logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » mala propozycja dla was

mala propozycja dla was

czesc. przegladam wasze forum od paru dni, dzisiaj pokusilem sie o kilka postow

milo tutaj, duzo "ruchu", widac ze forum zyje
ale mniejsza o to...

moj kolega REEF, zalozyciel strony o BMW E21, stworzyl cos takiego jak POLSKI REJESTR REKINOW - spis wszystkich rekiniastych Bavarek

mozecie obejrzec tutaj www.reef.eu.org

sprawa o tyle ciekawa ze:

1. widac ile jest aut, mozna skontaktowac sie z wlascicielem kazdego auta itd.
2. widac ile jest jakich modeli itp.
3. widac w jakich wojewodztwach sa najwieksze skupiska "drapieznikow" (tak nazywamy rekiny)
4. ogolnie calosc bardzo pomocna przy organizowaniu zlotow -> otwieramy rejestr, spisujemy nry telefonow ludzi z danego wojewodztwa i dzwonimy
5. mozemy poogladac fotki kazdego z nich i przeczytac krotki opis, i wszystko to w jednym miejscu przedstawione w przejrzysty sposob

pomyslcie o tym bo wg mnie to bardzo fajna sprawa


milego wieczora
.
Kuba

JiM / 2003-04-03 20:45:20 /


Jak ktoś zna Capri.pl to też sobie poradzi :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-03 20:55:18 /


No mamy tu coś w ten deseń, z grubsza prawie od samego początku ...

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-03 22:16:40 /


Też prace nad podzieleniem względem silników trwają :-)))

ale rekin miał mało wersji silnikowych - Capri od groma także tu leży największy problem :-))) no i były 3 generacje , więc to troche tak jakbyś chciał spisać 1600/1800/2000 dalej 1602/1802/2002 i dalej E21 i E30 np :-)) więc chyba rozumiesz zawiłość :-)))


Pozatym nad fajniejszym spisem prace nadal trwają ;-))) czego efekty już można gdzieś oglądać - ale trudno sie tam dokopać ;-))

ale mi do śmiechu

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-03 22:23:13 /


chyba pominąłem 1502 albo coś :-))) jeśli tak to sorry

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-03 22:28:52 /


oj, rekiniastych tez troszke jest :)))

1. 6-ka E9
2. 5-ka E12
3. 3-ka E21
4. 5-ka E28
5. 7-ka E23
6. 6-ka E24
7. wszystkie 1602, 1802, 2002


wersje silnikowe:

1. 1.6 R4 gaznik Pierburg
2. 1.8 R4 gaznik Pierburg
3. 1.6 R4 gaznik solex
4. 1.8 R4 gaznik solex
5. 1.8 R4 wtrysk mechanicny BOSCH K-Jetronic
6. 2.0 R4 gaznik solex 2A1
7. 2.0 R4 wtrysk mechaniczny BOSCH K-Jetronic
8. 2.0 R6 gaznik solex 4A1
9. 2.0 R6 gaznik Krankenberg (sportowy podwojny gaznik)
10. 2.3 R6 wtrysk mechaniczny BOSCH K-Jetronic
11. 2.3 Krankenberg
12. 2.3iRS - R6 wtrysk BOSCH L-Jetronic, kolektor z 6 przepustnicami (tzw. wtrysk Alpiny)
13. 2.3turbo - R6 wtrysk BOSCH L-Jetronic, kolektor z 6 przepustnicami (tzw. wtrysk Alpiny)
14. 2.8 - R6 wtrysk BOSCH L-Jetronic, kolektor z 6 przepustnicami (tzw. wtrysk Alpiny)

byly jeszcze jakies wersje 2.0 turbo (np. w 2002) ale ja ich nie wiedzialem i slowa o nich nie powiem :(

poza tym prawie kazdy model mial wersje BAUR TC, ALPINA, HARTGE, SCHNITZER i M-POWER

takze troszke tego jest

my nasz rejestr posegregowalismy najprosciej - wg. daty wpisu, i to jest chyba ok, w kazdym razie u nas sie sprawdza :)))))))

.
Kuba

JiM / 2003-04-03 22:33:57 /


Znowu nie tak, Kuba.......

