Aston Martin - będzie równie autentyczne.
Taunus 17M rocznik 1965 to powinien być model P5, a więc motor V4. Folder masz tu http://www.capri.pl/library/folders/M/17M-P5-01
A wynika zeń, że motor może być tylko 1498cc/60PS albo 1699cc/70PS.
Jesli mimo papierów na 1965 r. masz budę P2 albo P3 i silnik R4, to pojemności są odpowiednio 1498, 1698 abo 1758cc. Ewentualność taka zachodzi, jeśli dawno temu ktoś chciał przywieźć to auto jako "niemal nówkę", a miało już np. 10-12 lat.
Jeśli mimo papierów na 17M auto ma motor V4 i przedni napęd, to może mieć istotnie pojemność [i napis na klapie] 1300 [dokładnie 1288cc], ale jest to karoseria P6 i rocznik 66-69. Ale takie papiery śmierdzą sczepem na odległość.
Może to jeszcze być inny szczep - silnik R4 1300 [dokładnie 1293cc], tylny napęd, buda TC1, a auto przywiezione na papier pociętego w PL wczesniej 17M.
Polak potrafi :)
STICH - kiedyś bardzo dawno temu [w czasach naszej pierwszej młodosci] istotnie 12M miał 1200cc, 15M - 1500, 17M -1700, a 20M- 2000. Ale potem "niewidzialna ręka rynku" skłoniła Kolonię do żonglerki motorkami i pojawiły się 12M-1.5, 17M-1.5, 15M-1.7 etc. Określenie "powinien mieć" jest teoretycznie słuszne, ale sam wiesz jak z owymi powinnościami bywa. Znasz przecież gości po 40-ce, którzy już powinni spoważnieć, a nadal paradują w krótkich portkach po piaskownicy...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 13:28:10 /


ja miałem tzw. baroka, kombi , bicolor, skrzydła, to jeszcze były te lepsze czasy mam nadzieję, co do piaskownicy owszem znam takich infantylnych czterdziestolatków i sam się do nich zaliczam / w czasie wolnym od pracy /.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 19:20:01 /


Z tego co widze po katalogu jest to wersja 17M P5. Rocznik produkcji 1965 sciągnięty do polski w 1973. no a po papierach silnik 1300. Trzeba fachowym okiem zajrzec pod maske.
Jesli będzie 1,5 to bedzie V a jesli 1,3 to układ rzędowy ?? czy tez V

no i kolejne pytanie czy próbowac odkrecić całą sytuację jeśli stan faktyczny jest inny niz w papierach czy dac sobie spokój i niebrać do bańki ?

pozdrawiam

Ps. a samochód z katalogu http://www.capri.pl/library/folders/M/17M-P5-01 to zupełnie to samo auto (buda 2 drzwiowa) :) nawet kolor jeszcze podobny tylko troszke zblakły :)

dzieki za pomoc

Bukov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-09 09:12:35 /


To już nie jest tak źle. Prawdopodobnie obyło się bez szczepienia, pole numerowe i tabliczki sa na aucie od fabryki, pozostaje tylko kant z silnikiem. W roku 1973 w PL płaciło się cło wwozowe od auta liczone za kilogramy masy, ale stawki od 1kg były różne dla różnych pojemności silnika. Stąd 90% półtoralitrówek i dwulitrówek przywiezionych w tamtym okresie ma w papierach pojemność 1300. Twój może mieć 1498cc albo 1699cc i jeżeli silnik jest fabryczny, to jest to widlak.
Jeśli to JEST widlak [na co kładę 99% szans], to istnieją 3 opcje:
1. zostawiasz jak jest, bulisz za 1300cc i żyjesz w słodkiej nieświadomości.
2. robisz ekspertyzę, motor okazuje się oryginalny, dostajesz nowe papiery na 1498 albo 1699cc - bulisz co roku więcej, ale wszystko jest wyprostowane.
3. robisz ekspertyzę, motorem okazuje sie V4 przełożony z 12M albo Capri 1.3, papiery zostają stare, bulisz nadal za 1300cc i żałujesz, że to jednak nie oryginał.
Oczywiście jest 1% szans, że ktoś za te 34 lata bytności wózka w kraju wsadził tam jakiś nowszy motor R4 w miejsce oryginalnej V4, do której o części coraz trudniej. I silnikiem tym może być zarówno Pinto 1.3 SOHC, jak i setka innych możliwości, nie wyłączając Łady i Peloponeza. Jeśli nie czujesz się w tym mocny - zrób jakieś fotki spod maski i podeślij na stronkę. Albo zagadaj Wroniastego - jako młody pasjonat może zauważy coś, na co my - starsi - nie zwracamy uwagi :)
Zaś kwestia układu V4 i R4 niezależna jest od pojemności. Po prostu w latach 64-78 Ford w większości modeli [P4, P5, P6, P7, Capri, Consul, Granada, Corsair, Zephyr] lansował układ V4 dla grupy pojemnościowej 1.2-2.0. Starsze i nowsze są R4 - co więcej, niektóre modele [Fiesta, Escort, Cortina, TC] nawet w latach 64-78 pozostały zawsze R4.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-09 10:35:59 /