Nie bawmy się w róznice pomiędzy gaźnikami i auta strojone przez tunerów spoza fabryki (Hartge, Schnitzer i 20 innych). Jest prawdą, że "rekinków" jest sporo, ale lista wygląda następująco:

NADWOZIA:
1. 1500/1600/1800/2000 z lat 62-72 (351 tys. szt.)
2. E9 2000/2800/3000 C z lat 65-77 (46 tys.szt., nigdy nie było nazywane "6")
3. E10 1502/1602/1802/2002 z lat 66-77 (862 tys.szt.)
4. E3 2500/2800/3000/3300 z lat 68-77 (195 tys.szt., nigdy nie nazywane "7")
5. E12/28 518/520/524/525/528/530/535 z lat 72-88 (1408 tys.szt.)
6. E21 315/316/318/320/323/325 z lat 75-84 (1364 tys.szt.)
7. E24 625/628/630/633/635 z lat 76-90 (86 tys.szt.)
8. E23 725/728/730/732/733/735/745 z lat 77-86 (292 tys.szt.)

SILNIKI:
R4 SOHC - 1499cc (82.0 x 71.0)
R4 SOHC - 1573cc (84.0 x 71.0)
R4 SOHC - 1767cc (89.0 x 71.0)
R4 SOHC - 1773cc (84.0 x 80.0)
R4 SOHC - 1991cc (89.0 x 80.0) także turbo

R6 SOHC - 1991cc (80.0 x 66.0)
R6 SOHC - 2316cc (80.0 x 76.8)
R6 SOHC - 2443cc (80.0 x 81.0) diesel
R6 SOHC - 2494cc (84.0 x 75.0)
R6 SOHC - 2693cc (84.0 x 81.0) ETA

R6 SOHC - 2495cc (86.0 x 71.6)
R6 SOHC - 2788cc (86.0 x 80.0)
R6 SOHC - 2986cc (89.0 x 80.0)
R6 SOHC - 3006cc (89.3 x 80.0)
R6 SOHC - 3156cc (89.3 x 84.0) także DOHC
R6 SOHC - 3210cc (89.0 x 86.0) także turbo
R6 SOHC - 3299cc (89.0 x 88.4)
R6 SOHC - 3350cc (92.0 x 84.0)
R6 SOHC - 3430cc (92.0 x 86.0)
R6 SOHC - 3453cc (93.4 x 84.0) także DOHC

Nie wymieniałem późniejszych wersji z powyższych rodzin silników, gdyż seryjnie nigdy nie były instalowane w "rekinach", ale oczywiście spokojnie można je tam zapakować. Ale trzeba przyznać, że lista (zwłaszcza silników) jest imponująca bez konieczności uwzględniania różnych systemów zasilania.
Z tym że, Szanowny JiM, "rekinowatość" to tylko element stylizacji, a każde z w/w ośmiu nadwozi to zupełnie odrębny samochód (z wyjątkiem E12/E28, dla czytelności już połączonych razem w powyższej liście). Na podobnej zasadzie do "rodziny" Capri moglibyśmy zaliczyć Escorty, Cortiny, Taunusy, Consule, Granady, Corsairy, itd. itp.
Pozdro.







KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 01:01:28 /


Mimo wszystko lista silników w samym tylko Capri będzie nieco dłuższa :-) (oczywiscie dane z 3 generacji) :-))

1.3 V4
1.3 R4
1.5 V4
1.6 R4
1.7 V4
2.0 V4
2.0 R4
2.0 V6
2.3 R4 (tylko na USA)
2.3 V6
2.6 V6 (gaźnik, RS - wtrysk)
2.8 V6 (wtrysk / gaźnik)
3.0 V6


a także w krótkich seriach
3.1 V6
5.0 V8

* tam gdzie nic nie pisze gaźnik

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 01:30:35 /


Szanowny Panie Krk4m !