Temu modelowi najbardziej sluzy 2.9 kosłort pod maską :D

Jesli chcesz dowiedziec sie jakiej pojemnosci motor targa Twoją wanną, sprobuj odnalezc na bloku jakieś odlewane literki. Cos sie pomysli. Daj też foto wybitego numeru silnika.

Mysza liil (EM) / 2007-02-09 10:47:27 /


Witam wszydstkich,
Remontuję 12m P6 z silnikiem 1.2 i szukam tłoków. Ich nominalna średnica to 80,0 mm, ja potrzebuję 80,5mm. Może ktoś z Was ma takie? Może można coś dobrać z innego samochodu? Z tego co wiem, do silnika V4 1.3 posują tłoki z Granady 2.3 V6,
Dzięki i Pozdrawiam

12m_p6 / 2007-02-17 12:24:32 /


Po pierwsze rzadko który P6 miał motor 1.2 - większość posiada 1.3. Jesteś pewien, że Twój jest 1.2 ??
Po drugie tłoki z 2.3 V6 pasują do V4 1.5 i 1.7, a do 1.3 V4 idą tłoki z 2.0 V6 - było o tym dobrych kilka razy na forum.
Do 1.2 V4 pasują tłoki z 1.8 V6, ale znajdź taki motor [albo części do niego] w PL.
Wymiar 80.5 mm jest bardzo popularny w Fiatach, Renault, Peugeotach, BMW, VW/Audi i setce innych pojazdów. Problem tylko w odległości sworznia od denka tłoka, żeby zachować właściwą kompresję.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-17 13:45:45 /


Dzięki za odp.Jestem tu pierwszy raz, stąd może powtarzam stare pytania...
Tak czy owak mój ma 1.2, silniki te zdarzały się w krótkich seriach, choć oczywiście popularniejszy był 1.3. I co ciekawe jest to rocznik 1969/70. Na stronie Capri Club Chicago znalazłem taką inf.:

Engine Bore Stroke Deck
Height Comp Dist Connecting
Rod
Length
Disp. Config. Years Cam Drive (inches) (mm) (inches) (mm) (inches) (mm*) (inches) (mm*) (inches) (mm*)
1.2 V4 1964-1967 Gears 80 58.86 8.084 205.3 5.140 130.06
1.3 V4 1969-1972 Gears 84 58.86 8.084 205.3 5.140 130.06
1.5 V4 1962-1972 Gears 3.545 90 58.86 8.084 205.3 5.140 130.06
1.7 V4 1962-1972 Gears 3.545 90 2.630 66.8 8.084 205.3 5.140 130.06
1.8 V6 1964-1967 Gears 80 58.86 8.084 205.3 5.140 130.06

Czyli od 17M P7 1.8 V6 też są identyczne...

12m_p6 / 2007-02-17 16:25:15 /


O tym własnie 1.8 V6 pisałem, ale za ostatnie 40 lat swego życia widziałem takie auto może 5-6 razy, z czego jeden raz w Polsce - i to ponad 30 lat temu. U nas niestety wszystkie P7 17M mają motory V4, a 20M - zwykle 2.0 lub 2.3.
Co ciekawe - ten 1.8 V6 był też przez parę miesięcy w 1969 r. oferowany w niemieckim Capri. Wykonano ich około setki i na dziś sa rarytasem nie mniejszym niż RS2600 :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-17 19:32:18 /


Witam ponownie.
Powracając do tematu tłoków, zdecydowałem się na dorobieniu wg. oryginału. W moim drugim 12m P6 jest już silnik 1.3(na zdjęciu, rocznik 1966), a z częściami do niego jest łatwiej.
Pozdrawiam
tomek

12m_p6 / 2007-07-16 15:28:00 /


Kapitalny !!!!!!!!!!!
Daj go do galerii, napisz coś o nim , daj ładne zdjęcia.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-16 18:45:21 /


nom nom ładniutki wiem gdzie taki do sprzedania stoi- kompletny :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-17 00:12:17 /