Czy jest dziedzina motoryzacji/historii motoryzacji, w której można by Pana zaskoczyć ?!

Pozdrowienia

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 07:51:05 /


sz. Panie krk4m

to co pisalem pisalem z pamieci natomiat Pan zasiegnal informacji u zrodel

wszystko by sie zgadzalo z wyjatkiem tego ze.....

na E9 mowi sie potocznie "stara 6-ka"
silniki diesla zostaly zastosowane dopiero w modelu E28 (zadnym innym wczesniej) w roku (moge sie mylic) '84

prosze nie "zaginac" mnie wiedza ksiazkowa, ja tez mam wspaniale zrodla, a wiedza praktyczna dot. BMW moglbym sz. Pana przytloczyc, zajmuje sie tym od wielu wielu lat :)))

pozdrawiam serdecznie!

Kuba

JiM / 2003-04-04 08:45:20 /


Do dwóch powyższych:
MikeB4 - czemu aż tak strasznie skróciłeś tę listę? Na moje oko powinno być tak:

R4 OHV Kent:
1298cc (81.0 x 63.0)
1598cc (81.0 x 77.6)

R4 DOHC Cosworth BDA:
1603cc (81.1 x 77.6) kilkadziesiąt szt.

R4 SOHC Pinto:
1294cc (79.0 x 66.0)
1593cc (87.7 x 66.0)
1993cc (90.8 x 77.0)

R4 SOHC Lima:
2299cc (96.0 x 79.4)

V4 OHV Koeln:
1305cc (84.0 x 58.9)
1498cc (90.0 x 58.9)
1699cc (90.0 x 66.8)

V4 OHV Essex:
1996cc (93.7 x 72.4)

V6 OHV Koeln:
1813cc (80.0 x 60.1) kilkanascie szt.
1998cc (84.0 x 60.1)
2294cc (90.0 x 60.1)
2550cc (90.0 x 66.8)
2637cc (90.0 x 69.0)
2792cc (93.0 x 68.5)
2997cc (96.0 x 69.0) Weslake, kilkanaście szt.

V6 OHV Essex
2994cc (93.7 x 72.4)
3092cc (95.2 x 72.4) kilkaset szt.

V6 QOHC Cosworth GAA
3412cc (100.0 x 72.4) kilkadziesiąt szt.

V8 OHV Windsor
4942cc (101.6 x 76.2) Perana, kilkaset szt.

Co zresztą jest absolutnie zgodne z wykazem w dziale "Garaż - silniki".

Dirk - nie wiem, z pewnością jest.... 25 lat temu ktoś mi taką znalazł, a od tego czasu kilka osób próbuje powtórzyć ten wynik - zawsze może sie udać :-)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 10:21:15 /


no już nie chciałem rozgraniczać tego :-)) po co komplikować sobie życie ... faktycznie chociaż trzeba było napomnieć o Kent/Pinto przy 1.3 i 1.6 :-))) bo to całkiem co innego , a reszta to abstrakcja :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 10:30:32 /


a ja powiem tylko ze wszystkich wersji razem wzietych bylo okolo 150!! I podziel taka liczbe

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-04 11:01:53 /


Równie szanowny Panie JiM:
Nie jest i nigdy nie było moim celem "przytłaczanie" czy "zaginanie" kogokolwiek na tej stronie. Autami (w tym również BMW) zajmowałem się w czasach, gdy niektórych respondentów tej strony nie było jeszcze w planie pięcioletnim, a większość na tramwaj wołała "tata" - ale to znowu nie Wasza wina, po prostu ja się za wcześnie urodziłem.
Nadto nikt nie bronił Waszmości sięgania do źródeł, a z kolei 90% wklepanych przez mnie informacji (w tym również liczbowych) noszę na stałe pod kapeluszem. Jest natomiast przyjętym na tej stronce zwyczajem, że poruszone tematy wyjaśnia się do końca, a nie "połebkownie" - przez wzgląd na PT Czytelników tejże, którzy niejednokrotnie potem posiłkują sie publikowanymi tutaj danymi. Dlatego też jeśli moje posty nieraz bywają przydługie, to jedynie celem uniknięcia wracania do tematu jeszcze kolejne ...naście razy.
Ozywiście można nazywać E9 "starą szóstką" a E31 "najnowszą szóstką" - tylko po co? "Szóstka" jak na razie była tylko jedna i naprawdę niepowtarzalna. Dlaczego 2002 nie jest więc "najstarszą trójką", 1800ti "piątka" a 3.0Si "siódemką"? Ponieważ trzycyfrowy system nazywania BMW (stosowany również przed wojną i w latach 50-tych) przywrócony został dopiero w 1972 r. przez E12 518/520/525, a wszystkie w/w modele (w tym E9) od dawna juz wówczas istniały na rynku. Nikt chyba nie będzie próbował nazywać Lotus Cortiny "starym Mondeo".
A silnik 524td wszedł do oferty w nadwoziu E28 (jak najbardziej "rekinowatym") w grudniu 1982 r., dlatego też - na równi z ETA - umieściłem go w powyższym zestawieniu zupełnie prawidłowo.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 11:03:54 /


przepraszam dwa posty wyżej chodzilo mi o Capri oczywiscie. A i jeszcze gdiesz GB jest zlomowisko Capri, wiecie cos o tym?

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-04 11:13:08 /


skoro juz taka fajna debatka na temat silnicykow to moze ktos mi wyjasni co to jest wlasciwie to PINTO, KENT i cala reszta rownie magicznie dla mnie brzmiacych okreslen

Kuba

JiM / 2003-04-04 11:15:51 /


http://www.capri.pl/garage/engines.php tu masz troche o silniczkach

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-04 11:20:40 /


Tak z ciekawości zajrzałem do literatury i znalazłem jeszcze kilka silników które w Capri się zdarzały:

V6 OHV Koeln 2397cc (wyścigi 1970)
V6 OHV Koeln 2874cc (wyścigi 1971)

Cosworth GAA to w zasadzie kwalifikuje się pod kategorię Essex.

No i jeszcze Zakspeed'y:

Cosworth BDA R4 1427cc
Cosworth DOHC R4 1746cc (zrobiony z Kenta 1300 !)

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 11:59:09 /


Pokrótce - dla naszego nowego Kolegi spod biało-niebieskiej szachownicy:

W przeciwieństwie do BMW, których silniki opracowywane są od lat przez jedno biuro konstrukcyjne (w końcu MOTORENWERKE do czegoś zobowiązuje), a jedynym wyjątkiem były silniki V8 2.6 i 3.2 przejęte (na krótko zresztą) w latach 60-tych od zbankrutowanego Glasa, silniki Forda w latach 60-tych powstawały równolegle w trzech ośrodkach konstrukcyjnych - Detroit (USA), Dagenham (GB) i Kolonii (D). Dlatego też ponieważ określenie 1.3R4 czy 2.5V6 może być wieloznaczne, stosowane jest nazewnictwo "rodzin silników" opartych na jednym bloku lub obrabianych na jednej linii produkcyjnej.
Silnik Kent jest angielską R4 OHV, ale przerobiony przez Coswortha na BDA ma rozrząd DOHC (napędzany paskiem).
Silnik Essex V4 powstał jako połówka amerykańskiego V8, a następnie Angole stworzyli zeń wersję V6, przerobioną jeszcze później przez Coswortha na GAA z 4 wałkami w głowicach.
Biedniejszy od Anglików wówczas naród niemiecki otrzymał z Detroit projekt motoru Koeln V4 jako połówkę najmniejszego V8 "made in USA". Niemcy zrobili zeń potem również V6, podobnie jak Anglicy Essexa V6, z tym że Koeln jest od Essexa zauważalnie mniejszy i sporo lżejszy.
Silnik Pinto to R4 SOHC, a więc coś podobnego konstrukcyjnie do motorów BMW 2002/316. Powstał w USA, produkowany był także w Ameryce Południowej, Anglii i Niemczech.
Silnik Lima jest rozwinięciem Pinto z nieco wyższym i cięższym blokiem, nigdy nie był produkowany w Europie.
Silnik Windsor (zwany również "small block") to najpospolitszy amerykański V8 Forda, stosowany od 1962 r. m.in. w Mustangu, Falconie, Fairlane, i setce innych - produkowany do dziś (nadal jako OHV).

Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 12:14:27 /


wszystko sie rozbija o napęd rozrządu

kent - łańcuch
pinto - pasek zębaty (gumowy a właściwie z neoprenu, ale nieważne)
koeln - koła zębate

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 13:06:23 /


no to u "nas" wystepowaly wlasciwie 3 wersje silnikow:

M10B16, M10B18, M10B20 (rzedowa czworka) - lancuszek
M20B20, M20B23, M20B25, M20B27 (rzedowa szostka) - pasek
M30B25, M30B28, M30B30, M30B32, M30B33, M30B35, M30B37 (rzedowa szostka) - lancuszek (zbudowany na bazie M10, wzbogacony o 2 cylindry)

wyszly jeszcze wersje prototypowe V-ki 8-cylindrowej w oparciu o M10B18, ale nie wprowadzono ich do produkcji ze wzgledu na wysokie koszta produkcji i male osiagi, a szkoda, ciekawe jak to tyrkotalo

do kazdej wersji silnika 5 roznych gaznikow, 5 roznych wtryskow i bardzo (nie)zawodny wtrysk mechaniczny K-jetronic

silnikiem wszech czasow jest chyba M20B20, do dzisiaj podziwiany przez konstruktorow --- na tym silniku (przy "dojrzalej" jezdzie) mozna bylo zrobic 500.000km i wymienic kilka razy olej i co 60.000km pasek i nic poza tym, niektorzy twierdza nawet ze widzieli egzemplarze po takim przebiegu bez schodka na cylindrze, czy to prawda, nie wiem :|

ja osobiscie znam czlowieka ktory od '83 roku zrobil 930.000km pieknym srebrnym BMW 735 E23 na skrzyni manual, jest on pierwszym wlascicielem a auto jezdzi do dzisiaj, dla mnie szok, oby moj rekinek tyle wytrzymal :)))))))))))))))

.
kuba

JiM / 2003-04-04 13:25:34 /


No i wreszcie bardzo dobrze, Kuba.....

Tylko że jeszcze był "tatuś" ich wszystkich - M10B15 (1499cc, 75PS z 1962 r.). A co do niewymieniania rodzinki M40 to jesteśmy zgodni - nie bywały w "rekinach".
A swoją drogą zazdroszczę "beemkom" tych dyfrów rzędu 2.6 czy choćby 2.9. Capri ma najdłuższy 3.09 i strasznie męczy hałasem silnika powyżej 180 km/h.
Pozdro...

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 14:49:02 /


z tego co pamietam wyszla jeszcze wersja dyfra 2.35 ze szpera 60% (w E21 HARTGE 335i) - dostepna byla za doplata, dzisiaj juz nie do dostania poniewaz wyprodukowano tego naprawde malo

z dyframi do rekinkow ciezko (pewnie tak samo jak do caprii), ja szukalem ponad pol roku (mam szpere 40%)

a tak na marginesie, ma ktos fotke "kaprysnego" dyfra? moze da sie u Was zabudowac ktorys z dyferkow od bmw


.
Kuba

JiM / 2003-04-04 14:57:41 /


No popatrzcie "FC z OldF" sie nie dogada, a FC z BMW jakos sie udalo! I jak to mozna zrozumiec?

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-05 12:25:11 /


nastawiniem do drogiego osobnika. tu stety albo i niestety chodzi chodzi o wlascicieli

Michal FAZI / 2003-04-05 12:34:21 /